back to top
26.1 C
Athens
Πέμπτη 28 Αυγούστου 2025
Αρχική Blog Σελίδα 1550

Γιάννης Λινός: Σαράντα χρόνια παρουσίας στην ασφαλιστική αγορά

0

Σε λίγους μήνες, ο Γιάννης Λινός συμπληρώνει 40 χρόνια συνεχούς παρουσίας στην ασφαλιστική αγορά. Η γνωριμία του με την ιδιωτική ασφάλιση έγινε όταν, ως οικονομολόγος της ΠΑΣΕΓΕΣ, εκπόνησε το 1977 τη μελέτη σκοπιμότητας για την ίδρυση της Συνεταιριστικής Ασφαλιστικής. Με την ίδρυσή της ανέλαβε τη θέση του αναπληρωτή γενικού διευθυντή, χωρίς να υπάρχει γενικός διευθυντής, και με πρόεδρο τον Αλέξανδρο Μπαλτατζή. «Ήταν εξαιρετική εμπειρία» λέει. Μετακινήθηκε στη Marsh το 1980, την οποία χαρακτηρίζει μεγάλο διεθνές σχολείο, που τότε βρισκόταν τουλάχιστον μία δεκαετία μπροστά από την υπόλοιπη αγορά.

Το 1982 περνάει στη νεοσύστατη Αγροτική Ασφαλιστική. Ειδικός σύμβουλος αρχικά, διευθυντής αντασφαλίσεων και αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος στη συνέχεια. «Αυτό που ένιωθα για την Αγροτική δεν ήταν απλή αγάπη, ήταν φανατισμός ότι πρέπει να γίνουμε η καλύτερη, η απόλυτα και ασυμβίβαστα πρώτη εταιρεία». Το 1987 του προσφέρθηκε η θέση του διευθύνοντος συμβούλου και την αρνήθηκε. «Έβλεπα ήδη με λύπη τις κακές παρεμβάσεις που έρχονταν και δεν ήμουν διατεθειμένος να τις ανεχτώ. Πού να φανταστώ ότι μετά από 29 χρόνια θα επέστρεφα στο διοικητικό της συμβούλιο, αλλά βέβαια με εντελώς διαφορετικές συνθήκες».

«Τότε ακριβώς με προσέγγισε ο Φοίνικας για τη θέση του γενικού διευθυντή. Οι επιφυλάξεις μου για τις εταιρείες του δημόσιου τομέα κάμφθηκαν από τις διαβεβαιώσεις της μητρικής Εμπορικής Τράπεζας ότι δεν θα είχα πολιτικές παρεμβάσεις. Αυτό πράγματι τηρήθηκε. Το πρόβλημα ήταν αλλού: στη “γερασμένη” και γραφειοκρατική νοοτροπία του όλου οργανισμού και τη σχεδόν καθολική απουσία πελατοκεντρικού προσανατολισμού».

Το 1989 αποφασίζει να συνεργαστεί με την Pearson & Georgi, μια μικρή για τα μεγέθη των ΗΠΑ εταιρεία μεσιτών αντασφαλίσεων. Η συνεργασία δεν κράτησε πολύ, λόγω διαφοράς απόψεων. Επόμενος σταθμός ήταν η Mapfre, o μεγαλύτερος ισπανικός ασφαλιστικός όμιλος και με ηγετική παρουσία στη Λατινική Αμερική. «Ξεκινήσαμε εγκαθιστώντας στην Ελλάδα υποκατάστημα της αντασφαλιστικής Mapfre Re το 1992 και λίγο αργότερα και της εξειδικευμένης στον κλάδο βοήθειας Mapfre Asistencia με τη θυγατρική της Eurosos Assistance.

Το 1994, μετατέθηκα στις Βρυξέλλες ως αναπληρωτής γενικός διευθυντής της CIAR, που ήταν ο εκτός Ιβηρικής ευρωπαϊκός αντασφαλιστικός βραχίονας του ομίλου, διατηρώντας παράλληλα την ευθύνη για τις ελληνικές δραστηριότητες.

Όμως η επέκταση στην Ελλάδα με πρωτασφαλιστική δραστηριότητα ζωής, υγείας και γενικών ασφαλίσεων μεγάλης κλίμακας, που είχαμε από την αρχή στο μυαλό μας και τα δύο μέρη, καθυστερούσε, λόγω προτεραιότητας της τεράστιας και γρήγορα αναπτυσσόμενης λατινοαμερικάνικης αγοράς. Έτσι, το 1997, αποδέχτηκα την πρόταση της Commercial Union να διαδεχτώ τον Τάκη Σίμιτσεκ. Η Commercial Union είχε πολλά καλά. Πέρα από τη διεθνή τεχνογνωσία και την υψηλή φερεγγυότητα, έδινε στον γενικό διευθυντή κάθε χώρας σχεδόν απόλυτη ελευθερία, ασυνήθιστη για πολυεθνική. «Σχεδόν αμέσως με την ανάληψη των καθηκόντων μου μπήκαμε σε μια σειρά απορροφήσεων των ελληνικών δραστηριοτήτων άλλων βρετανικών εταιρειών: General Accident, Sun Alliance, Royal και Royal International. Διεθνώς ο όμιλος μετονομάστηκε σε CGU, μετά CGNU και τελικά Aviva. Δεδομένου του ότι στην ελληνική εταιρεία η συμμετοχή του ομίλου είχε μειωθεί κάτω του 50%, και έτσι δεν μπορούσαμε να λεγόμαστε Aviva, υιοθετήσαμε το ομοιοκατάληκτο Activa, που εξέφραζε και τη φιλοσοφία μας για υψηλή ενέργεια και διαρκή δράση».

