back to top
15.1 C
Athens
Δευτέρα Ιανουάριος 20 2025
Αρχική Blog Σελίδα 1705

Πίνακες επιτυχόντων στις εξετάσεις της 3ης Οκτωβρίου 2015 στη Θεσσαλονίκη

0

Οι ατομικές πιστοποιήσεις θα σταλούν, εντός τριάντα ημερών, στους επιτυχόντες μέσω εταιρείας ταχυμεταφορών στις ταχυδρομικές διευθύνσεις που έχουν δηλώσει στις αιτήσεις συμμετοχής.

Για τυχόν διευκρινίσεις, μπορείτε να απευθύνεστε στην κα Φωτεινή Σταματιάδου τηλ.: 210-3205054 και στην κα Σοφία Τελάλη τηλ.: 210-3205176, ηλεκτρονική διεύθυνση: sec.certifications@bankofgreece.gr.

Πατήστε εδώ για τον Πίνακα Επιτυχόντων των εξετάσεων της 3ης Οκτωβρίου 2015 (ΕΠΙΠΕΔΟ Α).

Πατήστε εδώ για τον Πίνακα Επιτυχόντων των εξετάσεων της 3ης Οκτωβρίου 2015 (ΕΠΙΠΕΔΟ Δ)

Πίνακες επιτυχόντων στις εξετάσεις της 3ης Οκτωβρίου 2015 στη Θεσσαλονίκη

0

Οι ατομικές πιστοποιήσεις θα σταλούν, εντός τριάντα ημερών, στους επιτυχόντες μέσω εταιρείας ταχυμεταφορών στις ταχυδρομικές διευθύνσεις που έχουν δηλώσει στις αιτήσεις συμμετοχής.

Για τυχόν διευκρινίσεις, μπορείτε να απευθύνεστε στην κα Φωτεινή Σταματιάδου τηλ.: 210-3205054 και στην κα Σοφία Τελάλη τηλ.: 210-3205176, ηλεκτρονική διεύθυνση: sec.certifications@bankofgreece.gr.

Πατήστε εδώ για τον Πίνακα Επιτυχόντων των εξετάσεων της 3ης Οκτωβρίου 2015 (ΕΠΙΠΕΔΟ Α).

Πατήστε εδώ για τον Πίνακα Επιτυχόντων των εξετάσεων της 3ης Οκτωβρίου 2015 (ΕΠΙΠΕΔΟ Δ)

ΕΙΟΡΑ, ΕΒΑ & ESMA στη μάχη κατά του μαύρου χρήματος και της τρομοκρατίας

0

της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου

 

H κοινή επιτροπή των τριών εποπτικών αρχών της ΕΕ, ήτοι της Ευρωπαϊκής Τραπεζικής Αρχής (EBA), της Ευρωπαϊκής Αρχής Ασφαλίσεων και Επαγγελματικών Συντάξεων (EIOPA) και της Ευρωπαϊκής Αρχής Κεφαλαιαγορών (ESMA) ανακοίνωσε την έναρξη διαδικασίας δημόσιας διαβούλευσης για την χάραξη κοινής γραμμής κατά του “ξεπλύματος” μαύρου χρήματος (anti-money laundering-AML) και της χρηματοδότησης τρομοκρατικών δραστηριοτήτων (countering the financing of terrorism-CFT)

Οπως επισημαινει η σχετική ανακοίνωση, οι κατευθυντήριες γραμμές για το  AML/CFT προωθούν μια κοινή προσέγγιση για τους κινδύνους που απορρέουν και περιγράφουν το μοντέλο που θα πρέπει να εφαρμοστεί για την αντιμετώπιση των εν λόγω κινδύνων από τις τράπεζες, τις ασφαλιστικές εταιρίες και τις  εποπτικές αρχές σε όλες τις χώρες της ΕΕ. Η διαβούλευση εντάσσεται στην προσπάθεια της κοινής επιτροπής να δημιουργήσει ολοκληρωμένες  πρακτικές εποπτείας με πανευρωπαϊκή εμβέλεια.

Τα έγγραφα για τη δημόσια διαβούλευση (που είναι διαθέσιμα στους δικτυακούς τόπους των τριών εποπτικών αρχών) απευθύνονται στις αρμόδιες υπηρεσίες που είναι υπεύθυνες για την συμμόρφωση των χρηματοοικονομικών ομίλων με τις ρυθμίσεις για το ξέπλυμα του μαύρου χρήματος και την χρηματοδότηση τρομοκρατικών δραστηριοτήτων.

