Ασφαλιστικές υπηρεσίες: Σε 84 περιπτώσεις μεσολάβησε το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών το 2021

To 2021, το ΚΕ.Π.ΚΑ. – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών δέχθηκε 2.582 ερωτήματα – καταγγελίες – παράπονα καταναλωτών. Η ανάλυσή τους είναι:

A/A Κατηγορία   Αριθμός Ποσοστό
1 Ελαττωματικά προϊόντα – εγγυήσεις 588 22,7
2 Πωλήσεις από απόσταση 362 14,0
3 Πάροχοι τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών 346 13,4
Ενέργεια 298 11,5
Πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας 248
Πάροχοι φυσικού αερίου 44
Νοθεία –Κλοπή καυσίμων 6
4 Χρηματοοικονομικές υπηρεσίες 196 7,6
Τραπεζικές υπηρεσίες 124
Εταιρίες ενημέρωσης οφειλετών 32
Ασφαλιστικές υπηρεσίες 84
Πτώχευση καταναλωτών 16
5 Πάροχοι ταχυδρομικών υπηρεσιών 172 6,7
6 Υπηρεσίες από ελεύθερους επαγγελματίες 144 5,6
7 Τουριστικές υπηρεσίες 102 4,0
8 Ινστιτούτα-Γυμναστήρια 82 3,2
9 Μεταφορές 54 2,1
Αεροπορικές μεταφορές 42
Ακτοπλοϊκές μεταφορές 6
Αστικές μεταφορές 4
Υπεραστικές μεταφορές 2
10 Δημόσιες υπηρεσίες 52 2,0
11 Αθέμιτες εμπορικές πρακτικές 34 1,3
12 Ακίνητα 32 1,2
13 Προκαταβολές 30 1,2
14 Ακατάλληλα τρόφιμα 22 0,9
15 Πάροχοι νερού 16 0,6
16 Λοιπές καταγγελίες 14 0,5
17 Παραβίαση προσωπικών δεδομένων και ιδιωτικής ζωής 12 0,5
18 Σούπερ Μάρκετ 12 0,5
19 Αυξήσεις τιμών 8 0,3
20 Υπερβολικές απαιτήσεις καταναλωτών 6 0,2
ΣΥΝΟΛΟ   2.582 100,00

Ειδικότερα, όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση:

“Μέσα στο 2021, δεχτήκαμε 432 καταγγελίες, 2026 παράπονα, 124 ερωτήματα καταναλωτών.

Πρέπει να τονίσουμε ότι από το σύνολο των 2.582 ερωτημάτων, παραπόνων και καταγγελιών, μόνο το 20,30% κατατέθηκε, από μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. Το υπόλοιπο 79,70% κατατέθηκε, από καταναλωτές, που «ανακάλυψαν» το ΚΕ.Π.ΚΑ., όταν είχαν προσωπικό πρόβλημα, το χρησιμοποίησαν, για συμβουλές, αλλά δεν ενδιαφέρθηκαν να το στηρίξουν, με το να γίνουν μέλη.

Το 86,11% των καταγγελιών επιλύθηκαν, υπέρ των καταναλωτών, μετά από παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ., στους προμηθευτές. Το 9,04% των καταγγελιών δεν επιλύθηκαν, λόγω ελλιπών, στοιχείων, που προσκόμισαν οι καταναλωτές, ή λόγω αδράνειας των μηχανισμών ελέγχου της Πολιτείας, ή λόγω υπερβολικών απαιτήσεων των καταναλωτών. Για το 2,31% των καταγγελιών δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία της επίλυσης, η οποία συνεχίζεται το 2022. To 2,54% των καταγγελιών παραπέμφθηκε στις επιτροπές εναλλακτικής επίλυσης διαφορών, όπου δόθηκε συμβιβαστική λύση.

Οι καταναλωτές – μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. ωφελήθηκαν, με τη μεσολάβηση του ΚΕ.Π.ΚΑ., με το ποσό των 169.850,86 ευρώ. Αναλυτικά από:

  • Επιστροφές χρεώσεων από χρηματοοικονομικές υπηρεσίες: 50.792,94 ευρώ
  • Αποζημιώσεις, για ελαττωματικά προϊόντα: 41.016,44 ευρώ
  • Αποζημιώσεις, από ασφαλιστικές υπηρεσίες: 36.055,30 ευρώ

  • Ακυρώσεις συμβάσεων πωλήσεων, από απόσταση: 17.597,34 ευρώ
  • Ακυρώσεις συμβολαίων ινστιτούτων αδυνατίσματος και γυμναστηρίων: 15.120,92 ευρώ
  • Επιστροφές χρεώσεων παρόχων τηλεπικοινωνιών: 5.624,10 ευρώ
  • Αποζημιώσεις, από τουριστικές υπηρεσίες: 2.903,08 ευρώ
  • Επιστροφές χρεώσεων από παρόχους ταχυδρομικών υπηρεσιών: 219,70 ευρώ
  • Αποζημιώσεις, από παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας: 202,12 ευρώ
  • Επιστροφές προκαταβολών: 180 ευρώ
  • Αποζημιώσεις, από παρόχους φυσικού αερίου: 112,02 ευρώ
  • Επιστροφές νοσηλίων: 26,90 ευρώ

Γνωρίζουμε ότι ο αριθμός των καταγγελιών – παραπόνων θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερος. Για αυτό, ζητούμε, από όλους τους καταναλωτές, όποτε συναντούν κάποιο πρόβλημα με τις αγορές ή συναλλαγές τους, να μη διστάζουν να επικοινωνούν, με το ΚΕ.Π.ΚΑ. Άλλωστε, όταν οι καταναλωτές ασκούν υπεύθυνη εποπτεία, στην αγορά και καταγγέλλουν «τα στραβά», στο ΚΕ.Π.ΚΑ., τα αποτελέσματα είναι θεαματικά. Όμως, το ΚΕ.Π.ΚΑ., για να επιλύσει τα προβλήματα των καταναλωτών και να συμβουλέψει όλους όσους το χρησιμοποιούν, χρειάζεται περισσότερα μέλη”.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*