Το 1998 η Activa, μια εταιρεία «πολύ μεγαλύτερη από τα οικονομικά της μεγέθη», κίνησε το ενδιαφέρον της Eurobank ως στόχος φιλικής εξαγοράς, και το 1999 απορροφήθηκε από τη θυγατρική της EFG Eurolife. «Για όσους δουλέψαμε γι’ αυτό, η Activa παραμένει ένα είδος Ιερουσαλήμ που πάντα νοσταλγούμε» επαναλαμβάνει και σήμερα ο Γ. Λινός.

Το 2011, έχοντας εκπληρώσει πλήρως την υποχρέωσή του να συμβάλει ως εντεταλμένος σύμβουλος στην ομαλή ένταξη της Activa στον όμιλο Eurolife, αποφάσισε ότι μπορούσε πλέον να προχωρήσει στον τελευταίο επαγγελματικό του σταθμό. «Το πρώτο πράγμα που διαπίστωσα στην ERGO ήταν ότι είχα για συναδέλφους μια πολύ καλά δεμένη διευθυντική ομάδα, που κανένα μέλος της δεν είχε “προσωπική ατζέντα”. Όλοι εργάζονταν μόνο για την ERGO και μέσω αυτής εκφράζονταν οι προσωπικές τους φιλοδοξίες. Μετά από πεντέμισι χρόνια, συνεχίζω να απολαμβάνω το κλίμα απόλυτης αμοιβαίας εμπιστοσύνης, άσβεστης δημιουργικής διάθεσης και υψηλής ικανοποίησης από τις κοινές επιτυχίες μας. Θεωρώ τον εαυτό μου τυχερό που είμαι μέλος αυτής της ομάδας και ιδιαίτερα τυχερό που συνεργάζομαι με ανθρώπους όπως ο Θοδωρής Κοκκάλας και ο Δημήτρης Χατζηπαναγιώτου. Όμως δεν είναι μόνο θέμα τύχης. Όπως συνηθίζω να λέω, δεν επιλέγουν μόνο οι εταιρείες τα στελέχη, επιλέγουν και τα στελέχη τις εταιρείες. Και είμαστε στην ERGO από δική μας, απόλυτα συνειδητή, επιλογή».

Σήμερα, ο Γιάννης Λινός είναι μη εκτελεστικό μέλος των διοικητικών συμβουλίων της ERGO ΑΑΕ Ζημιών, της ERGO ΑΑΕ Ζωής και της Αγροτικής Ασφαλιστικής ΑΕ.

Πως η τεχνολογία αλλάζει την ασφάλιση

0

Άρθρο της κ. Μαριλώρας ΚαμπάνηMarketing Hellas Direct που δημοσιεύτηκε στο Broker’s 47

Ίντερνετ, νέες τεχνολογίες, sharing economy, κοινωνική δικτύωση και η επανάσταση των δεδομένων έχουν αλλάξει τις καταναλωτικές συνήθειές μας. Οι ασφαλισμένοι απαιτούν πλέον άμεση εξυπηρέτηση και εύκολη και διάφανη συναλλαγή. Την ίδια απαίτηση έχουν και από την ασφαλιστική τους εταιρεία.

Επιτυχημένες εταιρείες θα είναι αυτές που στο μέλλον θα επικεντρωθούν στην παροχή ευέλικτων και προσωπικών υπηρεσιών στους πελάτες τους. Η Usage Based ασφάλιση (UBI), ή ασφάλιση βάσει χρήσης, είναι αυτό ακριβώς: μια μοναδική ασφάλιση, ειδικά σχεδιασμένη για να ανταποκρίνεται στις ανάγκες του καθενός.

Η UBI επιτρέπει στις εταιρείες να παρέχουν προϊόντα και προγράμματα που ανταποκρίνονται πραγματικά (και real-time) στις ανάγκες των πελατών τους ξεχωριστά. Χάρη σε αυτήν, οι εταιρείες μπορούν να κοστολογήσουν πιο σωστά κάθε ρίσκο, να μειώσουν τα ποσά που δαπανούν στις ζημιές και έτσι να συμπιέσουν τα ασφάλιστρα, ακόμη και να περιορίσουν τη γραφειοκρατία. Ήδη, οι ασφαλιστικές εταιρείες αυτοκινήτων στρέφονται προς την τεχνολογία για να αναπτύξουν UserBased ή ακόμα και Behaviour-Based εφαρμογές. Οι υπηρεσίες Buy the Mile (User-Based Insurance) και η εφαρμογή Hellas Direct (Behaviour-Based Insurance) αποτελούν τις πρώτες κατευθύνσεις στην ελληνική αγορά.

Στις ΗΠΑ, οι ασφαλιστικές εταιρείες προβλέπουν ότι μέχρι το 2020 πάνω από 50 εκατομμύρια οδηγοί θα επιλέγουν μόνο αυτό το είδος ασφάλισης για το αυτοκίνητό τους. Η τεχνολογία πλέον δεν περιορίζεται. Αυτήν τη στιγμή, drones αξιολογούν ζημιές μετά από φυσικά φαινόμενα, ειδικές συσκευές ενημερώνουν τους ιδιοκτήτες (και τις ασφαλιστικές) για πιθανά προβλήματα στις κατοικίες τους, πραγματογνώμονες χρησιμοποιούν το Google glass για να συλλέξουν στοιχεία, βραχιολάκια μειώνουν το κόστος ασφάλισης υγείας ανάλογα με το πόσο γυμνάζεσαι, οδοντόβουρτσες αξιολογούν την υγεία των δοντιών σου και αυτοκίνητα οδηγούνται μόνα τους. Υπολογίζεται ότι στα επόμενα 5 χρόνια πάνω από 26 δισεκατομμύρια συσκευές θα χρησιμοποιούνται με αυτόν τον τρόπο. Πρόκειται για πραγματική επανάσταση στην ασφαλιστική αγορά.

