back to top
13.6 C
Athens
Τετάρτη Ιανουάριος 22 2025

H Geneva Association για την κλιματική αλλαγή

Της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου

Η ασφαλιστική βιομηχανία έχει δρομολογήσει πρωτοβουλίες για να αντιμετωπίσει την πρόκληση της κλιματικής αλλαγής, αλλά εξωτερικά εμπόδια λειτουργούν ανασταλτικά για την μεγέθυνση της συνεισφοράς του κλάδου στην επίλυση του προβλήματος.

- Advertisement -

Αυτό είναι το κεντρικό συμπέρασμα της νέας μελέτης της δεξαμενής σκέψης  Geneva Association (https://www.genevaassociation.org/), με τίτλο “Η κλιματική αλλαγή και η ασφαλιστική  βιομηχανία: Αναλαμβάνοντας δράση ως διαχειριστές κινδύνων και επενδυτές”. “Η μελέτη επιβεβαίωσε ότι η κλιματική αλλαγή έχει ανεβεί στην κορυφή της ατζέντας των διοικήσεων, παρότι οι ασφαλιστικές εταιρείες δεν είναι ούτε οι ρυπαντές, ούτε αυτοί που χαράσσουν πολιτική¨, σχολίασε η γενική γραμματέας της Geneva Association  Anna Maria D’Hulster.

Ως διαχειριστές κινδύνων και φορείς ανάληψης κινδύνων (underwriters), οι ασφαλιστικές εταιρείες ηγούνται στην μοντελοποίηση των κινδύνων και την τιμολόγηση, την γνώση των προληπτικών μέτρων και στην καινοτομία αναφορικά με τα εργαλεία μεταβίβασης κινδύνου, υπογραμμίζεται στην έκθεση. Ως επενδυτές, όμως, οι εταιρείες δεσμεύονται από τις υποχρεώσεις που έχουν ως θεματοφύλακες (σ.σ. των κεφαλαίων των πελατών τους) και από τους περιορισμούς που θέτει το εποπτικό πλαίσιο.  Παρόλα αυτά, ο κλάδος “αναπτύσσει επενδυτικές στρατηγικές και πολιτικές που ενσωματώνουν το θέμα της κλιματικής αλλαγής…Το τρίπτυχο ESG (Environmental Social Governance ή Περιβαλλοντική Κοινωνική Διακυβέρνηση) αναδεικνύεται ως κυρίαρχη μεθοδολογία για την αξιολόγηση της αειφορίας και της “ηθικότητας” μιας  επένδυσης.

- Advertisement -

Οι ασφαλιστικές εταιρείες αντιμετωπίζουν επίσης τον κίνδυνο της κλιματικής αλλαγής και από “λειτουργικής” πλευράς, μειώνοντας το αποτύπωμά τους όσον αφορά την εκπομπή ρύπων. Ομως, η επέκταση των εργαλείων μεταφοράς του κινδύνου συναντά διάφορα εμπόδια, όπως:  περιορισμένη πρόσβαση στα σχετικά στοιχεία, δυσκολίες στην τιμολόγηση των κινδύνων, ελλιπής ασφαλιστική συνείδηση, αδύναμες εγχώριες ασφαλιστικές αγορές, περιορισμένη ασφαλιστική κάλυψη έναντι του κινδύνου φυσικών καταστροφών, ρυθμιστικά εμπόδια στην πρόσβαση σε αντασφαλιστική κάλυψη, βιωσιμότητα των ασφαλιστικών προγραμμάτων.

Η Geneva Association κάνει τρεις προτάσεις:

Πρώτον, όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη (κυβερνήσεις, αρμόδιοι για τη χάραξη πολιτικής, εποπτικές αρχές κ.α.) πρέπει να συντονίσουν τις δράσεις τους ώστε να καμφθούν τα εμπόδια που εμποδίζουν την ασφαλιστική βιομηχανία να διαδραματίσει τον ρόλο που μπορεί να παίξει για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.

Δεύτερον, η ίδια η ασφαλιστική βιομηχανία πρέπει να συνεχίσει να αντιμετωπίζει την κλιματική αλλαγή ως θεσμικό ζήτημα υψηλής προτεραιότητας και να στηρίξει την μετάβαση σε μια οικονομία χαμηλών εκπομπών ρύπων

Τρίτον, οι κυβερνήσεις και η ασφαλιστική βιομηχανία πρέπει να εξερευνήσουν τρόπους για να στηρίξουν ανθεκτικές και “απανθρακοποιημένες” κρίσιμες υποδομές, μέσω των διαδικασιών διαχείρισης κινδύνων, underwriting και των επενδύσεων του κλάδου.

