back to top
26.3 C
Athens
Κυριακή 22 Ιουνίου 2025

Γιατί οι ασφαλιστικές εταιρείες πρέπει να αγαπούν (και όχι να φοβούνται…) την Amazon

Της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου

Κάθε φορά που η Amazon εξετάζει την είσοδό της σε μια νέα αγορά, οι εδραιωμένοι παίκτες της εν λόγω αγοράς… τρέμουν. Το πρόσφατο ρεπορτάζ του Reuters ότι ο κολοσσός του ηλεκτρονικού εμπορίου βρίσκεται σε συνομιλίες με ασφαλιστικές εταιρείες για τη δημιουργία σάιτ σύγκρισης τιμών ασφαλιστικών προϊόντων στο Ηνωμένο Βασίλειο δεν αποτέλεσε εξαίρεση. Οι μετοχές των εταιρειών Moneysupermarket.com Group και GoCompare.com Group (που διαχειρίζονται τέτοια σάιτ) υποχώρησαν κατά 4,7% και 10% αντίστοιχα.

- Advertisement -

Όμως, οι παραδοσιακές ασφαλιστικές θα έπρεπε να ενθουσιάζονται με την πρόταση της Amazon. Εταιρείες όπως η γερμανική Allianz και η αμερικανική AIG καθυστέρησαν περισσότερο από start-ups όπως η Lemonade να αξιοποιήσουν τα δεδομένα που προκύπτουν από ιντερνετικές υπηρεσίες για να προσελκύσουν νέους πελάτες και να τιμολογήσουν καλύτερα τα προϊόντα τους. Και εκεί είναι που υπεισέρχεται η Amazon. Η χρηματοοικονομική της ισχύ της επιτρέπει να ψαλιδίσει δραστικά την προμήθεια που χρεώνουν οι μικρές -συγκριτικά με την Amazon- Moneysupermarket και Gocompare προκειμένου να προωθούν τα προϊόντα των ασφαλιστικών εταιρειών.

Επιπροσθέτως, το project αυτό συνδέεται ευθέως με την βασική «δεξιότητα» της Amazon, που είναι να συνδέει τον πάροχο ενός προϊόντος με τους δυνητικούς πελάτες. Η πιθανότητα η Amazon να προσφέρει δικά της ασφαλιστικά προϊόντα είναι μικρή, συνεπώς οι ασφαλιστικές εταιρίες θα έπρεπε να ενθουσιάζονται με την προοπτική να αξιοποιήσουν τους τεράστιoυς όγκους δεδομένων της Amazon. Εκεί βρίσκεται η πραγματική αξία.

- Advertisement -

Η επίπτωση θα μπορούσε να είναι ανάλογη με εκείνη που είχαν οι Google και Facebook στην ασφαλιστική βιομηχανία. Η επιτυχία των δυο εταιρειών δεν πηγάζει μόνο από τη δημοφιλία των πλατφορμών τους, αλλά και από την ικανότητά τους να αποδεικνύουν την αποτελεσματικότητά τους στις διαφημιστικές.

Για τις ασφαλιστικές, η Amazon θα μπορεί να προσφέρει μια βαθύτερη κατανόηση του τελικού πελάτη, τα ρίσκα που συνδέονται με την ασφάλισή του και ευκαιρίες για πρόσθετες πωλήσεις. Για παράδειγμα, αν ένας πελάτης έχει αγοράσει την τελευταία έκδοση του Call of Duty (σ.σ.: δημοφιλές βιντεοπαιχνίδι). το πιθανότερο είναι ότι κατέχει ήδη κονσόλα Xbox ή Playstation, η οποία είναι ασφαλίσιμη.

Δυνατότητα για σταυροειδείς πωλήσεις δημιουργεί και η είσοδος της Amazon στις αυτοματοποιημένες οικιακές συσκευές. Όπως οι εταιρείες ασφαλειών υγείας προσφέρουν κίνητρα στους πελάτες τους για χρήση fitness trackers και οι ασφαλιστές ΙΧ ενθαρρύνουν την εγκατάσταση «μαύρων κουτιών» στα οχήματα, που καταγράφουν την συμπεριφορά του οδηγού, έτσι η Amazon θα μπορούσε να βοηθήσει τις εταιρείες ασφάλισης κατοικίας πωλώντας κάμερες ασφαλείας και άλλον εξοπλισμό για «έξυπνα» σπίτια.