Οι εταιρείες που έχουν δυσκίνητες γραφειοκρατικές διαδικασίες και δεν είναι προετοιμασμένες για αυτήν την αλλαγή θα υποφέρουν. Οι υπόλοιπες θα πρέπει, ενδεχομένως, να ανταγωνιστούν μη ασφαλιστικές και τεχνολογικά άρτιες εταιρείες, όπως την Air Asia, που χρησιμοποιεί την πλατφόρμα της για να κάνει cross-sell ασφάλιση, και φυσικά την Google, η οποία έχει αποκτήσει από το 2011 το beatthatquote.com και έχει δημιουργήσει και το δικό της marketplace για ασφάλιση.

Μέσα στα επόμενα χρόνια, η ασφαλιστική αγορά καλείται να απαντήσει σε ένα βασικό ερώτημα: πόσο έτοιμη είναι;

Πως η τεχνολογία αλλάζει την ασφάλιση

0

Άρθρο της κ. Μαριλώρας ΚαμπάνηMarketing Hellas Direct που δημοσιεύτηκε στο Broker’s 47

Ίντερνετ, νέες τεχνολογίες, sharing economy, κοινωνική δικτύωση και η επανάσταση των δεδομένων έχουν αλλάξει τις καταναλωτικές συνήθειές μας. Οι ασφαλισμένοι απαιτούν πλέον άμεση εξυπηρέτηση και εύκολη και διάφανη συναλλαγή. Την ίδια απαίτηση έχουν και από την ασφαλιστική τους εταιρεία.

Επιτυχημένες εταιρείες θα είναι αυτές που στο μέλλον θα επικεντρωθούν στην παροχή ευέλικτων και προσωπικών υπηρεσιών στους πελάτες τους. Η Usage Based ασφάλιση (UBI), ή ασφάλιση βάσει χρήσης, είναι αυτό ακριβώς: μια μοναδική ασφάλιση, ειδικά σχεδιασμένη για να ανταποκρίνεται στις ανάγκες του καθενός.

Η UBI επιτρέπει στις εταιρείες να παρέχουν προϊόντα και προγράμματα που ανταποκρίνονται πραγματικά (και real-time) στις ανάγκες των πελατών τους ξεχωριστά. Χάρη σε αυτήν, οι εταιρείες μπορούν να κοστολογήσουν πιο σωστά κάθε ρίσκο, να μειώσουν τα ποσά που δαπανούν στις ζημιές και έτσι να συμπιέσουν τα ασφάλιστρα, ακόμη και να περιορίσουν τη γραφειοκρατία. Ήδη, οι ασφαλιστικές εταιρείες αυτοκινήτων στρέφονται προς την τεχνολογία για να αναπτύξουν UserBased ή ακόμα και Behaviour-Based εφαρμογές. Οι υπηρεσίες Buy the Mile (User-Based Insurance) και η εφαρμογή Hellas Direct (Behaviour-Based Insurance) αποτελούν τις πρώτες κατευθύνσεις στην ελληνική αγορά.

Στις ΗΠΑ, οι ασφαλιστικές εταιρείες προβλέπουν ότι μέχρι το 2020 πάνω από 50 εκατομμύρια οδηγοί θα επιλέγουν μόνο αυτό το είδος ασφάλισης για το αυτοκίνητό τους. Η τεχνολογία πλέον δεν περιορίζεται. Αυτήν τη στιγμή, drones αξιολογούν ζημιές μετά από φυσικά φαινόμενα, ειδικές συσκευές ενημερώνουν τους ιδιοκτήτες (και τις ασφαλιστικές) για πιθανά προβλήματα στις κατοικίες τους, πραγματογνώμονες χρησιμοποιούν το Google glass για να συλλέξουν στοιχεία, βραχιολάκια μειώνουν το κόστος ασφάλισης υγείας ανάλογα με το πόσο γυμνάζεσαι, οδοντόβουρτσες αξιολογούν την υγεία των δοντιών σου και αυτοκίνητα οδηγούνται μόνα τους. Υπολογίζεται ότι στα επόμενα 5 χρόνια πάνω από 26 δισεκατομμύρια συσκευές θα χρησιμοποιούνται με αυτόν τον τρόπο. Πρόκειται για πραγματική επανάσταση στην ασφαλιστική αγορά.

Οι εταιρείες που έχουν δυσκίνητες γραφειοκρατικές διαδικασίες και δεν είναι προετοιμασμένες για αυτήν την αλλαγή θα υποφέρουν. Οι υπόλοιπες θα πρέπει, ενδεχομένως, να ανταγωνιστούν μη ασφαλιστικές και τεχνολογικά άρτιες εταιρείες, όπως την Air Asia, που χρησιμοποιεί την πλατφόρμα της για να κάνει cross-sell ασφάλιση, και φυσικά την Google, η οποία έχει αποκτήσει από το 2011 το beatthatquote.com και έχει δημιουργήσει και το δικό της marketplace για ασφάλιση.

