back to top
18.8 C
Athens
Σάββατο 26 Απριλίου 2025

H Eurolife ERB απαντά στη νέα εποχή

Σε τροχιά δυναμικής ανάπτυξης έχει εισέλθει ο Όμιλος Eurolife ERB, έχοντας ξεκινήσει, μεταξύ άλλων, στρατηγικά σχέδια ψηφιακού μετασχηματισμού. Η Eurolife απαντά στη νέα εποχή και στις νέες ανάγκες των πελατών, όπως δηλώνει η αναπληρώτρια γενική διευθύντρια της Διεύθυνσης Τεχνολογίας & Ανάπτυξης, Βασιλική Τόγια, τονίζοντας ότι το «κλειδί» της επιτυχίας είναι να μπορέσουν οι ασφαλιστικές εταιρείες να εντάξουν την ψηφιακή τεχνολογία στο πλάνο ανάπτυξής τους, στις λειτουργίες τους και στην κουλτούρα τους. Η Eurolife μέχρι το 2018 υπολογίζεται ότι θα επενδύσει γύρω στα 5,5 εκατ. ευρώ για τους σκοπούς του ψηφιακού μετασχηματισμού του οργανισμού.

Συνέντευξη στην Έλενα Ερμείδου

- Advertisement -

Οδεύουμε προς το κατώφλι μιας νέας εποχής, της εποχής της τεχνολογίας. Η Eurolife πού βρίσκεται;

Ο Όμιλος Eurolife ERB έχει ήδη εισέλθει σε μια νέα εποχή δυναμικής ανάπτυξης σε όλα τα επίπεδα, ανήκοντας πλέον σε έναν από τους σημαντικότερους διεθνείς επενδυτικούς ομίλους, τη Fairfax. Σε αυτήν την κατεύθυνση έχει ξεκινήσει, μεταξύ άλλων, και η υλοποίηση της στρατηγικής ψηφιακού μετασχηματισμού του ομίλου, με τίτλο Eurolife 2.0.

- Advertisement -

Στην ουσία, πρόκειται για κάτι πολύ περισσότερο από ένα έργο τεχνολογίας. Είναι ένα έργο με βάθος και προοπτική, που έχει ως στόχο τη συνολική αναδιαμόρφωση του τρόπου λειτουργίας του ομίλου. Έτσι, θα είμαστε σε θέση να καλύψουμε πλήρως τις σύγχρονες ψηφιακές ανάγκες των πελατών μας, ώστε να καταστούμε ακόμα πιο ανταγωνιστικοί.

Το έργο έρχεται ως απάντηση σε μια νέα εποχή, όπου οι πελάτες αλλάζουν τις συνήθειές τους και αποκτούν ψηφιακή εμπειρία για την κάλυψη των απλών καθημερινών αναγκών τους μέσα από πλατφόρμες όπως Amazon, Airbnb, Spotify και Uber. Μέσα από αυτές τις ψηφιακές εμπειρίες διαμορφώνουν τις προσδοκίες τους και για την ασφάλισή τους. Δεν είναι τυχαίο ότι:

  • Σε ένα μεγάλο ποσοστό, οι πελάτες αναζητούν στοιχεία για ασφαλιστικά προγράμματα μέσα από το ίντερνετ, δεδομένου, άλλωστε, του ότι η ασφάλιση δεν είναι μια παρορμητική ανάγκη.

  • Οι πελάτες επιλέγουν να εξυπηρετούνται παράλληλα από διάφορα κανάλια, παραδοσιακά ή και ψηφιακά. Ήδη το 1/3 των πελατών ασφαλιστικών εταιρειών στις ΗΠΑ επιλέγει να επικοινωνεί με την ασφαλιστική του εταιρεία μέσω email, ενώ ένας αυξανόμενος αριθμός πελατών έχει αρχίσει να χρησιμοποιεί mobile apps.

  • Οι πελάτες αναζητούν νέα ασφαλιστικά προϊόντα τα οποία εμπεριέχουν ένα σημαντικό κομμάτι νέων τεχνολογιών. Για παράδειγμα, στη Βρετανία οι νεότερες ηλικίες επιλέγουν να ασφαλίσουν το αυτοκίνητό τους βάσει της χρήσης που κάνουν (usagebased car insurance), ενώ παρατηρείται 40% αύξηση στα συμβόλαια ασφάλισης αυτοκινήτου που συνδέονται με υποδομές παρακολούθησης οδηγικής συμπεριφοράς για το χρονικό διάστημα 2014-2015.

