back to top
26.7 C
Athens
Τρίτη 5 Αυγούστου 2025

Ε. Αθανασίου: 30 εκατ. ευρώ χάνει το δημόσιο από τα ανασφάλιστα

[starbox]
Φορολογικό κενό ύψους 30 εκατ. ευρώ δημιουργείται στα έσοδα του δημοσίου από τα οχήματα που δεν έχουν ασφάλιση αστικής ευθύνης. Στην πράξη αποδείχτηκε ότι οι διαδικασίες τις οποίες ακολούθησε η πολιτεία μέχρι τώρα δεν ήταν επαρκείς για να οδηγήσουν στην αντιμετώπιση του προβλήματος.

Όπως αναφέρει σε συνέντευξη της στο iw η κα Εύη Αθανασίου, Τεχνική Διευθύντρια Γενικών Ασφαλίσεων στη Eurolife ERB «το φαινόμενο μπορεί να περιορίστηκε, αλλά συνεχίζει να είναι εξαιρετικά σοβαρό, εφόσον κινδυνεύουν πολίτες και οργανισμοί». Από την πλευρά της η πολιτεία φαίνεται πως θα θέσει πλέον σε δημοσιονομική βάση το ζήτημα και θα προχωρήσει στην εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας. Ωστόσο και από την πλευρά της αγοράς γίνονται θετικές κινήσεις μέσω της εφαρμογής του Επικουρικού Κεφαλαίου. ¨οπως δηλώνει η κα Αθανασίου «διαπιστώθηκε, ότι από τις 100.000 αναζητήσεις που έγιναν στην πλατφόρμα, το 20% ήταν ανασφάλιστα οχήματα και 10% είχε μη σωστά καταχωρημένα στοιχεία από τις Ασφαλιστικές Εταιρίες στο Κέντρο Πληροφοριών. Τις πρώτες ημέρες ενεργοποίησης της πλατφόρμας, τα ασφαλισμένα οχήματα αυξήθηκαν κατά 60.000».
Η κα Αθανασίου επίσης αναφέρεται:
– Το υπουργείο Οικονομικών και η Γενική Γραμματεία Εσόδων έχουν σε προτεραιότητα την έναρξη των ηλεκτρονικών διασταυρώσεων με τις Ασφαλιστικές Εταιρίες, μέσω του Τaxisnet
– Οι ζημιές που δηλώθηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2015 από ανασφάλιστα οχήματα ήταν μειωμένες κατά 12,81%

- Advertisement -

– Η πολιτική που εφαρμόζει η Eurolife στηρίζεται στην επιδίωξη για διατήρηση πελατών που έχουν συνεισφέρει στο καλό τεχνικό αποτέλεσμα και την ενίσχυση των νέων εργασιών σε segments με ιστορικά μη ζημιογόνους δείκτες

– Είναι επαρκείς οι μηχανισμοί στην Ελλάδα για την αντιμετώπιση των ανασφάλιστων οχημάτων;

