back to top
23.9 C
Athens
Τετάρτη 27 Αυγούστου 2025

e-ΕΦΚΑ: 10 ηλεκτρονικές υπηρεσίες που δίνουν λύση σε ελεύθερους επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενους

Συνολικά 10 σύγχρονες και άμεσα προσβάσιμες ηλεκτρονικές υπηρεσίες για τους μη μισθωτούς (ελεύθερους επαγγελματίες, εργοδότες, αυτοαπασχολούμενους) έχουν τεθεί σε λειτουργία, μέχρι σήμερα, από τον Ηλεκτρονικό Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-ΕΦΚΑ), στο πλαίσιο της στρατηγικής του για αναβάθμιση του επιπέδου εξυπηρέτησης των πολιτών, μέσω της ψηφιοποίησης των υποδομών του.

Οι 10 ηλεκτρονικές υπηρεσίες προς τους μη μισθωτούς είναι μερικές μόνο από τις 50 συνολικά ηλεκτρονικές υπηρεσίες που παρέχονται από την ιστοσελίδα του φορέα και την ενιαία ψηφιακή πύλη του Δημοσίου Gov.gr και εντάσσονται στη στρατηγική της κατάργησης των μετακινήσεων από και προς τα φυσικά υποκαταστήματα, της εξάλειψης της άσκοπης ταλαιπωρίας και της αδιάλειπτης, 24ωρης εξυπηρέτησης των πολιτών, μέσω ψηφιακών καναλιών. Μεσοπρόθεσμος στόχος του e-ΕΦΚΑ είναι το σύνολο των συναλλαγών με τους πολίτες να μπορούν να πραγματοποιηθούν και ηλεκτρονικά.

- Advertisement -

Σύμφωνα με τον e-ΕΦΚΑ, «για το 2021, αναμένεται να πραγματοποιηθούν πάνω από 5 εκατομμύρια ηλεκτρονικές συναλλαγές, κάτι που πρακτικά σημαίνει την κατάργηση αντίστοιχων μετακινήσεων από και προς τα φυσικά σημεία εξυπηρέτησης του e-ΕΦΚΑ, καθώς και εξοικονόμηση χιλιάδων εργατοωρών για τους πολίτες.

Ειδικά, για την κατηγορία των ελεύθερων επαγγελματιών, εργοδοτών και αυτοαπασχολουμένων, η ανάγκη για άμεση εξυπηρέτηση υπήρξε επιτακτική, καθώς οι συναλλαγές με τον e-ΕΦΚΑ είναι ζωτικές για την ομαλή λειτουργία των επιχειρήσεων τους, αλλά και καθημερινές για ζητήματα, όπως η λήψη ασφαλιστικής ενημερότητας, η βεβαίωση απογραφής και εισφορών, οι ρυθμίσεις οφειλών, κ.ά.
Παράλληλα, πριν από λίγες ημέρες, ολοκληρώθηκε η ηλεκτρονική διασύνδεση του πληροφοριακού συστήματος του e-ΕΦΚΑ με το ΓΕΜΗ για τη σύσταση νέων επιχειρήσεων. Πλέον, η εγγραφή του νόμιμου εκπροσώπου/ιδρυτή της εταιρείας στον e-ΕΦΚΑ ολοκληρώνεται σε λίγα δευτερόλεπτα από περίπου 4 ημέρες, που χρειάζονταν, μέχρι πρότινος, καθώς καταργήθηκε η υποχρέωση προσέλευσής του στα υποκαταστήματα του e-ΕΦΚΑ, όπως καταργήθηκαν και όλα τα δικαιολογητικά, που απαιτούνταν να προσκομιστούν για την εγγραφή του».

- Advertisement -

Αναλυτικά, ο e-ΕΦΚΑ παρουσιάζει τις υπηρεσίες, οι οποίες είναι οι εξής:

«1) Επιλογή ασφαλιστικής κατηγορίας κύριας ασφάλισης, επικουρικής ασφάλισης και εφάπαξ παροχών, από 1/1/2021. Μέσω αυτής της ηλεκτρονικής υπηρεσίας, οι ελεύθεροι επαγγελματίες και οι αυτοαπασχολούμενοι μπορούν να επιλέξουν αυτόματα την ασφαλιστική τους κατηγορία κάθε χρόνο χωρίς επίσκεψη στα υποκαταστήματα του e-ΕΦΚΑ. Σημειώνεται ότι στην περίπτωση που δεν αλλάξουν την ασφαλιστική τους κατηγορία, παραμένει ενεργή η κατηγορία του προηγούμενου έτους.

