Γ. Παπαδόπουλος, NP Ασφαλιστική: Αυξάνεται η ζήτηση για εξειδικευμένες ασφαλίσεις μεταφορών και logistics

Εξειδικευμένες ασφαλίσεις μεταφορών και ασφαλίσεις logistics ζητά ένας μεγάλος αριθμός εμπορικών εισαγωγικών/εξαγωγικών εταιρειών, μετά τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν από το 2020 και έπειτα στην εφοδιαστική αλυσίδα, τονίζει σε συνέντευξή του στο iw o τεχνικός διευθυντής της NP Ασφαλιστικής, κ. Γιώργος Παπαδόπουλος. 

Σε ό,τι αφορά τις τιμές των ασφαλίστρων, ο ίδιος διευκρινίζει πως έχουν αυξηθεί τα ασφάλιστρα αστικής ευθύνης για περιπτώσεις καθυστερήσεων εμπορευμάτων και για την κατάσταση παράδοσής τους, ενώ μετά την τραγωδία των Τεμπών αναμένεται να προστεθούν δικλείδες ασφαλείας που θα καλύπτουν και τα εμπορεύματα και τους ανθρώπους έναντι των ευθυνών.

iw? Πώς διαμορφώνεται η ζήτηση και η προσφορά στον κλάδο των εμπορευματικών μεταφορών και των logistics; Υπάρχουν αλλαγές στους όρους του underwriting και στις διατυπώσεις των συμβολαίων;

απ. Η ζήτηση και η προσφορά στον κλάδο εμπορευματικών μεταφορών και logistics έχει αυξηθεί μετά την πανδημία. Τα γνωστά εφοδιαστικά προβλήματα που παρουσιάστηκαν μετά το 2020 έχουν οδηγήσει πολλές εμπορικές εταιρείες (εισαγωγείς και εξαγωγείς) να ζητούν εξειδικευμένες ασφαλίσεις μεταφορών και ασφαλίσεις logistics. 

Σε ό,τι αφορά το underwriting, οι όποιες αλλαγές έχουν γίνει εντάσσονται στο νέο πλαίσιο του Διεθνούς Εμπορίου, όπως διαμορφώνεται με τις νέες συνθήκες από το 2020 και μετά. 

Σαφέστατα, οι underwriters υπολογίζουν συγκεκριμένες περιοχές ως περιοχές αυξημένου κινδύνου για τις μεταφορές, έχουν αυξηθεί τα ασφάλιστρα αστικής ευθύνης για περιπτώσεις καθυστερήσεων παραδόσεων εμπορευμάτων καθώς και για την κατάσταση παράδοσης εμπορευμάτων. 

Επίσης, και οι διατυπώσεις συμβολαίων έχουν γίνει πιο εξειδικευμένες σε ό,τι αφορά τις καλύψεις, τους όρους και τις παροχές. Η NP Ασφαλιστική θεωρείται μία από τις πρωτοπόρες ασφαλιστικές εταιρείες στον κλάδο και διαθέτει συγκεκριμένα και εξειδικευμένα προγράμματα ασφάλισης μεταφερόμενων εμπορευμάτων.

iw? Θα αλλάξει κάτι στην ασφάλιση των εμπορευμάτων που μεταφέρονται με το σιδηροδρομικό δίκτυο μετά την τραγωδία των Τεμπών;

απ. Στις ασφαλίσεις εμπορευμάτων μέσω τρένων αναμένεται να προστεθούν δικλείδες ασφαλείας, που θα καλύπτουν και τα εμπορεύματα και τους ανθρώπους έναντι των ευθυνών που προέρχονται είτε από κακή λειτουργία των τρένων είτε από ανθρώπινα λάθη. Η NP Ασφαλιστική και τα στελέχη της παρέχουν ένα προσεκτικό underwriting που καλύπτει όλους τους κινδύνους και διασφαλίζει τις καλύτερες καλύψεις στις πιο προσιτές τιμές.

iw? Τι καλύψεις παρέχετε;

απ. Παρέχουμε όλες τις διεθνείς καλύψεις (ρήτρες A, B, C). Με τη ρήτρα C παρέχεται περιορισμένη κάλυψη με κατονομαζόμενους κίνδυνους, που τυχόν συμβούν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού ενός φορτίου και συγκεκριμένα:

  • Πυρκαγιά ή έκρηξη,
  • Προσάραξη, βύθιση, πρόσκρουση ή ανατροπή του πλοίου,
  • Ανατροπή, σύγκρουση ή εκτροχίαση του χερσαίου μεταφορικού μέσου,
  • Σύγκρουση ή επαφή του πλοίου ή άλλου μεταφορικού μέσου με οποιοδήποτε εξωτερικό αντικείμενο εκτός από νερό,
  • Γενική αβαρία και
  • Θεληματική/Αναγκαστική ρίψη-εκβολή του φορτίου στη θάλασσα.

