«Πάμε Digital ;» Μόδα και αναγκαιότητα της ασφαλιστικής αγοράς

του Νίκου Σακελλαρίου

Μία προς μία οι ασφαλιστικές στην Ελλάδα, ξένες και ελληνικές, μεγάλες και μικρές μπαίνουν στη νέα μόδα ή κατ’ άλλους στην νέα αναγκαιότητα της ψηφιοποίησης (digitalization) .  Mίας αναγκαιότητας που αποδίδεται αφ’ ενός στο στόχο αύξησης της ταχύτητας και της παραγωγικότητας του δικτύου με απευθείας απόδοσης αξίας στον πελάτη. Πάμε digital λοιπόν όλοι…

Όμως τι αλήθειασυμβαίνει με την διαδικασία της ψηφιοποίησης;  Kατ’ αρχήν  η διαδικασία θα πρέπει να εισαχθεί από τις μητρικές εταιρείες των πολυεθνικών  και  να αγοραστεί  από τις ελληνικές.  Αυτό προϋποθέτει δύο πράγματα. Πρώτον κεφάλαια και δεύτερον χρόνο  προσαρμογής.  Για τις μεγάλες ασφαλιστικές το πρώτο (κεφάλαια) δεν είναι πρόβλημα. Το δεύτερο (χρόνος προσαρμογής) κοστίζει.  Για τις ελληνικές ασφαλιστικές και τα δύο έχουν το κόστος τους.  Υπολογίζεται ότι μία νέα τεχνολογική εφαρμογή από την εγκατάστασή της μέχρι την ενσωμάτωσή της (implementation) αυξάνει το υπάρχον  λειτουργικό κόστος  κατά 10% περίπου και για αποσβεστεί απαιτεί   αύξηση παραγωγής.  Δύσκολο πράγμα σε τέτοιους καιρού.  Οι εργατοώρες που θα χρειαστούν οι εργαζόμενοι και οι συνεργάτες των  εταιρειών (agency) έχουν και αυτά το κόστος τους που επιβαρύνει την εταιρεία.  Σ’ αυτές τις περιπτώσεις  γίνονται και οι καυγάδες μεταξύ των διευθυντών οικονομικών υπηρεσιών και των διευθυντών I.T.   « Θέλουμε να περάσουμε τις λίστες πελατών  και μας διώχνει το σύστημα, κάντε υπομονή η απάντηση. Δεν γίνεται αλλιώς ».

Η διαδικασία της ψηφιοποίησης απευθύνεται από την εταιρεία προς τους υπαλλήλους της (B2E) δηλαδή μπορεί να έχει εσωτερική μορφή, προς άλλες εταιρείες συνεργατών και διαμεσολαβούντων (B2B) ή απευθείας προς τον τελικό καταναλωτή (B2C) .  Και τα 3 θέλουν χρόνο και χρήμα αλλά πλέον είναι αναγκαίες επενδύσεις.  Κάποιες εταιρείες θέλουν να προχωρήσουν αλλά φοβούνται ότι θα χάσουν πολύτιμο χρόνο και πελάτες. Άλλες δεν θέλουν να χαλάσουν την υπάρχουσα ‘γαλήνη’. Πάντως όλοι  συζητούν για την ψηφιοποίηση , το Digitalization.  Mόνο που μερικές φορές μοιάζει , όπως είπε και μία γνωστή επαγγελματίας της διαμεσολάβησης με το εφηβικό σεξ. « Όλοι συζητούν γι’ αυτό αλλά λίγοι το κάνουν»

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Συμπληρώστε το αποτέλεσμα *