2) Έναρξη/Μεταβολή/Λήξη ασφάλισης μη μισθωτών. Μέσα στον Μάρτιο, ολοκληρώθηκε το σύνολο των ηλεκτρονικών υπηρεσιών που αφορούν την έναρξη/μεταβολή/λήξη ασφάλισης του συνόλου των ασφαλισμένων μη μισθωτών. Πρόκειται για μία ιδιαίτερα σημαντική ηλεκτρονική υπηρεσία που αντικαθιστά μία επίπονη και άκρως γραφειοκρατική διαδικασία, που υποχρέωνε τους ασφαλισμένους σε αλλεπάλληλες επισκέψεις είτε των ίδιων είτε των λογιστών τους στις οργανικές μονάδες του φορέα και προκαλούσε μεγάλες καθυστερήσεις.

3) Υπηρεσία αποδοχής συμβάσεων παρ. 9 άρθρου 39 Ν. 4387/2016 (ΔΠΥ). Απευθύνεται στους επαγγελματίες ή αυτοαπασχολούμενους που αμείβονται αποκλειστικά με Δ.Π.Υ. ή απασχολούνται σε έναν εργοδότη ως μισθωτοί και προσφέρουν υπηρεσίες σε άλλον/άλλους και μέχρι 2 αντισυμβαλλόμενους (εργοδότες) για τις παρεχόμενες με Δ.Π.Υ. υπηρεσίες.

Ειδικότερα, μέσω της υπηρεσίας Ενημέρωση Ασφαλισμένων για Συμβάσεις, ολοκληρώνεται η αποδοχή των όρων σύμβασης από μέρους του ασφαλισμένου. Εφόσον ο ασφαλισμένος λάβει μήνυμα, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail), καλείται στη συνέχεια να κάνει αποδοχή των όρων σύμβασης, όπως αυτοί δηλώθηκαν από τον αντισυμβαλλόμενο-εργοδότη.

Η όλη διαδικασία γίνεται με ηλεκτρονικό τρόπο και άμεσα, αποφεύγοντας κάθε γραφειοκρατική κωλυσιεργία.

4) Ασφαλιστική ικανότητα. Κάθε μη μισθωτός, μέσω αυτής της ηλεκτρονικής υπηρεσίας, μπορεί να ελέγξει σε πραγματικό χρόνο το δικαίωμα πρόσβασης στην ιατροφαρμακευτική περίθαλψη (πάροχοι υγείας, φαρμακεία, συμβεβλημένοι γιατροί με τον ΕΟΠΥΥ, κτλ).

5) Χορήγηση ασφαλιστικής ικανότητας έμμεσου μέλους και απογραφή στο μητρώο του e-ΕΦΚΑ. Η Υπηρεσία αυτή παρέχει τη δυνατότητα της διαδικτυακής απογραφής έμμεσου μέλους, σύνδεσής του με τον άμεσα ασφαλισμένο και αυτόματης ενημέρωσης του μητρώου ασφαλισμένων. Ως άμεσο αποτέλεσμα η χορηγηθείσα στο άμεσο μέλος ασφαλιστική ικανότητα χορηγείται και στο έμμεσο μέλος.

6) Αποδεικτικό ασφαλιστικής ενημερότητας. H υπηρεσία αυτή επιτρέπει σε φυσικά και νομικά πρόσωπα, μεταξύ αυτών και στους μη μισθωτούς ασφαλισμένους, την αυτόματη λήψη αποδεικτικού ασφαλιστικής ενημερότητας, χωρίς περαιτέρω γραφειοκρατικές διαδικασίες και αναμονή. Πάνω από 560.000 φυσικά (μισθωτοί και μη μισθωτοί) και νομικά πρόσωπα αξιοποίησαν την εν λόγω ηλεκτρονική υπηρεσία το δίμηνο Μάρτιος-Απρίλιος 2021.

7) Βεβαίωση εισφορών για φορολογική χρήση. Η Υπηρεσία αυτή παρέχει τη δυνατότητα της άμεσης χορήγησης της εν λόγω βεβαίωσης για φορολογική χρήση τρέχοντος φορολογικού έτους χωρίς καμία αναμονή και ανάγκη αυτοπρόσωπης παρουσίας.

8) Βεβαίωση απογραφής. Η υπηρεσία απευθύνεται σε όλους τους ασφαλισμένους που έχουν ήδη καταχωρηθεί στο μητρώο του e-ΕΦΚΑ (μη μισθωτοί, μισθωτοί , έμμεσα ασφαλισμένοι) και μπορούν να λάβουν άμεσα την εν λόγω βεβαίωση, αποφεύγοντας την προσέλευση και το συνωστισμό στις οργανικές του μονάδες.

9) Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες Κέντρου Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (Κ.Ε.Α.Ο.). Μέσα από τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Κέντρου Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ) παρέχονται μία σειρά από συναλλαγές, όπως πιστοποίηση οφειλετών, ηλεκτρονική ενημέρωση οφειλετών, πίνακας χρεών οφειλέτη, ηλεκτρονική καρτέλα οφειλέτη, υπολογισμός δόσεων ρύθμισης και φυσικά ρύθμιση οφειλών.

10) Ηλεκτρονικό αίτημα εξυπηρέτησης/κλείσιμο ραντεβού. Για όσες συναλλαγές δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν ηλεκτρονικά, παρέχεται η δυνατότητα του προγραμματισμού ραντεβού στα φυσικά υποκαταστήματα του φορέα. Το κλείσιμο του ραντεβού γίνεται εξ ολοκλήρου ηλεκτρονικά, προσφέροντας στους ασφαλισμένους καλύτερη εξυπηρέτηση, καθώς αποφεύγουν πολύωρες αναμονές και συνωστισμό στις μονάδες του e-ΕΦΚΑ.

Οι συναλλασσόμενοι με απλά βήματα επιλέγουν το υποκατάστημα και το τμήμα που επιθυμούν να εξυπηρετηθούν και κλείνουν αυτόματα το πρώτο διαθέσιμο ραντεβού.

Τα ηλεκτρονικά ραντεβού ξεπέρασαν τις 500.000 από τον Σεπτέμβριο του 2020 μέχρι και σήμερα.

Διασύνδεση του e-ΕΦΚΑ με το ΓΕΜΗ

Eδώ και έναν μήνα, από τον Απρίλιο του 2021, πραγματοποιείται με ακόμη μεγαλύτερη ταχύτητα η σύσταση νέας επιχείρησης, χάρη στη διασύνδεση των Πληροφοριακών Συστημάτων της Υπηρεσίας μίας στάσης του ΓΕΜΗ με τον e-ΕΦΚΑ.

Ήδη έχουν διεκπεραιωθεί πάνω από 2.000 υποθέσεις λήψης Αριθμού Μητρώου Εργοδότη (e-ΕΦΚΑ), με τη σύσταση νέων εταιρειών με τρόπο αυτόματο, γρήγορο και ηλεκτρονικό.

Πλέον, η εγγραφή του νόμιμου εκπροσώπου/ιδρυτή της εταιρείας στον e-ΕΦΚΑ ολοκληρώνεται σε λίγα δευτερόλεπτα από περίπου 4 ημέρες, που χρειάζονταν, μέχρι πρότινος, καθώς καταργήθηκε η υποχρέωση προσέλευσής του στα υποκαταστήματα του e-ΕΦΚΑ, όπως καταργήθηκαν και όλα τα δικαιολογητικά, που απαιτούνταν να προσκομιστούν για την εγγραφή του.

Όλες οι απαραίτητες πληροφορίες συλλέγονται και μεταφέρονται στο πληροφοριακό σύστημα του e-ΕΦΚΑ και από εκεί εκδίδεται αυτόματα ο Αριθμός Μητρώου Εργοδότη.

Ειδικότερα, τα στοιχεία που διαβιβάζονται αυτόματα και ηλεκτρονικά, μέσω της διασύνδεσης από την Υπηρεσία Μίας Στάσης στον e-ΕΦΚΑ, περιλαμβάνουν:

– τον αριθμό ΓΕΜΗ και τον ΑΦΜ της εταιρείας,

– τον Κωδικό Αριθμό Καταχώρισης (ΚΑΚ) της σύστασης της εταιρείας και

– τα στοιχεία της εταιρείας και των εταίρων ή διαχειριστών ή μελών ΔΣ, όπως απαιτούνται από την κείμενη ασφαλιστική νομοθεσία.

Ο e-ΕΦΚΑ, στη συνέχεια, επιστρέφει στην Υπηρεσία μίας Στάσης του ΓΕΜΗ τον Αριθμό Μητρώου Εργοδότη που έλαβε η εταιρεία κατά την ηλεκτρονική εγγραφή της σε αυτόν και η Υπηρεσία Μίας Στάσης ενημερώνει τον ενδιαφερόμενο σε πραγματικό χρόνο, παραδίδοντάς του τον Αριθμό Μητρώου Εργοδότη.