Οι κατευθυντήριες γραμμές περιγράφουν τα χαρακτηριστικά μιας προσέγγισης βασισμένης στο ρίσκο (risk-based approach) και περιγράφουν τι πρέπει να κάνουν οι υπηρεσίες για να διασφαλίσουν ότι ο βαθμός εποπτείας συνάδει με τους κινδυνους που απορρέουν από τις εν λόγω παράνομες δραστηριότητες για τις τράπεζες και τις ασφαλιστικές. Προσφέρουν επίσης καθοδήγηση για τους παράγοντες που πρέπει να λάβουν υπόψη οι χρηματοοικονομικοί όμιλοι όταν αξιολογούν τον κίνδυνο ξεπλύματος χρήματος και χρηματοδότησης της τρομοκρατίας  (ML/TF) σε ατομικές επιχειρηματικές σχέσεις και πώς πρέπει να προσαρμοστεί το due diligence συνεπεία της αξιολόγησης αυτής.

Στόχος των κατευθυντήριων γραμμών είναι να παρέχουν στους χρηματοοικονομικούς ομίλους τα “εργαλεία” που χρειάζονται για να διαχειρίζονται αποτελεσματικά τις εκάστοτε επιχειρηματικές σχέσιες και συναλλαγές με υψηλό κίνδυνο ML/TF και να βοηθήσουν τις εποπτικές αρχές να αξιολογήσουν εάν τα συστήματα αξιολόγησης και διαχείρισης κινδύνου ML/TF που διαθέτουν τράπεζες και ασφαλιστικές είναι αποτελεσματικά.

Η δημόσια διαβούλευση προβλέπεται να ολοκληρωθεί στις 22 Ιανουαρίου 2016. Λίγο πριν, EBA, EIOPA και ESMA θα διοργανώσουν δημόσια ακρόαση για το προσχέδιο των κατευθυντήριων γραμμών, η οποία θα λάβει χώρα στα κεντρικά γραφεία της ΕΒΑ στο Λονδίνο στις 15 Δεκεμβρίου 2015.

Ναι μεν αλλά… στη στήριξη της ελληνικής φαρμακοβιομηχανίας.

