Εκσυγχρονισμός της ασφαλιστικής χρηματοοικονομικής λειτουργίας

Οι ασφαλιστικές εταιρείες καλούνται να βαδίσουν σε ένα ψηφιακό μέλλον που θα τους επιτρέψει να αναπτύξουν μια ισχυρότερη και πιο αποτελεσματική υποδομή και θα τους βοηθήσει στην επίτευξη των στρατηγικών στόχων τους. Οι οργανισμοί κατανοούν την ανάγκη εκσυγχρονισμού της οικονομικής τους λειτουργίας, εξοπλίζοντας τα στελέχη του οικονομικού τμήματος με εργαλεία και υποδομές που συμβάλουν στην ανάπτυξη, μέσω στρατηγικής κατεύθυνσης και βελτίωσης της επιχειρησιακής λειτουργίας σε όλο το εύρος των δραστηριοτήτων της ασφαλιστικής εταιρείας.

Καθώς οι ασφαλιστικοί οργανισμοί δραστηριοποιούνται σε νέους τομείς και αναπτύσσουν νέα επιχειρηματικά μοντέλα, αναζητούν τις απαντήσεις στην οικονομική διεύθυνση για να δημιουργήσουν και να προστατεύσουν την αξία της επιχείρησης, η οποία με τη σειρά της συμβάλει στην προώθηση του μετασχηματισμού σε επίπεδο επιχείρησης, λαμβάνοντας υπόψη τις απαιτούμενες κανονιστικές αλλαγές.

Η εφαρμογή του νέου προτύπου IFRS17, θεωρήθηκε από πολλούς οικονομικούς διευθυντές ασφαλιστικών εταιρειών μια ευρύτερη ευκαιρία για τον εκσυγχρονισμό των χρηματοοικονομικών τεχνολογιών, διαδικασιών και μοντέλων. Ωστόσο, οι οργανισμοί διαπίστωσαν γρήγορα ότι η προσπάθεια που απαιτείται για τη μετάβαση στο νέο πρότυπο με τα υπάρχοντα συστήματα είχε υποτιμηθεί. Μάλιστα, πολλοί διεθνείς ασφαλιστικοί οργανισμοί περιορίστηκαν στην επίτευξη της συμμόρφωσης με τα νέα πρότυπα χωρίς να μετασχηματιστούν ουσιαστικά. Και το νέο πρότυπο δεν αποτελεί μεμονωμένο παράδειγμα. Ενώ υπήρξαν

εκτεταμένες αλλαγές λόγω κανονιστικής συμμόρφωσης στον κλάδο κατά τη διάρκεια των τελευταίων χρόνων όπως το Solvency II, λίγα προγράμματα έχουν αποδώσει σημαντική αξία στην επιχείρηση.

Η απόφαση και κυρίως η υλοποίηση ενός έργου μετασχηματισμού της οικονομικής λειτουργίας
μιας ασφαλιστικής εταιρείας μπορεί να αποτελέσει ιδιαίτερη πρόκληση. Καθώς οι ασφαλιστικοί οργανισμοί εξετάζουν τις διαδικασίες που απαιτούνται για μια επιτυχημένη μετάβαση, είναι σημαντικό να αναγνωρίσουν τον ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν τα δεδομένα. Η βελτίωση στην αξιοπιστία και στην ποιότητα των δεδομένων μπορεί να υποστηρίξει τους οικονομικούς διευθυντές στην υλοποίηση ενός επιτυχημένου μετασχηματισμού και στην ευθυγράμμιση της επιχειρηματικής πολιτικής, επιτρέποντας στον οργανισμό να παρακολουθεί και να διαχειρίζεται αποτελεσματικά την πρόοδο.

Ο μετασχηματισμός της οικονομικής διεύθυνσης πρέπει να είναι ανθρωποκεντρικός, προσανατολισμένος στα αποτελέσματα που υποστηρίζονται από την τεχνολογία και να διέπεται από τρείς βασικές αρχές.

1|Ξεκάθαρο όραμα που περιλαμβάνει τον σκοπό της χρηματοοικονομικής λειτουργίας της ασφαλιστικής εταιρείας λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες της επι- χείρησης, την αξία και τα επιχειρηματικά αποτελέ- σματα που στοχεύει να επιτύχει.

