της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου
Δυσάρεστες εκπλήξεις επιφύλασσε για τις ασφαλιστικές εταιρίες της Βρετανίας το σχέδιο προϋπολογισμού για το 2017, που παρουσίασε ο υπουργός Οικονομικών, Τζορτζ Όσμπορν, αφού προβλέπει αύξηση του φόρου στα ασφάλιστρα για τις ασφάλειες αυτοκινήτου και κατοικίας κατά 0,5% στο 10%, από 9,5% προηγουμένως, ώστε να συγκεντρωθούν κεφάλαια για την αντιπλημμυρική προστασία. Παρόλα αυτά, οι μετοχές των ασφαλιστικών κινήθηκαν ανοδικά, καθώς η αύξηση ήταν μικρότερη από ότι είχαν προεξοφλήσει.
Ο φόρος επί των ασφαλίστρων (Insurance Tax Premium ή IPT) είχε αυξηθεί κατά 3,5% και κατά το περασμένο έτος. Τότε, οι περισσότερες ασφαλιστικές είχαν μετακυλήσει το κόστος στους πελάτες τους, κάτι που οδήγησε σε αύξηση 8% στα ασφάλιστρα αυτοκινήτου. Τώρα όμως εκτιμάται ότι αυτό είναι δύσκολο να γίνει, με αποτέλεσμα να είναι ορατό το ενδεχόμενο να απορροφήσουν οι εταιρείες τις αυξήσεις, κάτι που θα έχει παρενέργειες στην κερδοφορία τους.
“Παρότι η περαιτέρω αύξηση του IPT ίσως οδηγήσει σε πρόσθετες επιβαρύνσεις για τα νοικοκυριά, εντούτοις είμαστε ικανοποιημένοι που η κυβέρνηση δεσμεύθηκε να χρησιμοποιήσει τους πόρους για αντιπλημμυρική προστασία”, σχολίασε ο διευθύνων σύμβουλος της ασφαλιστικής Direct Line, Paul Geddes.
Πιο έντονη ήταν η αντίδραση της Βρετανικής Ενωσης Ασφαλιστικών Διαμεσολαβούντων (BIBA) που δήλωσε “κατάπληκτη που η κυβέρνηση αποφάσισε να αυξήσει και άλλο τον φόρο επί των ασφαλίστρων”. Σε έρευνα που διενήργησε ένα από τα μέλη της BIBA, η Automobiles Association (AA) σε 29.000 οδηγούς ΙΧ στη Βρετανία, το 87% χαρακτήρισε άδικες τις αυξήσεις, προσθέτοντας ότι ίσως ενθαρρύνουν ορισμένους να οδηγούν ανασφάλιστοι. Όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της BIBA Steve White, παρότι ο IPT είναι φόρος που συλλέγεται και αποδίδεται από τις ασφαλιστικές εταιρείες, εντούτοις καταβάλλεται από τους πελάτες τους, δηλαδή τους κατόχους συμβολαίων ασφάλισης κατοικίας, τους οδηγούς ΙΧ και τις επιχειρήσεις, μικρές και μεγάλες.