- Advertisement -

To θέμα των ανασφάλιστων οχημάτων, των οποίων ο αριθμός είχε υπερβεί το ένα εκατομμύριο, έχει απασχολήσει το κράτος τα τελευταία χρόνια, με διάφορους τρόπους, που όμως δεν έχουν αποδώσει ακόμη το προσδοκώμενο αποτέλεσμα.
Συγκεκριμένα έχει εφαρμοστεί σύστημα με διασταυρώσεις μεταξύ Ασφαλιστικών Εταιριών και Υπουργείου Οικονομικών το οποίο είναι αποτελεσματικό στην περίπτωση των επιτόπιων ελέγχων της Τροχαίας. Όμως δεν έχει λειτουργήσει ακόμη η διαδικασία που προβλέπει αποστολή ενημερώσεων / ειδοποιήσεων στους κατόχους ανασφάλιστων οχημάτων.
Οι έλεγχοι αυτοί οδήγησαν στη μείωση των ανασφάλιστων περίπου στις 600.000 αυτοκίνητα και δεκάδες χιλιάδες δίκυκλα. Το φαινόμενο μπορεί να περιορίστηκε, αλλά συνεχίζει να είναι εξαιρετικά σοβαρό, εφόσον κινδυνεύουν πολίτες και οργανισμοί. Σημειωτέον ότι το κράτος θα εισέπραττε επιπρόσθετα € 30 εκατ. από φορολογικά έσοδα στην περίπτωση που τα οχήματα αυτά ήταν ασφαλισμένα.
Τώρα φαίνεται ότι το υπουργείο Οικονομικών και η Γενική Γραμματεία Εσόδων έχουν σε προτεραιότητα την έναρξη των ηλεκτρονικών διασταυρώσεων με τις Ασφαλιστικές Εταιρίες, μέσω του Τaxisnet, ώστε να εντοπιστούν και να ειδοποιηθούν οι κάτοχοι των ανασφάλιστων οχημάτων ή οχημάτων χωρίς τεχνικό έλεγχο (ΚΤΕΟ). Σύμφωνα με την νομοθεσία από τις διασταυρώσεις αυτές οι κάτοχοι των ανασφάλιστων θα κληθούν με ειδοποιήσεις έκτος από το να καταβάλουν πρόστιμα να προχωρήσουν και στην ασφάλιση του οχήματος τους.
Παράλληλα παρατηρείται το φαινόμενο, κάτοχοι αυτοκινήτων που δηλώνουν ότι έχουν καταβάλλει τα ασφάλιστρά τους, να μην εμφανίζονται ασφαλισμένοι στις διασταυρώσεις της Τροχαίας ή κατά τον έλεγχο στην πλατφόρμα του Κέντρου Πληροφοριών (www.hic.gr).
Σε αυτή την πλατφόρμα με την εισαγωγή Α.Φ.Μ. και πινακίδας αυτοκινήτου, μπορεί ο καθένας να ενημερώνεται για το αν είναι ασφαλισμένος και σε ποια Εταιρία. Διαπιστώθηκε, ότι από τις 100.000 αναζητήσεις που έγιναν στην πλατφόρμα, το 20% ήταν ανασφάλιστα οχήματα και 10% είχε μη σωστά καταχωρημένα στοιχεία από τις Ασφαλιστικές Εταιρίες στο Κέντρο Πληροφοριών. Τις πρώτες ημέρες ενεργοποίησης της πλατφόρμας, τα ασφαλισμένα οχήματα αυξήθηκαν κατά 60.000. Πολλοί από τους 60.000 είχαν ήδη καταβάλει τα ασφάλιστρα στον ασφαλιστικό διαμεσολαβητή, αλλά δεν είχαν φτάσει ακόμη στην Ασφαλιστική Εταιρία.
Από τα παραπάνω διαφαίνεται ότι υπάρχει σημαντικός δρόμος να διανυθεί στην ελληνική ασφαλιστική αγορά για την αντιμετώπιση των ανασφάλιστων οχημάτων. Το θετικό είναι ότι οι ζημιές που δηλώθηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2015 από ανασφάλιστα οχήματα ήταν μειωμένες κατά 12,81% έναντι του αντίστοιχου διαστήματος το 2014, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του Επικουρικού Κεφαλαίου Ασφάλισης Ευθύνης από Ατυχήματα Αυτοκινήτων.

– Οι ασφαλισμένοι προσανατολίζονται στην υποχρεωτική από το νόμο κάλυψη ή επιλέγουν και πρόσθετες καλύψεις στα ασφαλιστήρια συμβόλαια τους;

Οι ασφαλισμένοι όλο και περισσότερο φαίνεται να στρέφονται σε βασικά πακέτα καλύψεων. Το φαινόμενο έχει διογκωθεί λόγω και της οικονομικής κατάστασης.

– Η εικόνα του κλάδου είναι πτωτική. Συνολικά τους πρώτους τρεις μήνες του 2015 οι ασφαλίσεις που αφορούν στο αυτοκίνητο (αστικής ευθύνης και χερσαίων οχημάτων) μειώθηκαν κατά 19,4% (στοιχεία ΕΑΕΕ). Ποιες είναι οι προϋποθέσεις για να αντιστραφεί η πτώση;

Διανύοντας περίοδο οικονομικής ύφεσης, δεν είναι εύκολο να εξετάζουμε τρόπους αύξησης της παραγωγής του κλάδου Αυτοκινήτου. Παρόλα αυτά θα βοηθούσαν ιδιαιτέρως τα ακόλουθα:

• Άμεση, πιστή και συνεχής εφαρμογή των κρατικών ελέγχων για την ασφάλιση οχημάτων και επιβολή προστίμων σε ανασφάλιστους κατόχους
• Εφαρμογή εποπτικών ελέγχων σε εταιρείες χαμηλού ασφαλίστρου για την επάρκεια των αποθεμάτων τους
• Καλλιέργεια ασφαλιστικής συνείδησης και επισήμανση της αξίας της ασφάλισης
• Σύνδεση πώλησης προϊόντων κλάδου Αυτοκινήτου με προϊόντων άλλων κλάδων με παροχή συνολικά ελκυστικότερης τιμολόγησης

– Πως σκοπεύετε να αυξήσετε το μερίδιο σας; Μέσω ποιων καναλιών διάθεσης προωθείτε τα προγράμματα σας στην αγορά;

Η Eurolife προωθεί τα προγράμματα του κλάδου Αυτοκινήτων μέσω του δικτύου πρακτόρων καθώς και του δικτύου της Τράπεζας.

Η πολιτική της Εταιρίας στηρίζεται στην επιδίωξη για διατήρηση πελατών που έχουν συνεισφέρει στο καλό τεχνικό αποτέλεσμα και ενίσχυση των νέων εργασιών σε segments με ιστορικά μη ζημιογόνους δείκτες.

