back to top
20.8 C
Athens
Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024

18o Hydra Meeting: Συνέδριο για την επίδραση της τεχνολογίας στην ασφαλιστική αγορά (α΄ μέρος)

Του Νίκου Σακελλαρίου

Mε ένα από τα πλέον ενδιαφέροντα πάνελ των τελευταίων συνεδρίων στην Ύδρα ξεκίνησε εκείνο που είχε ως θέμα την τεχνολογία και τις εφαρμογές της για τον κλάδο αυτοκινήτου και τον κλάδο της υγείας.

- Advertisement -

Την αρχή του συνεδρίου την έκανε η Μαργαρίτα Αντωνάκη, η οποία προσφώνησε τους συνέδρους  για 18η συνεχόμενη φορά, ενώ τη σκυτάλη πήρε ο πρόεδρος της  ΕΑΕΕ Αλέξανδρος  Σαρρηγεωργίου.

Ο κ. Σαρρηγεωργίου δήλωσε χαρακτηριστικά για την ασφαλιστική επικαιρότητα: «Ποτέ παλαιότερα δεν αντιμετωπίζαμε ταυτόχρονα τόσες δυσκολίες και προβλήματα – επικίνδυνες καταστάσεις. Από πολιτικής και οικονομικής πλευράς έχουμε παγκόσμιες εξελίξεις με πολιτικές αλλαγές και την άνοδο πολλών ακροδεξιών δυνάμεων, άνοδο της τρομοκρατίας. Άγνωστο περιβάλλον. Ταυτόχρονα υπάρχει αύξηση της πολιτικής έντασης έναντι των χρηματοοικονομικών ιδρυμάτων, όπως οι τράπεζες και οι ασφαλιστικές. Είμαστε “τα κακά παιδιά” του συστήματος, που προσπαθούν να μας περιορίσουν με υπερρυθμίσεις».

- Advertisement -

Αναφερόμενος στις επιμέρους καταστάσεις, δήλωσε χαρακτηριστικά για τα Solvency II: «H  νομοθετική προσέγγιση είναι τερατώδης: 22.000 σελίδες που πρέπει να τις μάθουμε.  Οι οδηγίες  και τα PRIPs δημιουργούν ορισμένες γελοίες καταστάσεις με στόχο την προστασία του καταναλωτή. Έρευνα του Πανεπιστημίου Saint Gallen δείχνει ότι οι καταναλωτές δεν θέλουν να καταναλώσουν ούτε 1 ευρώ παραπάνω για προστασία.»

Επιτόκια

Στο Συνέδριο του Μόντε Κάρλο φαίνεται ότι υπάρχει μεγάλο πρόβλημα με τη μεγαλύτερη υποχώρηση επιτοκίων από το 1992. Ζούμε με αρνητικά επιτόκια που δεν θα μπορούσαμε να φανταστούμε στο παρελθόν. Πλέον έχουμε αρνητικά επιτόκια και για ομόλογα αξιολόγησης ΒΒΒ. Η κατάσταση δημιουργεί μεγάλο πρόβλημα στην αγορά,  όχι μόνο στους ισολογισμούς, αλλά και στη διαχείριση κεφαλαίων.

Τεχνολογία

Οι απευθείας πωλήσεις είναι χθεσινές ειδήσεις. Τεχνολογία είναι το peer to peer insurance. Μια εταιρεία στη Ν. Υόρκη έχει δημιουργήσει peer to peer με απευθείας επικοινωνία με τους καταναλωτές, χωρίς κεφάλαια και χωρίς εποπτεία. Χωρίς διαμεσολαβούντες, προμήθειες. Παραδείγματα όπως η Uber και η Airbnb θα δούμε και στις ασφαλιστικές.

Αυτοκίνητα χωρίς οδηγούς δημιουργούν νέες συνθήκες. Στη Σιγκαπούρη υπολογίζουν  ότι οι νέες τάσεις θα οδηγήσουν σε μείωση των ασφαλίστρων κατά 70%. Οι νέες αυτές εξελίξεις καθιστούν τις εξελίξεις στην ασφαλιστική βιομηχανία πολύ ενδιαφέρουσες.