0

Του Αιμίιου Νεγκή

Για να μη λέτε ότι συνέχεια γκρινιάζω και εστιάζω στα αρνητικά της κυβέρνησης, οφείλω να αναγνωρίσω ότι η κίνησή της είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Η χώρα μας έχει ανάγκη παραγωγικής ανασυγκρότησης και ο κλάδος της παραγωγής φαρμάκου μπορεί να πρωταγωνιστήσει. Να γίνει η Ελλάδα ένα Hub για την παραγωγή φαρμάκων.
Θετικό είναι επίσης το γεγονός ότι στην επίσημη ανακοίνωση τονίζεται ότι στόχος θα είναι «η διαμόρφωση εκείνων των μέτρων πολιτικής που θα ευνοούν τη μεγέθυνση του κλάδου με όρους διεθνούς ανταγωνιστικότητας και βιωσιμότητας». Δηλαδή, ξεκαθαρίζεται ότι δεν μιλάμε για κρατικό προστατευτισμό…
Η αλήθεια βέβαια μάλλον είναι κάπου στη μέση. Είναι φανερό ότι η κυβέρνηση διαμηνύει προς πάσα κατεύθυνση (εντός και εκτός της χώρας) ότι δεν δύναται να στηρίξει την εγχώρια φαρμακοβιομηχανία με «αθέμιτους όρους». Άλλωστε αυτό προσκρούει στο κοινοτικό γίγνεσθαι.
Θεωρώ όμως ότι η σύσκεψη είχε άλλο σκοπό. Δηλαδή, μας προέκυψε μετά τις σφοδρές αντιδράσεις της Πανελλήνιας Ένωσης Φαρμακοβιομηχανίας λόγω των νέων ρυθμίσεων, που έχουν συμπεριληφθεί στο τρίτο μνημόνιο και συνδέονται με τις επερχόμενες μειώσεις στις τιμές των γενοσήμων φαρμάκων.
Η κυβέρνηση λοιπόν επιδιώκει να ρίξει τους τόνους, λέγοντας στους Έλληνες φαρμακοβιομήχανους «μην ανησυχείτε, θα βρούμε τρόπους να σας στηρίξουμε». Να μην ξεχνάμε ότι ορισμένοι φαρμακοβιομήχανοι στήριξαν ανοιχτά και ποικιλοτρόπως την άνοδο του ΣΥΡΙΖΑ στην εξουσία.
Πρακτικά, το νέο μνημόνιο καταργεί το δίχτυ προστασίας που με κόπο είχαν φτιάξει οι προηγούμενες κυβερνήσεις για όλα τα φάρμακα, που είχαν χάσει την πατέντα τους πριν το 2012 και τα γενόσημά τους. Γεγονός που σημαίνει ότι δεκάδες ελληνικά γενόσημα κυκλοφορούσαν με σημαντικά υψηλότερη τιμή, σε σχέση με αντίστοιχα γενόσημα στο εξωτερικό…
Εδώ θα αναφέρω και ένα συμβάν που έτυχε σε έναν από τους υπουργούς υγείας της μνημονιακής περιόδου σε συνάντηση που είχε με έναν ομόλογό του από Σκανδιναβική χώρα. «Θέλετε φθηνά ελληνικά γενόσημα;», το ρώτησε ψυχρά. «Να σας φέρουμε εμείς. Στη χώρα μου τα ελληνικά γενόσημα πωλούνται 3-4 φορές φθηνότερα από ότι εδώ». Και όπως ήταν φυσικό, ο δικός μας κατάπιε τη γλώσσα του.
Διεθνώς, είναι πάγια πρακτική να μειώνονται δραματικά οι τιμές των φαρμάκων μόλις χάνουν την πατέντα τους (έως και 50-80%), οπότε το ίδιο χαμηλές είναι και οι τιμές των αντίστοιχων γενοσήμων. Με αυτόν τον τρόπο, τα συστήματα υγείας επιδιώκουν να εξοικονομούν πόρους, ώστε να μπορούν να καλύψουν το υψηλό κόστος των νέων, πανάκριβων θεραπειών.
Από την άλλη, είναι φυσικό χώρες όπως η Αγγλία, η Γερμανία κλπ να ακολουθούν αυτή την τακτική, καθώς έχουν εγχώριες φαρμακοβιομηχανίες, που στηρίζονται στην έρευνα και ανάπτυξη νέων, καινοτόμων φαρμάκων. Αυτό δεν ισχύει προφανώς για μας, καθώς η δική μας φαρμακοβιομηχανία έχει διαφορετικό προσανατολισμό – παρότι ορισμένες επιχειρήσεις επενδύουν στην έρευνα.
Επίσης, όλες οι ελληνικές επιχειρήσεις δεν έχουν παραγωγική δραστηριότητα στην Ελλάδα. Αρκετές τα φέρνουν έτοιμα από την Ινδία και την Κίνα. Επίσης, αρκετές πολυεθνικές παράγουν ή συσκευάζουν τα προϊόντα τους σε συνεργασία με ελληνικές επιχειρήσεις.
Συνεπώς, η κατάσταση δεν είναι μαύρο – άσπρο, ελληνικές – πολυεθνικές. Η κυβέρνηση χθες εξήγγειλε έναν οργανωμένο διάλογο με τους εμπλεκόμενους. Σίγουρα είναι ένα βήμα προόδου από την περίοδο Κουρουμπλή με τις απειλές προς τις πολυεθνικές ότι πρέπει να παράγουν τα προϊόντα τους εδώ.
Και κάτι τελευταίο. Καμία επιχείρηση, ελληνική ή ξένη, δεν πρόκειται να επενδύσει σε μία χώρα, στην οποία έχει χαθεί ο μπούσουλας. Φέτος, οι δαπάνες για φάρμακα έχουν ξεφύγει λόγω της δημιουργικής ασάφειας και όλα δείχνουν ότι οι φαρμακοβιομηχανίες θα κληθούν να «επιστρέψουν» σε εκπτώσεις και clawback πάνω από 600 εκατ. Ευρώ. Δηλαδή, περισσότερα από πέρσι. Έτσι, ουδείς θα επενδύσει…

ΠΗΓΗ: virus.com.gr

Insurance Europe: Όχι στην επιβολή φόρου επί των χρηματοοικονομικών συναλλαγών

0

Τις ενστάσεις της όσον αφορά την επιβολή φόρου επί των χρηματοοικονομικών συναλλαγών (Financial Transactions Tax ή FTT) σε 11 χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης (μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα..)  διατύπωσε ι η Insurance Europe, με αφορμή την αναβίωση των σχετικών διαπραγματεύσεων το τελευταίο διάστημα.

Όπως αναφέρει το αναλυτικό σημείωμα της Insurance Europe, η συνομοσπονδία των ενώσεων ασφαλιστικών εταρειών της ΕΕ παραμένει πεπεισμένη ότι η επιβολή του FTT θα είχε αρνητικές συνέπειες στην πραγματική οικονομία της Ευρώπης, καθώς αυξάνει το κόστος χρήσης των χρηματοοικονομικών αγορών όχι μόνο για τις κυβερνήσεις, αλλά και για τα συνταξιοδοτικά ταμεία, τους ασφαλιστικούς ομίλους και άλλες επιχειρήσεις. Αυτό θα έχει αναπόφευκτα αρνητικό αντίκτυπο στους καταναλωτές χρηματοοικονομικών προϊόντων, στους οποίους περιλαμβάνονται οι κάτοχοι ασφαλιστικών συμβολαίων και οι συμμετέχοντες σε ιδιωτικά συνταξιοδοτικά προγράμματα.

