ARAG: Μετατρέπεται σε «έξυπνο ασφαλιστή»

Το 29th Thessaloniki Insurance Conference, το μοναδικό ασφαλιστικό συνέδριο της Βορείου Ελλάδος έρχεται την Τετάρτη 6 Μαρτίου στη Θεσσαλονίκη από την Insurance Innovation και το InsuranceForum.gr. Οι επαγγελματίες της ασφαλιστικής βιομηχανίας θα ενημερωθούν για όλες τις σημαντικές προκλήσεις που παρουσιάζονται στον κλάδο σε μία εποχή ολότελα ψηφιακή.

Η ARAG σταθερός χορηγός των συνεδρίων της Insurance Innovation ανά την Ελλάδα δε θα μπορούσε να απουσιάζει από ένα συνέδριο που αφορά τη διαμεσολάβηση στη νέα ψηφιακή εποχή. Με αφορμή τη συμμετοχή της λοιπόν, στο 29th Thessaloniki Insurance Conference και την ομιλία της «Internet of Things ή Insurance of Things;» η Μυρτώ Χαμπάκη, Group International Projects and Solvency II της ARAG SE μιλάει στο ΙnsuranceForum.gr για την τεχνολογία ήρθε να αναζωογονήσει και να μετασχηματίσει τον παραδοσιακό χώρο τον ασφαλίσεων με στόχο τη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών και την αύξηση της ανταγωνιστικότητας.

Κυρία Χαμπάκη,

  1. Πώς βλέπετε την ψηφιακή εποχή; Ποιες είναι οι βασικές προκλήσεις που καλείστε να αντιμετωπίσετε;

ΜΧ: H ψηφιακή εποχή, ως παγκόσμιο φαινόμενο καλπάζει με ραγδαίους ρυθμούς και μέρα με τη μέρα μας φέρνει αντιμέτωπους με νέους κόσμους αλλά και με ασύλληπτες μέχρι πρότινος εμπειρίες, που παραπέμπουν σε ταινίες επιστημονικής φαντασίας. Η εξέλιξη της ανθρώπινης  τεχνολογίας την τελευταία δεκαετία είναι πραγματικά συναρπαστική αφού μας έφερε τα tablets, το kindle, τα αυτοκίνητα Tesla, την έννοια της επαυξημένης πραγματικότητας (augmented reality), τα ανθρωπόμορφα ρομπότ, την γενετική μηχανική, τα hoverboards, την εισβολή των social media, τα drones και τόσα άλλα, που άλλαξαν την  καθημερινότητα, τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τον κόσμο, τη ψυχοσύνθεση και τις ανάγκες μας. Η ψηφιακή εποχή άλλαξε, αλλάζει και θα συνεχίσει να αλλάζει και στο μέλλον την κοινωνία, τις επιχειρήσεις και την οικονομία. Αναπόφευκτα, η ασφάλιση σαν προϊόν αλλά και η  ασφαλιστική εταιρία σαν οργανισμός άλλαξε και αυτή  και θα συνεχίσει να αλλάζει και στο μέλλον.

Η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζει λοιπόν η σύγχρονη ασφαλιστική εταιρία, είναι να μπορέσει να αφουγκραστεί σωστά τις αναδυόμενες ανάγκες των πελατών της όπως αυτές διαμορφώνονται μέσα στη ψηφιακή εποχή, αλλά παράλληλα, να μπορέσει και να τις υποστηρίζει τεχνολογικά με τις κατάλληλες συσκευές και εφαρμογές. Δηλαδή, το μυστικό της επιτυχίας κρύβεται στο «πάντρεμα» της σωστής ανάγκης με το σωστό τεχνολογικό μέσο ή gadget, που θα εξυπηρετήσει καλύτερα το συγκεκριμένο καταναλωτικό κοινό.

  1. Μπορεί το διαδίκτυο να αλλάξει τα πάντα στον τρόπο λειτουργίας των ασφαλιστικών εταιρειών και στην πώληση ασφαλιστικών προϊόντων;

ΜΧ: Το διαδίκτυο έχει ήδη αλλάξει τον τρόπο λειτουργίας των ασφαλιστικών εταιριών αλλά και την πώληση των ασφαλιστικών προϊόντων εδώ και χρόνια, αφού από μόνο του αποτελεί ένα εναλλακτικό/υβριδικό κανάλι πώλησης. Η χρήση του διαδικτύου έχει αλλάξει τους πελάτες μας, αφού δημιούργησε πιο «έξυπνους πελάτες», δηλαδή πιο ενημερωμένους πελάτες, πιο απαιτητικούς πελάτες  και πελάτες που κάνουν χρήση των social media για την εξεύρεση πληροφοριών για τα προϊόντα μας αλλά και για την ποιότητα της εξυπηρέτησης μας.

Το διαδίκτυο όμως, πέραν από εναλλακτικό δίκτυο πωλήσεων έφερε και νέους ανταγωνιστές στον κλάδο αφού μεγάλα διαδικτυακά start ups αλλά και εδραιωμένοι κολοσσοί στο χώρο , εισχωρούν στον κάδο και απαιτούν μερίδιο της πίτας. Παράλληλα, μέσα στο διαδίκτυο αναπτύχθηκαν καινούργια πωλησιακά μοντέλα όπως πχ οι aggregators και οι ασφαλιστικές εταιρίες που λειτουργούν αποκλειστικά με online δίκτυο.

