back to top
23.2 C
Athens
Τετάρτη 2 Οκτωβρίου 2024

Όλα όσα ειπώθηκαν στην παρουσίαση της μελέτης του Ε.Ε.Α. για τις Σχολές Οδηγών

Εκατοντάδες επαγγελματίες από τις Σχολές Οδηγών και παράγοντες της αγοράς παρακολούθησαν τη διαδικτυακή ενημερωτική εκδήλωση, τη Δευτέρα 9/11/2020, όπου παρουσιάστηκε η μελέτη για το μέλλον του κλάδου την οποία εκπόνησε η ICAP για λογαριασμό του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών.

Την εκδήλωση άνοιξε ο Αντιπρόεδρος του Ε.Ε.Α. και Πρόεδρος της Επιτροπής Κυκλοφοριακής Αγωγής του Επιμελητηρίου κ. Νίκος Γρέντζελος, ο οποίος κίνησε όλες τις διαδικασίες για την εκπόνηση της σχετικής μελέτης. Κατά την τοποθέτηση του ο κ. Ν. Γρέντζελος αναφέρθηκε με λεπτομέρειες στην αξιοποίηση των συμπερασμάτων της μελέτης για την συνολική αναβάθμιση του κλάδου, ενώ έθεσε στους συμμετέχοντες εκπροσώπους της Πολιτείας μία σειρά θεμάτων για την εύρυθμη λειτουργία των Σχολών Οδήγησης και την στήριξη των επαγγελματιών σε αυτή τη δύσκολη περίοδο.

- Advertisement -

Επίσης στην έναρξη της ενημερωτικής διαδικτυακής παρουσίασης χαιρέτησε ο Πρόεδρος του Ε.Ε.Α. κ. Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, ενώ συμμετείχαν ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης, ο Περιφερειάρχης Αττικής κ. Γιώργος Πατούλης, στελέχη της ICAP που παρουσίασαν τη μελέτη αλλά και υπηρεσιακοί παράγοντες του Υπουργείου που απάντησαν σε ερωτήσεις των επαγγελματιών, καθώς η εκδήλωση στάθηκε αφορμή για μία γενικότερη συζήτηση για την πορεία του κλάδου και τις αλλαγές που σχεδιάζει η κυβέρνηση.

- Advertisement -

Στον χαιρετισμό του ο κ. Γιάννης Χατζηθεοδοσίου αναφέρθηκε στις δράσεις του Ε.Ε.Α. για την στήριξη του κλάδου. «Το Επιμελητήριο μας θα συμβάλλει στη ψηφιακή αναβάθμιση του κλάδου παρέχοντας δωρεάν site στις επιχειρήσεις μέλη του ΕΕΑ, θα εξετάσει την δημιουργία προγράμματος για θεωρητική εκπαίδευση και διαχείριση, ενώ στηρίζουμε αμέριστα τον κλάδο στο κομμάτι της εκπαίδευσης και θα ικανοποιήσουμε κάθε αίτημα των επαγγελματιών προς αυτή την κατεύθυνση», τόνισε μεταξύ άλλων ο κ. Χατζηθεοδοσίου.

Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης αναφέρθηκε στην πρόθεση του Υπουργείου να αναμορφώσει το θεσμικό πλαίσιο για τις εξετάσεις των υποψηφίων οδηγών και τη διαδικασία ίδρυσης σχολής οδηγών, ενώ εμφανίστηκε θετικός σε αλλαγές που ζήτησαν οι επαγγελματίες για την αναβάθμιση του κλάδου τους.

Ο Περιφερειάρχης Αττικής κ. Γιώργος Πατούλης δεσμεύτηκε ότι θα μελετήσει τη διεύρυνση του ωραρίου για τις εξετάσεις των θεωρητικών μαθημάτων διότι από τις πολλές διακοπές έχουν συσσωρευτεί πολλοί υποψήφιοι ενώ τόνισε ότι θα εξετάσει ειδικό πρόγραμμα για την οικονομική στήριξη των Σχολών Οδηγών, καθώς ήταν πολύ δύσκολο να ενταχθούν στο υφιστάμενο πρόγραμμα της Περιφέρειας Αττικής, ύψους 200 εκατ. ευρώ.

