Insurtech: Αλλαγές 5 σημείων στον χώρο της ασφάλισης

Όταν η τεχνολογία συναντά την ασφάλιση η παραδοσιακή βιομηχανία αναζωογονείται…
Το λεγόμενο Insurtech είναι ο μετασχηματισμός του ασφαλιστικού κλάδου και έχει ως πρωταρχικό στόχο τη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών, την απλοποίηση του policy management και την αύξηση του ανταγωνισμού. Φυσικά, οι ενημερωμένοι καταναλωτές επιλέγουν με ορθότερα κριτήρια την ασφάλιση που τους ταιριάζει.
Πάντως, δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι το τρίτο τρίμηνο του 2018 τα insurtech έλαβαν χρηματοδότηση 1,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Όπως αναφέρει το secnews.gr, το insurtech αλλάζει τον χώρο ασφάλισης σε 5 σημεία:
  • Νέα επιχειρηματικά και τεχνολογικά μοντέλα. Μέσα από πλατφόρμες σύγκρισης τιμών — aggregators, ασφάλιση νέων προϊόντων και υπηρεσιών, χρήση dirupting τεχνολογιών σε παραδοσιακούς κλάδους ασφάλισης (π.χ IOT, telematics στα αυτοκίνητα), αποκεντρωμένα επιχειρηματικά μοντέλα p2p insurance, και συγκέντρωσης ζήτησης για την πληρωμή ασφαλίστρων, σύνδεση επιχειρηματικών μοντέλων insurtech με το fintech (re insurance, payments κ.α).
  • Αλλαγή στη παραδοσιακή / υφιστάμενη αλυσίδα αξίας των υφιστάμενων ασφαλιστικών. Νέα προϊόντα και υπηρεσίες που κλειδώνουν απόλυτα με τις ανάγκες βασικών εργασιών των ασφαλιστικών εταιρειών όπως servicing, renewals, claims handling and management, payments, customer feedback. Oι παραδοσιακές δουλειές μπορούν να γίνονται με νέο τρόπο π.χ νέα κανάλια παροχής υπηρεσιών μέσα από chatbots, διαχείριση απαιτήσεων και integration με 3rd party service providers από το δημόσιο κ.α
  • Αυξανόμενα και απαιτητικά κοινά και χρήστες (π.χ millennials) και αγαθά / υπηρεσίες που μπορούν να ασφαλίζονται στην λογική των micro payments — micro insurance models.
  • Νέες ευκαιρίες συνεργατικής ανάπτυξης υπηρεσιών βασισμένα σε open APIS από startups σε συνεργασία με ασφαλιστικές και win — win συνεργασίες ανάπτυξη δικτύου και διαχείρισης εργασιών (out sourcig).
  • Αξιοποίηση υφιστάμενων υποδομών και πληροφοριακών συστημάτων των ασφαλιστικών (π.χ CRM, βάσεις δεδομένων) με στόχο το digital transformation στο πλαίσιο της οικονομίας των APIs και ευκαιρίες στην ανάπτυξη υπηρεσιών IT outsourcing για τις παραδοσιακές εταιρίες του κλάδου.

Οι Insurtech companies χρησιμοποιούν την ψηφιακή τους τεχνογνωσία για να μεγιστοποιήσουν την αξία τους με διάφορους τρόπους που χαρακτηρίζουν τις πραγματικά ψηφιακές επιχειρήσεις:

Αυξημένη συνδεσιμότητα. Οι Insurtechs χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη και bots για να παρέχουν robo-συμβουλές μέσω ενός ψηφιακού πελατειακού περιβάλλοντος με ψηφιακή διανομή.

Στοχοθετημένες έννοιες προϊόντων. Η Insurtechs είναι σε θέση να προσφέρει εξατομικευμένα προϊόντα μικρής εμβέλειας βάσει υπηρεσιών χρήσης ή προστιθέμενης αξίας.

Πλήρης αυτοματοποίηση. Με μια αυτοματοποιημένη προσέγγιση, οι insurtechs μειώνουν το κόστος και επιταχύνουν τις διαδικασίες ώστε να ανταποκρίνονται στις προσδοκίες των πελατών.

Δημιουργία αποφάσεων βάσει δεδομένων και πληροφοριών. Με την πρόσβαση σε διάφορες πηγές δεδομένων, συμπεριλαμβανομένων των telematics από τα εγκατεστημένα boxes και τις smartphone apps, οι insurtechs εφαρμόζουν machine-learning τεχνικές για να προσφέρουν καινοτόμα, εξατομικευμένα προϊόντα και υπηρεσίες.

Πηγή: secnews.gr

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*