Η αποτελεσματική ανάλυση γύρω από τη δημιουργία αξίας για τον ασφαλιστικό οργανισμό απαιτεί από την χρηματοικονομική διεύθυνση να αξιοποιήσει τα διαθέσιμα δεδομένα και την τεχνολογία για να προ- βλέψει πώς οι βασικοί drivers της αξίας συμπεριφέ- ρονται ώστε να ενσωματωθούν στο πολυετές πλάνο ή τον ετήσιο προϋπολογισμό και να βοηθήσουν την επιχείρηση να διαπιστώσει ποιοι από αυτούς θα μπορούσαν να έχουν τον μεγαλύτερο αντίκτυπο στους δείκτες απόδοσης (KPI) και τα αποτελέσματα.

2|Αξιοποίηση δεδομένων στα πλαίσια ισχυρής διακυβέρνησης γύρω από τον έλεγχο, την αξιοπιστία τους αλλά και την τυποποίησή τους. Η ξεκάθαρη χρήση και διαχείρηση των δεδομένων βοηθά όλες τις λειτουργίες να συμφωνήσουν σε ένα κοινό ορισμό γύρω από θέματα ασφάλισης όπως προϊόντα, καλύψεις, κερδοφορία, κέντρα κόστους κτλ. Επιτυγχάνοντας μια «μοναδική πηγή αλήθειας» γύρω από τα μη χρηματοοικονομικά δεδομένα, οι ομάδες μπορούν να ενσωματώνουν να αναλύουν και να χρησιμοποιούν τις διαθέσιμες πληροφορίες. Και όταν τα συστήματα είναι ευθυγραμμισμένα και τυποποιημένα, τα δεδομένα μπορούν να είναι διαθέσιμα όταν χρειάζεται προσφέροντας γνώση και αξία.

3|Σαφής προσδιορισμός των ενεργειών, των ρόλων και των παραγόντων επιτυχίας σε συνδυασμό με καλή διαχείριση των αλλαγών, βασισμένη σε ανοιχτή και συνεχή επικοινωνία. Το ΔΠΧΑ 17 κατέδειξε την αυξημένη ζήτηση για στελέχη που μπορούν να συνδυάσουν αναλυτικές και ερμηνευτικές δεξιότητες με εξαιρετικές επικοινωνιακές ικανότητες για να ανταποκρίνονται στο μεταβαλλόμενο οικονομικό τοπίο. Καθοριστικός παράγοντας επιτυχίας στο ταξίδι του μετασχηματισμού αποτελεί η ικανότητα του οργανισμού να εμπλέκει ανώτερα στελέχη του οργανισμού που θα υποστηρίξουν την αλλαγή.

Όσο περισσότερο αφοσιωμένες είναι οι ομάδες του χρηματοοικονομικού τομέα στο έργο, τόσο μεγαλύτερη αξία θα λάβει ο οργανισμός από την επένδυση μακροπρόθεσμα.

Ερωτήματα που πρέπει να ληφθούν υπόψη πριν από την έναρξη χρηματοοικονομικού μετασχηματισμού:

Το ταξίδι προς το μετασχηματισμό της χρηματοοικονομικής λειτουργίας μπορεί να είναι περίπλοκο, αλλά υπάρχουν πλατφόρμες και εργαλεία διαθέσιμα για να βοηθήσουν στην επιτυχία. Ο μετασχηματισμός ξεκινά από τους ανθρώπους και οι ασφαλιστικοί οργανισμοί θα πρέπει να εξετάσουν πώς θα φέρουν ομάδες και τεχνολογία για την ανάπτυξη μιας συνεκτικής, επιχειρησιακής ψηφιακής λύσης
που μπορεί να προσφέρει αξία στην επιχείρηση. Έχοντας ένα σαφές όραμα, με ξεκάθαρους στόχους και ενέργειες και κατάλληλους ανθρώπους που υποστηρίζονται από την τεχνολογία, οι ασφαλιστικοί οργανισμοί μπορούν να ξεπεράσουν τις προκλήσεις και να πετύχουν προστιθέμενη αξία.

ΠΗΓΗ: ΕΤΗΣΙΑ ΕΡΕΥΝΑ KPMG

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*