του Νίκου Σακελλαρίου
“Πολύ καλό για να είναι αληθινό “ (too good to be true) για την υπόθεση των 1 εκατ. ανασφάλιστων οχημάτων. Οι καλές προθέσεις και από το Υπουργείο Οικονομικών και από το Μεταφορών και από τις ασφαλιστικές εταιρείες (ΕΑΕΕ) υπήρχαν αλλά ως συνήθως σκόνταψαν στην ελληνική γραφειοκρατία. Έτσι, ενώ όλοι οι θεσμοί πανηγύρισαν για τα ραβασάκια που στάλθηκαν στους ανασφάλιστους ιδιοκτήτες οχημάτων, στην πράξη από την Παρασκευή το βράδυ άρχισαν να βγαίνουν πολλά προβλήματα.
Όπως ενημερώνει ο έγκριτος περί του ΥΠΕΘΟ συνάδελφος Κωστής Πλάντζος στο Πρώτο Θέμα: « Τρέχουν και δεν φτάνουν από την Παρασκευή δεκάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες οχημάτων που διαπιστώνουν πως έλαβαν «κατά λάθος» ειδοποιητήριο για να πληρώσουν παράβολο 250 ευρώ για ανασφάλιστο ΙΧ. Καλούνται να μεταβούν στη ΔΟΥ ή στο υπουργείο Συγκοινωνιών και να καταθέσουν στοιχεία που θα τους απαλλάσσουν, έστω και αν οι ίδιοι ένιωθαν εφησυχασμένοι πως έχουν πληρώσει τα ασφάλιστρα και έχουν κάνει σωστά όλες τις διαδικασίες.
Επιπλέον θα πρέπει να μαζέψουν πρώτα και μια στοίβα δικαιολογητικά που απαιτούνται κατά περίπτωση για να βρουν το δίκιο τους, όπως για παράδειγμα βεβαιώσεις από ΚΕΠ, βεβαίωση ακινησίας ή ιστορικό μεταβολών του συγκεκριμένου οχήματος κλπ. Ακόμα περισσότεροι είναι εκείνοι όμως που δεν γνωρίζουν καν ακόμα ότι έχουν στοχοποιηθεί σαν ύποπτοι και, αν δεν σπεύσουν να μπουν άμεσα στην σελίδα τους στο Taxisnet για να διαπιστώσουν αν υπάρχει πρόβλημα και πώς θα το αντιμετωπίσουν, μπορεί να δεχτούν την επίσκεψη της αστυνομίας που θα τους βεβαιώσει πρόστιμο και θα χάσουν άδεια κυκλοφορίας, πινακίδες κλπ.»
Επί της ουσίας, η διασταύρωση έγινε με πολλά προβλήματα. Για παράδειγμα, εντάχθηκαν αυτοκίνητα που είχαν ακινητοποιηθεί , γεγονός που σημαίνει ότι δεν υπήρξε συνεννόηση μεταξύ ΔΟΥ και Υπουργείου Μεταφορών. Επίσης υπήρχαν ανασφάλιστα οχήματα που ήταν στην διαδικασία ασφάλισής τους με λίγο περισσότερο… (ως είθισται από παλαιότερα) καθυστέρηση. Επίσης υπάρχουν χιλιάδες ανασφάλιστοι οικονομικοί μετανάστες, δεύτερα οχήματα στα εξοχικά ανά την περιφέρεια που κυκλοφορούν μερικές μέρες τον χρόνο, συνήθεις ύποπτοι και «στρατηγικοί μπαταξήδες» της λογικής “ εγώ δεν προκαλώ ατυχήματα “ και άλλοι πολλοί παραβατικοί οδηγοί.
Ωστόσο, ας κρατήσουμε ως θετική την γενική ‘επιστράτευση’ των φορέων για την μάστιγα των ανασφάλιστων. Εάν από την διασταύρωση των δεδομένων ο αριθμός των ανασφάλιστων οχημάτων υποχωρήσει κάτω από τις 500.000 θα είναι μία σημαντική νίκη και για την ασφαλιστική αγορά και για το Κράτος και την κοινωνία πάνω απ’ όλα.