Την πλατφόρμα Truly Media, που ανέπτυξαν από κοινού η Athens Technology Center (ATC) και η Deutsche Welle (DW), αξιοποιούν το γερμανικό πρακτορείο ειδήσεων dpa και ο ειδησεογραφικός οργανισμός BR (Bayerischer Rundfunk, μέλος του τηλεοπτικού δικτύου εθνικής εμβέλειας ARD) για τη συλλογή και την επιβεβαίωση του περιεχομένου που δημοσιεύεται και αναπαράγεται στα social media κατά την περίοδο των γερμανικών εκλογών. Όπως σημειώνεται μάλιστα στη σχετική ανακοίνωση της ελληνικής εταιρείας, η πλατφόρμα αξιοποιείται ήδη επιτυχώς για μια περίοδο τουλάχιστον 6 μηνών και από τις δημοσιογραφικές ομάδες της Deutsche Welle (DW).
«Χρησιμοποιούμε την πλατφόρμα Truly Media για να επιβεβαιώσουμε περιεχόμενο από “αυτόπτες μάρτυρες”, ακολουθώντας τις τελευταίες τάσεις της τεχνολογίας. Αυτό βοηθά στο να θέσουμε πρότυπα και να τεκμηριώσουμε όλες τις προσπάθειες επιβεβαίωσης με έναν κοινό τρόπο για όλες τις ομάδες σύνταξης», σημειώνει ο Stefan Primbs, Head of Social Listening and Verification του BR. Επιπρόσθετα, σύμφωνα με τον Stefan Voss, Head of the verification team του dpa, «η πλατφόρμα Truly Media μπορεί να μας βοηθήσει να συντονίσουμε καλύτερα της ομαδικές μας προσπάθειες γύρω από την επιβεβαίωση. Έτσι αυξάνεται η διαφάνεια καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας, για το σύνολο των εμπλεκόμενων ομάδων».
Η πλατφόρμα επιτρέπει στους δημοσιογράφους να επιβεβαιώσουν τον βαθμό εγκυρότητας φωτογραφιών, videos, ή λογαριασμών social media σε πραγματικό χρόνο. Μπορούν να επιλέξουν τα πιο σημαντικά υλικά και να επικυρώσουν κάθε ένα ξεχωριστά, χρησιμοποιώντας μια λίστα κριτηρίων αλλά και ενσωματωμένα ψηφιακά εργαλεία όπως το Google Maps ή το TinEye. Η διαδικασία αυτή μπορεί να υλοποιηθεί συνεργατικά, είτε εντός ενός newsroom είτε μεταξύ διαφορετικών οργανισμών, ακόμα και μεταξύ «αυτόνομων» δημοσιογράφων ανά τον κόσμο.