back to top
13.6 C
Athens
Τετάρτη Ιανουάριος 22 2025

Τι απαντά ο Μπέζας στον Πολάκη

Στραμμένα διαρκώς πάνω του έχει –θέλοντας και μη, με τις δηλώσεις που κάνει–  τα φώτα της δημοσιότητας ο αναπληρωτής υπουργός Υγείας. Αυτή τη φορά, οι αντιδράσεις αφορούν τις εκτιμήσεις του Π. Πολάκη σχετικά με την αιτία καθυστέρησης και σπασίματος διαγωνισμού του ΕΚΑΒ του 2007 για την προμήθεια ασθενοφόρων (εδώ), ο οποίος και ολοκληρώνεται σταδιακά κατά το ένα μέρος. Σύμφωνα με τον αναπληρωτή Υπουργό, αιτία της καθυστέρησης ήταν οι διαφωνίες για τη μίζα. Ο ίδιος υποστήριξε ακόμη ότι ο διαγωνισμός έσπασε στα δύο καθώς υπήρχε αδικαιολόγητη υπερκοστολόγηση για ένα μεγάλο μέρος της παραγγελίας.

«Η κυβέρνηση έχει εκτεθεί ανεπανόρθωτα με τα εγκαίνια παρωδία, στο Νοσοκομείο της Σαντορίνης, στο αεροδρόμιο της Πάρου και στα ασθενοφόρα των Περιφερειών, και προσπαθεί να αντεπιτεθεί επικοινωνιακά με τις “ατάκες” του περιβόητου κ. Πολάκη για μίζες και άλλα παρόμοια. Πρόκειται για ένα παραλήρημα λαϊκισμού του χειρότερου είδους και για πολιτικό τυχοδιωκτισμό» σχολιάζει ο τέως υφυπουργός Υγείας Αντώνης Μπέζας.

- Advertisement -

«Όχι μόνο δεν αναγνωρίζουν αυτά που έγιναν στο παρελθόν, αλλά για να καλύψουν την ανεπάρκειά τους επιρρίπτουν τις ευθύνες σ’ εμάς τους προηγούμενους, ισχυριζόμενοι ότι διαλύσαμε το κοινωνικό κράτος. Παράλληλα, προσπαθούν να προκαλέσουν εντυπώσεις με αστήρικτες και αβάσιμες καταγγελίες» προσθέτει.

Στη διάρκεια θητείας του κου Μπέζα επιχειρήθηκε να διενεργηθεί για δεύτερη φορά ο διαγωνισμός για την προμήθεια συνολικά 167 νέων ασθενοφόρων και 19 κινητών μονάδων με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2007-2013 (13,5 εκ. ευρώ). Σύμφωνα με τον ίδιο, το «σπάσιμο» του διαγωνισμού σε δύο ομάδες ασθενοφόρων έγινε με βάση αποφάσεις του Δικαστηρίου και όχι για τις μίζες.

- Advertisement -

«Στις 26/3/2014, μετά από προσφυγές των εταιρειών που συμμετείχαν, εκδόθηκαν σχετικές αποφάσεις του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών που καθόριζαν ότι στους διαγωνισμούς κάποιων Περιφερειών δικαιούνται να συμμετέχουν ορισμένες εταιρείες και στους διαγωνισμούς άλλων Περιφερειών της χώρας δικαιούνται να συμμετέχουν άλλες εταιρείες. Το τότε ΔΣ του ΕΚΑΒ με απόφασή του στις 31/3/2014, έκανε, όπως όφειλε, αποδεκτό το διατακτικό των συγκεκριμένων αποφάσεων και συμμορφώθηκε σπάζοντας τον διαγωνισμό».

Ο τέως υφυπουργός Υγείας δεν άφησε αναπάντητη ούτε την αναφορά του Π. Πολάκη σχετικά με την επίτευξη χαμηλότερης τιμής για την προμήθεια των 90 πρώτων ασθενοφόρων, την οποία ο αναπλ. υπουργός απέδωσε σε παρέμβαση της Κυβέρνησής του.