Η μελέτη βασίστηκε σε συνεντεύξεις υψηλόβαθμων στελεχών ασφαλιστικών και αντασφαλιστικών εταιρειών με υπό διαχείριση κεφάλαια άνω των 4,7 τρισ. δολαρίων και εγγεγραμμένα ασφάλιστρα άνω των 550 δισ. δολ. (με στοιχεία του 2016).

Σχετικές δημοσιεύσεις

Αναζητώντας καινοτόμες λύσεις και συμπράξεις για την ασφαλιστική κάλυψη των πανδημιών στο μέλλον

Καθώς η Ευρώπη σαρώνεται από το δεύτερο κύμα της πανδημίας του Covid-19, έχει «ανάψει» και ο διάλογος στον ασφαλιστικό κλάδο διεθνώς για τον βαθμό κάλυψης των απωλειών που προκαλεί

Θωρακίζοντας τις διεθνείς εφοδιαστικές αλυσίδες έναντι των διαταραχών

Η πανδημία του κορωνοϊού επιβεβαίωσε την ανάγκη των εταιρειών να προστατευθούν έναντι των διαφόρων τύπων διαταραχών. Οι διεθνείς εφοδιαστικές

Μελέτη ING για Solvency II: Πού επενδύουν τώρα, πού θα επενδύσουν μετά τα κεφάλαιά τους οι ασφαλιστικές

Η τριπλή πρόκληση των ασφαλιστικών εταιρειών, οι επενδύσεις σε τιτλοποιημένα δάνεια και ο μεγάλος κίνδυνος από την αύξηση των επιτοκίων.

Insurance Europe προς Κομισιόν: Βελτιώστε την Solvency II – Διευκολύνετε τις επενδύσεις

Κοινό κείμενο θέσεων με το οποίο καλούν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να κάνει τις απαραίτητες βελτιώσεις στη Solvency II ώστε να αρθούν τα μη απαραίτητα εμπόδια που υπονομεύουν την ικανότητα των ασφαλιστικών να επενδύουν μακροπρόθεσμα στις μετοχές.

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

H EAEE ενημερώνει για τον ν.5170/2025 σχετικά με την αναπροσαρμογή ασφαλίστρων υγείας

H ΕΑΕΕ ενημερώνει ότι στις 20.1.2025 δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ο ν. 5170/2025, ο οποίος περιλαμβάνει στο άρθρο 29

Η ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ εξυπηρέτησε πάνω από 430.000 περιστατικά Οδικής Βοήθειας το 2024

Με απόλυτη δέσμευση στην ασφάλεια και την εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων της, η Οδική Βοήθεια της ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ εξυπηρέτησε το 2024

40 δις δολάρια το κόστος των πυρκαγιών στο L.A.

Στα 40 δις δολάρια ανέρχεται  το κόστος των πυρκαγιών στο Λος Αντζελες, σύμφωνα με αναλυτές της Keefe Bruyette & Woods.

Οδηγός για ψηφιακή κάρτα εργασίας

Για πρώτη φορά, καταγράφεται ψηφιακά όλο το ισχύον θεσμικό πλαίσιο που ρυθμίζει την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Γ. Χατζηθεοδοσίου: Ασφαλιστική αγορά χωρίς ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές δεν υπάρχει

Το τελευταίο διάστημα, με αφορμή τις μεγάλες αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας, έχει ξεκινήσει μία δημόσια συζήτηση για όλη την ασφαλιστική αγορά.

H EAEE ενημερώνει για τον ν.5170/2025 σχετικά με την αναπροσαρμογή ασφαλίστρων υγείας

H ΕΑΕΕ ενημερώνει ότι στις 20.1.2025 δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ο ν. 5170/2025, ο οποίος περιλαμβάνει στο άρθρο 29

Ευρωπαϊκό πρόγραμμα μετεκπαίδευσης Ασφαλιστικής και Χρηματοοικονομικής Συμβουλευτικής

Το Ελληνικό Ινστιτούτο Ασφαλιστικών Σπουδών ανακοινώνει το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Μετεκπαίδευσης Ασφαλιστικής και Χρηματοοικονομικής Συμβουλευτικής

Νέος ΚΟΚ: Πρόστιμα και ποινές φυλάκισης υπό την αίρεση των ελέγχων

Υψηλά πρόστιμα, ποινές φυλάκισης και αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας επισύρει ο νέος κώδικας οδικής κυκλοφορίας. Ανώτατο όριο ταχύτητας τα 30 χλμ στον αστικό ιστό

Η ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ εξυπηρέτησε πάνω από 430.000 περιστατικά Οδικής Βοήθειας το 2024

Με απόλυτη δέσμευση στην ασφάλεια και την εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων της, η Οδική Βοήθεια της ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ εξυπηρέτησε το 2024