Η Insurance Europe πιστεύει ακόμα ότι η επιβολή του φόρου σε περιορισμένο αριθμό χωρών θα διαταράξει αντί να ενισχύσει την ενιαία αγορά της ΕΕ , θα δημιουργήσει ανταγωνιστικό μειονέκτημα για τις εταιρίες που εδρεύουν σε χώρες που έχουν θεσπίσει τον FTT και θα αποτελέσει εμπόδιο στην ενοποίηση των χρηματοοικονομικών αγορών της Ευρώπης που αποτελεί διακηρυγμένο στόχο της Κομισιόν, όπως έχει εκφραστεί στην οδηγία Capital Markets Union (CMU).

Σύμφωνα πάντα με την Insurance Europe,  o FTT όπως είναι σχεδιασμένος θα έχει αρνητικές συνέπειες στην παροχή συντάξεων στην Ευρώπη. Στον ασφαλιστικό κλάδο, ο φόρος θα αυξήσει τα κόστη για τις εταιρίες και θα μειώσει τις αποδόσεις για τους καταναλωτές, συμπεριλαμβανομένων των κατόχων ασφαλιστικών συμβολαίων. Η  Insurance Europe πιστεύει ότι το φορολογικό σύστημα δεν πρέπει να αποθαρρύνει την μακροπρόθεσμη αποταμίευση, ιδιαίτερα όταν αυτή συνδέεται με την διαχείριση του ρίσκου. Η επιβολή πρόσθετου φόρου στα ασφαλιστικά αποταμιευτικά προϊόντα είναι ασύμβατη με τις προσπάθειες της Κομισιόν και των χωρών-μελών της ΕΕ για την αύξηση του ρόλου των ιδιωτικών συνταξιοδοτικών προγραμμάτων, ώστε να διασφαλιστεί η παροχή επαρκών συντάξεων στους Ευρωπαίους πολίτες υπό το πρίσμα των δημογραφικών αλλαγών.

Η Insurance Europe προτείνει επίσης:

-Την εξαίρεση των αγοραπωλησιών ομολόγων στη η δευτερογενή αγορά από το πεδίο εφραμογής του νόμου, με δεδομένο ότι οι ασφαλιστικοί όμιλοι της Ευρώπης είναι βασικοί επενδυτές

-Την αποφυγή φαινομένων όπου μια μόνο χρηματοοικονομική συναλλαγή (συνήθως με διάφορα σκέλη), καταλήγει να φορολογηθεί πάνω από μια φορά

-Την εξαίρεση των ενδο-ομιλικών συναλλαγών και των αντασφαλιστικών εταιρειών από τον FTT.  Όπως υπογραμμίζεται, η φορολόγηση των ενδοομιλικών συναλλαγών θα έπληττε καίρια τις ασφαλιστικές εταιρείες, καθώς μέσω αυτών εξισορροπούν τους κινδύνους που έχουν αναλάβει, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις  οι εν λόγω συναλλαγές ενθαρρύνονται από τις ρυθμιστικές αρχές στο πλαίσιο της Solvency II. Σε ό,τι αφορά τις αντασφαλιστικές, η εφαρμογή του FTT σε αυτές θα οδηγούσε σε αύξηση αντί για μείωση του κινδύνου για την ευρωπαϊκή οικονομία.

-Την εξαίρεση από τον FTT των παραγώγων που χρησιμοποιούνται για αντιστάθμιση του κινδύνου. Τα χρηματοοικονομικά παράγωγα χρησιμοποιούνται ευρέως στον κλάδο ασφαλειών και η φορολόγηση των συμβολαίων στην ονομαστική τους αξία θα υπονόμευε την ικανότητα των ασφαλιστικών εταιριών να διαχειρίζονται αποτελεσματικά το ενεργητικό τους και να ελέγχουν τους κινδύνους. Δεν είναι τυχαίο ότι η Solvency II αναγνωρίζει ότι τα παράγωγα αποτελούν “εργαλείο” των ασφαλιστικών για τη διαχείριση των κινδύνων, καταλήγει η Insurance Europe.

Υπενθυμίζεται ότι οι 11 χώρες της ΕΕ που έχουν δεσμευθεί να επιβάλουν τον FTT από τον Ιανουάριο του 2013 είναι οι Γαλλία, Γερμανία, Βέλγιο, Εσθονία, Ελλάδα, Ισπανία, Ιταλία, Αυστρία, Πορτογαλία, Σλοβενία και Σλοβακία,. ‘Aλλες χώρες όπως η Βρετανία είναι σφόδρα αντίθετες σε αυτό.  Ο φόρος σχεδιάζεται να επιβληθεί στις χρηματοοικονομικές συναλλαγές μεταξύ χρηματοπιστωτικών ομίλων, με συντελεστή 0,1% στις αγοραπωλησίες ομολόγων και μετοχών και 0,01% στα παράγωγα.

