Πόλεμος για τις προμήθειες των πρακτόρων

της Ελενας Ερμείδου

Μοχλός εκκίνησης νέων εργασιών αποτελούν οι προμήθειες των ασφαλιστικών πρακτόρων στον κλάδο αυτοκινήτου, εξ’ ου, μεταξύ άλλων και οι μεγάλες μεταφορές των στόλων αυτοκινήτων από ασφαλιστική λίγα μόλις χρόνια πριν. Ωστόσο το ύψος των προμηθειών που θα λάβουν οι ασφαλιστικοί πράκτορες διαφέρει από πρακτορείο σε πρακτορείο. Δεν είναι όλες οι προμήθειες ίδιες, ούτε και προκύπτουν από το συνολικό ποσό του ασφαλίστρου.

Άνθρωποι της αγοράς ασφαλιστικής διαμεσολάβησης σημειώνουν στο IW ότι οι διαφορές μεταξύ πρακτορείων μπορεί να φτάνουν και  στο 15% με 20%. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα όσα τονίζουν οι προμήθειες των μικρομεσαίων ασφαλιστικών πρακτορείων κυμαίνονται στο 17%-22% και των ”μεγάλων” πρακτορείων έως 30%-32%. Συμπληρώνουν δε, ότι η προμήθεια δεν υπολογίζεται  στο 100% του ασφαλίστρου, αλλά στα δύο τρίτα του συνολικού ασφαλίστρου.

Το θέμα των προμηθειών φαίνεται να απασχολεί την ασφαλιστική αγορά και τις ασφαλιστικές οι οποίες συγκρίνοντας τις προμήθειες που παίρνουν οι Ελληνες με αυτές των Ευρωπαίων τονίζουν ότι στο εξωτερικό οι προμήθειες αυτές δεν ξεπερνούν το 8% με 10%.

Δεν είναι,  ωστόσο και λίγοι αυτοί οι πράκτορες που τονίζουν ότι ο κλάδος θα πρέπει να ρίξει βάρος σε άλλες επιχειρησιακές δραστηριότητες, όπως τα συμβόλαια υγείας, ζωής, επίσης λοιπές γενικές ασφαλίσεις, καθώς το αυτοκίνητο ‘δείχνει να περνά σε άλλα χέρια’ με την ψηφιοποίηση. Οι ίδιοι, όμως τονίζουν πως ακόμα αν και το πρόβλημα αναγνωρίζεται δεν γίνονται σοβαρές κινήσεις.

Τέλος, αναφέρουν ότι τα τιμολόγια έπιασαν πάτο εδώ και καιρό και, αν ακόμα κάποιες ασφαλιστικές δεν έχουν βγάλει ζημιές, στα επόμενα χρόνια δύο με τρία χρόνια το πρόβλημα για τις ασφαλιστικές που ακολουθούσαν την τακτική των χαμηλών τιμολογίων με στόχο να παραμείνουν ανταγωνιστικές στην αγορά θα βγει στους ισολογισμούς τους.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*