back to top
13.4 C
Athens
Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024

Γιατί οι ασφαλιστικές εταιρείες πρέπει να αγαπούν (και όχι να φοβούνται…) την Amazon

Της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου

Κάθε φορά που η Amazon εξετάζει την είσοδό της σε μια νέα αγορά, οι εδραιωμένοι παίκτες της εν λόγω αγοράς… τρέμουν. Το πρόσφατο ρεπορτάζ του Reuters ότι ο κολοσσός του ηλεκτρονικού εμπορίου βρίσκεται σε συνομιλίες με ασφαλιστικές εταιρείες για τη δημιουργία σάιτ σύγκρισης τιμών ασφαλιστικών προϊόντων στο Ηνωμένο Βασίλειο δεν αποτέλεσε εξαίρεση. Οι μετοχές των εταιρειών Moneysupermarket.com Group και GoCompare.com Group (που διαχειρίζονται τέτοια σάιτ) υποχώρησαν κατά 4,7% και 10% αντίστοιχα.

- Advertisement -

Όμως, οι παραδοσιακές ασφαλιστικές θα έπρεπε να ενθουσιάζονται με την πρόταση της Amazon. Εταιρείες όπως η γερμανική Allianz και η αμερικανική AIG καθυστέρησαν περισσότερο από start-ups όπως η Lemonade να αξιοποιήσουν τα δεδομένα που προκύπτουν από ιντερνετικές υπηρεσίες για να προσελκύσουν νέους πελάτες και να τιμολογήσουν καλύτερα τα προϊόντα τους. Και εκεί είναι που υπεισέρχεται η Amazon. Η χρηματοοικονομική της ισχύ της επιτρέπει να ψαλιδίσει δραστικά την προμήθεια που χρεώνουν οι μικρές -συγκριτικά με την Amazon- Moneysupermarket και Gocompare προκειμένου να προωθούν τα προϊόντα των ασφαλιστικών εταιρειών.

Επιπροσθέτως, το project αυτό συνδέεται ευθέως με την βασική «δεξιότητα» της Amazon, που είναι να συνδέει τον πάροχο ενός προϊόντος με τους δυνητικούς πελάτες. Η πιθανότητα η Amazon να προσφέρει δικά της ασφαλιστικά προϊόντα είναι μικρή, συνεπώς οι ασφαλιστικές εταιρίες θα έπρεπε να ενθουσιάζονται με την προοπτική να αξιοποιήσουν τους τεράστιoυς όγκους δεδομένων της Amazon. Εκεί βρίσκεται η πραγματική αξία.

- Advertisement -

Η επίπτωση θα μπορούσε να είναι ανάλογη με εκείνη που είχαν οι Google και Facebook στην ασφαλιστική βιομηχανία. Η επιτυχία των δυο εταιρειών δεν πηγάζει μόνο από τη δημοφιλία των πλατφορμών τους, αλλά και από την ικανότητά τους να αποδεικνύουν την αποτελεσματικότητά τους στις διαφημιστικές.

Για τις ασφαλιστικές, η Amazon θα μπορεί να προσφέρει μια βαθύτερη κατανόηση του τελικού πελάτη, τα ρίσκα που συνδέονται με την ασφάλισή του και ευκαιρίες για πρόσθετες πωλήσεις. Για παράδειγμα, αν ένας πελάτης έχει αγοράσει την τελευταία έκδοση του Call of Duty (σ.σ.: δημοφιλές βιντεοπαιχνίδι). το πιθανότερο είναι ότι κατέχει ήδη κονσόλα Xbox ή Playstation, η οποία είναι ασφαλίσιμη.

Δυνατότητα για σταυροειδείς πωλήσεις δημιουργεί και η είσοδος της Amazon στις αυτοματοποιημένες οικιακές συσκευές. Όπως οι εταιρείες ασφαλειών υγείας προσφέρουν κίνητρα στους πελάτες τους για χρήση fitness trackers και οι ασφαλιστές ΙΧ ενθαρρύνουν την εγκατάσταση «μαύρων κουτιών» στα οχήματα, που καταγράφουν την συμπεριφορά του οδηγού, έτσι η Amazon θα μπορούσε να βοηθήσει τις εταιρείες ασφάλισης κατοικίας πωλώντας κάμερες ασφαλείας και άλλον εξοπλισμό για «έξυπνα» σπίτια.