 

 

Η έλλειψη δικαιοσύνης “στοιχειώνει” τους Έλληνες – Τι δείχνει μελέτη της ΕΣΔΥ.

0

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης, η έλλειψη δικαιοσύνης αποτελεί το Νο1 φόβο των πολιτών (91.9%), εκτοπίζοντας στη δεύτερη θέση τον κίνδυνο της ανεργίας (84.6%)!
Έκπληκτη για τα αποτελέσματα της έρευνας δηλώνει στο Virus η επιστημονική υπεύθυνη, Έφη Σίμου, τονίζοντας: «Το θέμα ότι ένας πολίτης αισθάνεται ανίσχυρος σε θέματα δικαιοσύνης είναι εξαιρετικά σημαντικό, γιατί η δικαιοσύνη είναι βασικός πυλώνας της δημοκρατίας. Ως πολίτης θέλω να αισθάνομαι ισότιμα, να ξέρω ότι αν μου συμβεί κάτι θα μπορώ να το αντιμετωπίσω».
Η ίδια επισημαίνει, παράλληλα, πως η μακροχρόνια ανεργία που προκλήθηκε από την παρατεταμένη οικονομική κρίση δεν αποτελεί απλά απώλεια ανθρώπινου δυναμικού. «Είναι μια άδικη και αντιδημοκρατική τιμωρία για τον παραγωγικό ιστό της χώρας και ιδιαίτερα για τους νέους, που στερούνται την δυνατότητα ανάπτυξης και δημιουργίας» αναφέρει χαρακτηριστικά.
Την ίδια ώρα, εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι σχεδόν οι μισοί πολίτες (45%) ιεραρχούν χαμηλά το φόβο για τις επιδημίες. Όπως επισημαίνει η κ. Σίμου, μια πιθανή εξήγηση είναι το πλήγμα εμπιστοσύνης των πολιτών αναφορικά με την πληροφόρηση σε θέματα υγείας, που μπορεί να εδράζεται στην κακή επικοινωνιακή διαχείριση των επιδημιών του 2009 & 2011 και τις θεωρίες συνωμοσίας.
Σύμφωνα με τη μελέτη, ο κίνδυνος που οι ερωτώμενοι φοβούνται λιγότερο είναι εκείνος της διεθνούς τρομοκρατίας (47.7%).
Σημαντικές διαφοροποιήσεις καταγράφηκαν στις απαντήσεις των δύο φύλων, με τις γυναίκες να δηλώνουν ότι φοβούνται περισσότερο τον κίνδυνο της ασθένειας, του πολέμου και της διεθνούς τρομοκρατίας. Ο φόβος αυξάνεται, επίσης, με βάση την ηλικία. Έτσι, ο μεγαλύτερος φόβος των ατόμων ηλικίας 18-34 ετών, ήταν η ανεργία (89.8%), ενώ ερωτώμενοι ηλικίας 35 ετών και άνω δήλωσαν ότι φοβούνται περισσότερο την έλλειψη κοινωνικής δικαιοσύνης (>90%).
Επιμέρους διαφοροποιήσεις καταγράφονται ανά περιφέρειες. Για παράδειγμα, οι κάτοικοι του Λεκανοπεδίου Αττικής, μετά την έλλειψη κοινωνικής δικαιοσύνης φοβούνται περισσότερο τον κίνδυνο της εγκληματικότητας (85.5%), ενώ οι κάτοικοι της κεντρικής Μακεδονίας (87.7%) και της υπόλοιπης Ελλάδας (90.1%) φοβούνται περισσότερο τον κίνδυνο της φτώχειας. Αντιστρόφως, ο φόβος της ανεργίας και της φτώχειας καταγράφηκε περισσότερο σε ερωτώμενους, οι οποίοι κατοικούν εκτός της Αττικής και Κεντρικής Μακεδονίας.
Καταλυτικό ρόλο στην αξιολόγηση των κινδύνων αποτέλεσε ο παράγοντας οικονομικές δυσκολίες, αφού συμμετέχοντες με πολλές οικονομικές δυσκολίες είχαν 3 φορές μεγαλύτερη πιθανότητα να φοβούνται τη φτώχεια και την ανεργία και 1.5 φορές να φοβούνται τους σεισμούς και τις επιδημίες.
Η μελέτη, η οποία πραγματοποιήθηκε το Σεπτέμβριο του 2013, μέσω τηλεφωνικών συνεντεύξεων σε δείγμα 1.227 ατόμων με αναλογική κατανομή στις 13 περιφέρειες, αποτελεί την πρώτη προσπάθεια καταγραφής των κοινωνικών και ψυχολογικών επιδράσεων της οικονομικής κρίσης, στον τρόπο με τον οποίο αξιολογεί ο πληθυσμός τους φόβους του για μια σειρά από κινδύνους.
Καταλήγοντας η κ. Σίμου υπογραμμίζει πως “η τακτική παρακολούθηση της συμπεριφοράς των ατόμων είναι ζωτικής σημασίας για την πρόληψη της ακραίας δυσπιστίας σε ότι αφορά τη διαχείριση του κινδύνου από αυτούς που λαμβάνουν αποφάσεις”, σημειώνοντας ότι θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στον τρόπο που παρουσιάζονται τα μηνύματα του φόβου από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης.
“Τα ευρήματα θα μπορούσαν να έχουν σημαντικές επιπτώσεις στην πολιτική”εκτιμά περαιτέρω, τονίζοντας ότι η νομοθεσία θα πρέπει να απλοποιηθεί και να μην υπόκειται σε συνεχείς αλλαγές που επηρεάζουν τη συμμόρφωση των πολιτών, ως απαραίτητη προϋπόθεση για την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης τους στη δικαιοσύνη και τη μειωμένη αξιοπιστία της χώρας ως μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Επισυνάπτεται η μελέτη: 107-1444113517

