Ασκήσεις ισορροπίας στην Ασφάλιση Αυτοκινήτου: Νέες πωλήσεις, ατυχήματα και Καθαρός Δακτύλιος

Αρκετοί γνωστοί και νέοι παράγοντες έρχονται να αναδιαμορφώσουν τη μεγάλη εικόνα στο κλάδο Ασφάλισης Αυτοκινήτου.

του Βάιου Κρόκου

Κοινή παραδοχή στελεχών του κλάδου είναι πως το τελευταίο διάστημα έχουν αυξηθεί σε σημαντικό βαθμό και σε συχνότητα – μετά τις σχετικές απαγορεύσεις του lockdown – γεγονός που ανεβάζει τις συνολικές αποζημιώσεις.

Ενδεικτικά, σε πρόσφατα στοιχεία σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, τα τροχαία ατυχήματα τον Ιούλιο του 2021 παρουσίασαν αύξηση κατά 24,5% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020.

Αυτή την περίοδο σημειώθηκαν 1.223 οδικά τροχαία ατυχήματα σε ολόκληρη τη χώρα, που προκάλεσαν το θάνατο ή τον τραυματισμό 1.527 ατόμων, έναντι 982 ατυχημάτων που προκάλεσαν τον θάνατο ή τον τραυματισμό 1.254 ανθρώπων τον Ιούλιο του 2020. Από τα παθόντα πρόσωπα των οδικών τροχαίων ατυχημάτων, καταγράφηκαν 72 νεκροί, 84 βαριά τραυματίες και 1.371 ελαφρά τραυματίες, έναντι 57 νεκρών, 58 βαριά τραυματιών και 1.139 ελαφρά τραυματιών τον Ιούλιο του 2020, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 26,3% σε νεκρούς, αύξηση κατά 44,8% σε βαριά τραυματίες και αύξηση κατά 20,4% σε ελαφρά τραυματίες.

Οι πωλήσεις οχημάτων

Σε τελευταία νέα, αύξηση 3,6% σημείωσαν οι πωλήσεις των αυτοκινήτων στη χώρα τον Σεπτέμβριο φέτος, καθώς, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 15.291 αυτοκίνητα (καινούρια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού), έναντι 14.764 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο μήνα του 2020 (αύξηση 3% είχε παρουσιαστεί τον Σεπτέμβριο σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019). Τα καινούρια αυτοκίνητα ανέρχονται σε 7.609, έναντι 7.762 τον Σεπτέμβριο 2020, μείωση 2%.

Το 9μηνο κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 155.564 αυτοκίνητα (καινούρια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού), έναντι 126.413 που κυκλοφόρησαν την αντίστοιχη περίοδο του 2020, αύξηση 23,1% (μείωση 26,7% είχε παρουσιαστεί το 9μηνο του 2020 σε σχέση με το αντίστοιχο του 2019). Τα καινούρια αυτοκίνητα ανέρχονται σε 89.857, έναντι 64.880 το 9μηνο του 2020, αύξηση 38,5%.

Το ασφάλιστρο

Την ίδια ώρα, η διαμορφωθείσα κατάσταση με τη μείωση των τιμολογίων στα ασφάλιστρα από μερίδα ασφαλιστικών εταιρειών τα τελευταία χρόνια, και ιδιαίτερα το τελευταίο 1,5 χρόνο δημιουργεί ερωτήματα για τα επίπεδα loss ratio του κλάδου.

Υπό αυτό το πρίσμα, δεν είναι λίγοι οι άνθρωποι που έχουν γνώση του χώρου οι οποίοι τονίζουν πως οι αυξήσεις στα ασφάλιστρα αποτελούν μονόδρομο.

Την ίδια ώρα, ο ανταγωνισμός παραμένει αμείωτος στην πώληση ασφαλιστηρίων συμβολαίων από τα Δίκτυα, online πλατφόρμες κλπ συμπιέζοντας τις τιμές.

Άγνωστος Χ ο “Καθαρός Δακτύλιος”

Άλλη μια εξέλιξη έρχεται να συμπληρώσει το παζλ όσον αφορά τη χρήση των οχημάτων στη πόλη και κατ’ επέκταση την ασφάλιση.

Επιστρέφει στις 25 Οκωβρίου ο γνωστός δακτύλιος στο κέντρο της Αθήνας όπου θα έχουν μόνο τα ηλεκτρικά οχήματα – και όχι όλα τα οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας –  τη δυνατότητα για κατ’ εξαίρεση είσοδο.

Από την ελεύθερη είσοδο στον Δακτύλιο αποκλείονται πλέον όσα οχήματα κινούνται με αέρια καύσιμα, ακόμη και αν είναι κατηγορίας Euro 5 και Euro 6 ή εντελώς καινούρια με ημερομηνία ταξινόμησης από 1η Ιανουαρίου 2021 και χαμηλές εκπομπές ρύπων, εξέλιξη που αποτελεί ανατροπή για οδηγούς με νέα οχήματα.

Πρόκειται για κατηγορίες οχημάτων που μέχρι σήμερα επιτρεπόταν η είσοδό τους στον Δακτύλιο, την ώρα που το υπουργείο μελετά ήδη τη διεύρυνση του Δακτυλίου, αλλά και πρόσθετα μέτρα για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού και τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Υπό αυτό το πλαίσιο η διαφαινόμενη μείωση της κυκλοφορίας θα δικαιολογήσει τις όποιες ανατιμήσεις στα ασφάλιστρα;

Όλα τα παραπάνω δημιουργούν περαιτέρω δεδομένα για την ασφαλιστική αγορά και τις επόμενες κινήσεις των εταιρειών γύρω από το κλάδο Αυτοκινήτου ο οποίος προσπαθεί να ισορροπήσει…

 

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*