ΚΕ.Π.ΚΑ: Πόσες ήταν οι καταγγελίες και τα παράπονα για ασφαλιστικές υπηρεσίες το 2020

Αρνητικός πρωταγωνιστής εν μέσω πανδημίας όπως αποδεικνύεται ήταν το κλάδος ταχυδρομικών υπηρεσιών καθώς 1 στις 3 περιπτώσεις παραπόνων – καταγγελιών αφορά παρόχους του. Από την άλλη πλευρά, 42 ήταν οι παρεμβάσεις που σχετίζονται με ασφαλιστικές υπηρεσίες, ποσοστό μόλις 1,57% του συνόλου των παραπόνων. Συγκεκριμένα, τo 2020, το ΚΕ.Π.ΚΑ. – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών δέχθηκε 2.675 ερωτήματα – καταγγελίες – παράπονα καταναλωτών. Η ανάλυσή τους είναι:

A/A Κατηγορία Αριθμός Ποσοστό
1 Πάροχοι ταχυδρομικών υπηρεσιών 806 30,13
2 Πάροχοι τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών 372 13,91
3 Ελαττωματικά προϊόντα – Εγγυήσεις 231 8,64
4 Πωλήσεις από απόσταση 192 7,18
5 Δικαιώματα επιβατών 126 4,71
6 Λοιπές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες 111 4,15
7 Κακή παροχή υπηρεσιών από ελ. επαγγελματίες 105 3,93
8 Ρύθμιση χρεών υπερχρεωμένων νοικοκυριών 102 3,81
9 Δημόσιες υπηρεσίες – υπηρεσίες ΟΤΑ 87 3,25
10 Λοιπές καταγγελίες 87 3,25
11 Τουριστικές υπηρεσίες 84 3,14
12 Πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας 57 2,13
13 Ασφαλιστικές υπηρεσίες 42 1,57
14 Ινστιτούτα – γυμναστήρια 42 1,57
15 Ενοίκια – κοινόχρηστα – ακίνητα 36 1,35
16 Προκαταβολές 33 1,23
17 Αθέμιτες εμπορικές πρακτικές 27 1,01
18 Ακατάλληλα τρόφιμα 27 1,01
19 Υπερβολικές απαιτήσεις καταναλωτών 24 0,90
20 Πάροχοι νερού 21 0,79
21 Πάροχοι φυσικού αερίου 15 0,56
22 Αυξήσεις τιμών 15 0,56
23 Εκπτώσεις 12 0,45
24 Ασφάλεια προϊόντων (πλην τροφίμων) 9 0,34
25 Φάρμακα – Υγεία 9 0,34
26 Παραβίαση προσωπικών δεδομένων & Ιδιωτικής ζωής 3 0,11
ΣΥΝΟΛΟ 2.675 100,00

Όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση

Μέσα στο 2020, δεχτήκαμε 606 καταγγελίες, 333 παράπονα, 1.736 ερωτήματα καταναλωτών.

Πρέπει να τονίσουμε ότι από το σύνολο των 2.675 ερωτημάτων, παραπόνων και καταγγελιών, μόνο το 32,82% κατατέθηκε, από μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. Το υπόλοιπο 67,18% κατατέθηκε, από καταναλωτές, που «ανακάλυψαν» το ΚΕ.Π.ΚΑ., όταν είχαν προσωπικό πρόβλημα, το χρησιμοποίησαν, για συμβουλές, αλλά δεν ενδιαφέρθηκαν να το στηρίξουν, με το να γίνουν μέλη.

Το 85,15% των καταγγελιών επιλύθηκαν, υπέρ των καταναλωτών, μετά από παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ., στους προμηθευτές. Το 1,5% των καταγγελιών δεν επιλύθηκαν, λόγω ελλιπών, στοιχείων, που προσκόμισαν οι καταναλωτές, ή λόγω αδράνειας των μηχανισμών ελέγχου της Πολιτείας, ή λόγω υπερβολικών απαιτήσεων των καταναλωτών. Για το 12,87% των καταγγελιών δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία της επίλυσης, η οποία συνεχίζεται το 2021. To 0,48% των καταγγελιών παραπέμφθηκε στην Ε.Φ.Δ, όπου δόθηκε συμβιβαστική λύση.

Οι καταναλωτές – μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. ωφελήθηκαν, με τη μεσολάβηση του ΚΕ.Π.ΚΑ., με το ποσό των 107.275,23 ευρώ. Αναλυτικά από:

  • Ακυρώσεις συμβολαίων ινστιτούτων αδυνατίσματος και γυμναστηρίων: 66.415,50 ευρώ
  • Επιστροφές χρεώσεων και ακυρώσεις συμβολαίων παρόχων τηλεπικοινωνιών: 8.689,47 ευρώ
  • Αποζημιώσεις για ελαττωματικά προϊόντα: 6.164,73 ευρώ
  • Αποζημιώσεις, από ελεύθερους επαγγελματίες: 5.250,00 ευρώ
  • Αποζημιώσεις, από λοιπές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες: 4.308,03 ευρώ
  • Ακυρώσεις συμβάσεων πωλήσεων, από απόσταση: 4.255,71 ευρώ
  • Αποζημιώσεις, από παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας: 4.224,15 ευρώ
  • Αποζημιώσεις, από τουριστικές υπηρεσίες: 4.209,81 ευρώ
  • Αποζημιώσεις, από παρόχους φυσικού αερίου: 2.080,83 ευρώ
  • Αποζημιώσεις, από αθέμιτες εμπορικές πρακτικές: 1.197,00 ευρώ
  • Επιστροφές νοσηλίων: 480,00 ευρώ

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*