ΠΗΓΗ: virus.com.gr

Τετραγωνίζοντας τον κύκλο ή… ισοσκελίζοντας τον προϋπολογισμό στον ΕΟΠΥΥ

0

Η ηγεσία του υπουργείου Υγείας, με διαδοχικές προσθαφαιρέσεις στα ταμειακά υπόλοιπα (τέσσερις εντός του 2015), επιχειρεί να περιορίσει την «ψαλίδα» του ελλείμματος στον Οργανισμό, ο οποίος ήδη κουβαλάει ληξιπρόθεσμα χρέη 1,8 δις ευρώ προς τους παρόχους, λόγω της συστηματικής υστέρησης εσόδων που παρουσιάζει: 1,5 δις ευρώ στο διάστημα 2012-2015, τα μισά και πάνω από τα οποία (800 εκ. ευρώ) αφορούν στο 8μηνο του 2015.
O τροποποιημένος προϋπολογισμός που ανακοινώθηκε στην πραγματικότητα όμως είναι εικονικός, καθώς με βάση το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Προσαρμογής 2015-2018, προκύπτουν σημαντικές υπερβάσεις στα όρια των δαπανών και συγκεκριμένα: 1,056 δις ευρώ το 2015, 960 εκ. ευρώ το 2016, 910 εκ. ευρώ το 2017 και 851 εκ. ευρώ το 2018. Πού «ποντάρει» η Αριστοτέλους; Όπως ρητά αναφέρεται στην υπουργική απόφαση που υπογράφει ο Παύλος Πολάκης, στο συμψηφισμό των υπερβάσεων με τα βεβαιωθέντα ποσά rebate και claw back.
Όπως παραδέχτηκε από το βήμα του 6ου Pharma & Health Conference ο Πρόεδρος του ΕΟΠΥΥ, Δημήτρης Κοντός, το γεγονός ότι ο φετινός προϋπολογισμός είναι κλειστός δημιουργεί αφενός ένα περιβάλλον χωρίς εκπλήξεις – κάτι που είναι καλό. Αφετέρου ο προϋπολογισμός αυτός είναι περιορισμένος και «είναι ζητούμενο αν το ποσό που προβλέπεται είναι ικανό να καλύψει τις ανάγκες των ασφαλισμένων».

 

