Insurance content marketing: 5 σημεία-κλειδιά μιας επιτυχημένης στρατηγικής

Το Content Marketing στοχεύει να κερδίσει νέους πελάτες και, κυρίως, να διατηρήσει τους υπάρχοντες πελάτες με μια προσέγγιση που βασίζεται στη δημιουργία, την κοινή χρήση και τη διανομή περιεχομένου. Αυτό το περιεχόμενο μπορεί να έχει διαφορετικές ορφές: εταιρικά ιστολόγια, μέσα κοινωνικής δικτύωσης, workshops, podcasts, συνεντεύξεις, βίντεο-ντοκιμαντέρ και πολλά άλλα. Οι μορφές μπορεί να είναι πολύ διαφορετικές και είναι σημαντικό να βρείτε το σωστό “μείγμα” σύμφωνα με τα χαρακτηριστικά της επιχείρησης αλλά και τους στόχους σας.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι όλοι οι τύποι μάρκετινγκ περιεχομένου έχουν αυτό το κοινό χαρακτηριστικό: η πώληση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας δεν είναι ο πρωταρχικός και άμεσος στόχος. Φυσικά, εξακολουθεί να είναι ο απώτερος στόχος. Αλλά είναι σημαντικό να δημιουργήσετε ένα «μονοπάτι» για να φτάσετε εκεί, το λεγόμενο customer journey. Και η παραγωγή περιεχομένου είναι θεμελιώδης για να γίνει αυτό, καθώς και για τη διατήρηση μιας σταθερής και «στενής» σχέσης με τους πελάτες ή τους χρήστες. Αυτό ισχύει ακόμη περισσότερο στον ασφαλιστικό τομέα

Το Mashable καταδεικνύει τους κύριους στόχους όσων επιλέγουν να εφαρμόσουν μια στρατηγική μάρκετινγκ περιεχομένου:

Στο 69% των περιπτώσεων, ο κύριος στόχος είναι το brand awareness

Στο 68% των περιπτώσεων, η απόκτηση νέων πελατών

Στο 67% των περιπτώσεων, η εστίαση στο lead generation

Στο 62% των περιπτώσεων πρόκειται για τη βελτίωση του retention and loyalty.

5 βασικά στοιχεία πρέπει να έχετε υπόψη για μια σωστή στρατηγική insurance content marketing:

  1. Το σημείο εκκίνησης: το κοινό-στόχος

Το σημείο εκκίνησης των καλύτερων στρατηγικών μάρκετινγκ ασφαλιστικού περιεχομένου είναι να έχετε στο μυαλό σας τον τελικό προορισμό. Πριν δημιουργήσετε περιεχόμενο, πρέπει να γνωρίζετε τους στόχους σας και, κυρίως, το target group σας. O καλύτερος σύμμαχος σε αυτό είναι τα δεδομένα:  Προσωπικά και γεωγραφικά δεδομένα. Συνήθειες, δουλειές, ενδιαφέροντα, προτιμήσεις και πολλά άλλα. H τεχνολογία μπορεί να γίνει αρωγός, καταγράφοντας με ακρίβεια τέτοιου είδους data χάρη στα «ψηφιακά ίχνη» που όλοι διαδίδουμε στο διαδίκτυο.

Mπορείτε έτσι να δημιουργήσετε πολλά ελαφρώς διαφορετικά μηνύματα που είναι πιο αποτελεσματικά, φτάνοντας ακόμη και μέχρι την εξατομίκευση.

2. Επόμενο βήμα: Εξατομίκευση (που οδηγεί στην αφοσίωση)

H κύρια πρόκληση για όλους τους παράγοντες του ασφαλιστικού κλάδου είναι η διατήρηση του πελατολογίου. Σήμερα έχει γίνει πιο εύκολο από ποτέ για τους πελάτες να εγκαταλείψουν μια εταιρεία και να μεταβούν σε μια άλλη.

Ποια είναι η πιο αποτελεσματική στρατηγική για την αύξηση της αφοσίωσης; Η εξατομίκευση.

Πρέπει να παράξουμε έργο και περιεχόμενο που θα είναι προσαρμοσμένο σε άτομα ή ομάδες ατόμων, μιας συγκεκριμένης κατηγορίας.

