Υπερκαλυμμένη (αντ)ασφαλιστικά η ΓΕΦΥΡΑ ΑΕ

Της Ελενας Ερμείδου

Στον μετριασμό του κινδύνου και στην ενίσχυση της ασφάλειας στοχεύουν οι στρατηγικές επιλογές της Γεφυρας Α.Ε. η οποία συστάθηκε το 1995 από τη γαλλική VINCI και έξι ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες, με έδρα το Χαλάνδρι Αττικής και με αποκλειστικό σκοπό τη σύναψη με το Ελληνικό Δημόσιο και την υλοποίηση της Σύμβασης Παραχώρησης της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου. Η ασφάλεια της γέφυρας του Ρίου – Αντιρρίου, η ασφάλεια των εργαζομένων, οδική ασφάλεια και η μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος, μεταξύ άλλων είναι στις βασικές προτεραιότητες της εταιρείας.

Ακολουθώντας τα βήματα της VINCI, ταυτόχρονα σχεδιάζοντας και τα δικά της, η Γέφυρα Α.Ε. είναι από τις λίγες επιχειρήσεις στην Ελλάδα που είναι υπέρ-καλυμμένη έναντι ενδεχόμενων κινδύνων ασφαλιστικά και αντασφαλιστικά σε όλα τα επίπεδα, έχοντας ωστόσο αναλάβει από μόνη της τον κίνδυνο των αναβαθμίσεων σύμφωνα με όσα υπογράμμισαν στελέχη της εταιρείας προς το IW στο περιθώριο της συνέντευξης Τύπου στις 14 Σεπτεμβρίου 2019 με αφορμή την επέτειο λειτουργίας των 15 ετών, την παρουσίαση του νέου λογοτύπου και των νέων επιχειρηματικών σχεδίων της εταιρείας.

Σε ό,τι αφορά το θέμα της οδικής ασφάλειας, ο στόχος της εταιρείας είναι διττός. Μέσα από μία συνεργασία που σύναψε με το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας Πάνος Μυλωνάς και τον εννιάλογο που από κοινού εξέδωσαν σε έντυπο βιβλιαράκι στοχεύει να εκπαιδεύσει τους οδηγούς να οδηγούν οικολογικά άρα και οικονομικά και να μειώσει το αριθμό των τροχαίων ατυχημάτων.

Συγκεκριμένα, καθώς τα σημάδια της αλλαγής του κλίματος με τις καταστροφές να γίνονται πιο συχνά και ανησυχητικά, Γέφυρα απευθύνεται στον πολίτη και πελάτη που είναι και ο οδηγός να ακολουθήσει 9 πολύ απλές συμβουλές που μπορούν να κάνουν την καθημερινή του συμπεριφορά χρήσιμη σε δύο κατευθύνσεις.  Σε αυτό της ανάσχεσης της κλιματικής αλλαγής αλλά και της οδικής ασφάλειας αφού οικολογική οδήγηση σημαίνει μετριοπαθής, ασφαλής με άλλα λόγια οδήγηση.

Στην διαμόρφωση αυτών των εννέα συμβουλών σημαντική ήταν η συμβολή του Ινστιτούτο για την οδική ασφάλεια Πάνος Μυλωνάς, όπου χάριν της τεχνογνωσίας που το διακρίνει είναι ένας από τους συνοδοιπόρους της εταιρείας από το ξεκίνημα της.

«Στους άμεσους στόχους της Γέφυρας ΑΕ» τονίζει η  Ελένη Κονδύλη, Προϊσταμένη Ποιότητας, Υγείας, Ασφάλειας & Περιβάλλοντος «είναι η μείωση κατανάλωσης ρεύματος, η μείωση ρύπων διοξειδίου του άνθρακα και το άνοιγμα στην ηλεκτροκίνηση των οχημάτων».

Η Γέφυρα κατέχει 9 διεθνή βραβεία για τη μελέτη και την κατασκευή της και είναι σχεδιασμένη ώστε να αντέχει φυσικά φαινόμενα, όπως είναι σεισμοί, τεκτονικές μετακινήσεις, και υψηλοί άνεμοι που υπερβαίνουν σε μεγέθη τα αντίστοιχα της περιοχής.

Περισσότερα από 5.700 δομικά στοιχεία ελέγχονται και επιθεωρούνται συνεχώς από το εξειδικευμένο προσωπικό της Τεχνικής Διεύθυνσης της Γέφυρας, αλλά και από εναερίτες, δύτες, ειδικά μηχανήματα.

Ταυτόχρονα, ως συνέχεια μιας παράδοσης που δημιουργήθηκε στα χρόνια της κατασκευής, κανένα σημαντικό ατύχημα δεν συνέβη στη διάρκεια των 15 χρόνων ζωής της Γέφυρας, χάρη στην επισταμένη συστηματική προσπάθεια της εταιρείας.

Περιβάλλον και στόχοι

Μέσα από το στρατηγικό πλάνο «Πράσινη Γέφυρα» και με οδηγό την παραδοχή «Το κλίμα αλλάζει, αλλάζουμε κι εμείς» παρουσιάστηκαν τα μετρήσιμα αποτελέσματα 2005-2019 και εκτέθηκαν οι στόχοι για το μέλλον: Μείωση κατανάλωσης ρεύματος κατά 11%, αποφυγή εκπομπής ~42.000 τόνων CO2 και συνεχής εκπαίδευση προσωπικού και πελατών.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*