back to top
13.4 C
Athens
Τετάρτη 2 Απριλίου 2025

Γιατί οι ασφαλιστικές εταιρείες πρέπει να αγαπούν (και όχι να φοβούνται…) την Amazon

Της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου

Κάθε φορά που η Amazon εξετάζει την είσοδό της σε μια νέα αγορά, οι εδραιωμένοι παίκτες της εν λόγω αγοράς… τρέμουν. Το πρόσφατο ρεπορτάζ του Reuters ότι ο κολοσσός του ηλεκτρονικού εμπορίου βρίσκεται σε συνομιλίες με ασφαλιστικές εταιρείες για τη δημιουργία σάιτ σύγκρισης τιμών ασφαλιστικών προϊόντων στο Ηνωμένο Βασίλειο δεν αποτέλεσε εξαίρεση. Οι μετοχές των εταιρειών Moneysupermarket.com Group και GoCompare.com Group (που διαχειρίζονται τέτοια σάιτ) υποχώρησαν κατά 4,7% και 10% αντίστοιχα.

- Advertisement -

Όμως, οι παραδοσιακές ασφαλιστικές θα έπρεπε να ενθουσιάζονται με την πρόταση της Amazon. Εταιρείες όπως η γερμανική Allianz και η αμερικανική AIG καθυστέρησαν περισσότερο από start-ups όπως η Lemonade να αξιοποιήσουν τα δεδομένα που προκύπτουν από ιντερνετικές υπηρεσίες για να προσελκύσουν νέους πελάτες και να τιμολογήσουν καλύτερα τα προϊόντα τους. Και εκεί είναι που υπεισέρχεται η Amazon. Η χρηματοοικονομική της ισχύ της επιτρέπει να ψαλιδίσει δραστικά την προμήθεια που χρεώνουν οι μικρές -συγκριτικά με την Amazon- Moneysupermarket και Gocompare προκειμένου να προωθούν τα προϊόντα των ασφαλιστικών εταιρειών.

Επιπροσθέτως, το project αυτό συνδέεται ευθέως με την βασική «δεξιότητα» της Amazon, που είναι να συνδέει τον πάροχο ενός προϊόντος με τους δυνητικούς πελάτες. Η πιθανότητα η Amazon να προσφέρει δικά της ασφαλιστικά προϊόντα είναι μικρή, συνεπώς οι ασφαλιστικές εταιρίες θα έπρεπε να ενθουσιάζονται με την προοπτική να αξιοποιήσουν τους τεράστιoυς όγκους δεδομένων της Amazon. Εκεί βρίσκεται η πραγματική αξία.

- Advertisement -

Η επίπτωση θα μπορούσε να είναι ανάλογη με εκείνη που είχαν οι Google και Facebook στην ασφαλιστική βιομηχανία. Η επιτυχία των δυο εταιρειών δεν πηγάζει μόνο από τη δημοφιλία των πλατφορμών τους, αλλά και από την ικανότητά τους να αποδεικνύουν την αποτελεσματικότητά τους στις διαφημιστικές.

Για τις ασφαλιστικές, η Amazon θα μπορεί να προσφέρει μια βαθύτερη κατανόηση του τελικού πελάτη, τα ρίσκα που συνδέονται με την ασφάλισή του και ευκαιρίες για πρόσθετες πωλήσεις. Για παράδειγμα, αν ένας πελάτης έχει αγοράσει την τελευταία έκδοση του Call of Duty (σ.σ.: δημοφιλές βιντεοπαιχνίδι). το πιθανότερο είναι ότι κατέχει ήδη κονσόλα Xbox ή Playstation, η οποία είναι ασφαλίσιμη.

Δυνατότητα για σταυροειδείς πωλήσεις δημιουργεί και η είσοδος της Amazon στις αυτοματοποιημένες οικιακές συσκευές. Όπως οι εταιρείες ασφαλειών υγείας προσφέρουν κίνητρα στους πελάτες τους για χρήση fitness trackers και οι ασφαλιστές ΙΧ ενθαρρύνουν την εγκατάσταση «μαύρων κουτιών» στα οχήματα, που καταγράφουν την συμπεριφορά του οδηγού, έτσι η Amazon θα μπορούσε να βοηθήσει τις εταιρείες ασφάλισης κατοικίας πωλώντας κάμερες ασφαλείας και άλλον εξοπλισμό για «έξυπνα» σπίτια.

