37.5 C
Athens
Πέμπτη 26 Ιουνίου 2025

Να κάνει ολική αναθεώρηση πρακτικών η ασφαλιστική αγορά

του Νίκου Σακελλαρίου  

To 2016 τελειώνει και  μαζί του τελειώνουν οι ελπίδες για μία σημαντική ανάκαμψη του κλάδου.  Αν το 2016 , η ασφαλιστική παραγωγή  κλείσει πτωτικά σε σχέση με το καταστροφικό 2015 τότε θα έχουμε μία σημαντική οπισθοδρόμηση για την ασφαλιστική αγορά στο σύνολό της. Αν κλείσει με μία οριακή θετική μεταβολή θα είναι απλώς μία εξίσου κακή χρονιά.

- Advertisement -

Προσπαθώντας να αναλύσουμε τι φταίει για την κακοδαιμονία του κλάδου εξετάσαμε όλες τις παραμέτρους.  Τα τιμολόγια, την συμπεριφορά , το παρελθόν του κλάδου , το εισόδημα του μέσου ασφαλισμένου , τις επενδύσεις  και καταλήξαμε ότι όλα έχουν συνδράμει στο να βρίσκεται η ασφαλιστική αγορά  κάτω ακόμη και το γνωστό 2,5% επί του ΑΕΠ.  Ενδεχομένως εφέτος να αγγίξει το 2% ή ίσως και χαμηλότερα αν το ΑΕΠ μείνει σταθερό.

Τα συμπεράσματα από την αναζήτησή μας ήταν απλά.  Τα τιμολόγια στις ασφαλίσεις  Ζωής και Γενικών σε σχέση με το μέσο εισόδημα και κυρίως την αγοραστική δύναμη του μέσου καταναλωτή-ασφαλισμένου έχουν αυξηθεί.  Το λεγόμενο PPP (price purchase parity) έχει μειωθεί δραματικά  μέσα στο 2016 εξαιτίας και της καθίζησης των εισοδημάτων και της δραματικής αύξησης των φόρων.  Η συμπεριφορά των ασφαλιστικών εταιρειών και των διαμεσολαβούντων έχει βελτιωθεί αλλά δυστυχώς το παρελθόν του κλάδου την αναιρεί.  Στο πρόσφατο hackinnow που διοργάνωσε ο συντονιστής cluster  Corallia μαζί με την Groupama  για τις ασφαλίσεις, μία διαγωνιζόμενη (όχι πάνω από 22 ετών )  είπε ανοικτά παρουσιάζοντας μία εφαρμογή ότι «οι ασφαλιστικές δεν ήταν πολύ φιλικές με το κοινό». Σοκ.  Μήπως αυτή δεν είναι παγιωμένη άποψη;  Έχει κατανοήσει o κλάδος  ότι το παρελθόν λειτουργεί ως βαρίδι στην ανάπτυξη του ;  Οι ασφαλιστικές «αρπαχτές», οι μεταφορές χαρτοφυλακίων , οι μειώσεις καλύψεων , η ψυχολογική  τρομοκρατία και η κακή πώληση στον πελάτη όπως γίνονταν τις προηγούμενες δεκαετίες, το πλασάρισμα μη κατάλληλων επενδυτικών προϊόντων σε λάθος εποχή, έχουν δημιουργήσει μία εικόνα χαμηλής εκτίμησης για τον ασφαλιστικό κλάδο.

- Advertisement -

Το ότι οι ασφαλισμένοι στην κοινωνική ασφάλιση που είναι άνω των 40 ετών αρνούνται να ασφαλιστούν στην ιδιωτική ασφάλιση  έχει να κάνει με αρνητικές συμπεριφορές προς τον πελάτη ιδιαίτερα στον κλάδο του αυτοκινήτου τις προηγούμενες δεκαετίες.  Υποθέσεις απλών  τροχαίων  που έληγαν με εκατοντάδες τηλεφωνήματα, αναμονή πολλών μηνών  πολύ άγχος  και μεγάλο φόβο για τα έξοδα έχουν ‘τραυματίσει’  ανεπανόρθωτα την ασφαλιστική συνείδηση του νέο-έλληνα.  Το νέο πρόσωπο της ασφαλιστικής αγοράς είναι σαφώς πιο ελκυστικό αλλά χρειάζεται να προσπαθήσει ακόμη περισσότερο για να φτιάξει την εικόνα του στον μέσο Έλληνα.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Η GROUPAMA λαμβάνει την κορυφαία πιστοποίηση Ethos Platinum για 2η συνεχόμενη χρονιά