Για τις ασφαλιστικές, αυτό θα έπρεπε να αποτελεί ευκαιρία αντιστάθμισης των πιέσεων στα ασφάλιστρα και της μείωσης των αποδόσεων από επενδύσεις. Η ασφαλιστική βιομηχανία θα έπρεπε να εξιτάρεται από τις ευκαιρίες που παρέχει η Amazon και όχι να φοβάται.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Η Allianz αναδεικνύεται Loyalty Leader για 9η συνεχόμενη χρονιά

Για 9η συνεχή χρονιά, η Allianz αναδεικνύεται Loyalty Leader του ασφαλιστικού κλάδου, κατακτώντας τον υψηλότερο Δείκτη Καθαρών Υποστηρικτών

Αυξήσεις ασφαλίστρων αυτοκινήτου που κυμανθούν στο 5%-7% μεσοσταθμικά από το 2025 

Οι πολλές συσσωρευμένες ζημιές της περιόδου 2021-2024 σε συνδυασμό με την αύξηση του κόστους αποζημίωσης

Allianz: Ρεκόρ λειτουργικής κερδοφορίας 14% το 3ο τρίμηνο 2024

Τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν 13,6% φτάνοντας τα 3,9 δισεκατομμύρια ευρώ, μεγάλο μέρος των οποίων αποδίδεται στον κλάδο Περιουσίας και Ατυχημάτων

AIG Hellas: Αποχωρεί ο Giuseppe Zorgno, αναλαμβάνει η Θεανώ Τελωνιάτη

Από 1 Ιανουαρίου 2025 τη θέση της Country Manager της AIG Hellas,  θα αναλάβει η κα Θεανώ Τελωνιάτη

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Karavias Underwriting Agency: Αύξηση των ορίων στις εγγυητικές επιστολές

Στόχος της Karavias Underwriting Agency όλα αυτά τα χρόνια, είναι να δημιουργεί και να εξελίσσει καινοτόμα προϊόντα

Οι συλλογικές αγωγές στον φαρμακευτικό τομέα γίνονται πιο περίπλοκες και ασταθείς

Τα τελευταία χρόνια, παρατηρείται αύξηση των ομαδικών αγωγών αξίας δισεκατομμυρίων δολαρίων, που στρέφονται κατά φαρμακευτικών, τροφίμων και χημικών προϊόντων

Marsh & McLennan: στοχεύει σε νέες εξαγορές μετά τις McGriff και Carpenter Turner

Η Marsh & McLennan Companies, Inc (MMC) ολοκλήρωσε πριν την προβλεπόμενη ημερομηνία την εξαγορά της McGriff Insurance Services ύψους 7,75 δισεκατομμυρίων δολαρίων τοις μετρητοίς,

ΠΕΚΑΠ: Ετοιμη να καταθέσει μέτρα για τις αυξήσεις ασφαλίστρων υγείας, ανοικτό κάλεσμα σε ασφαλιστές

η ΕΑΕΕ αναφέρει η ΠΕΚΑΠ αναγνωρίζει ότι η  αύξηση των ασφαλίστρων έχει συνέπειες τόσο για τους καταναλωτές, όσο και για τις εταιρείες - μέλη της Ένωσης

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Karavias Underwriting Agency: Αύξηση των ορίων στις εγγυητικές επιστολές

Στόχος της Karavias Underwriting Agency όλα αυτά τα χρόνια, είναι να δημιουργεί και να εξελίσσει καινοτόμα προϊόντα

Στις αρχές Δεκεμβρίου, η ΕΥΡΩΠΗ Holdings θα εισέλθει προς διαπραγμάτευση στο Χ.Α 

Η «ΕΥΡΩΠΗ Ηoldings» θα προχωρήσει στην προσυμφωνημένη εξαγορά της "Ευρώπη Ασφαλιστική" μέχρι τις αρχές του 2025 και θα ακολουθήσει η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου 

Οι συλλογικές αγωγές στον φαρμακευτικό τομέα γίνονται πιο περίπλοκες και ασταθείς

Τα τελευταία χρόνια, παρατηρείται αύξηση των ομαδικών αγωγών αξίας δισεκατομμυρίων δολαρίων, που στρέφονται κατά φαρμακευτικών, τροφίμων και χημικών προϊόντων

Visa: 10 συμβουλές για να κάνετε τις αγορές σας με ασφάλεια 

Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της Visa ‘’Απειλές απάτης στις γιορτές 2024’’, οι απειλές αυτές κλιμακώνονται.

Κλειδί για το μέλλον μας η ασφαλιστική συνείδηση

Τα μέτρα για την ασφάλιση ενάντια σε φυσικές καταστροφές δημιουργούν ευοίωνες προοπτικές για όλους μας...