Η ψηφιακή τεχνολογία, όμως, μήπως κάνει τα πράγματα περισσότερο πολύπλοκα από ό,τι είναι μέχρι τώρα στις ασφαλιστικές;

Κάθε άλλο, το μέλλον της ασφαλιστικής αγοράς δεν μπορεί παρά να είναι και ψηφιακό. Οι τάσεις είναι ξεκάθαρες. Οι επιλογές των πελατών το ίδιο. Νομίζω ότι το «μυστικό» εδώ είναι να μπορέσουν οι ασφαλιστικές εταιρείες να εντάξουν την ψηφιακή τεχνολογία στο πλάνο ανάπτυξής τους, στις λειτουργίες τους και στην κουλτούρα τους. Έρευνες* δείχνουν ότι οι ψηφιακές τεχνολογίες αλλάζουν θεμελιωδώς τον τρόπο που δουλεύει η ασφαλιστική αγορά, από τον τρόπο που οι ασφαλιστικές εταιρείες αναγνωρίζουν τις ανάγκες των πελατών τους, τιμολογούν τα προϊόντα τους, αξιολογούν τον κίνδυνο, έως τον τρόπο που εξυπηρετούν τους πελάτες τους και διαχειρίζονται τις αποζημιώσεις. Με τις νέες τεχνολογίες:

  • Οι πελάτες μπορούν να αναζητήσουν και να συγκρίνουν τα ασφαλιστικά προϊόντα της αγοράς εύκολα και γρήγορα.

  • Οι ασφαλιστικές εταιρείες εξετάζουν προϊόντα, για να καλύψουν έξυπνα και ευέλικτα τις βραχυπρόθεσμες ασφαλιστικές ανάγκες των πελατών τους (usage based insurance).

  • Όλο και περισσότερες εταιρείες startups τοποθετούνται στην αγορά διαμορφώνοντας εργαλεία και υποδομές μέτρησης και παρακολούθησης οδηγικής συμπεριφοράς. Με αυτό τον τρόπο επιτρέπουν στις ασφαλιστικές να αξιολογήσουν και να τιμολογήσουν καλύτερα τα προϊόντα ασφάλισης αυτοκινήτου.

  • Η εξέλιξη της ψηφιακής τεχνολογίας δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την ανάπτυξη νέων μοντέλων λειτουργίας στην ασφαλιστική αγορά, π.χ. peertopeer insurance, με το παράδειγμα της Lemonade, όπου πρόκειται για μια μορφή άτυπης ψηφιακής συνεταιριστικής ασφαλιστικής για ομάδες ανθρώπων που ενδιαφέρονται για την ίδια ασφάλιση και χρησιμοποιούν μια online υπηρεσία, καταθέτοντας ο καθένας ένα ποσό για την ασφάλισή του ή μοντέλα “bought by many”, όπου ένα γκρουπ πελατών μπορεί να διαπραγματεύεται και να απολαμβάνει καλύτερη τιμολόγηση σε σύνθετα ασφαλιστικά προϊόντα. Επιπλέον, ενδιαφέροντα παραδείγματα είναι και η αξιοποίηση machine learning μεθόδων και big data analytics.

Τι είναι το Eurolife 2,0; Αφορά μια μεμονωμένη δραστηριότητα ή πρόκειται για κάτι συνολικό; Πού στοχεύει;

Το εύρος ενός προγράμματος ψηφιακού μετασχηματισμού δεν είναι, και δεν μπορεί να είναι, ίδιο για κάθε οργανισμό (one size fits all). Υπάρχουν εταιρείες που ξεκινούν τον ψηφιακό μετασχηματισμό τους προσπαθώντας να κουμπώσουν σε ένα παραδοσιακό μοντέλο λειτουργίας. Άλλες εταιρείες πηγαίνουν ένα βήμα πιο πέρα, επενδύοντας σε ενέργειες ψηφιακής προβολής (digital marketing) και ψηφιοποίησης των διαδικασιών τους. Στην πιο aggressive μορφή τους, τα προγράμματα ψηφιακού μετασχηματισμού είναι πιο ευρεία και περιλαμβάνουν τον σχεδιασμό νέων προϊόντων, ψηφιακών και μη, τη δημιουργία μιας ψηφιακής εμπειρίας για τον πελάτη ανάλογης της ψηφιακής εποχής στην οποία ζει και την υιοθέτηση νέων μοντέλων λειτουργίας και εξυπηρέτησης πελατών και συνεργατών.

