GFIA: Απαιτούνται νέοι κανόνες για την χρήση και ασφάλιση των e-scooters

Πολλά είναι τα οφέλη από την αυξανόμενη δημοτικότητα και χρήση των ηλεκτρικά σκούτερ στους δρόμους των πόλεων, ωστόσο νέοι κίνδυνοι ελλοχεύουν: Δημιουργούνται συνθήκες για περισσότερες συγκρούσεις και ατυχήματα, ενώ δεν σαφές πιο ασφαλιστικό συμβόλαιο καλύπτει τα ατυχήματα σε ορισμένες περιπτώσεις.

Την ίδια ώρα, ποικίλλουν οι κανονιστικές απαιτήσεις για τα ηλεκτρικά σκούτερ, ενώ διαφοροποιήσεις εντοπίζονται στη νομοθεσία ανάλογα με ένα κράτος – μέλος ή σε επίπεδο νομών. Σε μερικές περιοχές μάλιστα  δεν απαιτείται από όλους τους αναβάτες e-scooter να φορούν κράνος. Υπό αυτό το πρίσμα, η Παγκόσμια Ομοσπονδία Ασφαλιστικών Εταιριών (GFIA) δημοσίευσε κείμενο σχετικά με την ανάγκη για νέους κανόνες κυκλοφορίας στα ηλεκτρικά σκούτερ

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την GFIA:

-Η ταχύτητα του ηλεκτρικού σκούτερ δεν πρέπει να ξεπερνά τα 25km / h και οι δήμοι θα πρέπει ορίζουν τους δρόμους στους οποίους επιτρέπεται (π.χ. μέγιστο όριο ταχύτητας) ·

-Οι δήμοι που προωθούν τη μικροκινητικότητα πρέπει να προσπαθήσουν να βελτιώσουν τις υποδομές μεταφοράς, συμπεριλαμβανομένων των διαδρομών κύκλου, για να ενθαρρυνθούν διαφορετικοί τρόποι μεταφοράς ώστε να συνυπάρχουν με ασφάλεια σε δημόσιους χώρους, με ελάχιστη, εάν υπάρχει, αλληλεπίδραση με τους πεζούς.

-Για την προστασία των πεζών από συγκρούσεις με ηλεκτρικά σκούτερ, θα πρέπει να απαγορεύεται η κυκλοφορία τους σε πεζοδρόμια και οι υπηρεσίες επιβολής του νόμου θα πρέπει να διασφαλίζουν αυτή την συμμόρφωσης

-Για να διασφαλιστεί η κατάλληλη και ασφαλής συμπεριφορά του αναβάτη, οι αναβάτες των e-scooter πρέπει να είναι τουλάχιστον 16 ετών ·

-Για να προστατευτούν οι αναβάτες από τραύμα στο κεφάλι, χρειάζεται να είναι υποχρεωτικό το κράνος για όλους τους αναβάτες e-scooter ανεξάρτητα από την ηλικία και το επίπεδο εμπειρίας.

-Η ασφάλιση αστικής ευθύνης δεν πρέπει να είναι υποχρεωτική για τα ηλεκτρικά σκούτερ. Ωστόσο, εάν μια νομοθεσία επιμένει στις απαιτήσεις ασφάλισης, πρέπει να είναι ανάλογη με τον κίνδυνο που αντιπροσωπεύουν τα σκούτερ αυτά..

-Οι εταιρείες κοινής χρήσης ηλεκτρικών σκούτερ πρέπει να λαμβάνουν τα απαραίτητα μέτρα για να διασφαλίσουν την ασφάλεια των αναβατών e-scooter, συμπεριλαμβανομένης της ολοκληρωμένης αγοράς ασφάλισης αστικής ευθύνης για τυχόν σωματικό τραυματισμό ή / και ζημιά περιουσίας έναντι τρίτων.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*