Άρθρο της κ. Μαριλώρας ΚαμπάνηMarketing Hellas Direct που δημοσιεύτηκε στο Broker’s 47
Ίντερνετ, νέες τεχνολογίες, sharing economy, κοινωνική δικτύωση και η επανάσταση των δεδομένων έχουν αλλάξει τις καταναλωτικές συνήθειές μας. Οι ασφαλισμένοι απαιτούν πλέον άμεση εξυπηρέτηση και εύκολη και διάφανη συναλλαγή. Την ίδια απαίτηση έχουν και από την ασφαλιστική τους εταιρεία.
Επιτυχημένες εταιρείες θα είναι αυτές που στο μέλλον θα επικεντρωθούν στην παροχή ευέλικτων και προσωπικών υπηρεσιών στους πελάτες τους. Η Usage Based ασφάλιση (UBI), ή ασφάλιση βάσει χρήσης, είναι αυτό ακριβώς: μια μοναδική ασφάλιση, ειδικά σχεδιασμένη για να ανταποκρίνεται στις ανάγκες του καθενός.
Η UBI επιτρέπει στις εταιρείες να παρέχουν προϊόντα και προγράμματα που ανταποκρίνονται πραγματικά (και real-time) στις ανάγκες των πελατών τους ξεχωριστά. Χάρη σε αυτήν, οι εταιρείες μπορούν να κοστολογήσουν πιο σωστά κάθε ρίσκο, να μειώσουν τα ποσά που δαπανούν στις ζημιές και έτσι να συμπιέσουν τα ασφάλιστρα, ακόμη και να περιορίσουν τη γραφειοκρατία. Ήδη, οι ασφαλιστικές εταιρείες αυτοκινήτων στρέφονται προς την τεχνολογία για να αναπτύξουν UserBased ή ακόμα και Behaviour-Based εφαρμογές. Οι υπηρεσίες Buy the Mile (User-Based Insurance) και η εφαρμογή Hellas Direct (Behaviour-Based Insurance) αποτελούν τις πρώτες κατευθύνσεις στην ελληνική αγορά.
Στις ΗΠΑ, οι ασφαλιστικές εταιρείες προβλέπουν ότι μέχρι το 2020 πάνω από 50 εκατομμύρια οδηγοί θα επιλέγουν μόνο αυτό το είδος ασφάλισης για το αυτοκίνητό τους. Η τεχνολογία πλέον δεν περιορίζεται. Αυτήν τη στιγμή, drones αξιολογούν ζημιές μετά από φυσικά φαινόμενα, ειδικές συσκευές ενημερώνουν τους ιδιοκτήτες (και τις ασφαλιστικές) για πιθανά προβλήματα στις κατοικίες τους, πραγματογνώμονες χρησιμοποιούν το Google glass για να συλλέξουν στοιχεία, βραχιολάκια μειώνουν το κόστος ασφάλισης υγείας ανάλογα με το πόσο γυμνάζεσαι, οδοντόβουρτσες αξιολογούν την υγεία των δοντιών σου και αυτοκίνητα οδηγούνται μόνα τους. Υπολογίζεται ότι στα επόμενα 5 χρόνια πάνω από 26 δισεκατομμύρια συσκευές θα χρησιμοποιούνται με αυτόν τον τρόπο. Πρόκειται για πραγματική επανάσταση στην ασφαλιστική αγορά.
Οι εταιρείες που έχουν δυσκίνητες γραφειοκρατικές διαδικασίες και δεν είναι προετοιμασμένες για αυτήν την αλλαγή θα υποφέρουν. Οι υπόλοιπες θα πρέπει, ενδεχομένως, να ανταγωνιστούν μη ασφαλιστικές και τεχνολογικά άρτιες εταιρείες, όπως την Air Asia, που χρησιμοποιεί την πλατφόρμα της για να κάνει cross-sell ασφάλιση, και φυσικά την Google, η οποία έχει αποκτήσει από το 2011 το beatthatquote.com και έχει δημιουργήσει και το δικό της marketplace για ασφάλιση.
Μέσα στα επόμενα χρόνια, η ασφαλιστική αγορά καλείται να απαντήσει σε ένα βασικό ερώτημα: πόσο έτοιμη είναι;