back to top
12.4 C
Athens
Τρίτη 3 Δεκεμβρίου 2024

Πως η τεχνολογία αλλάζει την ασφάλιση

Άρθρο της κ. Μαριλώρας ΚαμπάνηMarketing Hellas Direct που δημοσιεύτηκε στο Broker’s 47

Ίντερνετ, νέες τεχνολογίες, sharing economy, κοινωνική δικτύωση και η επανάσταση των δεδομένων έχουν αλλάξει τις καταναλωτικές συνήθειές μας. Οι ασφαλισμένοι απαιτούν πλέον άμεση εξυπηρέτηση και εύκολη και διάφανη συναλλαγή. Την ίδια απαίτηση έχουν και από την ασφαλιστική τους εταιρεία.

Επιτυχημένες εταιρείες θα είναι αυτές που στο μέλλον θα επικεντρωθούν στην παροχή ευέλικτων και προσωπικών υπηρεσιών στους πελάτες τους. Η Usage Based ασφάλιση (UBI), ή ασφάλιση βάσει χρήσης, είναι αυτό ακριβώς: μια μοναδική ασφάλιση, ειδικά σχεδιασμένη για να ανταποκρίνεται στις ανάγκες του καθενός.

- Advertisement -

Η UBI επιτρέπει στις εταιρείες να παρέχουν προϊόντα και προγράμματα που ανταποκρίνονται πραγματικά (και real-time) στις ανάγκες των πελατών τους ξεχωριστά. Χάρη σε αυτήν, οι εταιρείες μπορούν να κοστολογήσουν πιο σωστά κάθε ρίσκο, να μειώσουν τα ποσά που δαπανούν στις ζημιές και έτσι να συμπιέσουν τα ασφάλιστρα, ακόμη και να περιορίσουν τη γραφειοκρατία. Ήδη, οι ασφαλιστικές εταιρείες αυτοκινήτων στρέφονται προς την τεχνολογία για να αναπτύξουν UserBased ή ακόμα και Behaviour-Based εφαρμογές. Οι υπηρεσίες Buy the Mile (User-Based Insurance) και η εφαρμογή Hellas Direct (Behaviour-Based Insurance) αποτελούν τις πρώτες κατευθύνσεις στην ελληνική αγορά.

Στις ΗΠΑ, οι ασφαλιστικές εταιρείες προβλέπουν ότι μέχρι το 2020 πάνω από 50 εκατομμύρια οδηγοί θα επιλέγουν μόνο αυτό το είδος ασφάλισης για το αυτοκίνητό τους. Η τεχνολογία πλέον δεν περιορίζεται. Αυτήν τη στιγμή, drones αξιολογούν ζημιές μετά από φυσικά φαινόμενα, ειδικές συσκευές ενημερώνουν τους ιδιοκτήτες (και τις ασφαλιστικές) για πιθανά προβλήματα στις κατοικίες τους, πραγματογνώμονες χρησιμοποιούν το Google glass για να συλλέξουν στοιχεία, βραχιολάκια μειώνουν το κόστος ασφάλισης υγείας ανάλογα με το πόσο γυμνάζεσαι, οδοντόβουρτσες αξιολογούν την υγεία των δοντιών σου και αυτοκίνητα οδηγούνται μόνα τους. Υπολογίζεται ότι στα επόμενα 5 χρόνια πάνω από 26 δισεκατομμύρια συσκευές θα χρησιμοποιούνται με αυτόν τον τρόπο. Πρόκειται για πραγματική επανάσταση στην ασφαλιστική αγορά.

- Advertisement -

Οι εταιρείες που έχουν δυσκίνητες γραφειοκρατικές διαδικασίες και δεν είναι προετοιμασμένες για αυτήν την αλλαγή θα υποφέρουν. Οι υπόλοιπες θα πρέπει, ενδεχομένως, να ανταγωνιστούν μη ασφαλιστικές και τεχνολογικά άρτιες εταιρείες, όπως την Air Asia, που χρησιμοποιεί την πλατφόρμα της για να κάνει cross-sell ασφάλιση, και φυσικά την Google, η οποία έχει αποκτήσει από το 2011 το beatthatquote.com και έχει δημιουργήσει και το δικό της marketplace για ασφάλιση.