Σχετικά με τη μελέτη που παρουσίασαν στελέχη της ICAP, εκτιμάται ότι θα αποτελέσει ένα εξαιρετικά χρήσιμο «εργαλείο» για τους επαγγελματίες και θα συμβάλει αποφασιστικά στην αναβάθμιση του κλάδου. Σε δήλωση του ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΙCAP κ. Νικήτας Κωνσταντέλλος, επισημαίνει: «Η πανδημία COVID-19 έχει σοβαρές επιπτώσεις και στις Σχολές Οδηγών, αφού οδήγησε σε αναστολή των εξετάσεων για την απόκτηση άδειας οδήγησης, καθώς και σε υποχρεωτική απαγόρευση της λειτουργίας τους. Επιπρόσθετοι παράγοντες, όπως η εκτιμώμενη αύξηση της ανεργίας, η αναστολή της λειτουργίας σημαντικού αριθμού επιχειρήσεων και η επακόλουθη αναστολή των συμβάσεων εργασίας πλήθους εργαζομένων έχουν ως αποτέλεσμα τη μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών καθώς και τον περιορισμό των δαπανών των νοικοκυριών. Τα παραπάνω θα επηρεάσουν αρνητικά την πορεία του κλάδου και θα έχουν ως επακόλουθο τη μείωση του αριθμού των υποψήφιων οδηγών.  Θεωρώ, ωστόσο, ότι τα αποτελέσματα της κλαδικής μελέτης θα αποβούν ιδιαίτερα χρήσιμα για τις επιχειρήσεις του κλάδου, με σκοπό να οργανωθούν καλύτερα και να προσαρμόσουν τη λειτουργία τους στις νέες, συνεχώς μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς». 

Ακολουθούν ορισμένα από τα βασικότερα συμπεράσματα της μελέτης:

– Ο κλάδος περιλαμβάνει μεγάλο αριθμό Σχολών Οδηγών διάσπαρτες σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια και οι οποίες στη συντριπτική τους πλειοψηφία λειτουργούν ως ατομικές επιχειρήσεις. Εκτιμάται ότι δραστηριοποιούνται στον κλάδο 2.200 Σχολές Οδηγών με 3.800 – 3.900 απασχολούμενους εκπαιδευτές οδήγησης. Μία στις δύο Σχολές Οδηγών βρίσκονται σε Αττική και Θεσσαλονίκη.

–  Στη χώρα το 2019 χορηγήθηκαν 149.823 άδειες οδήγησης όλων των κατηγοριών, αυξημένες κατά 4,7% σε σχέση με το 2018 (στοιχεία Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών).

– Από την πρωτογενή έρευνα στις Σχολές Οδηγών προέκυψε ότι το βασικότερο πρόβλημα του κλάδου είναι η διακοπή των εξετάσεων. Η αποχή των εξεταστών και η μη διεξαγωγή εξετάσεων (π.χ. λόγω της κρίσης δημόσιας υγείας του COVID-19) προκαλεί σημαντικές οικονομικές απώλειες στις σχολές οδηγών, λειτουργεί αποτρεπτικά στην απόφαση των υποψήφιων οδηγών να ξεκινήσουν μαθήματα για άδεια οδήγησης και επιφέρει απώλειες δημοσίων εσόδων στο κράτος (από τη μη είσπραξη παράβολων). Στα κυριότερα προβλήματα του κλάδου συγκαταλέγονται και οι παραπλανητικές διαφημίσεις (παραπλανητικές πρακτικές – ψευδείς πληροφορίες) από μέρους ορισμένων Σχολών Οδηγών, το ασταθές θεσμικό πλαίσιο, η υπερφορολόγηση καθώς και τα φαινόμενα φοροδιαφυγής που δημιουργούν συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού στον κλάδο. Άλλα προβλήματα που αναδείχτηκαν από την έρευνα είναι η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των νοικοκυριών, η έλλειψη διαφάνειας στον τρόπο διεξαγωγής των πρακτικών εξετάσεων των υποψήφιων οδηγών και η ελλιπής κατάρτιση εξεταστών και ορισμένων εκπαιδευτών οδήγησης. Άλλο ένα πρόβλημα που αποτελεί τροχοπέδη στην ανάπτυξη του κλάδου είναι η έλλειψη ψηφιοποίησης των διαδικασιών σχετικά με τις άδειες οδήγησης και τέλος ο μεγάλος αριθμός εκπαιδευτών οδήγησης (μεγάλη παραγωγή).