Η Groupama Ασφαλιστική, μέλος του γαλλικού Ομίλου Groupama και με ισχυρή παρουσία στην ελληνική ασφαλιστική αγορά, έλαβε, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά

Groupama Ασφαλιστική: Aνακαινίζει δύο κέντρα των Παιδικών Χωριών SOS στη Θεσσαλονίκη

Η Groupama Ασφαλιστική, παραμένοντας αρωγός στο πολύπλευρο έργο των Παιδικών Χωριών SOS, προχωρά στην ανακαίνιση του κτιρίου

Υδρόγειος Ασφαλιστική: Αναπτυξιακή πορεία και ισχυρές επιδόσεις. Αύξηση παραγωγής, υψηλή κερδοφορία

Χρονιά σημαντικών εξελίξεων και δυναμικής πορείας αποτέλεσε το 2024 για την Υδρόγειο Ασφαλιστική, η οποία συνεχίζει με σταθερά βήματα

Τι συζήτησαν Κ. Πιερρακάκης, Αλ. Σαρρηγεωργίου, Ελ. Παπασπυροπούλου

Τι είπε ο Κωνσταντίνος Πάντος Director Life Insurance της Groupama για τα θέματα ασφάλισης υγείας στην Ελλάδα....

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

inco25: Τρεις ξεχωριστές προσωπικότητες της ασφαλιστικής αγοράς βραβεύτηκαν για τη συνεισφορά τους

Ως Διακεκριμένος ηγέτης της Ελληνικής Ασφαλιστικής Αγοράς για φέτος επιλέχθηκε ο κ. Τριαντάφυλλος Λυσιμάχου...

Οι ψηφιακές ασφαλιστικές πλατφόρμες και η συμβολή τους στην κάλυψη του ασφαλιστικού κενού

Οι ψηφιακές ασφαλιστικές πλατφόρμες και η συμβολή τους στην κάλυψη του ασφαλιστικού κενού, βρέθηκαν στο επίκεντρο του Panel Β2 του 18ου Insurance Conference.

Τα οφέλη της εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών για τις ασφαλιστικές

Ομιλία - Παρουσίαση με τίτλο: «Ο Νομικός Σύμβουλος ως καταλυτικός παράγοντας εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών» έκανε ο κ. Βασίλειος Θ. Μπέκας

Νέα καμπάνια από την ΕΑΕΕ για την ασφάλιση κατοικιών και επιχειρήσεων έναντι φυσικών καταστροφών

Η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος (ΕΑΕΕ) παρουσιάζει τη νέα της καμπάνια με τίτλο: «Τι θα κάνεις αν συμβεί κάτι απρόβλεπτο;»

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Μ. Κοκολάκης, InTTrust: Η τεχνολογία δεν είναι αυτοσκοπός, είναι ένα μέσο

Ομιλία - Παρουσίαση κατά τη διάρκεια του 18th Insurance Conference #inco25 έκανε ο κ. Μάνος Κοκολάκης MSc, Customer Success Manager - InTTrust.

Ηλίας Γεωργουλέας: Δώστε προστιθέμενη αξία στην ασφαλιστική σας εταιρεία

Στόχος μας είναι ικανοποιημένοι πελάτες, ενθουσιασμένοι συνεργάτες, αυξημένες πωλήσεις προστιθέμενη αξία στην ασφαλιστική σας εταιρεία.

inco25: Τρεις ξεχωριστές προσωπικότητες της ασφαλιστικής αγοράς βραβεύτηκαν για τη συνεισφορά τους

Ως Διακεκριμένος ηγέτης της Ελληνικής Ασφαλιστικής Αγοράς για φέτος επιλέχθηκε ο κ. Τριαντάφυλλος Λυσιμάχου...

Ο κρίσιμος ρόλος της ασφάλισης πιστώσεων

Ο κ. Βαγγέλης Καζάκης, Εμπορικός Διευθυντής, Allianz Trade, αναφέρθηκε στο πλαίσιο του 18ου Insurance Conference στον ρόλο της ασφάλισης πιστώσεων

Κωνσταντίνος Καλογεράκης: Το τελευταίo trend είναι το agentic ΑΙ και το claimsautomation

"From Manual to Modern: Transforming Insurance with Cloud and AI" ήταν ο τίτλος της ομιλίας που πραγματοποίησε στο πλαίσιο του 18ου Insurance Conference