Ελληνική ασφαλιστική αγορά

Είναι 5% κάτω η παραγωγή από την αρχή του χρόνου. Πλέον δεν έχουμε  κοινωνική ασφάλιση. Η νέα κυβέρνηση αναγνωρίζει ότι η ασφάλιση μπορεί να συνεισφέρει ισότιμα στην υγεία, στις φυσικές καλύψεις. Η Ελλάδα δικαιούται να έχει 2ο και 3ο πυλώνα και υποχρεωτική κάλυψη για φυσικές καταστροφές (σεισμούς, πλημμύρες).

Ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Πειραιώς  Κ. Τζαβέλλας σε μελέτη που παρουσίασε καταγράφει ότι ανάμεσα στους ερωτηθέντες της ασφαλιστικής αγοράς αλλά και καταναλωτές το 72% πιστεύει ότι η ασφαλιστική αγορά ήταν πιο ανθεκτική από την τραπεζική, ενώ το 76% των πολυεθνικών είναι πιο αισιόδοξοι. Στην προσαρμογή με τους κανονισμούς, η έρευνα δείχνει ότι το 67% πιστεύουν ότι οι μεγαλύτερες προκλήσεις είναι κατά  72% το περιβάλλον χαμηλών επιτοκίων, κατά 59% το περιβάλλον της ελληνικής οικονομίας και κατά 52% τα χαμηλά ασφάλιστρα. Καθοριστικοί παράγοντες ανάπτυξης της ασφαλιστικής αγοράς σύμφωνα με την έρευνα είναι κατά 52% η εστίαση στις βασικές λειτουργίες και κατά 48% η βελτίωση κόστους.

Όσον αφορά την προστασία του καταναλωτή από τα Solvency II, τo 79% πιστεύει ότι τα Solvency II προστατεύουν τον καταναλωτή, ενώ το 21% ότι το μέλλον θα δείξει τις εξελίξεις. Καταλήγοντας ο κ. Τζαβέλας αναφέρει ότι το μέλλον δείχνει συσσώρευση, αλλά δεν είναι καλό.

Στη συνέχεια υπήρχε το πρώτο πάνελ με θέμα την τεχνολογία και την επίδρασή της στην υγεία και στο αυτοκίνητο. Συντονιστής ήταν ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της AXA Eλλάδος Ερρίκος Μοάτσος.

Ο πρώτος ομιλητής Joachim Michaely, Senior Motor Consultant, Munich Re, εστίασε το ενδιαφέρον του στην επίδραση της τεχνολογίας στο αυτοκίνητο. Ανάμεσα στις θετικές επιδράσεις, σύμφωνα με τις μελέτες του κ. Michaely, είναι ότι στα επόμενα χρόνια η ανάπτυξη της τεχνολογίας στο αυτοκίνητο θα φαίνεται στην ενεργοποίηση φρένων (-19,6%), στην ενεργοποίηση φρένων με ανίχνευση πεζών (-24,5%) αλλά και στην ηλεκτρονική σταθεροποίηση αυτοκινήτου μέσω ειδοποίησης κατεύθυνσης και επικοινωνίας αυτοκινήτων. Στα αρνητικά είναι η αύξηση της  περίσπασης των οδηγών, ενώ γίνονται ακριβότερα πολλά μέρη (εξαρτήματα) των αυτοκινήτων.

Η  εξέλιξη των ασφαλίστρων αυτοκινήτου τα επόμενα χρόνια σύμφωνα με τα 3 σενάρια της KPMG είναι:

  • από 24,3 δις ευρώ το 2015 σε 20,6 δις ευρώ το 2030 (συντηρητικό σενάριο)
  • από 24,3 δις ευρώ 2015 σε 15,6 δις ευρώ το 2030 (πιο ρεαλιστικό)
  • από 24,3 σε 13,3 δις ευρώ (τολμηρό σενάριο).