Μέσα στα επόμενα χρόνια, η ασφαλιστική αγορά καλείται να απαντήσει σε ένα βασικό ερώτημα: πόσο έτοιμη είναι;

Aπό την εικονική πραγματικότητα των γραφείων στην οδυνηρή πραγματικότητα της καθημερινότητας

0

Μπήκε το 2017 και εγώ φίλοι αναγνώστες μου παραμένω ανασφάλιστος.  Γιατί παραμένω ανασφάλιστος;  Γιατί την τελευταία φορά που ασφαλίστηκα για τον κλάδο αυτοκινήτου επέλεξα μία διαδικτυακή πλατφόρμα και μία φθηνή ασφάλιση.  Όσο μου επέτρεπαν δηλαδή τα οικονομικά μου μετά τις πληρωμές του φόρου εισοδήματος, του ΕΝΦΙΑ, της ΔΕΗ, του ενοικίου, των κοινοχρήστων και των βιολογικών μου αναγκών για τροφή και ένα καφέ ή ένα ποτό.  Για να μην βγαίνουμε από το θέμα μας όμως,  μετά από λίγο καιρό χρειάστηκα την πληροφόρηση για το ασφαλιστήριο μου από την εταιρεία και εκεί κτύπαγε ματαίως το τηλέφωνο.  Για μία εβδομάδα καμμία ανταπόκριση στο αίτημά μου.  Όταν χρειάστηκα πραγματικά την ασφάλιση αυτοκινήτου ούτε εκεί βρέθηκε κάποιος να με εξυπηρετήσει.  Στο ασφαλιστήριο υγείας, όταν το χρειάστηκα έπεσε επάνω και σε καθυστερήσεις  και σε «ψιλά γράμματα» και σε εξονυχιστικές αναλύσεις των χρεώσεων και σε ένα μήνα καθυστέρηση (μετά πολλών τηλεφωνημάτων) αποζημίωσης.

Φίλοι αναγνώστες, στελέχη των ασφαλιστικών εταιρειών και διαμεσολαβούντες, ωραίοι είναι οι μεγαλόσχημοι σχεδιασμοί και οι ρητορικές στα γκαλά, τις δεξιώσεις και στις Γενικές Συνελεύσεις. Αλλά ο ασφαλισμένος θέλει άμεση φροντίδα.  Θέλει τα λεφτά του το συντομότερο δυνατό όπως τουλάχιστον πράττει ο ίδιος όταν καλείται να πληρώσει το ασφάλιστρο.  Εν ολίγοις, η πραγματικότητα στην ασφαλιστική αγορά επιμερίζεται στην καθημερινότητα και στην εικονική πραγματικότητα.  Δυστυχώς, οι περισσότεροι παραμένουν προσηλωμένοι στα γραφεία τους σε μία εικονική πραγματικότητα.  Ο ασφαλισμένος πληθυσμός παραμένει εγκλωβισμένος στην δική του σκληρή πραγματικότητα.  Όταν οι δύο καταστάσεις συμπέσουν και το ασφαλιστικό κοινό θα μεγαλώσει και οι επιχειρήσεις θα βρεθούν πλησιέστερα στις ανάγκες των καταναλωτών.  Μέχρι τότε, ας αρκεστούν οι εταιρείες σε ασφαλιστική παραγωγή 2% επί του ΑΕΠ για τα επόμενα χρόνια όπως ήταν και τα 20 προηγούμενα.

Τι δήλωσε ο Πρόεδρος των Lloyd’ s στο World Economic Forum

0
lloyd's of london

της Ελενας Ερμείδου

Τα Lloyd’s του Λονδίνου θα ανακοινώσουν την νέα τους  θυγατρική εταιρεία στην Ευρώπη το αργότερο μέχρι τα μέσα Απριλίου, σύμφωνα με τον Πρόεδρο τους John Nelson.

Η μεγαλύτερη εξειδικευμένη ασφαλιστική αγορά του κόσμου,  η ζωή της οποίας ξεκίνησε στο καφενείο του Edward Lloyd’s το 1688 και είναι από τους  μεγαλύτερους χρηματοοικονομικούς οργανισμούς στο Λονδίνο σήμερα βρίσκεται στην φάση ίδρυσης θυγατρικής στην ΕΕ, καθώς η Βρετανία εγκαταλείπει το μπλοκ της ΕΕ.

“Θα είμαστε έτοιμοι να κάνουμε ανακοινώσεις σχετικά με την μεταφορά μας στην Ευρώπη το πρώτο τρίμηνο, σίγουρα μέχρι το Πάσχα” δήλωσε ο Πρόεδρος των Lloyd’s  στο World Economic Forum.

Συμπληρώνοντας, ότι τα Lloyd’s μελετούν πέντε προορισμούς, συμπεριλαμβανομένου και του Δουβλίνου, ωστόσο ο ίδιος απέφυγε να προβεί σε περαιτέρω λεπτομέρειες.

Το Δουβλίνο, σύμφωνα με παρατηρητές εξυπηρετεί, καθώς ομιλεί την ίδια γλώσσα και διαθέτει ιδιαίτερα ευνοϊκό εποπτικό και φορολογικό καθεστώς.

Τέλος ο J. Nelson δήλωσε ότι ανώτατο στελεχιακό δυναμικό θα μεταφερθεί από το Λονδίνο στην Ευρωπαϊκή πόλη που θα ιδρυθεί η θυγατρική των Lloyd’ s.

 

Τι δήλωσε ο Πρόεδρος των Lloyd’ s στο World Economic Forum

0
lloyd's of london

της Ελενας Ερμείδου

Τα Lloyd’s του Λονδίνου θα ανακοινώσουν την νέα τους  θυγατρική εταιρεία στην Ευρώπη το αργότερο μέχρι τα μέσα Απριλίου, σύμφωνα με τον Πρόεδρο τους John Nelson.

Η μεγαλύτερη εξειδικευμένη ασφαλιστική αγορά του κόσμου,  η ζωή της οποίας ξεκίνησε στο καφενείο του Edward Lloyd’s το 1688 και είναι από τους  μεγαλύτερους χρηματοοικονομικούς οργανισμούς στο Λονδίνο σήμερα βρίσκεται στην φάση ίδρυσης θυγατρικής στην ΕΕ, καθώς η Βρετανία εγκαταλείπει το μπλοκ της ΕΕ.

“Θα είμαστε έτοιμοι να κάνουμε ανακοινώσεις σχετικά με την μεταφορά μας στην Ευρώπη το πρώτο τρίμηνο, σίγουρα μέχρι το Πάσχα” δήλωσε ο Πρόεδρος των Lloyd’s  στο World Economic Forum.

