back to top
14.1 C
Athens
Τετάρτη Ιανουάριος 22 2025

Ανασφάλιστα: Οι καλές προθέσεις φαίνεται ότι κόλλησαν στην γραφειοκρατία

του Νίκου Σακελλαρίου

Πολύ καλό για να είναι αληθινό “  (too good to be true) για την υπόθεση των 1 εκατ. ανασφάλιστων οχημάτων.  Οι καλές  προθέσεις και από το Υπουργείο Οικονομικών και από το Μεταφορών και από τις ασφαλιστικές εταιρείες  (ΕΑΕΕ) υπήρχαν  αλλά ως συνήθως σκόνταψαν στην ελληνική γραφειοκρατία. Έτσι, ενώ όλοι οι θεσμοί πανηγύρισαν για τα ραβασάκια που στάλθηκαν στους ανασφάλιστους ιδιοκτήτες οχημάτων, στην πράξη από την Παρασκευή το βράδυ άρχισαν να βγαίνουν πολλά προβλήματα.

- Advertisement -

Όπως ενημερώνει ο έγκριτος περί του ΥΠΕΘΟ συνάδελφος Κωστής Πλάντζος στο Πρώτο Θέμα: « Τρέχουν και δεν φτάνουν από την Παρασκευή δεκάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες οχημάτων που διαπιστώνουν πως έλαβαν «κατά λάθος» ειδοποιητήριο για να πληρώσουν παράβολο 250 ευρώ για ανασφάλιστο ΙΧ. Καλούνται να μεταβούν στη ΔΟΥ ή στο υπουργείο Συγκοινωνιών και να καταθέσουν στοιχεία που θα τους απαλλάσσουν, έστω και αν οι ίδιοι ένιωθαν εφησυχασμένοι πως έχουν πληρώσει τα ασφάλιστρα και έχουν κάνει σωστά όλες τις διαδικασίες.

Επιπλέον θα πρέπει να μαζέψουν πρώτα και μια στοίβα δικαιολογητικά που απαιτούνται κατά περίπτωση για να βρουν το δίκιο τους, όπως για παράδειγμα βεβαιώσεις από ΚΕΠ, βεβαίωση ακινησίας ή ιστορικό μεταβολών του συγκεκριμένου οχήματος κλπ. Ακόμα περισσότεροι είναι εκείνοι όμως που δεν γνωρίζουν καν ακόμα ότι έχουν στοχοποιηθεί σαν ύποπτοι και, αν δεν σπεύσουν να μπουν άμεσα στην σελίδα τους στο Taxisnet για να διαπιστώσουν αν υπάρχει πρόβλημα και πώς θα το αντιμετωπίσουν, μπορεί να δεχτούν την επίσκεψη της αστυνομίας που θα τους βεβαιώσει πρόστιμο και θα χάσουν άδεια κυκλοφορίας, πινακίδες κλπ.»

- Advertisement -

Επί της ουσίας, η διασταύρωση έγινε με πολλά προβλήματα. Για παράδειγμα, εντάχθηκαν αυτοκίνητα που είχαν ακινητοποιηθεί , γεγονός που σημαίνει ότι δεν υπήρξε συνεννόηση μεταξύ ΔΟΥ και Υπουργείου Μεταφορών.  Επίσης υπήρχαν ανασφάλιστα οχήματα που ήταν στην διαδικασία ασφάλισής τους  με λίγο περισσότερο… (ως είθισται από παλαιότερα) καθυστέρηση. Επίσης υπάρχουν χιλιάδες ανασφάλιστοι οικονομικοί μετανάστες, δεύτερα οχήματα στα εξοχικά ανά την περιφέρεια που κυκλοφορούν μερικές μέρες τον χρόνο,  συνήθεις ύποπτοι και «στρατηγικοί μπαταξήδες» της λογικής  “ εγώ δεν προκαλώ ατυχήματα “  και άλλοι πολλοί παραβατικοί οδηγοί.

Ωστόσο,  ας κρατήσουμε  ως θετική  την γενική  ‘επιστράτευση’ των φορέων για την μάστιγα των ανασφάλιστων.  Εάν από την διασταύρωση των δεδομένων ο αριθμός των ανασφάλιστων οχημάτων υποχωρήσει κάτω από τις 500.000  θα είναι μία σημαντική νίκη και για την ασφαλιστική αγορά και για το Κράτος και την κοινωνία πάνω απ’ όλα.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Τρόμος πια με τα ανασφάλιστα

Εμβρόντητος πραγματικά έμεινε ο Ανασφάλιστος, μέχρι και τρόμος τον έπιασε όταν στο τηλέφωνο συζητώντας με υψηλόβαθμο στέλεχος .....

