Ο Ασφαλιστικός κλάδος σε μία υπασφαλισμένη χώρα

 

Στο 9ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, συζητήθηκε το καίριο ζήτημα της υπασφάλισης των Ελλήνων πολιτών  και πόσο αυτή επηρεάζει την ελληνική πολιτεία. Ποιοι είναι οι λόγοι που η Ελλάδα παραμένει στις χαμηλότερες θέσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε επίπεδο ασφαλιστικής διείσδυσης, πόσο επιβαρύνει αυτό το κράτος και που οφείλεται αυτός ο ασφαλιστικός αναλφαβητισμός. 

Ο κ. Στέλιος Πέτσας, βουλευτής της ΝΔ και πρώην Υπουργός, ανέφερε ότι τα τελευταία χρόνια έχουμε βιώσει πρωτοφανή γεγονότα που συνδέονται με την κλιματική και την υγειονομική κρίση, και παρά το γεγονός ότι μέχρι στιγμής η κυβέρνηση έχει επωμιστεί και διεκπεραιώσει επιτυχώς το βάρος των αποζημιώσεων, κάτι τέτοιο μπορεί να καταστεί μη βιώσιμο στο  ενδεχόμενο μίας επόμενης κρίσης. Είναι σημαντικό και εμείς – ως πολίτες – να μεριμνήσουμε για τις αντιξοότητες του αύριο.

Ο κ. Διονύσης Νοδάρος, Chief Sales Officer NN Hellas, ανέφερε πως είναι σημαντικό ότι ο ασφαλιστικός κλάδος σημειώνει ταχεία ανάπτυξη τα τρία τελευταία χρόνια καταγράφοντας ρυθμό ανάπτυξης μεγαλύτερο από εκείνον του ΑΕΠ. Οι πρόσφατες κρίσεις έχουν κινητοποιήσει ένα μέρος του πληθυσμού αλλά όχι ακόμα αρκετά σημαντικό ώστε να μιλάμε για μεταστροφή της υπάρχουσας νοοτροπίας. 

Δυστυχώς σήμερα ο μεγαλύτερος χρηματοδότης των υγειονομικών δαπανών παραμένει το κράτος, καθώς από τα 5,9 δις ευρώ της δαπάνης το 2023, μόνο τα 300 εκατομμύρια καλύπτονται από την ιδιωτική ασφάλιση. Αυτό καταδεικνύει και την τάση των ανθρώπων να καταβάλλουν μόνοι τους τα χρήματα από τον οικογενειακό τους προϋπολογισμό, καθώς δεν έχουν – έως και σήμερα – την κουλτούρα της ασφάλισης και της προνοητικότητας.

Η κυβέρνηση δημιουργεί ήδη κάποια μέτρα προκειμένου να παροτρύνει τους πολίτες να απευθυνθούν στην ιδιωτική ασφάλιση και να αλλάξει την επικρατούσα αντίληψη. Σήμερα παρέχεται 10% έκπτωση στον ΕΝΦΙΑ για όλους τους πολίτες που έχουν κάνει ιδιωτική ασφάλεια ακινήτου, προσπαθώντας να αυξήσει το ποσοστό των ασφαλισμένων κατοικιών που σήμερα αγγίζει μόλις το 16%. Ανάλογα μέτρα θα πρέπει να ληφθούν τόσο για την υγειονομική περίθαλψη όσο και για το συνταξιοδοτικό.

Είναι αλήθεια πως, ενώ μιλάμε για χαμηλή ασφαλιστική διείσδυση σε σχέση με τις υπόλοιπες Ευρωπαϊκές χώρες, θα πρέπει να συνυπολογιστεί και η σημαντικά χαμηλότερη αγοραστική δύναμη του Ελληνικού νοικοκυριού, γεγονός που αποτελεί το βασικό λόγο της υπασφάλισης που παρουσιάζει η χώρα.

Ο κ. Νοδάρος αναφέρει ότι, εκτός από τα μέτρα που καλείται να πάρει η κυβέρνηση ώστε να κάνει την ιδιωτική ασφάλιση πιο ελκυστική προς τους καταναλωτές, θα πρέπει και οι ασφαλιστικές εταιρίες να παίξουν καταλυτικό ρόλο στη μεταστροφή αυτής της νοοτροπίας. Η σωστή ενημέρωση του κοινού είναι σίγουρα ένα πολύ σημαντικό βήμα. Θα πρέπει με έξυπνο και σύγχρονο τρόπο να εξηγήσουν, όχι μόνο την αξία αλλά και τα σημαντικά οφέλη που απορρέουν από την προνοητικότητα της ιδιωτικής ασφάλισης. Σήμερα περισσότερο από ποτέ, έχουμε τη δυνατότητα μέσω της τεχνολογίας και των μέσω κοινωνικής δικτύωσης να απευθυνθούμε σε όλους τους ανθρώπους – ακόμα και στον καθένα ξεχωριστά – και να τους παρουσιάσουμε τα προϊόντα που έχουμε σχεδιάσει για να καλύψουμε τις δικές τους ανάγκες, την ασφάλεια και σταθερότητα που προσφέρει η ιδιωτική ασφάλιση και τα πλεονεκτήματα που «φέρνει» στη ζωή μας για ένα ασφαλές μέλλον.

Η σταθερότητα και η εμπιστοσύνη είναι τα δύο βασικά χαρακτηριστικά στα όποια οφείλουν να εστιάσουν οι εταιρίες ώστε να κερδίσουν τους καταναλωτές. Μετά από δύο συνεχόμενες κρίσεις πρέπει να είμαστε σε θέση να παρουσιάσουμε μια σταθερή και δυνατή εικόνα, η οποία θα τους κάνει να εμπιστευτούν τον κλάδο της ιδιωτικής ασφάλισης και να επενδύσουν σε αυτόν, έτσι ώστε να γίνει μέρος της κουλτούρας τους. Θα πρέπει οι εταιρίες να είναι σε θέση να σταθούν στο πλευρό των ανθρώπων, να είναι στιβαρές και σταθερές και να πραγματοποιούν όσα υπόσχονται. 

Επίσης, σημαντικό είναι να εξασφαλισθεί ένα ευχάριστο Customer Journey για τους καταναλωτές, ώστε κάθε φορά που επικοινωνούν με την εταιρία ή χρειάζονται κάτι από αυτήν να μην μπλέκουν σε δαιδαλώδεις διαδικασίες που θα τους δυσκολεύουν. Η εμπειρία που αποκτούν οι πελάτες  αποτελεί καθοριστικό παράγοντα στη διαμόρφωση της γνώμης τους για το σύνολο του  κλάδου. Πρέπει λοιπόν οι ασφαλιστικές εταιρίες να παραμένουν σταθερά στο πλευρό του πελάτη. 

Η ασφαλιστική αγορά είναι εδώ – σταθερή και δυνατή – έτοιμη να ικανοποιήσει ακόμα και τις πιο δύσκολες απαιτήσεις σε έναν κόσμο που συνεχώς μεταβάλλεται και με τη δυνατότητα να καλύπτει άγνωστους κινδύνους με ένα καθορισμένο, για τον πελάτη, κόστος. 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*