Συμπληρώνοντας, ότι τα Lloyd’s μελετούν πέντε προορισμούς, συμπεριλαμβανομένου και του Δουβλίνου, ωστόσο ο ίδιος απέφυγε να προβεί σε περαιτέρω λεπτομέρειες.

Το Δουβλίνο, σύμφωνα με παρατηρητές εξυπηρετεί, καθώς ομιλεί την ίδια γλώσσα και διαθέτει ιδιαίτερα ευνοϊκό εποπτικό και φορολογικό καθεστώς.

Τέλος ο J. Nelson δήλωσε ότι ανώτατο στελεχιακό δυναμικό θα μεταφερθεί από το Λονδίνο στην Ευρωπαϊκή πόλη που θα ιδρυθεί η θυγατρική των Lloyd’ s.

 

Νέα παράταση για την International Life

0

Παράταση μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου 2017 στην αναστολή πληρωμών και καταβολών από τις εταιρίες «INTERNATIONAL LIFE Ανώνυμη Εταιρία Ασφαλίσεων Ζωής» και «IΝΤΕRΝΑΤΙΟΝΑL LΙFΕ Ανώνυμος Εταιρία Γενικών Ασφαλίσεων» έδωσε η Τράπεζα της Ελλάδος, σύμφωνα με απόφαση της Επιτροπής Πιστωτικών και Ασφαλιστικών Θεμάτων της Τράπεζας της Ελλάδος.

Νέα παράταση για την International Life

0

Παράταση μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου 2017 στην αναστολή πληρωμών και καταβολών από τις εταιρίες «INTERNATIONAL LIFE Ανώνυμη Εταιρία Ασφαλίσεων Ζωής» και «IΝΤΕRΝΑΤΙΟΝΑL LΙFΕ Ανώνυμος Εταιρία Γενικών Ασφαλίσεων» έδωσε η Τράπεζα της Ελλάδος, σύμφωνα με απόφαση της Επιτροπής Πιστωτικών και Ασφαλιστικών Θεμάτων της Τράπεζας της Ελλάδος.

Αύξηση 5,1% στις ασφαλίσεις ζωής μεταξυ Ιανουαρίου – Νοεμβρίου 2016

0
Λογότυπο ΕΑΕΕ

Ανοδο 5,1% σημείωσαν οι ασφαλίσεις ζωής στη χρονική περίοδο μεταξύ Ιανουαρίου – Νοεμβρίου 2016 συγκριτικά με την αντίστοιχη χρονική περίοδο του 2015.  Ανοδικά κινήθηκαν και οι ασφαλίσεις κατά ζημικών και έκλεισαν στο +2,3%.   Με διψήφια πτώση έκλεισε η αστική ευθύνη οχημάτων και -10,2% και με διψήφια αύξηση οι λοιποί κλάδοι κατά ζημιών +12,2%.

Η έρευνα της ΕΑΕΕ αναλυτικά:

Η ΕΑΕΕ συνεχίζει την έρευνα σχετικά με την παραγωγή ασφαλίστρων (συμπεριλαμβανομένων των δικαιωμάτων συμβολαίων) και των επιστροφών ασφαλίστρων λόγω ακυρώσεων ανά μήνα μεταξύ των ασφαλιστικών επιχειρήσεων-μελών της. Στο πλαίσιο αυτό, ενσωματώθηκαν στην έρευνα τα στοιχεία μηνός Νοεμβρίου του 2016. Συνολικά ανταποκρίθηκαν 56 ασφαλιστικές επιχειρήσεις οι οποίες συγκέντρωσαν το 94,4% της παραγωγής ασφαλίστρων στις ασφαλίσεις κατά Ζημιών και το 99,9% των ασφαλίσεων Ζωής σύμφωνα με τα στοιχεία του έτους 2015. Από τις ανωτέρω επιχειρήσεις, οι 22 δραστηριοποιήθηκαν στις ασφαλίσεις Ζωής και 45 στις ασφαλίσεις κατά Ζημιών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά (κατόπιν προσαρμογής των δεδομένων του προηγούμενου χρονικού διαστήματος με νεότερες απαντήσεις), από τη σύγκριση των δηλώσεων παραγωγής ασφαλίστρων των μηνών Ιανουαρίου έως Νοεμβρίου του 2016 των ανωτέρω 56 επιχειρήσεων με τις αντίστοιχες της ίδιας περιόδου για το 2015 των ιδίων επιχειρήσεων, προκύπτουν τα παρακάτω:

Επισημαίνεται ότι τα στοιχεία της έρευνας προκύπτουν από τις δηλώσεις των ασφαλιστικών επιχειρήσεων, οι οποίες δεν έχουν ελεγχθεί από ορκωτούς ελεγκτές.

Όσον αφορά την συγκρισιμότητα των στοιχείων της παρούσας έρευνας από τον Ιανουάριο του 2016 κι εφεξής, σε σχέση με τα στοιχεία των προηγουμένων περιόδων (μέχρι και τον Δεκέμβριο του 2015), πρέπει να αναφερθεί η αλλαγή στην ταξινόμηση των κλάδων ασφάλισης που επήλθε με την εφαρμογή του Νόμου 4364/5.2.2016 (ΦΕΚ 13 τ’Α) «Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία Φερεγγυότητα ΙΙ».

Συγκεκριμένα, οι εργασίες του κλάδου IV.2. Ασφάλιση υγείας των ασφαλίσεων Ζωής (όπως είχε καταγραφεί με το άρθρο 13 του ν.δ. 400/1970), κατατάσσονται πλέον στους κλάδους 1. Ατυχήματα και 2. Ασθένειες των ασφαλίσεων κατά Ζημιών, σύμφωνα με τα άρθρα 4, 49, 269 του Ν. 4364/5.2.2016.