Συνεπώς, το διαδίκτυο επηρέασε και θα συνεχίσει να επηρεάζει τα κανάλια διανομής, τους πελάτες και τα επιχειρηματικά μοντέλα του ασφαλιστικού κλάδου.

  1. Οι ασφαλιστικές εταιρείες μπορούν να ανταποκριθούν στη ραγδαία τεχνολογική εξέλιξη; Ποιους κινδύνους αντιμετωπίζουν;

ΜΧ: Σαφώς και ο ασφαλιστικός κλάδος μπορεί να ανταποκριθεί στην ραγδαία τεχνολογική εξέλιξη. Ήδη υπάρχουν γύρω μας άπειρα παραδείγματα αλλαγής της  παραδοσιακής ασφαλιστικής κουλτούρας προς την ψηφιακή ασφαλιστική κουλτούρα. Η κάθε ασφαλιστική εταιρία έχει διαμορφώσει τη δική της στρατηγική για να ανταποκριθεί στο αναδυόμενο περιβάλλον του κλάδου.  Τα τελευταία χρόνια παρατηρούμε  τη ραγδαία ανάπτυξη του InsurTech. Τι σημαίνει InsurTech με δύο λόγια: Η  χρήση τεχνολογικών καινοτομιών στον κλάδο της ασφάλισης που έχουν ως στόχο την μείωση του λειτουργικού κόστους, την αύξηση της παραγωγικότητας και της αποτελεσματικότητας και την ανάπτυξη νέων επιχειρηματικών μοντέλων βασιζόμενων σε τεχνολογικές λύσεις. Βέβαια , η ασφαλιστική αγορά είναι μια ιδιαίτερα δύσκολη και «απρόθυμη» αγορά και αργεί να ενσωματώσει λύσεις υψηλής τεχνολογίας και αυτό γιατί το νομικό πλαίσιο που την ρυθμίζει είναι ιδιαίτερα πολύπλοκο και απαιτητικό. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που μεγάλοι και εδραιωμένοι παραδοσιακοί ασφαλιστές του χώρου δεν συνεργάζονται εύκολα με InsurTech Start Ups.

Συνεπώς, ο μεγαλύτερος κίνδυνος κατά την εφαρμογή των ψηφιακών στρατηγικών των εταιριών του ασφαλιστικού κλάδου, έγκειται στην απροθυμία ή την ανησυχία τους να ενσωματώσουν εγκαίρως την φιλοσοφία της τεχνολογίας στις καθημερινές τους εργασίες, χάνοντας έτσι, πολύτιμο χρόνο που μπορεί να τους κοστίσει σε  μερίδιο πωλήσεων ή να τις καταστήσει «απαξιωμένες» στην επικοινωνία τους με τον σύγχρονο καταναλωτή.

  1. Πώς ανταποκρίνεστε στις απαιτήσεις του αυξανόμενου και απαιτητικού κοινού millennials;

ΜΧ: Η γενιά Χ( 1980’s), οι millennials (2000’s) αλλά και η γενιά Ζ που ακολουθεί και εντάσσεται  χρόνο με το χρόνο στο πελατειακό δυναμικό, παρουσιάζουν μια συνεχώς αυξανόμενη οικειότητα με την τεχνολογία την οποία και χρησιμοποιούν για τις καθημερινές τους συναλλαγές.

Η χρήση της τεχνολογίας δεν περιορίζεται στην χρήση του διαδικτύου από υπολογιστή, αλλά επεκτείνεται στη την χρήση tablets , έξυπνων τηλεφώνων και τα τελευταία χρόνια, στη χρήση άλλων έξυπνων συσκευών.

Η εποχή των  μοντέλων της “ δια ζώσης» πώλησης αλλά και της dot.com πώλησης, σταδιακά παρέρχεται. Γι’ αυτό και η κάθε σύγχρονη ασφαλιστική εταιρία πρέπει να είναι σε θέση να προσφέρει δυναμικές συναλλακτικές δυνατότητες οι οποίες να εφαρμόζονται σε όλα τα κανάλια πώλησης που έχει στην διάθεση της, ακόμα και αν αυτό σημαίνει ότι η πώληση μπορεί να γίνεται μέσω ενός καναλιού αλλά η ολοκλήρωση της συναλλαγής που την αφορά να γίνεται μέσω άλλου καναλιού – ως υβριδική πώληση. Παραδείγματος χάριν, ένας πελάτης θα πρέπει να έχει τη δυνατότητα να έρχεται σε επαφή με έναν πωλητή της εταιρίας δια ζώσης ή τηλεφωνικά, αλλά να μπορεί να προχωρήσει στη σχετική συναλλαγή μέσω υπολογιστή.

Ο Όμιλος ARAG με τα μάτια στο μέλλον και αντιμετωπίζοντας τις προκλήσεις της ψηφιακής εποχής μετατρέπεται σε «έξυπνο ασφαλιστή» – Smart Insurer, προσφέροντας «έξυπνα προϊόντα» Νομικής Προστασίας, χρησιμοποιώντας «έξυπνα δεδομένα» και «έξυπνες συσκευές» και αναπτύσσοντας «έξυπνη εταιρική κουλτούρα» με στόχο την παροχή υπηρεσιών  που υπερβαίνουν τις συνηθισμένες σε ταχύτητα και ευκολία, με επίκεντρο πάντα τις ανάγκες του σύγχρονου πελάτη.

Πηγή: insuranceforum.gr

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*