«Σκανάρουν» ανασφάλιστα οχήματα, χωρίς ΚΤΕΟ

Νέο «κύκλο» διασταυρώσεων για οχήματα τα οποία δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ ή είναι ανασφάλιστα ή έχουν τεθεί εικονικά σε ακινησία

Να γίνει το Κράτος διαιτητής και να καθιερωθούν τα ιατρικά πρωτόκολλα.

Η κίνηση της ΕΚΠΟΙΖΩ να ανεβάσει τους τόνους στις αυξήσεις ασφαλίστρων υγείας ήρθε να χαλάσει επικοινωνιακά την καλύτερη στιγμή της ασφαλιστικής αγοράς

Ενας κατάλογος ESG για ασφαλιστικές επιχειρήσεις με 20 ερωτήσεις

Ο κατάλογος ESG βοηθά ασφαλιστές και τράπεζες στην επίτευξη των δικών τους στόχων και στη συμμόρφωση με τις ρυθμιστικές απαιτήσεις

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Είναι ή δεν είναι “sexy” να είσαι ασφαλιστής;

Στην πρόσφατη παρουσίαση, για 14η συνεχόμενη χρονιά, της Ετήσιας Έκθεσης για την Ασφαλιστική Αγορά για το 2024 από την KPMG στην Ελλάδα

Γιάννης Ρούντος: το δικαίωμα στην Υγεία, η κοινωνική ευθύνη και η βιωσιμότητα της ασφάλισης

Σε μια επεισοδιακά πολύπλοκη εποχή, κατά την οποία η «τάση» να μιλούν όλοι για «βιωσιμότητα» έχει περάσει με περισσή επιπολαιότητα

Ι. Χατζηθεοδοσίου, ΕΕΑ: Το κόμμα μας είναι οι Μικρομεσαίες επιχειρήσεις

Δεν έχουμε πολιτικό κόμμα, το δικό μας κόμμα είναι οι Μικρομεσαίες επιχειρήσεις, δήλωσε ο Ι. Χατζηθεοδοσίου, παρουσία εκπροσώπων των επαγγελματικών ενώσεων και των πολιτικών κομμάτων

«Insurance Pass», γιατί όχι;

Εδώ και ημέρες, ένα «τσουνάμι» δημοσιευμάτων, δηλώσεων, αντιπαραθέσεων έχουν δει το φως της δημοσιότητας

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Ευρωπαϊκό πρόγραμμα μετεκπαίδευσης Ασφαλιστικής και Χρηματοοικονομικής Συμβουλευτικής

Το Ελληνικό Ινστιτούτο Ασφαλιστικών Σπουδών ανακοινώνει το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Μετεκπαίδευσης Ασφαλιστικής και Χρηματοοικονομικής Συμβουλευτικής

Νέος ΚΟΚ: Πρόστιμα και ποινές φυλάκισης υπό την αίρεση των ελέγχων

Υψηλά πρόστιμα, ποινές φυλάκισης και αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας επισύρει ο νέος κώδικας οδικής κυκλοφορίας. Ανώτατο όριο ταχύτητας τα 30 χλμ στον αστικό ιστό

Η ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ εξυπηρέτησε πάνω από 430.000 περιστατικά Οδικής Βοήθειας το 2024

Με απόλυτη δέσμευση στην ασφάλεια και την εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων της, η Οδική Βοήθεια της ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ εξυπηρέτησε το 2024

Η Interlife Ασφαλιστική στις 30 εισηγμένες που ξεχώρισε η RSM Ελλάδος

Τις 30 ελληνικές εισηγμένες εταιρείες που διοικούνται από Διοικητικά Συμβούλια τα οποία χαρακτηρίζονται από τη μεγαλύτερη ποικιλομορφία

40 δις δολάρια το κόστος των πυρκαγιών στο L.A.

Στα 40 δις δολάρια ανέρχεται  το κόστος των πυρκαγιών στο Λος Αντζελες, σύμφωνα με αναλυτές της Keefe Bruyette & Woods.