Οι πρακτικές αειφορίας και εταιρικής υπευθυνότητας με τις οποίες οι ελληνικές επιχειρήσεις μπορούν να επανέλθουν σε τροχιά βιώσιμης ανάπτυξης αναλύθηκαν από αξιόλογους ομιλητές στο 9o Ethos Sustainability Forum, που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Συνεδριακό Κέντρο της Εθνικής Ασφαλιστικής, από τα Ethos Events & το περιοδικό ΧΡΗΜΑ. Ακαδημαϊκοί και έμπειρα στελέχη της ελληνικής επιχειρηματικότητας μίλησαν για τις σύγχρονες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες σήμερα. Μέσα από σύγχρονα παραδείγματα επιχειρηματικότητας οι συμμετέχοντες στο συνέδριο ανέδειξαν τον τρόπο με τον οποίο η Αειφορία (Sustainability) αποτελεί τον πυρήνα της σύγχρονης επιχειρηματικότητας και το πώς η ανάπτυξη των εταιρειών στον 21ο αιώνα αρχίζει να βασίζεται σε νέα δεδομένα που αφορούν στο περιβάλλον, στην κοινωνία και στον άνθρωπο. Το συνέδριο πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Ινστιτούτου Επιχειρηματικής Ηθικής καθώς και με την στήριξη του Συμβουλίου ΣΕΒ για την Βιώσιμη Ανάπτυξη.
Ο σε χαιρετισμό του, έδωσε τον ορισμό της επιχειρηματικής ηθικής και του sustainability, λέγοντας ότι πρόκειται για ένα σύνολο κανόνων ευθύνης, ελέγχου διαφάνειας, συνεργασίας, συνέπειας και συνέχειας σε όλα τα επίπεδα της λειτουργίας της επιχείρησης. Μία εταιρεία που τα έχει αυτά κατά 90%, θα πάει ψηλά σύμφωνα με τον κ. Γκορτζή.
Η κα. Κατερίνα Κατσούλη, Σύμβουλος Αειφόρου Ανάπτυξης & CSR Director, Grant Thornton, αναφέρθηκε στους αναπτυξιακούς στόχους της χιλιετίας που τέθηκαν από τους αρχηγούς χωρών του ΟΗΕ στην αρχή της δεκαετίας του 2000. Εκεί έθεσαν τους δέκα κύριους στόχους μεταξύ των οποίων ήταν η εξάλειψη της ακραίας φτώχιας, η επίτευξη καθολικής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, η προώθηση της ισότητας και η ενδυνάμωση των γυναικών, η μείωση της παιδικής θνησιμότητας, η βελτίωση της μητρικής υγείας, η καταπολέμηση σοβαρών ασθενειών, όπως το aids, η ελονοσία και άλλες, η περιβαλλοντική αειφορία, η συνεργασία και οι συμμαχίες μεταξύ κρατών και του ιδιωτικού τομέα.
Στο πάνελ με θέμα «Χαράσσοντας την Εταιρική Στρατηγική Αειφορίας: Προκλήσεις και Ευκαιρίες» με Συντονίστρια τη κα. Λήδα Κοντογιάννη, Γενική Διευθύντρια του Ελληνικού Συμβουλίου Εταιρικής Διακυβέρνησης συμμετείχαν οι κ.κ. Αλέξανδρος Αθανασούλας, Πρόεδρος & Δ/ων Σύμβουλος, STIRIXIS GROUP, Νικόλαος Μαρινάκος, Διευθυντής Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, Εθνική Τράπεζα, Βασίλης Μονογυιός, Partner, Grant Thornton Greece, Σεραφείμ Ιωαννίδης, QHSSE Coordinating Manager, ΔΕΣΦΑ.
