Eurolife FFH: Ισχυρά μεγέθη και υψηλή φερεγγυότητα το 2020

του Βάιου Κρόκου

Όσοι έχουν βιώσει την παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση, την ελληνική κρίση και τις συνέπειες της πανδημίας είναι σίγουρα “εμβολιασμένοι”. Το ίδιο ισχύει τόσο για την ασφαλιστική αγορά όσο και για την Eurolife FFH. Με αυτό το αρχικό μήνυμα παρουσίασε την πορεία και τα αποτελέσματα της εταιρείας ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου.

“Ο Όμιλος Eurolife FFH κινήθηκε με θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης, επιβεβαιώνοντας την κορυφαία μας θέση στην ελληνική ασφαλιστική αγορά. Το κλειδί για την επιτυχία μας δεν είναι άλλο από την εμπιστοσύνη που μας δείχνουν καθημερινά οι πελάτες και οι συνεργάτες μας, γι’ αυτό φροντίζουμε να είμαστε στο πλευρό τους και να τους ενδυναμώνουμε ώστε να καταφέρνουν περισσότερα. Μάθαμε πολλά από τη χρονιά που πέρασε και είναι στο χέρι μας να κρατήσουμε τη γνώση αυτή για την επόμενη ημέρα. Συνεχίζουμε να δίνουμε έμφαση στην ανάπτυξη των προϊόντων και των υπηρεσιών μας, στην ψηφιοποίηση των λειτουργιών μας και στη στήριξη της κοινωνίας με έργα που έμπρακτα βελτιώνουν την καθημερινότητα των ανθρώπων. Σκοπός μας είναι να παραμείνουμε δυνατοί απέναντι στις προκλήσεις και να δίνουμε αξία σε ό,τι έχει σημασία για κάθε άνθρωπο που μας εμπιστεύεται”, επεσήμανε.

Ειδικότερα τα εγγεγραμμένα ασφάλιστρα ανήλθαν σε 448,65 εκ. ευρώ, το συνολικό ενεργητικό διαμορφώνεται στα 3,5 δισ. ευρώ και τα ίδια κεφάλαια να ανέρχονται στα 738 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, τα λειτουργικά κέρδη του Ομίλου άγγιξαν τα 22,2 εκατ ευρώ. Τα συνολικά κέρδη προ φόρων για τη χρονιά που πέρασε, άγγιξαν τα 151,9 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας άνοδο 13% ενώ σε επίπεδο πενταετίας (2016-2020) έχουν φτάσει τα 672,60 εκατ. ευρώ.

“Η επόμενη μέρα θα βρει την εταιρεία ακόμα πιο ισχυρή”, σημείωσε, όπως αποτυπώνονται και στα τελευταία μεγέθη της εταιρείας:

Αναφερόμενος στα παραπάνω ο κ. Σαρρηγεωργίου σημείωσε πως η εταιρεία συνεχίζει σταθερά να δίνει έμφαση στο τεχνικό αποτέλεσμα ενώ μιλώντας για την μικρή κάμψη στην παραγωγή (η Eurolife παραμένει 2η στην ελληνική αγορά) τόνισε πως αυτό οφείλεται κυρίως στο bancassurance και ειδικότερα στην μεταστροφή συνταξιοδοτικών – αποταμιευτικών προϊόντων σε Unit Linked με περιοδικές και όχι εφάπαξ καταβολές.

Σε αυτό το πλαίσιο, ο κ. Σαρρηγεωργίου ανέδειξε επίσης και τις υψηλές αποδόσεις (εν μέσω μηδενικών – αρνητικών επιτοκίων που επικρατούν) στα επενδυτικά χαρτοφυλάκια του ομίλου:

*Η απόδοση των Ατομικών Προγραμμάτων Διαχείρισης Κεφαλαίου ανήλθε στο 3,24% και η απόδοση των Ομαδικών Προγραμμάτων Διαχείρισης Κεφαλαίου διαμορφώθηκε στο 2,78%

Σημαντικό στοιχείο στην συνολική εικόνα αποτελεί και σε ο υψηλός όγκος των αποζημιώσεων πέρσι, μια χρονιά με έντονες φυσικές καταστροφές στην χώρα.

