Μόλις 27 καταγγελίες για ασφαλιστικές υπηρεσίες στο Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών το πρώτο 8μηνο

Ικανοποιητικό μπορεί να χαρακτηρισθεί το γεγονός ότι μόλις το 2,29% του συνόλου των καταγγελιών στο Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών αφορά ασφαλιστικές υπηρεσίες (27), σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που βλέπουν το φως της δημοσίοτητας. Ειδικότερα:

To οχτάμηνο του 2020, το ΚΕ.Π.ΚΑ. – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών δέχθηκε 1.179 καταγγελίες – παράπονα καταναλωτών. Με 81.527,67 ευρώ αποζημιώθηκαν τα μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. με τη μεσολάβησή μας, στις επιχειρήσεις, που τους είχαν δημιουργήσει προβλήματα, χωρίς καν να υπολογίσουμε τα ποσά, από τα οποία απαλλάχτηκαν οι υπερχρεωμένοι καταναλωτές – μέλη μας με αποφάσεις Ειρηνοδικείων. Στα ποσά αυτά, δε συνυπολογίζουμε τα χρήματα, που γλιτώνουν, κάθε χρόνο, οι καταναλωτές, από το χαράτσι της Χαλκιδικής, που υπολογίζονται, σε 3.000.000 ευρώ, ανά έτος.

Μέσα στο πρώτο οχτάμηνο του 2020, δεχτήκαμε 333 καταγγελίες, 678 παράπονα, 168 ερωτήματα καταναλωτών.

Το σύνολο σχεδόν των καταγγελιών λύθηκε, προς όφελος των Καταναλωτών, μετά από παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ. στους προμηθευτές. Πρέπει να επισημάνουμε ότι το ΚΕ.Π.ΚΑ. είναι, ίσως, η μόνη Ένωση Καταναλωτών, η οποία παρεμβαίνει, στους προμηθευτές και διασφαλίζει τα δικαιώματα των καταναλωτών. Είναι πραγματικά αξιοσημείωτο το γεγονός ότι προμηθευτές, που παραβαίνουν τους κανόνες, στις συναλλαγές τους, με τους καταναλωτές, υποχρεώνονται να εφαρμόσουν, στην πράξη, το δικαίωμα, για αποζημίωση των καταναλωτών, μετά από την παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ.

Οι καταναλωτές – μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. ωφελήθηκαν, με τη μεσολάβηση του ΚΕ.Π.ΚΑ., με το ποσό των 81.527,67 ευρώ. Αναλυτικά από:

  • Ακυρώσεις συμβολαίων ινστιτούτων αδυνατίσματος και γυμναστηρίων: 66.415,50 ευρώ
  • Επιστροφές χρεώσεων και ακυρώσεις συμβολαίων παρόχων τηλεπικοινωνιών και ταχυδρομικών υπηρεσιών: 5.107,71 ευρώ
  • Αντικατάσταση ελαττωματικών προϊόντων: 3.686,76 ευρώ
  • Αποζημιώσεις, από τουριστικές υπηρεσίες: 3.579,81 ευρώ
  • Ακυρώσεις συμβάσεων πωλήσεων, από απόσταση: 1.330,89 ευρώ
  • Αποζημιώσεις, από αθέμιτες εμπορικές πρακτικές: 1.197,00 ευρώ
  • Αποζημιώσεις, από λοιπές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες: 235,23 ευρώ
  • Αποζημιώσεις, από παρόχους φυσικού αερίου: 210,00 ευρώ

Γνωρίζουμε ότι ο αριθμός των καταγγελιών – παραπόνων θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερος. Όμως, η δύναμη του ΚΕ.Π.ΚΑ. πηγάζει, από τη συμμετοχή των μελών του και τις συνδρομές τους. Θα θέλαμε να μπορούμε να εξυπηρετούμε όλους τους καταναλωτές, στη χώρα μας, αλλά αυτό είναι αδύνατο με τις οικονομικές μας δυνατότητες. Για αυτό, ζητούμε, από όλους τους καταναλωτές, να γίνουν μέλη, στο ΚΕ.Π.ΚΑ. να στηρίξουν την ύπαρξη και τη λειτουργία του ΚΕ.Π.ΚΑ., ώστε να μπορούν να απευθύνονται, σε αυτό και να δικαιώνονται, όχι μόνον, όταν έχουν κάποιο πρόβλημα. Η μεγαλύτερη προσφορά του ΚΕ.Π.ΚΑ., στους καταναλωτές είναι η δράση του, για δημιουργία, συμπλήρωση ή διόρθωση νομοθεσίας ή αποφάσεων, που μας αφορούν. Επίσης, ζητούμε, από τους καταναλωτές, όποτε συναντούν κάποιο πρόβλημα, με τις αγορές ή τις συναλλαγές τους, να μη διστάζουν να επικοινωνούν, με το ΚΕ.Π.ΚΑ. Άλλωστε, όταν οι Καταναλωτές ασκούν υπεύθυνη εποπτεία, στην αγορά και καταγγέλλουν «τα στραβά», στο ΚΕ.Π.ΚΑ., τα αποτελέσματα είναι θεαματικά.

One comment

  1. Στην Ετήσια Έκθεση της Ανεξάρτητης Αρχής για τα πεπραγμένα του 2019, που δόθηκε στη δημοσιότητα την 1η Ιουλίου, περιλαμβάνονται και απολογιστικά στοιχεία για τις αναφορές που δέχτηκε από καταναλωτές σχετικά με υπηρεσίες ασφάλισης.
    Συνολικά, οι αναφορές ήταν 432, αυξημένες σε σχέση με το 2018 (405) και το 2017 (373). Το 38% των αναφορών ήταν για ασφάλιση Υγείας, Ατυχημάτων, το 33,1% για ασφάλιση Ζωής, το 28% για ασφάλιση Κατοικίας- Ιδιοκτησίας, το 0,5% για ασφαλίσεις Μεταφορών και το 0,5%, επίσης, των αναφορών σχετίζονταν με ταξιδιωτική ασφάλιση.
    Οποτε λεω εγω τωρα μηπως το οτι ο κοσμος εκαστε τοσο καιρο μεσα επαιξε τον ρολο του?μηπως το οτι ο κοσμος φοβαται να κινηθει?ΔΥΣΤΥΧΩς η εικονα δεν νομιζω οτι ειναι αντιπροσοπευτικη…….

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*