ΠΗΓΗ: virus.com.gr

«Γύρω-γύρω όλοι» με την Τιμολόγηση

0

Βέβαια, ο σχετικός κατάλογος βρίσκεται στο Υπουργείο Υγείας, αναμένοντας τη σχετική έγκριση, ήδη από τα τέλη Σεπτεμβρίου. Εκτιμήσεις και πληροφορίες από την Αριστοτέλους ανέφεραν πως στόχος θα ήταν να συμπεριληφθούν στη Γενική Ανακοστολόγηση, την οποία επεξεργάζεται ο ΕΟΦ.
Αλλά, τα πράγματα ίσως να μην είναι τελικά τόσο απλά.
Τις τελευταίες ώρες οι πληροφορίες του Virus θέλουν τους εκπροσώπους των Δανειστών να πιέζουν όλο και περισσότερο για αλλαγές στους «κανόνες» της τιμολόγησης ακόμη και στο υπό επεξεργασία Δελτίο Τιμών Φαρμάκων.
Ο εκπρόσωπος των δανειστών σε θέματα Φαρμάκου G. Carone είχε δεχθεί η τρέχουσα διαδικασία να πραγματοποιηθεί με την Υπουργική Απόφαση Δημόπουλου, προκειμένου να μην χαθούν οι προθεσμίες των προαπαιτούμενων που προβλέπει το Μνημόνιο ΙΙΙ.
Οι αλλαγές, που συμφωνήθηκαν και που εισάγουν το κριτήριο των τριών χαμηλότερων τιμών, εκτός από το 50% της τιμής πριν τη λήξη της περιόδου προστασίας δεδομένων, για τα off patent, θα εφαρμόζονταν στην επόμενη ανακοστολόγηση.
Προέκυψαν, όμως, δύο βασικά προβλήματα. Αφενός, η εξοικονόμηση που θα επιτευχθεί με αυτό το Δελτίο Τιμών (με τους κανόνες της ΥΑ Δημόπουλου) δεν είναι η επιθυμητή, κατά τους δανειστές. Αφετέρου, τίθεται και το ερώτημα, «πότε θα είναι η επόμενη ανακοστολόγηση;».
Στο τέλος ’15-αρχές ’16 ή στα «μέσα του επόμενου έτους», όπως ανέφερε ο Ανδρέας Ξανθός στη Βουλή, κατά τη συζήτηση του πολυνομοσχεδίου;
Αν και τίποτα δεν έχει κλείσει ακόμα, δεν αποκλείεται τελικά κάποιες αλλαγές να εισαχθούν και σε αυτή τη διαδικασία, προκειμένου να επιτευχθεί η μεγαλύτερη δυνατή εξοικονόμηση το συντομότερο δυνατόν.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες του Virus, αν υπάρξουν αλλαγές της τελευταίας στιγμής, τελικά θα στοχεύουν στην αύξηση της εξοικονόμησης και θα αφορούν στην τιμή «αναφοράς», εκείνη δηλαδή που θα καθορίσει τις τιμές.
Συγκεκριμένα, το σενάριο που φέρεται να συζητείται είναι τα ποσοστά των μειώσεων να υπολογίζονται βάσει της τιμής που λαμβάνει το φάρμακο αφού λήξει η περίοδος προστασίας των δεδομένων.
Η εξέλιξη αυτή αναμένεται να ρίξει σημαντικά τις τιμές στα off patent φάρμακα αλλά και να κατακρημνίσει τις τιμές των γενοσήμων.
Τι ακριβώς θα γίνει τελικά με την ανατιμολόγηση των φαρμάκων, τόσο των νεοεισερχομένων στην αγορά όσο και του συνόλου αναμένεται να αποσαφηνιστεί άμεσα, με την ηγεσία του Υπουργείου Υγείας να βρίσκεται σε διαρκείς ηλεκτρονικές διαπραγματεύσεις με τους δανειστές.
Οψόμεθα…

 

ΠΗΓΗ: virus.com.gr

Η INTERAMERICAN για την αντιμετώπιση της οστεοπόρωσης  

0

Με αφορμή το επίκαιρο μήνυμα κατά της oστεοπόρωσης, που εκπέμπει η θεσμοθετημένη Παγκόσμια Ημέρα (20 Οκτωβρίου), η INTERAMERICAN ανανεώνει την υποστήριξή της στο έργο του Ελληνικού Συλλόγου Υποστήριξης Ασθενών με Οστεοπόρωση “Πεταλούδα”.

 

Η εταιρεία οργάνωσε φέτος, με τη συνεργασία του συλλόγου, εξετάσεις για τους εργαζομένους της στα δύο κτηριακά συγκροτήματα των διοικητικών υπηρεσιών της στην Αθήνα, με συμμέτοχη 73 ατόμων. Οι εξετάσεις πραγματοποιήθηκαν υπό την επιμέλεια χειρουργού ορθοπεδικού με φορητή μονάδα μέτρησης οστικής πυκνότητας, σε συνδυασμό με το frax test, που καταδεικνύει τον καταγματικό κίνδυνο σε βάθος δεκαετίας.

 

Η πολιτική πρόληψης και η βελτίωση των συνθηκών υγείας και ασφάλειας για τους εργαζομένους αποτελεί για την INTERAMERICAN βασικό στοιχείο ανάπτυξης σχετικών πρωτοβουλιών και εντός της εταιρικής κοινωνίας, συμπληρωματικά ως προς τις δράσεις υγείας που υλοποιούνται για ευπαθείς κοινωνικές ομάδες και στο πλαίσιο του σχεδίου κοινωνικής υπευθυνότητας “Πράξεις Ζωής” της εταιρείας. H INTERAMERICAN υποστηρίζει ως χορηγός υλικοτεχνικά και ασφαλιστικά τον Σύλλογο “Πεταλούδα”.