Συνεπώς για την ερμηνεία των μεταβολών της παραγωγής ασφαλίστρων που καταγράφεται στην συνέχεια της παρούσας μελέτης, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη η επίδραση από την ανακατάταξη των εργασιών, όπως περιγράφηκε ανωτέρω.

Τον Νοέμβριο του 2016, οι ασφαλίσεις Ζωής αύξησαν την παραγωγή τους σε μηνιαία βάση για πέμπτο συνεχόμενο μήνα. Οι ασφαλίσεις κατά Ζημιών κατέγραψαν επίσης άνοδο τον ίδιο μήνα (ο ένατος μήνας με αύξηση εντός του ενδεκαμήνου του 2016) με συνέπεια να καταγραφεί αύξηση της συνολικής παραγωγής ασφαλίστρων σε μηνιαία βάση (+23,7%) για πέμπτο συνεχόμενο μήνα εντός του 2016. Συνολικά, η παραγωγή ασφαλίστρων του ενδεκαμήνου Ιανουαρίου-Νοεμβρίου αυξήθηκε κατά 3,7%, έναντι του αντίστοιχου χρονικού διαστήματος του 2015

Στα δύο γραφήματα που ακολουθούν παρουσιάζεται η εξέλιξη της παραγωγής ασφαλίστρων ανά μήνα, για το χρονικό διάστημα Ιανουαρίου 2015 – Νοεμβρίου 2016, ξεχωριστά για τις ασφαλίσεις Ζωής και τις ασφαλίσεις κατά Ζημιών.

Στους δύο πίνακες που ακολουθούν καταγράφονται αναλυτικά τα αποτελέσματα της έρευνας παραγωγής ανά κλάδο ασφάλισης για το χρονικό διάστημα Ιανουαρίου – Νοεμβρίου του 2016 καθώς και η μεταβολή τους έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2015

Σχετικά με τα ανωτέρω στοιχεία των ασφαλίσεων Ζωής, επισημαίνονται ιδιαιτέρως τα εξής:

1) Κατά τον μήνα Νοέμβριο του 2016, οι ασφαλίσεις Ζωής επανέλαβαν την αύξησή τους έναντι του αντίστοιχου μήνα του 2015, φαινόμενο που παρατηρήθηκε για πρώτη φορά τον Ιούλιο του 2016. Η αύξηση αυτή οφείλεται κατά κύριο λόγο στην αύξηση της παραγωγής του κλάδου Ι. Ασφαλίσεων Ζωής καθώς επίσης και στην αύξηση του κλάδου VII. Διαχείρισης συλλογικών συνταξιοδοτικών κεφαλαίων. Υπενθυμίζεται ότι τους προηγούμενους μήνες παρατηρούνταν μεγάλη μείωση στην παραγωγή των ασφαλίσεων Ζωής λόγω της επιβολής των κεφαλαιακών ελέγχων στις τράπεζες.

2) Όπως αναφέρθηκε εισαγωγικά, η παραγωγή του κλάδου IV.2 Υγείας, κατ’ εφαρμογή του νόμου 4364/5.2.2016, καταγράφεται πλέον στις ασφαλίσεις κατά Ζημιών όπου μερίζεται στους κλάδους 1. Ατυχημάτων και 2. Ασθενειών. Κατά αυτό τον τρόπο, η παραγωγή του συγκεκριμένου κλάδου μηδενίζει από τον Ιανουάριο του 2016 ενώ αντιστοίχως ενισχύεται η παραγωγή των αντίστοιχων κλάδων ασφαλίσεων κατά Ζημιών.

3) Κατά τον μήνα Νοέμβριο του 2016, ο κλάδος ΙΙΙ. Ασφαλίσεων Ζωής συνδεδεμένων με επενδύσεις αύξησε για πέμπτο συνεχόμενο μήνα την παραγωγή του σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2015. Προηγουμένως, ο κλάδος είχε μειώσει κατά πολύ την παραγωγή του, φαινόμενο που ξεκίνησε να παρατηρείται από τον Ιούλιο του 2015 λόγω της επιβολής των κεφαλαιακών ελέγχων στις τράπεζες που μεταξύ άλλων δεν επέτρεπαν την έκδοση νέων συμβολαίων (ενιαίων ή περιοδικών ασφαλίστρων).

4) Η ανωτέρω καταγραφή στο μητρώο της παραγωγής ασφαλίστρων του κλάδου ΙΙΙ. Ασφαλίσεις Ζωής συνδεδεμένες με επενδύσεις (περί τα 225 εκατ. € το πρώτο ενδεκάμηνο του 2016), ακολουθεί την συμβατική μέθοδο του Κλαδικού Λογιστικού Σχεδίου, σύμφωνα με την οποία αθροίζονται στον ίδιο λογαριασμό η παραγωγή ασφαλίστρων περιοδικών καταβολών εντός του έτους με το σύνολο της παραγωγής ασφαλίστρων των εφάπαξ καταβολής συμβολαίων. Θεμελιώνεται θεωρητικά (Βλ. για παράδειγμα: «Company Valuation under IFRS», N. Antill, K. Lee, 2008, Great Britain) η προσέγγιση ότι «η μέση διάρκεια των συμβολαίων εφάπαξ καταβολής είναι δεκαετής», συνεπώς συνήθης πρακτική διεθνώς για την αποτίμηση της ετήσιας παραγωγής ασφαλίστρων των συμβολαίων του κλάδου ΙΙΙ. Ασφαλίσεις Ζωής συνδεδεμένες με επενδύσεις είναι το άθροισμα της παραγωγής ασφαλίστρων των συμβολαίων περιοδικών καταβολών και του 1/10 της αντίστοιχης παραγωγής ασφαλίστρων εφάπαξ καταβολής.

