back to top
34.8 C
Athens
Παρασκευή 27 Ιουνίου 2025

Πως η τεχνολογία αλλάζει την ασφάλιση

Άρθρο της κ. Μαριλώρας ΚαμπάνηMarketing Hellas Direct που δημοσιεύτηκε στο Broker’s 47

Ίντερνετ, νέες τεχνολογίες, sharing economy, κοινωνική δικτύωση και η επανάσταση των δεδομένων έχουν αλλάξει τις καταναλωτικές συνήθειές μας. Οι ασφαλισμένοι απαιτούν πλέον άμεση εξυπηρέτηση και εύκολη και διάφανη συναλλαγή. Την ίδια απαίτηση έχουν και από την ασφαλιστική τους εταιρεία.

Επιτυχημένες εταιρείες θα είναι αυτές που στο μέλλον θα επικεντρωθούν στην παροχή ευέλικτων και προσωπικών υπηρεσιών στους πελάτες τους. Η Usage Based ασφάλιση (UBI), ή ασφάλιση βάσει χρήσης, είναι αυτό ακριβώς: μια μοναδική ασφάλιση, ειδικά σχεδιασμένη για να ανταποκρίνεται στις ανάγκες του καθενός.

- Advertisement -

Η UBI επιτρέπει στις εταιρείες να παρέχουν προϊόντα και προγράμματα που ανταποκρίνονται πραγματικά (και real-time) στις ανάγκες των πελατών τους ξεχωριστά. Χάρη σε αυτήν, οι εταιρείες μπορούν να κοστολογήσουν πιο σωστά κάθε ρίσκο, να μειώσουν τα ποσά που δαπανούν στις ζημιές και έτσι να συμπιέσουν τα ασφάλιστρα, ακόμη και να περιορίσουν τη γραφειοκρατία. Ήδη, οι ασφαλιστικές εταιρείες αυτοκινήτων στρέφονται προς την τεχνολογία για να αναπτύξουν UserBased ή ακόμα και Behaviour-Based εφαρμογές. Οι υπηρεσίες Buy the Mile (User-Based Insurance) και η εφαρμογή Hellas Direct (Behaviour-Based Insurance) αποτελούν τις πρώτες κατευθύνσεις στην ελληνική αγορά.

Στις ΗΠΑ, οι ασφαλιστικές εταιρείες προβλέπουν ότι μέχρι το 2020 πάνω από 50 εκατομμύρια οδηγοί θα επιλέγουν μόνο αυτό το είδος ασφάλισης για το αυτοκίνητό τους. Η τεχνολογία πλέον δεν περιορίζεται. Αυτήν τη στιγμή, drones αξιολογούν ζημιές μετά από φυσικά φαινόμενα, ειδικές συσκευές ενημερώνουν τους ιδιοκτήτες (και τις ασφαλιστικές) για πιθανά προβλήματα στις κατοικίες τους, πραγματογνώμονες χρησιμοποιούν το Google glass για να συλλέξουν στοιχεία, βραχιολάκια μειώνουν το κόστος ασφάλισης υγείας ανάλογα με το πόσο γυμνάζεσαι, οδοντόβουρτσες αξιολογούν την υγεία των δοντιών σου και αυτοκίνητα οδηγούνται μόνα τους. Υπολογίζεται ότι στα επόμενα 5 χρόνια πάνω από 26 δισεκατομμύρια συσκευές θα χρησιμοποιούνται με αυτόν τον τρόπο. Πρόκειται για πραγματική επανάσταση στην ασφαλιστική αγορά.

- Advertisement -

Οι εταιρείες που έχουν δυσκίνητες γραφειοκρατικές διαδικασίες και δεν είναι προετοιμασμένες για αυτήν την αλλαγή θα υποφέρουν. Οι υπόλοιπες θα πρέπει, ενδεχομένως, να ανταγωνιστούν μη ασφαλιστικές και τεχνολογικά άρτιες εταιρείες, όπως την Air Asia, που χρησιμοποιεί την πλατφόρμα της για να κάνει cross-sell ασφάλιση, και φυσικά την Google, η οποία έχει αποκτήσει από το 2011 το beatthatquote.com και έχει δημιουργήσει και το δικό της marketplace για ασφάλιση.