Το πρόγραμμα ψηφιακού μετασχηματισμού της Eurolife δεν είναι αποσπασματικό, αλλά συνολικό, αγγίζει δηλαδή τόσο τους πελάτες και συνεργάτες όσο και τον οργανισμό και τις δομές του. Απώτερος σκοπός μας είναι η δημιουργία ψηφιακών δυνατοτήτων και μιας ψηφιακής κουλτούρας σε ολόκληρο τον οργανισμό, προκειμένου να υιοθετήσουμε τις εξελίξεις και τις δυνατότητες που παρέχει η τεχνολογία. Σε αυτήν την κατεύθυνση εξετάζουμε ήδη την αναβάθμιση των υποδομών μας, τον τρόπο με τον οποίο θα ερχόμαστε σε επικοινωνία και θα στηρίζουμε τους πελάτες και τους συνεργάτες μας και την υιοθέτηση τεχνολογιών με προσήλωση και δέσμευση στο μεγάλο πλάνο.

Τι αλλαγές μάς κομίζει;

Ξέρετε, είναι δύσκολο να εξηγήσει κανείς στα όρια μιας συνέντευξης πόσες και ποιες αλλαγές θα επιφέρει στη λειτουργία μας το Eurolife 2.0. Αυτό που μπορώ να σας πω όμως είναι ότι το Eurolife 2.0 είναι ένα μεγάλο και συνεχές έργο, του οποίου το εύρος διαμορφώνεται καθημερινά. Ενδεικτικά, μεταξύ των άμεσων στόχων μας είναι τα εξής:

  • Σταματάμε να σκεφτόμαστε από μέσα προς τα έξω, υιοθετώντας ένα περισσότερο άμεσο και φιλικό «πρόσωπο» προς τον πελάτη και τον συνεργάτη μας.

  • Βελτιώνουμε την εξυπηρέτηση του πελάτη και του συνεργάτη, απλοποιούμε τις διαδικασίες και τις λειτουργίες μας.

  • Σχεδιάζουμε νέα προϊόντα με την εμπειρία και την υποστήριξη του Όμιλου Fairfax.

  • Ενισχύουμε τις δομές και τις υποδομές μας σε analytics για σκοπούς καλύτερου underwriting και μεγαλύτερης αποτελεσματικότητας σε πωλησιακές ενέργειες.

Με ποια κριτήρια αποφάσισε η Eurolife να προβεί στη συγκεκριμένη επένδυση, η οποία φαντάζομαι θα έχει σημαντικό κόστος;

Ναι, είναι μεγάλη. Υπολογίζουμε ότι μέχρι το 2018 θα επενδύσουμε 5,5 εκατ. ευρώ για τους σκοπούς του ψηφιακού μετασχηματισμού του οργανισμού. Με τη δύναμη που μας δίνει ο νέος μας μέτοχος, η επένδυση αυτή στηρίζεται στη μελέτη των τάσεων της διεθνούς αγοράς και στο πλάνο ανάπτυξής μας. Μαζί με τις επενδύσεις αυτές, συμμετέχουμε και στηρίζουμε ενεργά προγράμματα νεανικής επιχειρηματικότητας σε συνεργασία με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών αλλά και άλλους φορείς, έχοντας ως στόχο την αναζήτηση νέων ιδεών και νέων ταλέντων.