«Δεν μπορεί να συγκρίνονται ανόμοια πράγματα, η τιμή δηλαδή ανά ασθενοφόρο το 2004 και η αντίστοιχη τιμή σήμερα. Δεν υπερασπίζομαι τους χειρισμούς που ακολουθήθηκαν τότε για την προμήθεια των ασθενοφόρων γιατί δεν τους γνωρίζω, πολύ περισσότερο που έγιναν με τη διαδικασία του κατεπείγοντος λόγω των Ολυμπιακών Αγώνων. Διαφορετικές όμως ήταν οι συνθήκες της οικονομίας και οι τιμές των οχημάτων τότε και διαφορετικές σήμερα. Το κυριότερο όμως, και εδώ ψεύδεται ο κ. Πολάκης, είναι ότι η τιμή των 48.650 ευρώ ανά ασθενοφόρο, με την οποία έγινε η προμήθεια των 90 ασθενοφόρων μεταξύ των οποίων και της Ηπείρου, κατοχυρώθηκε την περίοδο της δικής μας κυβέρνησης με την από 31/10/2014 απόφαση του τότε ΔΣ του ΕΚΑΒ. Στις 31/10/2014 το τότε ΔΣ άνοιξε τις οικονομικές προσφορές και ενέκρινε τη συγκεκριμένη τιμή ανά ασθενοφόρο. Ποια χαμηλή τιμή λοιπόν πέτυχε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, όταν η τιμή αυτή εγκρίθηκε από το ΔΣ του ΕΚΑΒ πριν τις εκλογές του 2015;».

Αναφερόμενος, επίσης, στις 187 προσλήψεις διασωστών για τις οποίες έκανε λόγο ο κος Πολάκης, ο τέως Υφυπ. Υγείας τόνισε ότι και αυτές έγιναν χάρη σε διαγωνισμό που είχε προκηρύξει η κυβέρνηση της ΝΔ από το 2014. «Η κυβέρνηση κάθε μέρα εξαγγέλλει προσλήψεις μόνιμου προσωπικού και η μόνη προκήρυξη που τρέχει είναι οι 950 θέσεις της δικής μας κυβέρνησης» συμπληρώνει.

Στάχτη στα μάτια για να κρύψουν τα πραγματικά προβλήματα της υγείας

Κατά τον κ. Μπέζα όσα διαδραματίζονται στην Υγεία τους τελευταίους μήνες είναι πρωτοφανή: δωρεές υλικών από ασθενείς στα νοσοκομεία, εκτίναξη των ληξιπρόθεσμων οφειλών των νοσοκομείων στα ύψη, απλήρωτοι πάροχοι υγείας προσφεύγουν στα Δικαστήρια, τμήματα δημόσιων νοσοκομείων κλείνουν για πρώτη φορά, η ΠΦΥ βρίσκεται εγκαταλελειμμένη στην τύχη της, πολλά νοσοκομεία ακόμη δεν έχουν Διοικήσεις, κλίνες ΜΕΘ παραμένουν κλειστές λόγω κακών χειρισμών του ΚΕΕΛΠΝΟ, κ.ο.κ.

«Οι επικοινωνιακές ρουκέτες του κ. Πολάκη για μίζες κλπ, είναι στάχτη στα μάτια των πολιτών με στόχο να αποκρύψουν τα πραγματικά προβλήματα στην υγεία»υπογραμμίζει ο τέως υφυπ. Υγείας, ο οποίος απευθύνει δύο «καυτά» ερωτήματα για τη λειτουργία του ΕΚΑΒ.

  1. Γιατί η κυβέρνηση ενώ προχώρησε την υλοποίηση του συγκεκριμένου τμήματος του διαγωνισμού, (την προμήθεια των 90 ασθενοφόρων), ακύρωσε το άλλο τμήμα του διαγωνισμού που αφορούσε στην προμήθεια των υπόλοιπων 77 ασθενοφόρων και των 19 κινητών μονάδων, που θα κάλυπταν τις ανάγκες σε κρίσιμες Περιφέρειες της χώρας όπως στην Αττική, τη Θεσσαλία και την Κεντρική Μακεδονία; Όπως υποστηρίζει, καθημερινά από τις 6πμ μέχρι τις 12μμ στην Αττική βγαίνουν περίπου 50 ασθενοφόρα, όταν επί διακυβέρνησης ΝΔας η Αττική καλύπτονταν με 72 ασθενοφόρα ημερησίως.
  2. Έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση για την προμήθεια ασθενοφόρων γι’ αυτές τις Περιφέρειες από το νέο ΕΣΠΑ; Σύμφωνα με τον κ. Μπέζα η παλιά χρηματοδότηση έχει χαθεί, αφού το έργο δεν υλοποιήθηκε. Επομένως προκύπτουν ευθύνες και για πιθανή απώλεια πολύτιμων δημόσιων πόρων.