Με τη ρήτρα Β, ουσιαστικά, συμπληρώνεται η C με τις επιπλέον καλύψεις:

  • Ηφαιστειακή έκρηξη, σεισμό ή κεραυνό,
  • Εισροή νερού ή θαλάσσιου ή γλυκού νερού στο οποιοδήποτε μεταφορικό μέσο ή στο εμπορευματοκιβώτιο ή στον αποθηκευτικό χώρο,
  • Αρπαγή του εμπορεύματος από τα κύματα,
  • Ολική απώλεια δέματος κατά τη διάρκεια της φορτοεκφόρτωσης στο πλοίο.

Η ρήτρα αυτή, ουσιαστικά, καλύπτει τη διαβροχή του εμπορεύματος.

Με τη ρήτρα Α παρέχεται κάλυψη συνεπεία οποιαδήποτε ζημιάς ή απώλειας συμβεί στο φορτίο κατά τη διάρκεια της μεταφοράς του συνεπεία τυχαίου και απρόβλεπτου (αβέβαιου) γεγονότος και το οποίο δεν έχει εξαιρεθεί ονομαστικά. Η συχνή ασφαλιστική διατύπωση «κατά παντός κινδύνου» (All Risks) δεν αποτυπώνει σωστά την κάλυψη, διότι στην ουσία πρόκειται περί καθορισμένου ασφαλιστικού πλαισίου μη κατονομαζόμενων κινδύνων, οι οποίοι «σχεδόν» καθορίζονται με βάση τις κατονομαζόμενες εξαιρέσεις. Σε αυτές τις ρήτρες συνήθως προσθέτονται ειδικές ρήτρες, με στόχο την κάλυψη συγκεκριμένων και ειδικών αναγκών του πελάτη, όπως π.χ. απεργίες, πόλεμοι, ποιοτική αλλοίωση κ.λπ.

iw? Πώς συμβάλλει η εκπαίδευση στην αύξηση της παραγωγής και στην καλύτερη κατανόηση των κινδύνων; Διαφέρει η εκπαίδευση στον κλάδο αυτό;

απ. Η εκπαίδευση αποτελεί έναν πρωταρχικό παράγοντα σωστής ανάπτυξης του κλάδου ασφάλισης εμπορευμάτων. Η NP Ασφαλιστική αφιερώνει εκατοντάδες ώρες κάθε χρόνο στην εκπαίδευση των συνεργατών της πάνω στα θέματα του κλάδου, προκειμένου να είναι ενημερωμένοι και για την πορεία του κλάδου και για προϊόντα της εταιρείας και για την κατανόηση των κινδύνων. Η εκπαίδευση των συνεργατών της «NP Ασφαλιστική» γίνεται μέσα από εξειδικευμένα σεμινάρια, στα οποία οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές ενημερώνονται για τους κινδύνους, τις καλύψεις, τις υποχρεώσεις της ασφαλιστικής και τις δικές τους απέναντι στους πελάτες, αλλά και για τους τρόπους που θα ασφαλίσει-αποζημιώσει, ώστε να γίνει με τον πιο γρήγορο και αποτελεσματικό τρόπο και για τους ασφαλισμένους και για την ασφαλιστική.

iw? Αναμένετε να υπάρξει ανάπτυξη στον κλάδο των εμπορευματικών μεταφορών και των logistics τα επόμενα χρόνια ως συνέπεια των μεγάλων έργων που γίνονται στην Ελλάδα στους τομείς των υποδομών;

απ. Η ανάπτυξη του κλάδου εμπορευματικών μεταφορών είναι άμεσα συνυφασμένη και με τα μεγάλα έργα υποδομών και ευρύτερα με την οικονομική ανάπτυξη. Τα μεγάλα έργα υποδομών καθιστούν την Ελλάδα έναν διαμετακομιστικό κόμβο και έτσι όλο και περισσότερες μεταφορικές εταιρείες και εταιρείες logistics θα δραστηριοποιούνται μέσα στις υποδομές αυτές. Ταυτόχρονα, όσο διάστημα η Ελλάδα θα έχει υψηλούς ρυθμούς οικονομικής μεγέθυνσης (ανάπτυξης) τόσο θα αυξάνονται οι ασφαλιστικές δραστηριότητες πάνω στις μεταφορές εμπορευμάτων. Άρα θεωρούμε ότι για τα επόμενα χρόνια θα υπάρχει ανάπτυξη εργασιών στον κλάδο, προς όφελος και των ασφαλιστικών εταιρειών, των διαμεσολαβητών και των επαγγελματιών πελατών τους.

Περιοδικό Ιnsurance World-ΑΦΙΕΡΩΜΑ Ασφάλιση Μεταφορών (Η ασφάλιση αποτελεί σημαντική πτυχή της μεταφοράς εμπορευμάτων), Έλενα Ερμείδου

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*