back to top
32.1 C
Athens
Δευτέρα 11 Αυγούστου 2025

Ο κορωνοϊός «ανασχεδιάζει» customer journeys, εφοδιαστικές αλυσίδες και στρατηγικές προτεραιότητες

Σε περιόδους κρίσης, οι οργανισμοί πρέπει να επαναπροσδιορίζουν τους στρατηγικούς τους στόχους, να δημιουργούν ειδικές «ομάδες δράσης» για την αντιμετώπιση επιμέρους προβλημάτων σε ρευστότητα και operations, κυρίως όμως να διατηρούν ανοιχτούς τους διαύλους διαλόγου με καταναλωτές, πελάτες, προμηθευτές και συνεργάτες. Αυτές είναι οι βασικές αρχές που διέπουν τις στρατηγικές επιλογές των επιχειρήσεων και τη θεώρησή τους για την πελατοκεντρικότητα εν μέσω πανδημίας, όπως συζητήθηκαν στο τρίτο live video webcast της KPMG για την επίδραση του κορωνοϊού στο επιχειρείν, το οποίο πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 30 Απριλίου.

Σε διεθνές και εγχώριο επίπεδο, οι ανάγκες και τα συναισθήματα των καταναλωτών αλλάζουν. Σύμφωνα με τον Ηλία Μανούσο, Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Kantar Ελλάδας, η ανησυχία των Ελλήνων για την υγεία τους τους ώθησε να αξιοποιήσουν  τις ψηφιακές δυνατότητες σε κάθε σημείο του customer journey τους, από την επιλογή του προϊόντος μέχρι την πληρωμή. Σε αυτό το πλαίσιο «έχει σημασία να κατανοήσουν οι οργανισμοί ότι το digitization του customer journey δεν σημαίνει ότι οι καταναλωτές διατηρούν τις “αναλογικές” τους συνήθειες σε ψηφιακό περιβάλλον», τόνισε ο Η. Μανούσος χαρακτηριστικά. 

- Advertisement -

Στο ίδιο μήκος κύματος, ο Αναστάσιος Πάντος, Senior Manager, Management Consulting της KPMG στην Ελλάδα επεσήμανε ότι «καθώς μεταφερόμαστε από το “experience economy” στο “social distancing economy”, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να επανεξετάσουν τα κίνητρα και τις ανάγκες των καταναλωτών, αλλά και τους τρόπους με τους οποίους θα διεκδικούν την προσοχή τους, από εδώ και πέρα, και να ανασχεδιάσουν εξολοκλήρου τα customer journeys». 

Οι νέες καταναλωτικές ανάγκες που διαμορφώθηκαν ως απόρροια της πανδημίας και του εγκλεισμού επηρέασαν ασύμμετρα τη ζήτηση προϊόντων ανά κλάδο. Στην παρουσίασή του Δημήτρης Παπακανέλλου, Γενικός Διευθυντής, Management Consulting της KPMG στην Ελλάδα εξήγησε ότι ο ακριβής προσδιορισμός της ζήτησης που αντιμετωπίζουν οι οργανισμοί διαμορφώνει τον χάρτη των στρατηγικών επιλογών τους σε μεσοπρόθεσμο επίπεδο. 

- Advertisement -

Ωστόσο, για αυτούς που αντιμετωπίζουν προβλήματα ρευστότητας, απαιτείται μια σημαντική αλλαγή νοοτροπίας: όπως επεσήμανε η Μαρίνα Καπετανάκη, επικεφαλής του Deal Advisory της KPMG στην Ελλάδα «θα πρέπει οι επιχειρήσεις να διοικούνται με γνώμονα τη ρευστότητα, και όχι το κέρδος». Από την πλευρά της «προσφοράς», ο Αλέξανδρος Κανόνης, Manager, Management Consulting της KPMG στην Ελλάδα, τόνισε ότι είναι ανάγκη οι επιχειρήσεις να «χαρτογραφήσουν» τα σημεία «διαταραχής» στην εφοδιαστική αλυσίδα και να ανοίξουν εκ νέου τον διάλογο με τους προμηθευτές, με ρεαλισμό και ενσυναίσθηση, για την αντιμετώπιση των κρίσεων. 

Ένα μεγάλο στοίχημα για τις επιχειρήσεις είναι να μην «υποχωρήσουν από τον ψηφιακό μετασχηματισμό που “έφερε” ο κορωνοϊός», όπως διατράνωσε ο Διονύσης Διαμαντόπουλος, Γενικός Διευθυντής, Management Consulting της KPMG στην Ελλάδα, «η απομακρυσμένη εργασία και η ψηφιοποίηση της καθημερινότητας των καταναλωτών αναδεικνύουν την ανάγκη για αυτοματοποίηση των επιχειρησιακών διαδικασιών και επένδυση σε chatbots και RPAs». 