Oι αλλαγές αυτές ενδέχεται να επιφέρουν μετακίνηση προβλημάτων από την ασφάλιση στην παραγωγή αυτοκινήτου.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Τα εγκεκριμένα από την Coreper κείμενα για την αναθεώρηση του Solvency II και την IRRD

H Ένωση ενημερώνει ότι το Συμβούλιο δημοσίευσε τα εγκεκριμένα από την Coreper νομοθετικά κείμενα

Το χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση αναθεώρησης του Solvency II

Η Ιnsurance Europe παρείχε πληροφορίες σχετικά με το χρονοδιάγραμμα της διαδικασίας για την ολοκλήρωση της αναθεώρησης του Solvency II.

Το AI & Digital Transformation Conference της KPMG υποδέχεται 35+ κορυφαίους ομιλητές και 250+ CFOs

Nέες τάσεις και στρατηγικές σχετικά με την αξιοποίηση της δύναμης της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) στους οργανισμούς Ραντεβού στις 15 Οκτωβρίου με τις νέες τεχνολογίες, τον...

Advisory Graduate Recruitment Program 2023 της KPMG!

Στις 19 Ιουλίου 2023 ξεκίνησε επίσημα η διαδικασία στελέχωσης στις Συμβουλευτικές υπηρεσίες Consultingκαι Deal Advisory της KPMG

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Η ERGO Μεγάλος Χορηγός του ΣΕΓΑΣ και του 41ου Αυθεντικού Μαραθωνίου Αθήνας

Η ERGO Ασφαλιστική, σταθερός υποστηρικτής του ΣΕΓΑΣ και του δρομικού κινήματος από το 2011, έδωσε για μία ακόμα φορά δυναμικό «παρών» στον 41ο Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας

Νέα ψηφιακά εργαλεία στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής το 2025

Eναρξη λειτουργίας μιας σειράς ψηφιακών εργαλείων με στόχο τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό της φορολογικής διοίκησης

Οι νέοι ορίζοντες που ανοίγονται για την ΕΥΡΩΠΗ ΑΕΓΑ από τις αρχές 2025 

Η επιχειρηματική δικαίωση του Ν. Μακρόπουλου ως βασικού μετόχου και  σε έναν μεγάλο όμιλο  

Η Ευρώπη Ασφαλιστική ενισχύει το δυναμικό της με δύο νέα έμπειρα στελέχη

Η κυρία Μαρι Λωρ Μαμάνη αναλαμβάνει Head of Corporate Clients & Sales και ο κύριος Δημήτρης Καλτσής Υπεύθυνος Νομικού Τμήματος.

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Η ERGO Μεγάλος Χορηγός του ΣΕΓΑΣ και του 41ου Αυθεντικού Μαραθωνίου Αθήνας

Η ERGO Ασφαλιστική, σταθερός υποστηρικτής του ΣΕΓΑΣ και του δρομικού κινήματος από το 2011, έδωσε για μία ακόμα φορά δυναμικό «παρών» στον 41ο Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας

Ν. Σπυράτος, ERGO: Η ασφαλιστική διείσδυση στις ΜμΕ είναι εξαιρετικά χαμηλή

Στη σύγχρονη, ψηφιακή εποχή, στην οποία η χρήση του Διαδικτύου και των νέων τεχνολογιών αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής ζωής,

Νέα ψηφιακά εργαλεία στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής το 2025

Eναρξη λειτουργίας μιας σειράς ψηφιακών εργαλείων με στόχο τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό της φορολογικής διοίκησης

“Ξεκλειδώνεται” πολύτιμη ρευστότητα για τις επιχειρήσεις , δημιουργώντας ανάπτυξη

Νέα αυξημένα όρια εγγυητικών επιστολών που 'ξεκλειδώνουν' μεγάλη ρευστότητα για τις Μικρομεσαίες επιχειρήσεις λάνσαρε η “Karavias Underwriting Agency

Περί ‘Υποχρεωτικότητας’ το ανάγνωσμα

Το ανάγνωσμα περί υποχρεωτικής ασφάλισης οχημάτων που βρίσκονται σε διοικητική ακινησία κάπου συναντά κενά.