Ο κ. Αθανασούλας τόνισε ότι η βιωσιμότητα πρέπει να ξεκινά από την εταιρεία την ίδια, καθώς προϋπόθεση της βιώσιμης ανάπτυξης είναι η επιχείρηση να μπορεί να εξασφαλίζει την απρόσκοπτη λειτουργία της. Επίσης ανέφερε ότι η κερδοφορία είναι για την εταιρεία ότι το οξυγόνο για τον άνθρωπο. Δηλαδή την χρειάζεται για να υπάρχει αλλά δεν υπάρχει για αυτήν. Ο κ. Ιωαννίδης από την πλευρά του είπε ότι «στόχος μας είναι να συντηρήσουμε την εταιρεία μας με τρόπο αποδοτικό και ασφαλή για το περιβάλλον και με όφελος για τους πελάτες». Ως παραδείγματα πιο συγκεκριμένων στόχων ανέφερε: α) να μην χρησιμοποιείται ούτε ένα υλικό που να μην είναι ανακυκλώσιμο και β) Να λειτουργεί ανελλιπώς το δίκτυο της ΔΕΣΦΑ ώστε να μην υπάρχει διακοπή της παροχής ούτε για ένα δευτερόλεπτο.
Ο κ. Μαρινάκος υπογράμμισε ότι η Εθνική Τράπεζα είναι η μόνη ελληνική τράπεζα με πιστοποίηση επιχειρηματικής ηθικής, ενώ εφαρμόζει τις αρχές εταιρικής διακυβέρνησης πριν δημιουργηθεί ο σχετικός κώδικας στην Ελλάδα. Οι τρεις πυλώνες της εταιρικής διακυβέρνησης της Εθνικής Τράπεζας είναι σύμφωνα με τον κ. Μαρινάκο: α) Η προσυμβατική ενημέρωση, β) ο κώδικας ενημέρωσης των πελατών και γ) ο θεσμός συνηγόρου του πελάτη. Ο κ. Μονογυιός ανέφερε ότι δεν πρέπει να δαιμονοποιούνται οι εταιρείες και το κίνητρο τους που μπορεί να είναι η επίτευξη κέρδους. «Θέλουμε να προσφέρουμε υπηρεσίες που θα παράγουν πολλαπλασιαστικό όφελος στον πελάτη κι την κοινωνία» τόνισε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Βασίλης Μονογυιός, Partner, Grant Thornton Greece, στην παρουσίαση έρευνας: “Grant Thornton International Business Report 2014” αναφέρθηκε στους βασικούς λόγους που οι εταιρίες ακολουθούν τις αρχές της εταιρικής διακυβέρνησης στις διάφορες χώρες του κόσμου. Πρώτο βγήκε το cost management με 56% και το χτίσιμο του brand με το ίδιο ποσοστό. Στο 56% ψηφίστηκε το recruitment of staff, ενώ 45% έλαβε το tax relief και 40% πίεση των κυβερνήσεων ώστε να υιοθετούνται οι αρχές της εταιρικής διακυβέρνησης. Μεταξύ των κορυφαίων δράσεων εταιρικής κοινωνικής ευθύνης που οι επιχειρήσεις επιλέγουν ψηφίστηκαν η προώθηση της υγείας και της καλής ζωής του προσωπικού, η ευέλικτη εργασία, οι δωρεές στην κοινωνία, η διαχείριση των απορριμμάτων, και η συμμετοχή σε κοινωνικές δράσεις.
Το συνέδριο πραγματοποιήθηκε με την υποστήριξη των:
LEAD SPONSOR: STIRIXIS
ASSOCIATE SPONSOR: ARAG, NOVARTIS
CONFERENCE SPONSOR: CONFERIENCE, INNEWS, INTERAMERICAN, MDATA
CORPORATE PARTICIPATION: EΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ, ROCHE
ΥΠΟ ΤΗΝ ΑΙΓΙΔΑ: Ινστιτούτο Επιχειρηματικής Ηθικής
ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ: ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΣΕΒ ΓΙΑ ΤΗ ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα του συνεδρίου: http://sustainability.ethosevents.eu/el/
Για περισσότερες πληροφορίες: Σοφία-Αφροδίτη Βουλγαράκη, PR & Communication Manager, Ethos Media S.A, Tηλ. 210 9984901, Ε-mail.: voulgaraki.s@ethosmedia.eu