Η τεχνολογία και η διάθεση του κατάλληλου εξοπλισμού αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την απομακρυσμένη εργασία· ωστόσο, όπως επεσήμανε στην παρουσίασή της η Βερώνη Παπατζήμου, Γενική Διευθύντρια Συμβουλευτικών Υπηρεσιών Ανθρώπινου Δυναμικού της KPMG στην Ελλάδα «η εξ αποστάσεως διοίκηση ομάδων απαιτεί ξεκάθαρη επικοινωνία των προσδοκιών της επιχείρησης από τους εργαζόμενους, τακτικό feedback και μια σωστή ισορροπία ανάμεσα στην αυτονομία του ατόμου και τον έλεγχο των εργασιών».

Σχετικές δημοσιεύσεις

Ξεκίνησε το Advisory, Tax & Legal Graduate Recruitment Program της KPMG

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε αποφοίτους ΑΕΙ που χαρακτηρίζονται από δημιουργικότητα, ομαδικότητα, δυναμισμό και προσανατολισμό στο αποτέλεσμα

KPMG: Oι 2 μεγαλύτερες προκλήσεις στην εφαρμογή της ΑΙ στον ασφαλιστικό κλάδο

Η KPMG International παρουσιάζει τη νέα της παγκόσμια έρευνα με τίτλο “Intelligent Industries: Blueprints for Creating Value through AI-Driven Transformation”.

“Intelligent Industries”: Oδηγός για τη μεγιστοποίηση της αξίας της Τεχνητής Νοημοσύνης

Η νέα παγκόσμια έρευνα της KPMG “Intelligent Industries” θεμελιώνει ένα οδηγό για τη μεγιστοποίηση της αξίας της Τεχνητής Νοημοσύνης

Ολα για την προστασία των επιχειρήσεων παίζονται τώρα

Η κυβέρνηση έχει πολλά γερά χαρτιά στα χέρια της για να διαχειριστεί τους κινδύνους. Με αυτά τα χαρτιά περιμένουμε να κάνει τα επόμενα της βήματα ...

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Η απάντηση της DallBogg στα πρόσφατα δημοσιεύματα

«Κατηγορηματικά» διαψεύδει τις αρνητικές ειδήσεις που την αφορούν η DallBogg, υποστηρίζοντας ότι «συνεχίζει με υπευθυνότητα και συνέπεια το έργο της»

Οι ανακοινώσεις των ελληνικών τραπεζών μετά την επιτυχία στο stress test

Ανθεκτικότητα επέδειξαν οι ελληνικές τράπεζες στην τελευταία άσκηση της EBA, σημειώνοντας επιδόσεις πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο

Allianz Commercial: Σε 5 χρόνια η ασφαλιστική αγορά υδρογόνου αναμένεται να ξεπεράσει τα $3 δισ.

Παρόλο που το δυναμικό της αγοράς υδρογόνου είναι πολύ υψηλό, υπάρχουν πολλές άγνωστες μεταβλητές και κίνδυνοι

Η εικόνα των ασφαλειών στην έκθεση της ICAP CRIF για τους κορυφαίους κλάδους

Μπορεί να ξεχώρισαν τα τελευταία χρόνια αλυσίδες καταστημάτων παιχνιδιών και real estate, αλλά πώς κινήθηκαν τράπεζες και ασφαλιστικές;

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Σύσκεψη Κατσαφάδου με δημάρχους Λαυρεωτικής-Σαρωνικού μετά τις πυρκαγιές – Αυτοψίες μέσω της εφαρμογής Digispect

Στόχος της εφαρμογής, η επιτάχυνση της καταγραφής ζημιών και η δρομολόγηση μέτρων στήριξης

Πυρκαγιές και στεγαστική κρίση: Η φωνή του Προέδρου του ΕΕΑ για ασφάλιση και φορολογία μετά τις καταστροφές

Ο Γιάννης Χατζηθεοδοσίου ανέδειξε τα σοβαρά κενά και προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι πολίτες και η αγορά μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές

Νέος νόμος 5222/2025: Ψηφιακή επανάσταση στην υποβολή δικαιολογητικών των Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών

Παράλληλα, εισάγεται η υποχρέωση για όλες τις επιχειρήσεις να δέχονται πληρωμές στις λιανικές πωλήσεις μέσω υπηρεσιών άμεσης πληρωμής

Allianz Trade: Νέο εργαλείο για τον έλεγχο πιστοληπτικής ικανότητας στις B2B συνεργασίες

Tο εργαλείο μπορεί να λειτουργήσει ως «ασπίδα» για τις επιχειρήσεις, μειώνοντας τον κίνδυνο επισφαλών συνεργασιών

Σήμερα η κηδεία της Λένας Σαμαρά – Η επιθυμία της οικογένειας

Η οικογένεια καλεί όσους επιθυμούν, αντί στεφάνου, να ενισχύσουν τρεις φορείς με κοινωφελείς σκοπούς και δραστηριότητα