– Υπάρχουν εταιρείες που μειώνουν συνεχώς τα ασφάλιστρα στο αυτοκίνητο. Ποιες επιπτώσεις έχει η τιμολογιακή αυτή πολιτική στις εταιρείες και τους ασφαλισμένους;

• Αύξηση του δείκτη ζημιών και μείωση αποθεμάτων, με αποτέλεσμα τη δημιουργία αβεβαιότητας για υγιείς προοπτικές του κλάδου
• Πιθανή μη ανταπόκριση των Εταιριών στους ελέγχους του Επόπτη και στις απαιτήσεις του Solvency
• Μείωση των εσόδων των διαμεσολαβητών
• Δημιουργία λανθασμένης εντύπωσης στην πελάτη ότι τα προηγούμενα χρόνια τον «υπερχρέωναν» και απαξίωση του ασφαλιστικού προιόντος

Σχετικές δημοσιεύσεις

«Φως» για τη λύση του προβλήματος των ανασφάλιστων οχημάτων

Αντιπροσωπεία του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, με επικεφαλής τον Πρόεδρο του Γιάννη Χατζηθεοδοσίου και με τη συμμετοχή και του Προέδρου της ΓΣΕΒΕΕ

Ξεκινά η μεγάλη διασταύρωση για ανασφάλιστα Ι.Χ.

Από τη Δευτέρα 16 Ιουνίου, πρόκειται να ξεκινήσει η πρώτη μεγάλη ηλεκτρονική διασταύρωση της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών

Tι θα γίνει με τα ανασφάλιστα οχήματα;

Από τo meeting της Ύδρας, κατά το οποίο θίχτηκαν επείγοντα θέματα που απασχολούν τον κλάδο, δεν απουσίαζαν και τα ανασφάλιστα οχήματα.

Στις 322 από 385 οι δηλωμένες ζημίες με ανασφάλιστα

Μειωμένες κατά 16,36% ήταν οι δηλωμένες ζημιές με ανασφάλιστα αυτοκίνητα το πρώτο τρίμηνο του 2025 έναντι του αντίστoιχου διαστήματος

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Γ. Κυρλάκης στην κάμερα του I.W.: «Η διαμεσολάβηση χρειάζεται στήριξη για να αντιμετωπίσει τη σημερινή κατάσταση»

Tο φετινό Insurance Conference ανέδειξε και ανέλυσε όλα όσα συμβαίνουν στον κλάδο της Ιδιωτικής Ασφάλισης, μέσα από διακεκριμένους ομιλητές, στελέχη και επιχειρήσεις

I. Γιουμπάκης (SENATUS): «Το ακίνητο συνδέει real estate και ασφάλιση – Μοχλός ανάπτυξης με πολλαπλασιαστικά οφέλη»

Οι πελάτες ενδιαφέρονται για ουσιαστική προστασία. Αξιολογούν την πλήρη αξία του ακινήτου, τη ζημιά σε τρίτους και την απώλεια εισοδήματος

Γ. Καραβίας στην κάμερα του I.W.: «Λύση για τους υποχρεωτικούς κινδύνους τα MGAs, άπαξ και υπάρξει συνεννόηση ΕΑΕΕ-ΣΕΜΑ»

Tο φετινό Insurance Conference ανέδειξε και ανέλυσε όλα όσα συμβαίνουν στον κλάδο της Ιδιωτικής Ασφάλισης, μέσα από διακεκριμένους ομιλητές, στελέχη και επιχειρήσεις

Munich Re: Σαρώνουν οι καταστροφές, 95% άνω του μέσου όρου 10ετίας

Τι ποσοστό ζημιών αντιπροσωπεύει το κάθε φαινόμενο

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

H ΤτΕ προειδοποιεί για την JSC Dallbogg

Η Τράπεζα της Ελλάδος ξεκαθαρίζει ότι η εταιρεία δεν έχει δικαίωμα έκδοσης συμβολαίων στην Ελλάδα

Η Cover Insurance συνεχίζει την ανοδική της πορεία

Το 2024 έκλεισε με εντυπωσιακή αύξηση 16,37% στον κύκλο εργασιών - Ποιος είναι ο στόχος για το 2025

Περιφέρεια Κρήτης: Δημιουργία μηχανισμού για την κλιματική αλλαγή

Στ. Αρναουτάκης: «Να περάσουμε από τη θεωρία στην πράξη» - Ποιοι επιστημονικοί φορείς συμμετέχουν

Mediterraneo Hospital: Το πρώτο online δίκτυο αντιμετώπισης εγκεφαλικών επεισοδίων

Mια καινοτομία με ιδιαίτερη σημασία για τα νησιά, ιδίως κατά την τουριστική περίοδο

ΕΑΕΕ: Η ΕΕ παρατείνει την επάρκεια προστασίας δεδομένων του ΗΒ έως τον Δεκέμβριο του 2025

Οι σχετικές αποφάσεις παρατείνουν τη ροή προσωπικών δεδομένων από την ΕΕ προς το Ηνωμένο Βασίλειο - Ποια τα επόμενα βήματα