Ο τέως υφυπ. Υγείας στηλιτεύει, τέλος, τη διατήρηση του υπάρχοντος καθεστώτος στους οδηγούς ασθενοφόρων –ΕΚΑΒ και Κέντρων Υγείας– κατηγορώντας την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ ότι δεν ολοκλήρωσε τη μεταρρύθμιση την οποία είχε ξεκινήσει η ΝΔ για την ενοποίηση όλων των ασθενοφόρων του Εθνικού Συστήματος Υγείας κάτω από τον συντονισμό και τη διοίκηση του ΕΚΑΒ και την υπαγωγή τους στο ΕΚΑΒ.

«Στο ΕΣΥ υπήρχαν, πριν τη δική μας μεταρρύθμιση, τριών ειδών ασθενοφόρα. Τα ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ, τα ασθενοφόρα των νοσοκομείων και τα ασθενοφόρα της ΠΦΥ δηλαδή των Κέντρων Υγείας. Τρία διαφορετικά συστήματα ασθενοφόρων με τους δικούς του, κάθε σύστημα, οδηγούς και με διαφορετικά εργασιακά και επιχειρησιακά καθεστώτα. Μόνοι οι οδηγοί του ΕΚΑΒ είναι διασώστες, παρέχοντας προνοσοκομειακή περίθαλψη.

Ξεκινήσαμε με την ένταξη των οδηγών των νοσοκομείων στο ΕΚΑΒ, αφού τέθηκαν σε διαθεσιμότητα για πολύ μικρό χρονικό διάστημα και χωρίς καμιά απολύτως απόλυση. Οι οδηγοί αυτοί πέρασαν από ταχύρρυθμη εκπαίδευση ώστε ν’ αποκτήσουν τα προσόντα του διασώστη και εντάχτηκαν πλήρως στα πληρώματα του ΕΚΑΒ.Δεν εντάξαμε τότε τους οδηγούς των Κέντρων Υγείας γιατί δεν μπορούσαν να μπουν όλοι ταυτόχρονα σε διαθεσιμότητα. Κάποιοι έπρεπε, εκείνο το διάστημα, να κινούν τα ασθενοφόρα των νοσοκομείων και των Κέντρων Υγείας. Στη συνέχεια, με δική μου υπουργική απόφαση σε συγκεκριμένες περιοχές της χώρας (Λακωνία, Κεφαλονιά, Θράκη κλπ) εφαρμόσαμε πιλοτικό πρόγραμμα για 5 μήνες εντάσσοντας και τους αντίστοιχους οδηγούς των τοπικών Κέντρων Υγείας στη Διοίκηση του ΕΚΑΒ. Στόχος ήταν να εξαχθούν συμπεράσματα και να προχωρήσουμε στη δεύτερη φάση της μεταρρύθμισης με την πλήρη ένταξη και των οδηγών των Κέντρων Υγείας στο ΕΚΑΒ.

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ δυστυχώς εγκατέλειψε και αυτή την μεταρρύθμιση και έχει αφήσει τους οδηγούς των Κέντρων Υγείας κυριολεκτικά στον αέρα!».

Σχετικές δημοσιεύσεις

Διαγωνισμός για την κάλυψη οχημάτων και μηχανημάτων της Περ. Ενότητας Άρτας

Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος απευθύνει προς τους ασφαλιστές η Περιφερειακή Ενότητα Άρτας,  απευθείας ανάθεση της ασφαλιστικής κάλυψης των υπηρεσιακών οχημάτων

Ξένες φαρμακευτικές: Ξεχείλισε το ποτήρι στο χώρο του Φαρμάκου

Για ολιγωρία κατηγορεί την πολιτική ηγεσία το Pharma Innovation Forum ως προς τις δεσμεύσεις της για τον εξορθολογισμό της φαρμακευτικής δαπάνης και την εξυγίανση του συστήματος Υγείας. Αδιέξοδη χαρακτηρίζει την πολιτική αυτή το PIF, τονίζοντας ότι η κατάτμηση του προϋπολογισμού δεν είναι λύση.

