Πώς η παρακολούθηση της οδήγησής σας σε real time βοηθά εσάς και τον ασφαλιστή σας

Το παραδοσιακό μοντέλο για τον καθορισμό των ασφαλίστρων αυτοκινήτων είναι το ιστορικό οδήγησης του οδηγού, η ηλικία, το φύλο ακόμη και η οικογενειακή κατάσταση. Χάρη στις νέες τεχνολογικές επιλογές, οι ασφαλιστικές εταιρείες και οι οδηγοί έχουν αρχίσει να συνεργάζονται με τους δεύτερους να παρέχουν πρόσβαση σε πιο λεπτομερή δεδομένα σχετικά με το επίπεδο κινδύνου που διατρέχει ένας οδηγός.

Με αυτά τα στοιχεία καθορίζονται τα ασφάλιστρα. Μπορεί αυτή η πρακτική να βοηθήσει;

To ερώτημα αυτό βρίσκεται στο επίκεντρο μιας αναλυτικής μελέτης που διαπίστωσε πως όχι μόνο βοηθά, αλλά τα οφέλη είναι πολλά τόσο για τον οδηγό όσο και για τον ασφαλιστή.

Η μελέτη θα δημοσιευθεί στο περιοδικό INFORMS της Επιστήμης Marketing έχει εκπονηθεί από τους Miremad Soleymanian και Charles Weinberg του Πανεπιστημίου της British Columbia, αλλά και Ting Zhu του πανεπιστημίου Purdue.

Οι συγγραφείς της μελέτης επικεντρώθηκαν στην «αυτοματοποιημένη ασφάλιση αυτοκινήτων UBI με βάση την τηλεματική», η οποία βασίζεται στην παρακολούθηση της απόδοσης ενός οδηγού σε πραγματικό χρόνο. Οι τηλεματικές συσκευές μετρούν τα εξής βασικά στοιχεία: τα μίλια/χλμ. που διανύουν, την ώρα της ημέρας που βρίσκονται στον δρόμο, την ταχύτητα, τη συχνότητα του απότομου φρεναρίσματος και τις απότομες στροφές. Μετά από ένα καθορισμένο χρονικό διάστημα, τα δεδομένα που συλλέγονται από τη συσκευή αναλύονται και η ασφαλιστική εταιρεία προσφέρει ανάλογες τιμές ασφαλίστρων.

«Διαπιστώσαμε ότι οι χρήστες του UBI τείνουν να βελτιώνουν την ασφάλεια της οδήγησης τους γενικά και σε μια συγκεκριμένη περιοχή μειώνοντας τον μέσο ημερήσιο αριθμό των σκληρών φρένων κατά μέσο όρο 21% μετά από έξι μήνες», δήλωσε ο Miremad Soleymanian. «Η έρευνά μας διαπίστωσε ότι τα μίλια οδήγησης τείνουν να παραμείνουν τα ίδια και ότι τόσο οι νεότεροι οδηγοί όσο και οι γυναίκες τείνουν να βελτιώνουν την οδηγική τους συμπεριφορά συγκριτικά με τους παλαιότερους οδηγούς και τους άνδρες».

Καθώς οι ερευνητές διεξήγαγαν τη μελέτη τους, γνώριζαν ότι η εφαρμογή του UBI δημιουργεί ορισμένα εμπόδια καθώς το πρόγραμμα χρησιμοποιεί υπηρεσίες βάσει τοποθεσίας. Αυτό επιτρέπει στην ασφαλιστική εταιρεία να παρακολουθεί συμπεριφορές που προηγουμένως ήταν ιδιωτικές.

«Πριν από την εισαγωγή υπηρεσιών βασισμένων σε τοποθεσίες, οι εταιρείες δεν ήταν σε θέση να παρακολουθούν με τέτοια λεπτομέρειες τις ενέργειες των καταναλωτών», δήλωσε ο Charles Weinberg. «Αυτό δημιουργεί τη δυνατότητα μιας εγγενούς έντασης στην εισαγωγή καινοτομιών που βασίζονται στη χρήση τέτοιων δεδομένων. Αυτό διότι οι καινοτομίες αυτές πρέπει να εξισορροπήσουν την ιδιωτική ζωή των καταναλωτών με την ευκαιρία τους να βελτιώσουν την ασφάλεια της οδήγησης και να εξοικονομήσουν χρήματα» πρόσθεσε.

Για τον λόγο αυτό το πρόγραμμα UBI παρέχει τη δυνατότητα στους οδηγούς να διακόψουν την καταγραφή οποιαδήποτε στιγμή θελήσουν.

«Από την πλευρά των καταναλωτών διαπιστώσαμε ότι η UBI μπορεί να τους παροτρύνει να βελτιώσουν την οδηγική τους συμπεριφορά και να αποκτήσουν καλύτερη τιμή αυτόματης ασφάλισης, που ενδεχομένως να αντισταθμίσει το “κόστος απώλειας” της ιδιωτικής ζωής», δήλωσε ο Ting Zhu.

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε τα αποτελέσματα της μελέτης στις ΗΠΑ στα αγγλικά

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*