Ο πραγματικός στόχος όλων των εταιρειών του ασφαλιστικού κλάδου είναι, επομένως, να μάθουν να απευθύνονται σε άτομα, να δημιουργήσουν μια προοπτική one-to-one, έναν δυναμικό και διαδραστικό διάλογο με τους πελάτες τους.

3. Σωστό “μείγμα” περιεχομένου

Ας επικεντρωθούμε στον τύπο των μηνυμάτων, στα «μέσα» και τα «κανάλια» με τα οποία μεταδίδονται τα μηνύματα.

Υπάρχει μια πληθώρα μέσων όπως ιστολόγια, γραφήματα, λευκές βίβλοι, podcasts, διαδικτυακά σεμινάρια, συνεντεύξεις, συνεδρίες Q&A

Και μετά υπάρχει το βίντεο, το εργαλείο που έχει αποδειχθεί αποτελεσματικό, για έναν απλό λόγο: κατά την προβολή ενός βίντεο, ο μέσος χρήστης διατηρεί το 95% του μηνύματος που περιέχει. Όταν πρόκειται για κείμενο, αυτό το ποσοστό πέφτει στο 10%.

Δοκιμάστε να εφαρμόσετε εξατομίκευση στις καμπάνιες των βίντεο, τα αποτελέσματα θα είναι εντυπωσιακά.

Είναι σημαντικό να ακολουθήσετε μια στρατηγική μάρκετινγκ ασφαλιστικού περιεχομένου που να αξιοποιεί όσο το δυνατόν μεγαλύτερο συνδυασμό εργαλείων και καναλιών, με έμφαση στο βίντεο.

4. Μετρήστε, προσαρμόστε, βελτιστοποιήστε

Τα ψηφιακά εργαλεία προσφέρουν μια άλλη τεράστια δυνατότητα: τη μέτρηση και την επαλήθευση των αποτελεσμάτων των καμπανιών μάρκετινγκ με ακριβή και σε βάθος τρόπο.

Μπορείτε έτσι να εξετάσετε τι λειτουργεί καλύτερα για εσάς και τι όχι. Βαθμονόμηση των εργαλείων ανάλυσης και ερμηνεία των αποτελεσμάτων. Κατανόηση του τρόπου με τον οποίο οι πελάτες αντιδρούν στο περιεχόμενό σας και στις ενέργειες που έχετε κάνει: Αφού έχετε όλα αυτά τα δεδομένα στα χέρια σας, μπορείτε να βαθμονομήσετε εκ νέου τις στρατηγικές σας, καθιστώντας τις όλο και πιο λειτουργικές και με υψηλή απόδοση.

Αξιοποιήστε το SEO για να κάνετε τον εαυτό σας πιο ορατό, στο «σωστό μέρος τη σωστή στιγμή». Αξιολογήστε την αφοσίωση που δημιουργείται από το περιεχόμενό σας. Προσπαθήστε να καταλάβετε γιατί κάποιοι έχουν «δουλέψει» περισσότερο από άλλους. Αναλύστε το συναίσθημα του κοινού σας και πώς ποικίλλει με την πάροδο του χρόνου. Με τη διασταύρωση όλων αυτών των δεδομένων, διατηρείτε τις καμπάνιες και την παραγωγή περιεχομένου σας συνεχώς ενημερωμένες, με στόχο τη συνεχή βελτίωση.

5.Κάντε ένα βήμα πιο μπροστά

Σήμερα είναι όλο και πιο σημαντικό να κάνετε ένα βήμα πιο μπροστά, ως προς τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας. Είναι σημαντικό να δημιουργήσετε μια σχέση “360 μοιρών” με τους πελάτες σας, δίνοντας προσοχή στις ανάγκες και τις απαιτήσεις τους. Πρόκειται για τη διατήρηση ενός ζωντανού και συνεχώς ενημερωμένου διαλόγου, που θα είναι φρέσκος, άμεσος, χρήσιμος και όχι κλειστός, σε εξειδικευμένα και τομεακά θέματα.

Το πραγματικό σημείο καμπής του Ψηφιακού Μετασχηματισμού στον κλάδο, στην πραγματικότητα, είναι να φέρει τους ασφαλισμένους στο επίκεντρο της επιχείρησης: είναι ο άνθρωπος και οι ανάγκες του, η πραγματική προστιθέμενη αξία για τις εταιρείες, αυτό δεν πρέπει να το ξεχνάμε!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*