Κατα τα άλλα, σύμφωνα με τα στοιχεία, η Eurolife FFH διατηρεί πρωταγωνιστικό ρόλο στην αγορά με τον όμιλο να συγκεντρώνει συνολικά το 10%. Επίσης, 16% κατέχει στις Ασφάλειες Ζωής και 3% στις Γενικές Ασφαλίσεις.

Παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις η διοίκηση

Σχολιάζοντας τις τελευταίες επιχειρηματικές συμφωνίες (Generali – ΑΧΑ, Εθνική Ασφαλιστική – CVC) στην ασφαλιστική αγορά ο κ. Σαρρηγεωργίου τόνισε χαρακτηριστικά πως Eurolife και Fairfax πιστεύουν στις δυνατότητες και τις προοπτικές της εγχώριας ασφαλιστικής αγοράς και της ελληνικής οικονομίας, παρακολουθώντας τις εξελίξεις για όποια μελλοντική ευκαιρία.

Μιλώντας επίσης για το κρίσιμο ζήτημα της Υγείας, σημείωσε πως πράγματι το δημόσιο σύστημα διαχειρίστηκε με επιτυχία την κρίση του COVID-19. Την ίδια ώρα όμως, διαφαίνεται πως όλο και περισσότεροι αφουγκράζονται την ανάγκη της συμπληρωματικής ιδιωτικής ασφάλισης Υγείας – όπως αποτυπώνεται και από την σχετική αύξηση πέρσι στον κλάδο Υγείας.

Τόνισε όμως για μια ακόμη φορά την ανάγκη για κίνητρα και φοροαπαλλαγές ώστε να οι πολίτες να γνωρίσουν τα οφέλη της ασφάλισης.

Σημαντικό στοιχείο επίσης αποτελούν και οι δείκτες φερεγγυότητας που παρουσιάζει η εταιρεία (χωρίς μεταβατικά και άλλα μέτρα).

Στον κλάδο Ζωής ο SCR δείκτης διαμορφώθηκε στο 169% ενώ σύμφωνα με τα στοιχεία ως 28/2/2021 διαμορφώνεται πλέον στο 194% Παράλληλα στις Γενικές Ασφαλίσεις ο SCR ανήλθε το 2020 στο 138% ενώ μέχρι τέλος Φεβρουαρίου στο 158%

Δίπλα στους συνεργάτες

Βασική προτεραιότητα για τον όμιλο – ιδιαίτερα εν μέσω των συνθηκών της πανδημίας – ήταν να σταθεί δίπλα στους συνεργάτες: Πραγματοποιήθηκαν συνολικά 345 εκπαιδευτικές συναντήσεις για τους συνεργάτες, με περισσότερες από 1.200 ώρες εκπαίδευσης και πάνω από 14.300 συμμετοχές.

Πιο συγκεκριμένα, από το σύνολο των εκπαιδευτικών συναντήσεων το 71% πραγματοποιήθηκε εξ αποστάσεως, με 53% live τηλε-εκπαίδευση σε εικονική αίθουσα (virtual class) και 47% e-learning ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, με τη μορφή της αυτοδιδασκαλίας.

Το 29% των συναντήσεων έγιναν δια ζώσης, με έμφαση σε τομείς όπως η υποστήριξη του ψηφιακού μετασχηματισμού των συνεργατών με βάση και τις ανάγκες του σημερινού περιβάλλοντος. Σε ό,τι αφορά τους εργαζομένους του, ο Όμιλος έδωσε προτεραιότητα στην ασφάλεια του ανθρώπινου δυναμικού, εφαρμόζοντας από πολύ νωρίς εργασία από το σπίτι σε ποσοστό που ξεπερνάει το 75%. Παρά τις δυσκολίες του 2020, κατάφερε παράλληλα να υλοποιήσει εκπαιδευτικές δραστηριότητες για τους εργαζόμενους, οι οποίες ξεπέρασαν τις 4.300 ώρες, καθώς και σεμινάρια wellness με θέμα την ψυχική υγεία και ευεξία (περισσότερες από 1.450 ώρες).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*