* “The State of Digital Insurance”, 2016, Oliwia Berdak, Forrester

Σχετικές δημοσιεύσεις

Κ. Κερίκου: Οι εργαζόμενοί μας αποτελούν καθοριστικό παράγοντα για το μέλλον και την επιτυχία της Eurolife FFH

«Το ανθρώπινο δυναμικό της εταιρείας μας αποτελεί το κύριο συστατικό της επιτυχίας του ομίλου Eurolife FFH. Τα στελέχη μας δεν είναι απλά μέλη μιας ομάδας

Κορυφαία διάκριση με Platinum βραβείο στον πυλώνα του Digital Insurance και 6 βραβεία συνολικά για την Eurolife FFH

Με την κορυφαία διάκριση του Platinum βραβείου στο πυλώνα του Digital Insurance και 6 συνολικά βραβεία διακρίθηκε η Eurolife FFH

Απόδοση 3.70% στα ατομικά προγράμματα διαχείρισης κεφαλαίου το 2024 από την Eurolife FFH

Υψηλή απόδοση για ακόμα μια χρονιά κατέγραψε το χαρτοφυλάκιο επενδύσεων των ατομικών προγραμμάτων διαχείρισης κεφαλαίου της Eurolife FFH

ΕUROLIFE : Δημιούργησε νέα εταιρεία Fintech με την ονομασία Wallbid Ltd

Eταιρεία Fintech (τεχνολογικών εφαρμογών στο χώρο των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών) δημιούργησε η Eurolife

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Ισχυρή εντολή από τους μετόχους της Generali για την ανανέωση της θητείας του Philippe Donnet

Η Assicurazioni Generali ανακοίνωσε με ικανοποίηση, πριν λίγο, την ανανέωση της θητείας του CEO του Ομίλου κ. Philippe Donnet

Aon: Το 2025, έτος με τις μεγαλύτερες δαπάνες φυσικών καταστροφών για τις ασφαλιστικές;

Οι οικονομικές απώλειες από φυσικές καταστροφές άγγιξαν τουλάχιστον τα 83 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ το πρώτο τρίμηνο του 2025

EAEE: Αυτά τα πρόσωπα απαρτίζουν τη διοίκηση για το 2025 – 2026

Η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος (ΕΑΕΕ) ανακοινώνει τη συγκρότηση της νέας Εκτελεστικής Επιτροπής και τους Προέδρους

EIAΣ: Εκπαιδευτικό σεμινάριο ασφαλίσεων επαγγελματικής ευθύνης

Οι Ασφαλίσεις Επαγγελματικής Ευθύνης αποτελούν εξαιρετικά ανερχόμενο τομέα άσκησης ασφαλιστικής δραστηριότητας, τόσο στη χώρα μας

Δημοφιλή Άρθρα

Sorry. No data so far.

Ροή Ειδήσεων

ΕΟΠΥΥ: Οδηγίες εγγραφής για την αποστολή φαρμάκων κατ’ οίκον

Αναλυτικές οδηγίες εξέδωσε ο ΕΟΠΥΥ προς τους δικαιούχους ασφαλισμένους Φαρμάκων Υψηλού Κόστους προκειμένου να αιτηθούν

Γ. Χατζηθεοδοσίου: Ψίχουλα οι επιδοτήσεις ρεύματος, μπροστά στις τεράστιες αυξήσεις των τελευταίων ετών

Μετά από μεγάλη καθυστέρηση ενημερωθήκαμε επιτέλους για την επιδότηση που θα έχουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις στους λογαριασμούς του ηλεκτρικού ρεύματος

Ν. Βαγιάννης, Economia Net: Οι μεγάλες καινοτομίες στις ασφαλίσεις πιστώσεων (και όλα όσα πρέπει να γίνουν)

«Τα νέα προγράμματα χρηματοδότησης και ασφάλισης εξαγωγικών πιστώσεων στο νέο γεωπολιτικό και δασμολογικό τοπίο» ήταν το θέμα του

«Adapt | Adjust | Protect: Πέρα από τον Ορίζοντα προς ένα Ανθεκτικό Κλιματικά Μέλλον»

Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Πραγματογνωμόνων Ζημιών (FUEDI), σε συνεργασία με τον Ελληνικό Σύλλογο Πραγματογνωμόνων και Διακανονιστών Ζημιών

Η ασφάλεια ξεκινά από μέσα! Η MEGA Brokers πιστοποιείται ξανά ως «Great Place to Work»!

Η MEGA Brokers κατέκτησε για 3η φορά την πιστοποίηση «Great Place to Work» για την περίοδο Απρίλιος 2025 – Απρίλιος 2026. Η διάκριση