 

Τα μηνύματα του Baden-Baden και του Μόντε Κάρλο

0

 

της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου

 

Περαιτέρω πίεση στις τιμές -καθώς πλησιάζει η περίοδος του Ιανουαρίου, οπότε ανανεώνονται τα συμβόλαια με τους  ασφαλιστικούς ομίλους- και διατήρηση της τάσης συγκέντρωσης στην αντασφαλιστική αγορά αναμένουν οι παράγοντες του κλάδου που έχουν συγκεντρωθεί από την Κυριακή στην ειδυλλιακή λουτρόπολη του Baden-Baden στη νότια Γερμανία, όπου ξεκίνησε το  επόμενο μεγάλο “ραντεβού” μετά τη Συνάντηση του Μόντε Κάρλο τον Σεπτέμβριο.

“Στο Μόντε Κάρλο, εκτιμούσαμε ότι οι μειώσεις στα τιμολόγια (των αντασφαλιστικών) για το επόμενο έτος θα κυμαίνονται μεταξύ 5-7,5% και στην χειρότερη περίπτωση θα φτάσουν ίσως το 10%”, δήλωσε στο Bloomberg ο Νικ Φράνκλαντ, υψηλόβαθμο στέλεχος της  Marsh & McLennan για την Ευρώπη και την Μέση Ανατολή. “Ίσως όμως τα ποσοστά να είναι ακόμα μεγαλύτερα..”

Η τιμολόγηση των αντασφαλιστικών υπηρεσιών συμπιέστηκε φέτος, εξαιτίας του πλεονάζοντος κεφαλαίου που ήταν διαθέσιμο στην αγορά για την κάλυψη κινδύνων (υπολογίζεται ότι έφτασε στο ύψος-ρεκόρ των 425 δισ. δολαρίων), σε συνδυασμό με το περιβάλλον εξαιρετικά χαμηλών επιτοκίων (που αναδεικνύεται σε πονοκέφαλο διαρκείας για τον κλάδο), αλλά και  επειδή φέτος ήταν, μέχρι στιγμής τουλάχιστον, μια απ΄τις πιο “ήσυχες” χρονιές της τελευταίας δεκαετίας από πλευράς φυσικών καταστροφών. “Οι εξαγορές και συγχωνεύσεις δεν έχουν περιορίσει ουσιαστικά την πλεονάζουσα παραγωγική δυναμικότητα στην αγορά και αυτό επηρεάζει δυσμενώς τις τιμές”, υποστήριξε ο κ. Φράνκλαντ.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και η Standard & Poor’s, η οποία σε πρόσφατη έκθεσή της για τον αντασφαλιστικό κλάδο σημειώνει ότι οι συνθήκες είναι -και προβλέπεται να παραμείνουν- δύσκολες λόγω της “χαλαρής” τιμολόγησης, της αυστηρότερης εποπτείας (με την εφαρμογή της Solvency II επί θύραις…), του εντεινόμενου ανταγωνισμού, της έλλειψης φυσικών καταστροφών, και της υπερβάλλουσας παραγωγικής δυναμικότητας. Και κάνει λόγο για μέση μείωση τιμών της τάξης του 5% σε όλη τη γκάμα των αντασφαλιστικών καλύψεων για τα συμβόλαια του 2016,  στον απόηχο των διψήφιων ποσοστών μείωσης που καταγράφτηκαν στα συμβόλαια του 2015.

Δεν είναι τυχαίο ότι η γερμανική Munich Re, ένας από τους κορυφαίους αντασφαλιστικούς ομίλους του κόσμου έστειλε μήνυμα από το Baden-Baden ότι θα μειώσει τα ασφάλιστρα στις παραδοσιακές της δραστηριότητες, εκτιμώντας ότι οι τρέχουσες τιμές δεν είναι “διατηρήσιμες”. Σε ό,τι αφορά τις εξαγορές και συγχωνεύσεις, το μέλος του ΔΣ της Munich Re Λούγκερ Αρνολντσεν προέβλεψε ότι η τάση θα συνεχιστεί για αρκετό καιρό ακόμα. “Βέβαια, στην κατηγορία που παίζει η Munich Re (αυτή των μεγάλων παικτών της αγοράς), δεν υπάρχουν ουσιαστικά πλεονεκτήματα αν μεγαλώσεις λίγο. Το μόνο που μετράει είναι εάν η εταιρεία που αγοράζεις σου προσφέρει κάτι που δεν είχες προηγουμένως”. Για τον κ. Αρνολντσεν, το “κλειδί” για την μελλοντική ανάπτυξη είναι η καινοτομία και γι’ αυτό η Munich Re σχεδιάζει καινοτόμα concepts  για καλύψεις που πάνε πέρα από τη σφαίρα των παραδοσιακών δραστηριοτήτων και διευρύνουν τα όρια της “ασφαλισιμότητας” (insurability).