Μέσα στα επόμενα χρόνια, η ασφαλιστική αγορά καλείται να απαντήσει σε ένα βασικό ερώτημα: πόσο έτοιμη είναι;

Σχετικές δημοσιεύσεις

Ορόσημο για την Hellas Direct: Στην Νεοαναπτυσσόμενων Εταιρειών Αγορά του Χρ. Κύπρου, με €20 εκατ. ομόλογο Tier 2

Η ασφαλιστική εταιρία Hellas Direct (HD Insurance PLC) ανακοινώνει την επιτυχή έκδοση και εισαγωγή προς διαπραγμάτευση ομολόγου Tier 2 ύψους

Στην Ελλάδα o γηραιότερος στόλος οχημάτων της Ευρώπης

Ενδιαφέρον παρουσιάζει η αναφορά της ασφαλιστικής εταιρείας Hellas Direct στην πολύ μεγάλη μέση ηλικία των οχημάτων στην Ελλάδα

Tι είναι το Safe ride home;

Την αποφασιστικότητά της να δρα όπου και όπως χρειάζεται με στόχο την ασφάλεια όλων επιβεβαιώνει η Hellas Direct

Η Hellas Direct αναβαθμίζει τη διαδικασία σύναψης συμβολαίου αξιοποιώντας το gov.gr

Η Hellas Direct, πιστή στις αξίες της για την καινοτομία και υψηλού επιπέδου εξυπηρέτηση, είναι η πρώτη ασφαλιστική που αξιοποιεί την υπηρεσία του gov.gr

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Η “ακτινογραφία” της παραγωγής ασφαλίστρων

Η ΕΑΕΕ διεξάγει έρευνα σχετικά με την παραγωγή ασφαλίστρων ανά μήνα μεταξύ των ασφαλιστικών επιχειρήσεων - μελών της.

Sofos Insurance Agency: Μπροστά από τις Εξελίξεις με Δράσεις Ενημέρωσης & Επικοινωνίας για την Υποχρεωτική Ασφάλιση Έναντι Φυσικών Καταστροφών

Η Sofos Insurance Agency, συνεπής στη φιλοσοφία της άμεσης προσαρμογής στα νέα δεδομένα και στις ραγδαίες μεταβολές που συντελούνται στην ασφαλιστική αγορά

Νέο εργαλείο στο Intersalonica Agent App – Η Πολυτιμολόγηση στην Υπηρεσία του Συνεργάτη

Η ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ, με σταθερή προσήλωση στη στήριξη των συνεργατών της, παρουσιάζει την Πολυτιμολόγηση – ένα σύγχρονο και πρακτικό εργαλείο

Τα οφέλη της ασφαλιστικής κάλυψης για ζημιές από φυσικές καταστροφές

Τα ασφαλιστικά προϊόντα για την κάλυψη από φυσικές καταστροφές, βρέθηκαν στο επίκεντρο του Panel ΙΙΙ με θέμα: «Η ανάγκη ασφαλιστικής επίλυσης του ενδεχόμενου φυσικής καταστροφής»

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Η “ακτινογραφία” της παραγωγής ασφαλίστρων

Η ΕΑΕΕ διεξάγει έρευνα σχετικά με την παραγωγή ασφαλίστρων ανά μήνα μεταξύ των ασφαλιστικών επιχειρήσεων - μελών της.

«Εξαιρετική κίνηση της Pharma PLUS είναι η συνεργασία με το AFFIDEA»

Με πορεία δεκαεπτά ετών και μια μοναδική συνεργασία με τη Pharma PLUS, η Χιτοπούλα Μελίδου μιλά για την ισχυρή συμμαχία τους

Sofos Insurance Agency: Μπροστά από τις Εξελίξεις με Δράσεις Ενημέρωσης & Επικοινωνίας για την Υποχρεωτική Ασφάλιση Έναντι Φυσικών Καταστροφών

Η Sofos Insurance Agency, συνεπής στη φιλοσοφία της άμεσης προσαρμογής στα νέα δεδομένα και στις ραγδαίες μεταβολές που συντελούνται στην ασφαλιστική αγορά

Νέο Κατάστημα – Μίνι Μάρκετ ΓΕΒ στη Βλάστη

Η ΕΜΠΟΡΟΤΕΧΝΙΚΗ - ΓΕΒ επεκτείνει τη φυσική της παρουσία, εγκαινιάζοντας ένα κατάστημα - Μίνι Μάρκετ στο Πρατήριο Καυσίμων Βλάστης

Νέο εργαλείο στο Intersalonica Agent App – Η Πολυτιμολόγηση στην Υπηρεσία του Συνεργάτη

Η ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ, με σταθερή προσήλωση στη στήριξη των συνεργατών της, παρουσιάζει την Πολυτιμολόγηση – ένα σύγχρονο και πρακτικό εργαλείο