Αναζητά κατεύθυνση η ασφάλιση αυτοκινήτου, εκρηκτική άνοδος στις ταξινομήσεις νέων επιβατικών

του Βάιου Κρόκου

Ένα στοιχεία αισιοδοξίας με στόχο την επιστροφή στην “κανονικότητα” αποτελούν τα νέα για τις ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων, τόσο για την εγχώρια οικονομία όσο και για τον τομέα της ασφάλισης. Ειδικότερα, εντυπωσιακή ήταν η αύξηση των ταξινομήσεων καινούργιων οχημάτων, σύμφωνα με τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, καθώς διαμορφώθηκαν στο +140% τον Μάρτιο σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020.

Πιο συγκεκριμένα, ο Μάρτιος 2021 σημείωσε 8.984 πωλήσεις καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων έναντι των μόλις 3.743 ταξινομήσεις τον αντίστοιχο μήνα του 2020. Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Μάρτιο αποτελούσε την αρχή της πανδημίας του κορωνοϊού, κάτι που “πάγωσε” τις πωλήσεις αυτοκινήτων και μοτοσικλετών στην Ελλάδα.

Από την σκοπία της ασφαλιστικής αγοράς, κρίσιμο είναι το ερώτημα για το ύψος της νέας ασφαλιστέας ύλης που μπορεί να διοχετευθεί στο σύνολο της παραγωγής. Σημαντικό ζητούμενο επίσης αποτελούν και τα νέα ενδεχόμενα συμβόλαια ασφάλισης που μπορούν να προκύψουν από την ανάταση της οικονομικής δραστηριότητας, ιδιαίτερα στις τουριστικές εργασίες – στο μέτρο του εφικτού – (ενοικίαση οχημάτων, δικύκλων κλπ).

Από την άλλη πλευρά, το 2020 αποτέλεσε μια χρονιά περαιτέρω πιέσεων στο ασφάλιστρο λόγω των έκτακτων μέτρων (lockdown), με αρκετές εταιρείες να παρέχουν εκπτώσεις στην προσπάθεια να ανακόψουν ένα νέο κύμα ανασφάλιστων, επιδιώκοντας παράλληλα – σε κάποιες περιπτώσεις – την αποκόμιση μεγαλύτερου μεριδίου αγοράς. Ως εκ τούτου, το μέσο ασφάλιστρο αυτοκινήτου υποχώρησε στα 155,3 ευρώ/έτος έναντι 175,91 ευρώ/έτος, σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία της Insurancemarket.

Στο πλαίσιο της ευρύτερης εικόνας, αξίζει να σημειωθεί πως αύξηση κατά 6,71% σημείωσαν οι αναγγελθείσες ζημιές από ανασφάλιστα οχήματα για το πρώτο τρίμηνο του 2021 σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Συγκεκριμένα, οι ζημιές ανήλθαν στις 350 από 328 πέρσι.

Από την άλλη πλευρά, σημαντική είναι η μείωση που καταγάφεται στις αποζημιώσεις του λογαριασμού “ανασφάλιστα οχήματα” του Επικουρικού Κεφαλαίου Αυτοκινήτων καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία κατεβλήθησαν 344 αποζημιώσεις ύψους 3,72 εκατ. ευρώ ενώ το αντίστοιχο διάστημα του 2020 κατεβλήθησαν 600 αποζημιώσεις ύψους 6,8 εκατ. ευρώ.

Κατά τα άλλα, όπως αποτυπώνονται και από τα τελευταία στοιχεία της ΕΑΕΕ (Ιανουάριος – Φεβρουάριος 2021), τα ασφάλιστρα αυτοκινήτου κινήθηκαν χαμηλότερα κατά 6,8% σε σχέση με το περυσινό α’ δίμηνο, απόρροια του lockdown και της χαμηλότερης τιμολόγησης που ακολουθούν ακόμα κάποιες ασφαλιστικές.

Στον αντίποδα, πληθαίνουν οι φωνές που εκτιμούν πως με την οριστική άρση του lockdown και την επιστροφή στην “κανονικότητα” θα υπάρξουν αναπροσαρμογές προς τα πάνω για τα ασφάλιστρα, στο πλαίσιο της “επάρκειας των ασφαλίστρων“, ώστε να μην “δημιουργούνται ζημιές”.

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*