Η μεταβολή της παραγωγής των ασφαλίσεων κατά Ζημιών (με την επιφύλαξη της συγκρισιμότητας που αναπτύχθηκε εισαγωγικά) καταγράφεται στον πίνακα που ακολουθεί.

Τέλος, η έρευνα περιέλαβε και τα μεγέθη των επιστροφών ασφαλίστρων λόγω ακυρώσεων συμβολαίων. Η μηνιαία εξέλιξη των επιστροφών ασφαλίστρων λόγω ακυρώσεων συμβολαίων παρουσιάζεται δεικτοποιημένη στα δύο παρακάτω γραφήματα. Η δεικτοποίηση έχει γίνει με βάση την τιμή Ιανουαρίου 2011, η οποία ορίστηκε στην τιμή 100, καταγράφεται δε η εξέλιξή της από τον Ιανουάριο του 2015 έως τον Νοέμβριο του 2016.

Διαβάστε ολόκληρη τη σχετική έκθεση της ΕΑΕΕ:

eaee paragogi asfalistron

Αύξηση 5,1% στις ασφαλίσεις ζωής μεταξυ Ιανουαρίου – Νοεμβρίου 2016

0
Λογότυπο ΕΑΕΕ

Ανοδο 5,1% σημείωσαν οι ασφαλίσεις ζωής στη χρονική περίοδο μεταξύ Ιανουαρίου – Νοεμβρίου 2016 συγκριτικά με την αντίστοιχη χρονική περίοδο του 2015.  Ανοδικά κινήθηκαν και οι ασφαλίσεις κατά ζημικών και έκλεισαν στο +2,3%.   Με διψήφια πτώση έκλεισε η αστική ευθύνη οχημάτων και -10,2% και με διψήφια αύξηση οι λοιποί κλάδοι κατά ζημιών +12,2%.

Η έρευνα της ΕΑΕΕ αναλυτικά:

Η ΕΑΕΕ συνεχίζει την έρευνα σχετικά με την παραγωγή ασφαλίστρων (συμπεριλαμβανομένων των δικαιωμάτων συμβολαίων) και των επιστροφών ασφαλίστρων λόγω ακυρώσεων ανά μήνα μεταξύ των ασφαλιστικών επιχειρήσεων-μελών της. Στο πλαίσιο αυτό, ενσωματώθηκαν στην έρευνα τα στοιχεία μηνός Νοεμβρίου του 2016. Συνολικά ανταποκρίθηκαν 56 ασφαλιστικές επιχειρήσεις οι οποίες συγκέντρωσαν το 94,4% της παραγωγής ασφαλίστρων στις ασφαλίσεις κατά Ζημιών και το 99,9% των ασφαλίσεων Ζωής σύμφωνα με τα στοιχεία του έτους 2015. Από τις ανωτέρω επιχειρήσεις, οι 22 δραστηριοποιήθηκαν στις ασφαλίσεις Ζωής και 45 στις ασφαλίσεις κατά Ζημιών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά (κατόπιν προσαρμογής των δεδομένων του προηγούμενου χρονικού διαστήματος με νεότερες απαντήσεις), από τη σύγκριση των δηλώσεων παραγωγής ασφαλίστρων των μηνών Ιανουαρίου έως Νοεμβρίου του 2016 των ανωτέρω 56 επιχειρήσεων με τις αντίστοιχες της ίδιας περιόδου για το 2015 των ιδίων επιχειρήσεων, προκύπτουν τα παρακάτω:

Επισημαίνεται ότι τα στοιχεία της έρευνας προκύπτουν από τις δηλώσεις των ασφαλιστικών επιχειρήσεων, οι οποίες δεν έχουν ελεγχθεί από ορκωτούς ελεγκτές.

Όσον αφορά την συγκρισιμότητα των στοιχείων της παρούσας έρευνας από τον Ιανουάριο του 2016 κι εφεξής, σε σχέση με τα στοιχεία των προηγουμένων περιόδων (μέχρι και τον Δεκέμβριο του 2015), πρέπει να αναφερθεί η αλλαγή στην ταξινόμηση των κλάδων ασφάλισης που επήλθε με την εφαρμογή του Νόμου 4364/5.2.2016 (ΦΕΚ 13 τ’Α) «Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία Φερεγγυότητα ΙΙ».

Συγκεκριμένα, οι εργασίες του κλάδου IV.2. Ασφάλιση υγείας των ασφαλίσεων Ζωής (όπως είχε καταγραφεί με το άρθρο 13 του ν.δ. 400/1970), κατατάσσονται πλέον στους κλάδους 1. Ατυχήματα και 2. Ασθένειες των ασφαλίσεων κατά Ζημιών, σύμφωνα με τα άρθρα 4, 49, 269 του Ν. 4364/5.2.2016.

Συνεπώς για την ερμηνεία των μεταβολών της παραγωγής ασφαλίστρων που καταγράφεται στην συνέχεια της παρούσας μελέτης, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη η επίδραση από την ανακατάταξη των εργασιών, όπως περιγράφηκε ανωτέρω.

Τον Νοέμβριο του 2016, οι ασφαλίσεις Ζωής αύξησαν την παραγωγή τους σε μηνιαία βάση για πέμπτο συνεχόμενο μήνα. Οι ασφαλίσεις κατά Ζημιών κατέγραψαν επίσης άνοδο τον ίδιο μήνα (ο ένατος μήνας με αύξηση εντός του ενδεκαμήνου του 2016) με συνέπεια να καταγραφεί αύξηση της συνολικής παραγωγής ασφαλίστρων σε μηνιαία βάση (+23,7%) για πέμπτο συνεχόμενο μήνα εντός του 2016. Συνολικά, η παραγωγή ασφαλίστρων του ενδεκαμήνου Ιανουαρίου-Νοεμβρίου αυξήθηκε κατά 3,7%, έναντι του αντίστοιχου χρονικού διαστήματος του 2015

Στα δύο γραφήματα που ακολουθούν παρουσιάζεται η εξέλιξη της παραγωγής ασφαλίστρων ανά μήνα, για το χρονικό διάστημα Ιανουαρίου 2015 – Νοεμβρίου 2016, ξεχωριστά για τις ασφαλίσεις Ζωής και τις ασφαλίσεις κατά Ζημιών.

