της Ελενας Ερμείδου
Γράφτηκαν, ξαναγράφτηκαν, βγήκαν ανακοινώσεις, διορθωτικά σημειώματα, δόθηκαν υποσχέσεις, δεσμεύσεις, από τότε που κατέστη νόμος του κράτους ο 4261/2014, όμως η αγορά βρίσκεται σχεδόν στο ίδιο σημείο εκκίνησης, μάλλον σήμερα και χωρίς «θεατές».
«Εκτός λειτουργίας» φαίνεται να έχει τεθεί για άλλη μία φορά ο μηχανισμός εντοπισμού ανασφάλιστων οχημάτων. Αν, και τον Μαίο – Ιούνιο πήρε μπρος, ωστόσο προς λάθος κατεύθυνση. Απεστάλησαν ειδοποιητήρια και εντολές πληρωμών σε λάθος άτομα, καθώς δεν έγινε συντονισμός και διασταύρωση πληροφοριών μεταξύ αρμοδίων φορέων για τα αυτοκίνητα που είχαν πωληθεί, κλαπεί, ή για τους κατόχους οχημάτων που είχαν καταθέσει πινακίδες.
Η τελευταία διαβεβαίωση ήταν ότι ο μηχανισμός θα βελτιωθεί και θα δουλέψει από τον Ιούλιο. Μετά αυτών, σιωπή. Συνεπώς και όσοι αποφάσισαν να ευθυγραμμιστούν με την νομοθεσία, οι αποκαλούμενοι παραβάτες, δεν βλέπουν τώρα κίνητρο να ανανεώσουν τα ασφαλιστήρια τους. Γνωρίζουν ότι ο νόμος στην Ελλάδα σε τέτοιες περιπτώσεις εφαρμόζεται μόνο προεκλογικά, και όταν κινδυνεύει μία κυβέρνηση. Τότε βγαίνουν στον αέρα δεκάδες εξαγγελίες για λίστες φοροφυγάδων, λίστες με πιθανές οφειλές από το παρελθόν, πιθανά έσοδα από επιβολή μέτρων. Επίσης γνωρίζουν ότι η συζήτηση αυτή στο τέλος θα καταλήξει με το αν θα μειωθεί το χρέος και το πότε η Ελλάδα θα βγει από τα μνημόνια. Κλισέ 7 ετών.
Μέχρι στιγμής δεν έχει ανακοινωθεί ο ακριβής αριθμός των ανασφάλιστων οχημάτων. Οι υπεύθυνοι πολλοί,και αρκετοί εξ’ αυτών με ελλιπής κατάρτιση.
Πριν μήνες βγήκε στον αέρα και η ηλεκτρονική διεύθυνση www.hic.gr σήμερα τι αποτελέσματα καταγράφει;
Πηγές του IW όχι μόνο από την Αθήνα, από όλη την Ελλάδα αναφέρουν ότι τα ανασφάλιστα δεν ήταν ποτέ 1.000.000 οχήματα, δεν ξεπερνούσαν τις 500.000 ενώ, πολλά εκ των οποίων ήταν δίκυκλα. Δεν δηλώνουν ωστόσο ότι η κυβέρνηση θα μπορέσει να επιτύχει το στόχο.