Για τις ασφαλιστικές, αυτό θα έπρεπε να αποτελεί ευκαιρία αντιστάθμισης των πιέσεων στα ασφάλιστρα και της μείωσης των αποδόσεων από επενδύσεις. Η ασφαλιστική βιομηχανία θα έπρεπε να εξιτάρεται από τις ευκαιρίες που παρέχει η Amazon και όχι να φοβάται.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Κοινοπραξία αποκτά μια κορυφαία πλατφόρμα ασφαλίσεων ζωής

Ένα κονσόρτσιουμ που περιλαμβάνει τις Allianz, BlackRock και T&D Holdings θα αποκτήσει την ιδιοκτησία της Viridium Group (Viridium)

Οσα ειπώθηκαν για πρώτη φορά για τις ασφάλειες υγείας και άκουσε ο Ανασφάλιστος

Εντυπωσιάστηκε ο Ανασφάλιστος όταν άκουσε να λέγεται ότι οι ασφαλιστικές υγείας θα τα μαζέψουν από την Ελλάδα και θα φύγουν,...

«Big Team – Big Dream»: Η νέα εποχή του δικτύου πωλήσεων Allianz σε μια εντυπωσιακή εκδήλωση

Η Allianz πραγματοποίησε το πρώτο Συνέδριο Πωλήσεων της εταιρίας μετά την ενοποίηση με την Ευρωπαϊκή Πίστη

Ξετυλίγεται το ασφαλιστικό κουβάρι των τραπεζών

Το ασφαλιστικό κουβάρι των τραπεζών ξετυλίγεται και απλώνεται ολοένα και περισσότερο. Μέχρι που θα φτάσει για την ώρα λίγοι γνωρίζουν

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Δ. Γαβαλάκης: Προχωρά περαιτέρω η ψηφιοποίηση των υπηρεσιών του Ε.Ε.Α. για τους διαμεσολαβούντες

Προχωρά περαιτέρω η ψηφιοποίηση των υπηρεσιών του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών προς τους ασφαλιστικούς και αντασφαλιστικούς διαμεσολαβητές

ΤΜΕΔΕ: Νέες ασφαλιστικές καλύψεις σε συνεργασία με την Allianz και Generali

Από σήμερα 1η Απριλίου 2025 τίθενται σε εφαρμογή οι νέες εξειδικευμένες ανταποδοτικές ασφαλιστικές καλύψεις,

Κ. Σεμερτζόγλου: Η HDI κλείνει 30 χρόνια στην Ελλάδα, προετοιμάζει δράσεις

Στο πλαίσιο της επετείου, η HDI σχεδίαζει σειρά από δράσεις με στόχο να ευχαριστήσει τους ανθρώπους που συνέβαλαν στην επιτυχία της αλλά και για να ενισχύσει περισσότερο τις σχέσεις της  με την επιχειρηματική κοινότητα

Σαρώνουν οι πτωχεύσεις στην Δυτική Ευρώπη, σε κίνδυνο οι πράσινες χρηματοδοτήσεις

Τι αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος της Allianz-Trade, για τις επιχειρήσεις, τους κλάδους που κινδυνδύουν περισσότερα και την Δ. Ευρώπη

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Τη σημασία της σωστής ασφαλιστικής κάλυψης αναδεικνύει η νέα μελέτη της Compare the Market AUS για τις κλοπές αυτοκινήτων 

Στην 3η θέση στην Ευρώπη, με 148,25 κλοπές αυτοκινήτων ανά 100.000 κατοίκους, κατατάσσει την Ελλάδα η νέα μελέτη της  Compare the Market

Στην τελική ευθεία το deal της “Ευρώπη Ασφαλιστική”

Το πράσινο φως έδωσε η ΤτΕ για το deal μεταξύ δύο ηγετικών φυσιογνωμιών του επιχειρείν.

Παρουσίαση των 2 Κλάδων Ασφαλιστικών Παροχών του Τ.Ε.Α.-ΥΠ.ΟΙΚ.

Στο πλαίσιο της ημερίδας αυτής, ο Πρόεδρος του Ταμείου, Δρ. Χρήστος Νούνης, και ο Αντιπρόεδρος του Ταμείου, κ. Άγγελος Τζανετάτος, παρουσίασαν αναλυτικά

Έρευνα: Η Ελλάδα 3η στην Ευρώπη στις κλοπές αυτοκινήτων

Η κλοπή αυτοκινήτων είναι μια αυξανόμενη ανησυχία για τους οδηγούς σε όλη την Ευρώπη, και η Ελλάδα και η Κύπρος δεν αποτελούν εξαίρεση.

Δ. Γαβαλάκης: Προχωρά περαιτέρω η ψηφιοποίηση των υπηρεσιών του Ε.Ε.Α. για τους διαμεσολαβούντες

Προχωρά περαιτέρω η ψηφιοποίηση των υπηρεσιών του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών προς τους ασφαλιστικούς και αντασφαλιστικούς διαμεσολαβητές