Στους δύο πίνακες που ακολουθούν καταγράφονται αναλυτικά τα αποτελέσματα της έρευνας παραγωγής ανά κλάδο ασφάλισης για το χρονικό διάστημα Ιανουαρίου – Νοεμβρίου του 2016 καθώς και η μεταβολή τους έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2015

Σχετικά με τα ανωτέρω στοιχεία των ασφαλίσεων Ζωής, επισημαίνονται ιδιαιτέρως τα εξής:

1) Κατά τον μήνα Νοέμβριο του 2016, οι ασφαλίσεις Ζωής επανέλαβαν την αύξησή τους έναντι του αντίστοιχου μήνα του 2015, φαινόμενο που παρατηρήθηκε για πρώτη φορά τον Ιούλιο του 2016. Η αύξηση αυτή οφείλεται κατά κύριο λόγο στην αύξηση της παραγωγής του κλάδου Ι. Ασφαλίσεων Ζωής καθώς επίσης και στην αύξηση του κλάδου VII. Διαχείρισης συλλογικών συνταξιοδοτικών κεφαλαίων. Υπενθυμίζεται ότι τους προηγούμενους μήνες παρατηρούνταν μεγάλη μείωση στην παραγωγή των ασφαλίσεων Ζωής λόγω της επιβολής των κεφαλαιακών ελέγχων στις τράπεζες.

2) Όπως αναφέρθηκε εισαγωγικά, η παραγωγή του κλάδου IV.2 Υγείας, κατ’ εφαρμογή του νόμου 4364/5.2.2016, καταγράφεται πλέον στις ασφαλίσεις κατά Ζημιών όπου μερίζεται στους κλάδους 1. Ατυχημάτων και 2. Ασθενειών. Κατά αυτό τον τρόπο, η παραγωγή του συγκεκριμένου κλάδου μηδενίζει από τον Ιανουάριο του 2016 ενώ αντιστοίχως ενισχύεται η παραγωγή των αντίστοιχων κλάδων ασφαλίσεων κατά Ζημιών.

3) Κατά τον μήνα Νοέμβριο του 2016, ο κλάδος ΙΙΙ. Ασφαλίσεων Ζωής συνδεδεμένων με επενδύσεις αύξησε για πέμπτο συνεχόμενο μήνα την παραγωγή του σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2015. Προηγουμένως, ο κλάδος είχε μειώσει κατά πολύ την παραγωγή του, φαινόμενο που ξεκίνησε να παρατηρείται από τον Ιούλιο του 2015 λόγω της επιβολής των κεφαλαιακών ελέγχων στις τράπεζες που μεταξύ άλλων δεν επέτρεπαν την έκδοση νέων συμβολαίων (ενιαίων ή περιοδικών ασφαλίστρων).

4) Η ανωτέρω καταγραφή στο μητρώο της παραγωγής ασφαλίστρων του κλάδου ΙΙΙ. Ασφαλίσεις Ζωής συνδεδεμένες με επενδύσεις (περί τα 225 εκατ. € το πρώτο ενδεκάμηνο του 2016), ακολουθεί την συμβατική μέθοδο του Κλαδικού Λογιστικού Σχεδίου, σύμφωνα με την οποία αθροίζονται στον ίδιο λογαριασμό η παραγωγή ασφαλίστρων περιοδικών καταβολών εντός του έτους με το σύνολο της παραγωγής ασφαλίστρων των εφάπαξ καταβολής συμβολαίων. Θεμελιώνεται θεωρητικά (Βλ. για παράδειγμα: «Company Valuation under IFRS», N. Antill, K. Lee, 2008, Great Britain) η προσέγγιση ότι «η μέση διάρκεια των συμβολαίων εφάπαξ καταβολής είναι δεκαετής», συνεπώς συνήθης πρακτική διεθνώς για την αποτίμηση της ετήσιας παραγωγής ασφαλίστρων των συμβολαίων του κλάδου ΙΙΙ. Ασφαλίσεις Ζωής συνδεδεμένες με επενδύσεις είναι το άθροισμα της παραγωγής ασφαλίστρων των συμβολαίων περιοδικών καταβολών και του 1/10 της αντίστοιχης παραγωγής ασφαλίστρων εφάπαξ καταβολής.

Η μεταβολή της παραγωγής των ασφαλίσεων κατά Ζημιών (με την επιφύλαξη της συγκρισιμότητας που αναπτύχθηκε εισαγωγικά) καταγράφεται στον πίνακα που ακολουθεί.

Τέλος, η έρευνα περιέλαβε και τα μεγέθη των επιστροφών ασφαλίστρων λόγω ακυρώσεων συμβολαίων. Η μηνιαία εξέλιξη των επιστροφών ασφαλίστρων λόγω ακυρώσεων συμβολαίων παρουσιάζεται δεικτοποιημένη στα δύο παρακάτω γραφήματα. Η δεικτοποίηση έχει γίνει με βάση την τιμή Ιανουαρίου 2011, η οποία ορίστηκε στην τιμή 100, καταγράφεται δε η εξέλιξή της από τον Ιανουάριο του 2015 έως τον Νοέμβριο του 2016.

Διαβάστε ολόκληρη τη σχετική έκθεση της ΕΑΕΕ:

eaee paragogi asfalistron