back to top
15.2 C
Athens
Τρίτη 1 Απριλίου 2025

«Ροζ» διαμάχη Deutsche Telekom-Lemonade! 

Ο γερμανικός τηλεπικοινωνιακός κολοσσός με ασφαλιστικά μέτρα απαγορεύει στην αμερικανική Insurtech να χρησιμοποιεί το ροζ χρώμα στον λογότυπό της στη Γερμανία!

Της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου

- Advertisement -

Μια ιδιότυπη δικαστική μάχη βρίσκεται σε εξέλιξη στη Γερμανία, όπου ο τηλεπικοινωνιακός κολοσσός Deutsche Telekom «τα έχει βάλει» με την αμερικανική insurtech Lemonade, προκειμένου να την εμποδίσει να χρησιμοποιεί τα χρήματα που έχουν ταυτιστεί με τα δικά της εμπορικά σήματα (μοβ, ροζ) στο δικό της brand !

- Advertisement -

Σε συνέχεια της δραστηριοποίησης της Lemonade στη γερμανική αγορά τον περασμένο Ιούνιο, η Deutsche Telekom κατέθεσε αίτηση ασφαλιστικών μέτρων (που έγινε δεκτή), απαιτώντας από τη Lemonade να μην χρησιμοποιεί το χρώμα ροζ στη Γερμανία. Η DT απαίτησε επίσης να μην χρησιμοποιεί το μοβ πουθενά διεθνώς (!) παρότι οι δυο εταιρίες δραστηριοποιούνται σε διαφορετικούς κλάδους και τα λογότυπά τους δεν μοιάζουν μεταξύ τους.

Η Lemonade συμμορφώθηκε με τις απαιτήσεις της DT στη Γερμανία και άλλαξε το χρώμα του λογοτύπου της από ροζ σε κόκκινο, αρνήθηκε όμως να υπογράψει συμφωνία με τον γερμανικό όμιλο για να σταματήσει οριστικά να χρησιμοποιεί το ροζ χρώμα. Επιπροσθέτως, η αμερικανική insurtech κατέθεσε προσφυγή στο Ευρωπαϊκό Γραφείο Δικαιωμάτων Πνευματικής Ιδιοκτησίας, ζητώντας να μην κατοχυρωθεί ως σήμα κατατεθέν της Deutsche Telekom το μοβ χρώμα και ζήτησε παράλληλα από τον Γερμανικό Οργανισμό Πνευματικής Ιδιοκτησίας να αρθούν τα ασφαλιστικά μέτρα εναντίον της στη χώρα.

Όπως υποστηρίζει ο διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής της Lemonade Daniel Schreiber, η Deutsche Telekom δεν έχει στραφεί μόνο εναντίον της Lemonade για να μην χρησιμοποιεί το ροζ χρώμα, αλλά έχει βάλει στο στόχαστρό της και άλλες πέντε… «ροζ» εταιρείες από διάφορους κλάδους και γεωγραφικές περιοχές.

Η Deutsche Telekom –που ελέγχει την φίρμα κινητής τηλεφωνίας T-Mobile- έχει στο παρελθόν στραφεί κατά της σουηδικής τηλεπικοινωνιακής εταιρείας Telia, του αμερικανικού τεχνολογικού blog Engadget, της βρετανικής εταιρείας κατασκευής smartwatch Oxy και της ολλανδικής εταιρείας διαχείρισης τιμολογίων Compello, σύμφωνα πάντα με τη Lemonade. H νεοϋορκέζικη ασφαλιστική startup ισχυρίζεται ότι χρησιμοποιεί το ροζ χρώμα για τον λογότυπό της από τότε που ιδρύθηκε το 2015. Το…επίμαχο ροζ χρώμα βρέθηκε και στο επίκεντρο μιας δημοφιλούς εκστρατείας στο Instagram φέτος, κατά την οποία η Lemonade «βύθισε» δημοφιλή αντικείμενα της καθημερινότητας σε ροζ μπογιά, προσελκύοντας 18 εκατομμύρια χρήστες.

Κατά τον κ. Scheiber, οι κινήσεις της Deutsche Telekom παραπέμπουν σε τακτικές «εταιρικού bullying», καθώς «στρατιές δικηγόρων επιχειρούν να σφετεριστούν έναν φυσικό πόρο –εν προκειμένω ένα βασικό χρώμα- που ανήκει δικαιωματικά σε όλους». Ο έτερος συνιδρυτής της Lemonade Shai Wininger παρομοίασε την προσπάθεια της Deutsche Telekom να «μονοπωλήσει όλο το ροζ του κόσμο με κάτι που θα έκανε ένας κακός σε ταινία κινουμένων σχεδίων της Disney !” Μάλιστα, η εταιρεία έχει ξεκινήσει εκστρατεία στα social media με το hasthtag #FreeThePink (Ελευθερώστε το ροζ).

Ο εκπρόσωπος της Deutsche Telekom υποστήριξε ότι «Όπως ακριβώς και το εταιρικό λογότυπο “T” και άλλα στοιχεία του brand, έτσι και το χρώμα μοβ έχει κατοχυρωθεί ως μέρος του brand της εταιρείας. Τα σήματα της Deutsche Telekom έχουν μεγάλη συνεισφορά στην επιτυχία της εταιρείας. To καταναλωτικό κοινό αναγνωρίζει και θυμάται την Deutsche Telekom λόγω του μοβ χρώματος…Η εταιρεία σέβεται τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας  όλων, αλλά περιμένει από τους άλλους να κάνουν το ίδιο. Στη Γερμανία, το αρμόδιο δικαστήριο εξέδωσε απόφαση ασφαλιστικών μέτρων εναντίον της Lemonade ακριβώς επειδή θεώρησε τη χρήση του μοβ παράβαση του σήματος κατατεθέντος της Deutsche Telekom”. Ο γερμανικός όμιλος πρόσθεσε ότι δεν θα προβεί σε περαιτέρω σχόλια μέχρι να υπάρξει τελεσίδικη δικαστική απόφαση.

