των Ελενας Ερμείδου και Βάιου Κρόκου
Ξεχωριστά και, με ουσία ήταν τα λόγια του Ερρίκου Μοάτσου, Διευθύνοντος Συμβούλου της «ΑΧΑ Ασφαλιστική» στο συνέδριο των Πωλήσεων της εταιρείας στις 28 Απριλίου την περασμένη Παρασκευή. Στιβαρό το μότο του συνεδρίου: «Εν αρχή, εσύ», όλη η φιλοσοφία της ΑΧΑ συμπυκνωμένη σε τρεις λέξεις. «Πάνω από όλα ο άνθρωπος», αυτό είναι το μήνυμα που με επιτυχία πέρασε ο Ερρίκος Μοάτσος σε όλο το ακροατήριο. Όλη η δύναμη της ΑΧΑ που την αντλεί από την εμπιστοσύνη των πελατών της και την αποδίδει σε αυτούς.
Η 28η Απριλίου δεν ήταν μόνο η ημέρα που η ΑΧΑ Ασφαλιστική τίμησε όσους είχαν τα καλύτερα σχέδια και τις καλύτερες επιδόσεις για την εταιρεία το 2016, ήταν η ημέρα που πάνω από όλα η ΑΧΑ, ήταν εκεί για τους πελάτες, τον άνθρωπο. Σκοπός της ΑΧΑ η σφαιρική και έμπρακτη στήριξη του πελάτη
Χαρακτηριστική η δήλωση του Ε. Μοάτσου: «Τα σχέδια, η αποστολή, ο λόγος ύπαρξης της ΑΧΑ είναι για να στηρίζουν τον πελάτη, παρέχοντας σφαιρική προστασία», συμπληρώνοντας, .. «εμείς υπάρχουμε για τον πελάτη ώστε να τον βοηθήσουμε να ζήσει μια καλύτερη ζωή»
Την ηγετική θέση της ΑΧΑ στην παγκόσμια αγορά την δίνουν οι αριθμοί. Η ΑΧΑ παγκοσμίως το 2016, και για πρώτη φορά στην ιστορία της έγραψε έσοδα από ασφάλιστρα πάνω από 100 δισεκατομμύρια ευρώ, ευθυγραμμισμένοι πλήρως με τους βασικούς στόχους της Φιλοδοξίας 2020. Πέτυχε κέρδη 5,8 δισεκατομμυρίων ευρώ με το δείκτη Φερεγγυότητας στο 197% και τους εργαζόμενους σε αυτή να ξεπερνούν τους εκατόν εξήντα έξι χιλιάδες. Επίσης, η ΑΧΑ για 8η χρονιά αναγνωρίστηκε ως η 1η ασφαλιστική επωνυμία παγκοσμίως
Εν αρχή, εσύ
Η ΑΧΑ μελετά τις οικονομικές εξελίξεις και τον αντίκτυπο αυτών στην κοινωνία. «Καταλαβαίνει, πως ο πελάτης περνά δύσκολα, λόγω της πρωτόγνωρης, κυρίως για την διάρκεια της κρίσης» επεσήμανε ο Ε. Μοάτσος, για αυτό προσαρμόζεται, εξελίσσεται.
Η εγχώρια αγορά και οι προκλήσεις
Η περίοδος της οικονομικής κρίσης, θα πρέπει να σημειωθεί, συμπίπτει με την περίοδο της ψηφιακής επανάστασης. Αλληλεπιδρούν μεταξύ τους, συγκρούονται, παράγουν νέα επιχειρηματικά μοντέλα και μέσα από αυτά τα μοντέλα βγαίνουν νέα προϊόντα, και νέες ιδέες.
Η ΑΧΑ, τα μελετά, επωφελείται, συνεχίζει να επιδιώκει τον μετασχηματισμό της προς όφελος των ανθρώπων της. Τα σχέδια της πηγάζουν από τις εξελίξεις και περιλαμβάνουν την έκδοση νέων ασφαλιστικών καλύψεων, στοχεύουν στην καινοτομία και προσδοκούν να καλύψουν τις ανάγκες της νέας πραγματικότητας.
Συστατικό στοιχείο στις προκλήσεων της ΑΧΑ και της ασφαλιστικής αγοράς είναι το εποπτικό – κανονιστικό πλαίσιο και οι νέες Οδηγίες. «Το πλαίσιο καθίσταται όλο και αυστηρότερο και δεν είναι μόνο το Solvency II, υπάρχουν και άλλες οδηγίες» προσθέτει ο Ε. Μοάτσος.