Ν. «Άγιος Ανδρέας»: Ποιον «καίει» το πόρισμα της ΕΔΕ για τον θάνατο του 49χρονου

Φως αναμένεται να ριχθεί με την ΕΔΕ στην υπόθεση του θανάτου του 49χρονου Θοδωρή Νεμουτιάνου έξω από το νοσοκομείο «Άγιος Ανδρέας» στην Πάτρα. Η διαδικασία κυλά αργά, χωρίς επίσημες ανακοινώσεις, ενώ αρχικά είχε εκδιωχθεί εκπαιδευόμενη νοσηλεύτρια.

Ποια νέα έργα για την Υγεία εντάχθηκαν στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας

Μητρώα της ΗΔΙΚΑ, προληπτικά τεστ υγείας, προγράμματα έρευνας και άλλα περιλαμβάνονται στα 372 έργα που εντάχθηκαν στο σκέλος των επιδοτήσεων του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0». Ο συνολικός προϋπολογισμός ανέρχεται στα 13,5 δισ. ευρώ.

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

H EAEE ενημερώνει για τον ν.5170/2025 σχετικά με την αναπροσαρμογή ασφαλίστρων υγείας

H ΕΑΕΕ ενημερώνει ότι στις 20.1.2025 δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ο ν. 5170/2025, ο οποίος περιλαμβάνει στο άρθρο 29

Η ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ εξυπηρέτησε πάνω από 430.000 περιστατικά Οδικής Βοήθειας το 2024

Με απόλυτη δέσμευση στην ασφάλεια και την εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων της, η Οδική Βοήθεια της ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ εξυπηρέτησε το 2024

Οδηγός για ψηφιακή κάρτα εργασίας

Για πρώτη φορά, καταγράφεται ψηφιακά όλο το ισχύον θεσμικό πλαίσιο που ρυθμίζει την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας

Ο Βαγγέλης Μπακάλης Τεχνικός Διευθυντής P&C και Marine στην Howden Hellas

Η Howden Hellas, ο μεγαλύτερος μεσίτης ασφαλίσεων στην Ελλάδα και στην Κύπρο, ανακοινώνει με χαρά την ένταξη του Βαγγέλη Μπακάλη

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Γ. Χατζηθεοδοσίου: Ασφαλιστική αγορά χωρίς ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές δεν υπάρχει

Το τελευταίο διάστημα, με αφορμή τις μεγάλες αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας, έχει ξεκινήσει μία δημόσια συζήτηση για όλη την ασφαλιστική αγορά.

H EAEE ενημερώνει για τον ν.5170/2025 σχετικά με την αναπροσαρμογή ασφαλίστρων υγείας

H ΕΑΕΕ ενημερώνει ότι στις 20.1.2025 δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ο ν. 5170/2025, ο οποίος περιλαμβάνει στο άρθρο 29

Ευρωπαϊκό πρόγραμμα μετεκπαίδευσης Ασφαλιστικής και Χρηματοοικονομικής Συμβουλευτικής

Το Ελληνικό Ινστιτούτο Ασφαλιστικών Σπουδών ανακοινώνει το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Μετεκπαίδευσης Ασφαλιστικής και Χρηματοοικονομικής Συμβουλευτικής

Νέος ΚΟΚ: Πρόστιμα και ποινές φυλάκισης υπό την αίρεση των ελέγχων

Υψηλά πρόστιμα, ποινές φυλάκισης και αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας επισύρει ο νέος κώδικας οδικής κυκλοφορίας. Ανώτατο όριο ταχύτητας τα 30 χλμ στον αστικό ιστό

Η ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ εξυπηρέτησε πάνω από 430.000 περιστατικά Οδικής Βοήθειας το 2024

Με απόλυτη δέσμευση στην ασφάλεια και την εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων της, η Οδική Βοήθεια της ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ εξυπηρέτησε το 2024