Για τις ασφαλιστικές, αυτό θα έπρεπε να αποτελεί ευκαιρία αντιστάθμισης των πιέσεων στα ασφάλιστρα και της μείωσης των αποδόσεων από επενδύσεις. Η ασφαλιστική βιομηχανία θα έπρεπε να εξιτάρεται από τις ευκαιρίες που παρέχει η Amazon και όχι να φοβάται.

Σχετικές δημοσιεύσεις

H Allianz κλείνει 650 θέσεις στο ΗΒ

Η εταιρεία τονίζει ότι αντιμετωπίζει υψηλότερα κόστη αποζημιώσεων και επιδείνωση των συνθηκών της αγοράς στις προσωπικες ασφαλίσεις

Η Allianz επιβράβευσε τους Συνεργάτες της με τον Διαγωνισμό «Οδήγησε και εσύ ένα Premium Αυτοκίνητο»

Η Allianz διοργάνωσε και φέτος τον Διαγωνισμό Αυτοκινήτου «Οδήγησε και εσύ ένα Premium Αυτοκίνητο», θέλοντας να επιβραβεύσει τους Συνεργάτες

Allianz: Οι γεωπολιτικές εντάσεις αυξάνουν τους κινδύνους για τον παγκόσμιο ναυτιλιακό κλάδο

Έκθεση «Allianz Safety and Shipping Review 2025»: Η εμπορική σύγκρουση μεταξύ Η.Π.Α. και Κίνας, καθώς και αύξηση του «σκιώδους στόλου»

Τι χρειάζεται για να φανούν οι αλλαγές στις ασφαλιστικές, το φρένο και οι αμφιβολίες

Δεν είναι τα πιο δυνατά τα είδη που επιβιώνουν ή τα πιο έξυπνα, αλλά αυτά που ανταποκρίνονται καλύτερα στις αλλαγές". 

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Γ. Κιούκας, Cover Insurance: Οι 4 προϋποθέσεις για την αύξηση της ασφαλιστικής παραγωγής

Tονίζει ότι η συνολική παραγωγή της Cover Insurance φέτος σε σχέση με πέρυσι είναι αυξημένη τουλάχιστον κατά 15%, ...

Το νέο ΔΣ του ΕΙΑΣ

Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο Διοικητικό Συμβούλιο του Ελληνικού Ινστιτούτου Ασφαλιστικών Σπουδών, το οποίο εξελέγη από τη Γενική Συνέλευση

Μεγάλη επιτυχία για το σεμινάριο Επιχειρηματικών Ασφαλίσεων

Με ιδιαίτερη επιτυχία και εντυπωσιακή συμμετοχή πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα το εξειδικευμένο σεμινάριο Επιχειρηματικών Ασφαλίσεων

Sofos Insurance Agency: Βράβευση για δεύτερη συνεχή χρονιά από την APEIRON / TRIGLAV

Σε μία λαμπρή εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 11 Ιουνίου στον Ιστιοπλοϊκό Όμιλο Πειραιά στο Μικρολίμανο, η Sofos Insurance Agency τιμήθηκε

Δημοφιλή Άρθρα

Sorry. No data so far.

Ροή Ειδήσεων

Συνάντηση ΕΕΑ με Γ. Κώτσηρα και Γ. Πιτσιλή και βελτίωση του τρόπου φορολόγησης καταστημάτων ψιλικών και περιπτέρων

Μετά από παρέμβαση του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών επετεύχθη βελτίωση σε ένα θέμα που απασχολούσε έντονα επιχειρήσεις

H Generali στο Release Athens Festival!

Η Generali συμμετέχει δυναμικά στο φετινό Release Athens Festival 2025, έναν από τους πιο αγαπημένους μουσικούς θεσμούς της πόλης

Γ. Κιούκας, Cover Insurance: Οι 4 προϋποθέσεις για την αύξηση της ασφαλιστικής παραγωγής

Tονίζει ότι η συνολική παραγωγή της Cover Insurance φέτος σε σχέση με πέρυσι είναι αυξημένη τουλάχιστον κατά 15%, ...

Το νέο ΔΣ του ΕΙΑΣ

Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο Διοικητικό Συμβούλιο του Ελληνικού Ινστιτούτου Ασφαλιστικών Σπουδών, το οποίο εξελέγη από τη Γενική Συνέλευση

Μεγάλη επιτυχία για το σεμινάριο Επιχειρηματικών Ασφαλίσεων

Με ιδιαίτερη επιτυχία και εντυπωσιακή συμμετοχή πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα το εξειδικευμένο σεμινάριο Επιχειρηματικών Ασφαλίσεων