Στις μεγάλες προκλήσεις εντάσσονται επίσης οι περιορισμοί κίνησης κεφαλαίων (capital controls), η μείωση τζίρου επιχειρήσεων και μείωση εισοδημάτων, η δυσκολία στην ανάπτυξη, και η ανεργία.
Στο περιβάλλον αυτό των έντονων προκλήσεων, ανάμεσα σε οικονομική κρίση που απαιτεί συγκροτημένες κινήσεις, ψηφιακή επανάσταση που απαιτεί γνώση και νέα επενδυτικά κονδύλια, και εποπτεία με τις αυστηρές απαιτήσεις που συνεπάγονται, η ΑΧΑ Ασφαλιστική με 422 χιλιάδες πελάτες, για το 2016 ανακοίνωσε 148 εκατομμύρια έσοδα, 12,8 εκατομμύρια ευρώ κέρδη,
Ακόμα υψηλότερα ο πήχυς
Σημαντικό στο σημείο αυτό να ειπωθεί ότι εννέα στους 10 πελάτες, συνεργάτες, εργαζόμενοι δηλώνουν ικανοποιημένοι από την μορφή της σχέσης τους με την ΑΧΑ.
Τα αποτελέσματα καταδεικνύουν την επιτυχία της ασφαλιστικής εν μέσω πολυάριθμων προκλήσεων, ωστόσο ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΧΑ έθεσε νέο στόχο: Οι 9 ικανοποιημένοι, πελάτες, συνεργάτες, εργαζόμενοι να γίνουν 10, το 2017.
«Θέλουμε να γίνουν 10/10» τόνισε, χαρακτηριστικά.
Το βάρος στην….
Βαρύτητα στην σφαιρική προστασία του πελάτη δίνει η ΑΧΑ διευκρίνισε ο Ε. Μοάτσος, με έμφαση στην πρόληψη. Στο πλαίσιο αυτό, ετοιμάζεται να επεκτείνει τις δραστηριότητες της, με νέα καινοτόμα προγράμματα υγείας και κατοικίας, παρέχοντας πάντα έμπρακτη στήριξη στον ασφαλισμένο, έχοντας ήδη τρέξει στην αγορά ένα από τα καλύτερα συμβόλαια στην υγεία το mediσυν 2.
Στο κλάδο αυτοκινήτου έχει εισάγει το καινοτόμο πρόγραμμα βάσει την διανυόμενη απόσταση «οδηγώ λίγο, πληρώνω λίγο», ενώ, και στο κομμάτι αυτό ετοιμάζεται να επεκταθεί και σε 2η γκάμα προϊόντων, σε νέα κατηγορία πελατών.
Η επέκταση δραστηριοτήτων και πώληση δεν είναι το ζητούμενο, παρά ταύτα για την ΑΧΑ. Η ασφαλιστική στο πεδίο της σφαιρικής προστασίας θέτει προτεραιότητα την ορθή διαδικασία αποζημιώσεων. Στόχος της πάντα να ξεχωρίζει στο τρόπο που αντιμετωπίζει τον πελάτη στην ζημιά.
Τον στόχο αυτό τον επισφράγισε, ο ίδιος ο Ερρίκος Μοάτσος διατυπώνοντας συγκεκριμένα: «δεν μας ενδιαφέρει να κάνουμε την πώληση εύκολη, αν πριν δεν έχουμε καθορίσει την διαδικασία των αποζημιώσεων».
10 χρόνια ΑΧΑ στην Ελλάδα
Η ΑΧΑ κλείνει 10 χρόνια ζωής στην Ελλάδα, καταφέρνοντας να βρεθεί στην Νο. 1 θέση για το περιβάλλον εργασίας της στην Ελλάδα.
Ο ψηφιακός της μετασχηματισμός έχει ξεκινήσει και συνεχίζεται, η οργάνωση και η αυτοματοποίηση των λειτουργιών βρίσκεται πάντα εν εξελίξει.
Επιδιώκει τον μετασχηματισμό της, στοχεύει στην καινοτομία. Προχωρά με ισχυρή παρακαταθήκη το αναγνωρισμένο στην παγκόσμια αγορά, όνομα της, την ισχυρή κουλτούρα της, την αξιοπιστία της. Δεσμεύεται απέναντι στον πελάτη.
Γιατί η ΑΧΑ Ασφαλισιτκή όπως είπε ο Ερρίκος Μοάτσος στο μήνυμα του πριν κλείσει την ομιλία του:
«Ο πελάτης είναι η αρχή όλων, όλα ξεκινούν από αυτόν»