Οι διαφωνίες μεταξύ μεγάλων εταιρειών και Insurtechs γύρω από σήματα κατατεθέντα δεν είναι ασυνήθιστες. Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι η κόντρα του μεσιτικού κολοσσού Marsh που στράφηκε εναντίον της insurtech marshmallow καθώς και η «επίθεση» της Travelers εναντίον της start-up από τη Σιγκαπούρη PolicyPal και της insurtech Brolly για τη χρήση της εικόνας της ομπρέλας στα λογότυπά τους.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Mapfre: Υποχωρεί η χρηματοδότηση των Insurtechs

Η περιοχή του Ειρηνικού παρουσιάζει το υψηλότερο ποσοστό ανάπτυξης, ιδίως η Κεντρική Αμερική (69%), ο Εκουαδόρ (35%), η Κολομβία (24%) και το Περού (23%).

Generali Ventures: 250 εκ. σε insurtech και fintech

Στόχος της Generali η καινοτομία σε ένα ευρύ φάσμα τεχνολογιών που θα κάνουν την διαφορά στον ασφαλιστικό κλάδο

Lemonade: Μια σημαντική συνεργασία στην ασφάλιση κατοικίας

"Συμμαχία" στον τομέα ασφάλισης κατοικίας μεταξύ Lemonade και BNP Paribas Cardif. Σύμφωνα με τα όσα ανακοινώθηκαν, οι Γάλλοι θα μπορούν

Στρατηγική συνεργασία Lemonade-Aviva για μια νέα, next-gen πλατφόρμα ασφάλισης

Μια νέα συνεργασία ανάμεσα στην αμερικανική insurtech Lemonade με τον παραδοσιακό ασφαλιστή της Βρετανίας Aviva, αναμένεται να φέρει έναν “φρέσκο” αέρα στην αγορά

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

ΤΜΕΔΕ: Νέες ασφαλιστικές καλύψεις σε συνεργασία με την Allianz και Generali

Από σήμερα 1η Απριλίου 2025 τίθενται σε εφαρμογή οι νέες εξειδικευμένες ανταποδοτικές ασφαλιστικές καλύψεις,

Κ. Σεμερτζόγλου: Η HDI κλείνει 30 χρόνια στην Ελλάδα, προετοιμάζει δράσεις

Στο πλαίσιο της επετείου, η HDI σχεδίαζει σειρά από δράσεις με στόχο να ευχαριστήσει τους ανθρώπους που συνέβαλαν στην επιτυχία της αλλά και για να ενισχύσει περισσότερο τις σχέσεις της  με την επιχειρηματική κοινότητα

Σαρώνουν οι πτωχεύσεις στην Δυτική Ευρώπη, σε κίνδυνο οι πράσινες χρηματοδοτήσεις

Τι αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος της Allianz-Trade, για τις επιχειρήσεις, τους κλάδους που κινδυνδύουν περισσότερα και την Δ. Ευρώπη

Η Designia Insurance Agents βράβευσε τους κορυφαίους συνεργάτες

Σε μια εκδήλωση αναγνώρισης και επιβράβευσης, η Designia Insurance Agents τίμησε τους συνεργάτες της που ξεχώρισαν για τις επιδόσεις τους το 2024.

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Ασφάλιση Εκδηλώσεων από την Karavias Underwriting Agency

Η Karavias Underwriting Agency, συνεχίζοντας τη στήριξη της προς τον Πολιτισμό και τις Καλλιτεχνικές Δραστηριότητες, παρουσιάζει το νέο καινοτόμο ασφαλιστικό προϊόν «Ασφάλιση Εκδηλώσεων».

Έγκριση της ΕΕ για το νέο εμβόλιο έναντι της Πνευμονιοκοκκικής Νόσου

To «πράσινο φως» έδωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το νέο εμβόλιο σχετικά με την πρόληψη της Πνευμονιοκοκκικής Νόσου σε ενήλικες.

Διπλή Διάκριση για την Carglass Ελλάδος στα Belron Exceptional People Awards 2024

Δύο σημαντικές διακρίσεις κατέκτησε η Carglass®Ελλάδοςστον παγκόσμιο διαγωνισμό Belron® Exceptional People Awards 2024

EIAΣ: Το νέο πρόγραμμα προσφέρει υψηλή τεχνογνωσία στο ανθρώπινο δυναμικό της ασφαλιστικής αγοράς

Πολυθεματικό και λίαν ενδιαφέρον είναι το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Απριλίου 2025 του Ελληνικού Ινστιτούτου Ασφαλιστικών Σπουδών

Η Allianz επεκτείνει τη συνεργασία της με το Παγκόσμιο Ολυμπιακό και Παραολυμπιακό Κίνημα έως το 2032

Πιο γρήγορα, πιο ψηλά, πιο δυνατά – Μαζί: Μετά την επιτυχημένη διοργάνωση των Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών Αγώνων στο Παρίσι το 2024