Ο ενδιαφερόμενος, κάνοντας χρήση του Αριθμού Μητρώου Εργοδότη, μπορεί να λάβει ηλεκτρονικά διαπιστευτήρια από τον e-ΕΦΚΑ και να προβεί, στη συνέχεια, σε πρόσληψη προσωπικού, υποβολή ΑΠΔ, κλπ» επισημαίνει ο e-ΕΦΚΑ.

Σχετικές δημοσιεύσεις

e-ΕΦΚΑ: Ποιους συνταξιούχους αφορά η σημερινή καταβολή αναδρομικών

Κατά την εκκαθάριση προέκυψαν 7.318 περιπτώσεις συνταξιούχων που έχουν ήδη λάβει αναδρομικά και χρήζουν επανελέγχου

Έως 120 δόσεις για «κόκκινα» χρέη προς τον ΕΦΚΑ

Υπουργικό σχέδιο περισσότερων δόσεων για οφειλέτες του ΕΦΚΑ, με προκήρυξη διαγωνισμού για ιδιωτικές εταιρείες που θα συμβάλουν στην αποπληρωμή

Ο χάρτης πληρωμών από e-ΕΦΚΑ, ΔΥΠΑ από 18 έως 22 Αυγούστου

Πώς θα καταβληθούν 53.688.748,03 ευρώ σε 67.677 δικαιούχους

Ο χάρτης πληρωμών e-ΕΦΚΑ και ΔΥΠΑ από 11 έως 14 Αυγούστου

Πώς θα καταβληθούν 50.761.000 ευρώ σε 54.846 δικαιούχους

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Howden Hellas: Συνεχίζει να ενισχύει το αποτύπωμά της στον τομέα της ασφάλισης έργων ΑΠΕ

Ο ρόλος της εταιρείας στην εξαγορά χαρτοφυλακίου αιολικών πάρκων ισχύος 150MW της EDPR από την Principia

Η Allianz Trade αποκαλύπτει κλειδιά για ασφαλή διείσδυση σε νέες αγορές

Η Allianz Trade παρουσιάζει το νέο ενημερωτικό ebook «Εξάγοντας σε νέες αγορές», σχεδιασμένο ειδικά για τις ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις

Compare the Market AU: Ψηλά η Ελλάδα στους προορισμούς κρουαζιέρας – Ποιο λιμάνι της προηγείται;

Νέα έρευνα της Compare the Market Australia αποκαλύπτει τα καλύτερα λιμάνια για κρουαζιέρες παγκοσμίως - και η Ελλάδα βρίσκεται ψηλά στη λίστα

Ανοίγει η κυνηγετική περίοδος 2025–2026 – Τι σημαίνει για τον ασφαλιστικό κλάδο

Επιτακτική η ανάγκη για εξειδικευμένα ασφαλιστικά προγράμματα που καλύπτουν τους ποικίλους κινδύνους του κυνηγιού

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Finddoctors.gov.gr: Ο Γεωργιάδης παρουσίασε τη νέα ψηφιακή πύλη για δωρεάν ιατρικά ραντεβού

Η πρωτοβουλία ενισχύει την προσβασιμότητα στην πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας, ωστόσο η ενημέρωση του κοινού, κατά τον Ά. Σκέρτσο, παραμένει περιορισμένη

Αναβαθμίζονται τα ΤΕΠ του Ιπποκράτειου – Επίσκεψη του πρωθυπουργού

Το νέο ΤΕΠ, με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, αναμένεται να μετατραπεί σε υπερσύγχρονο κέντρο επείγουσας ιατρικής φροντίδας για την Αττική

Pricefox: Τα λάθη και οι πραγματικές ανάγκες των νέων οδηγών στην ασφάλιση αυτοκινήτου

Η πλατφόρμα σύγκρισης τιμών επισημαίνει ότι οι νέοι οδηγοί συχνά βιάζονται να κάνουν την πρώτη επιλογή και πέφτουν σε παγίδες που μπορεί να κοστίσουν ακριβά

ΔΕΘ: Η αξιοπρεπής διαβίωση στο επίκεντρο ασφαλιστικών και άλλων διεκδικήσεων του αναπηρικού κινήματος

Στοχευμένη μέριμνα για τα άτομα με αναπηρία, χρόνιες/σπάνιες παθήσεις και τις οικογένειές τους, καθώς και αυξήσεις σε επιδόματα-συντάξεις ζητά η ΕΣΑμεΑ από τον πρωθυπουργό

Η παγίδα της άδειας πόλης και τα σοβαρά τροχαία ατυχήματα

Με λιγότερα αυτοκίνητα στους δρόμους, πολλοί οδηγοί αισθάνονται πως δεν υπάρχει κίνδυνος. Κι όμως, τα στατιστικά αποδεικνύουν το αντίθετο