Μέσα στα επόμενα χρόνια, η ασφαλιστική αγορά καλείται να απαντήσει σε ένα βασικό ερώτημα: πόσο έτοιμη είναι;

Σχετικές δημοσιεύσεις

Hellas Direct: Οι οδηγοί ηλικίας 20-29 ετών είχαν τα περισσότερα τροχαία το 2023

Οι οδηγοί ηλικίας 20-29 ετών είναι εκείνοι που είχαν τα περισσότερα ατυχήματα στους ελληνικούς δρόμους το 2023.

Κατερίνα Σέιχ αλ Μπασατένα, Hellas Direct: Oι 3 συχνότεροι λόγοι κλήσης Οδικής Βοήθειας

Στην τελευταία θέση στην Ευρωπαϊκή Ένωση βρίσκεται η Ελλάδα αναφορικά με την ηλικία του στόλου οχημάτων που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους.

H Hellas Direct βάφει με χρώμα τη φετινή Black Friday

Μιας και η ασφάλεια δεν είναι υπόθεση μιας μέρας, η Hellas Direct αποφάσισε φέτος να γιορτάσει διαφορετικά τη Black Friday.

Hellas Direct: Τι χρηματοδοτικές λύσεις προσφέρει το Wallet+

Το wallet+ είναι πρόγραμμα δόσεων χωρίς πιστωτική κάρτα, που δίνει τη δυνατότητα μια μεγάλη δαπάνη να μοιραστεί σε πιο μικρά και διαχειρίσιμα κομμάτια. Η αρχή γίνεται με πρώτο «πακέτο» τα τέλη κυκλοφορίας και την ασφάλεια αυτοκινήτου ή μηχανής. Σύντομα ωστόσο αναμένεται να διατίθενται κι άλλες υπηρεσίες, όπως σέρβις, αλλαγή ελαστικών, επισκευές.

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Η Luxottica  αύξησε την συμμετοχή της και στην Generali  πάνω από 10% και κάτω 20%

Η εταιρεία θα έπρεπε  να πάρει την έγκριση απ’ όλες τις εποπτικές αρχές στα κράτη μέλη που έχει θυγατρικές εταιρείες ο όμιλος Generali

Αυξήθηκαν οι ενάρξεις ασφαλιστικών επιχειρήσεων στο γ’ τρίμηνο 2024

Σε 27.106 ανήλθαν οι εγγραφές νέων επιχειρήσεων (ενάρξεις λειτουργίας επιχειρήσεων) στη χώρα το γ’ τρίμηνο εφέτος, παρουσιάζοντας αύξηση

Γ. Χατζηθεοδοσίου: Το ενεργειακό να μη γίνει αιτία για «λουκέτα» στην αγορά

Το μόνιμο άγχος των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και των επαγγελματιών, από την εποχή των μνημονίων έως και σήμερα, είναι αν στο τέλος του μήνα θα έχουν

Black Friday και ασφαλίσεις ηλεκτρικών συσκευών

Η προσωπική μας εμπειρία ήταν ότι η ασφάλιση χρειάζεται ακόμη και για ηλεκτρονικά μηχανήματα μικρής αξίας

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Η Luxottica  αύξησε την συμμετοχή της και στην Generali  πάνω από 10% και κάτω 20%

Η εταιρεία θα έπρεπε  να πάρει την έγκριση απ’ όλες τις εποπτικές αρχές στα κράτη μέλη που έχει θυγατρικές εταιρείες ο όμιλος Generali

Ποιος θα κάνει την μελέτη στατικής επάρκειας του κλάδου Ζωής;

Νέα μεγέθη ‘στατικής επάρκειας’ δείχνει να χρειάζεται το οικοδόμημα του κλάδου Ζωής από τα οικονομικά αποτελέσματα που δημοσίευσε η ΕΑΕΕ

Hellas Direct: Οι οδηγοί ηλικίας 20-29 ετών είχαν τα περισσότερα τροχαία το 2023

Οι οδηγοί ηλικίας 20-29 ετών είναι εκείνοι που είχαν τα περισσότερα ατυχήματα στους ελληνικούς δρόμους το 2023.

Ο όμιλος Fourlis για το cyber attack που δέχτηκε την Black Friday

Ανακοίνωση για τα προβλήματα που αντιμετώπισε κατά την Black Friday, όταν και τέθηκαν εκτός λειτουργίας τα ηλεκτρονικά του καταστήματα, εξέδωσε ο όμιλος Fourlis.

Τελευταία ημέρα για την εκλογική διαδικασία στο Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών

Τελευταία ημέρα για την εκλογική διαδικασία στο Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών, με τις κάλπες να έχουν ανοίξει από τις  9 το πρωί