– Οι δράσεις που προτείνονται για την αντιμετώπιση των προβλημάτων και τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του κλάδου περιλαμβάνουν την εποπτεία και την αξιολόγηση των εξεταστών (συγκρότηση σώματος εξεταστών, επανεκπαίδευση, επαναδιαπίστευση κ.ά.) και την ανάγκη ύπαρξης σταθερού θεσμικού πλαισίου που θα διασφαλίζει την εύρυθμη λειτουργία του κλάδου. Ως σημαντική δράση αξιολόγησαν οι εκπαιδευτές οδήγησης τη σωστή ενημέρωση των υποψήφιων οδηγών σχετικά με τη θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση ώστε να καθίσταται δυσκολότερη η παραπλάνησή τους, τον εμπλουτισμό των παρεχόμενων υπηρεσιών (αμυντική οδήγηση, οικολογική οδήγηση, εξ’ αποστάσεως θεωρητική εκπαίδευση κ.ά.), την καθιέρωση κατώτατης/ ελάχιστης τιμής για τις υποχρεωτικές ώρες θεωρητικής και πρακτικής εκπαίδευσης, τα επιδοτούμενα προγράμματα οδικής συμπεριφοράς και ασφάλειας στα σχολεία της χώρας, τη συνεχή κατάρτιση και επιμόρφωση των εκπαιδευτών οδήγησης καθώς και τη δημιουργία σύγχρονων ιστοσελίδων για την προβολή των υπηρεσιών των Σχολών Οδηγών με ταυτόχρονη παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

–  Για το 2021-2022 και υπό την προϋπόθεση ότι η χώρα θα επιστρέψει σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης, εκτιμάται ότι ο αριθμός των εκπαιδευόμενων υποψήφιων οδηγών και οδηγών θα αυξηθεί κατά 3% με 4%.

Εκτός όμως από την παρουσίαση της μελέτης, συζητήθηκαν αναλυτικά θέματα που απασχολούν όλο τον κλάδο, όπως οι επερχόμενες αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας των εξετάσεων, το γεγονός ότι εξετάζεται η θέση του εκπαιδευτή εντός του οχήματος, η δημιουργία του νέου σώματος εξεταστών, στο που θα δίνεται βαρύτητα κατά τη διάρκεια της εξέτασης αλλά και στη χρήση της τεχνολογίας, στις αλλαγές που έρχονται στα βιβλία, η δυνατότητα και οι προϋποθέσεις ίδρυσης νέων σχολών οδήγησης, η ανάγκη αναβάθμισης του μηχανογραφικού συστήματος του Υπουργείου Μεταφορών, αλλά και στη δυνατότητα συνταξιούχων εκπαιδευτών να συνεχίζουν την εργασία τους, κάτι που ο κ. Κεφαλογιάννης δεσμεύθηκε ότι θα περάσει σε νομοσχέδιο έως το τέλος του έτους.

Δείτε στο σύνδεσμο που ακολουθεί το βίντεο της εκδήλωσης:

 

Σχετικές δημοσιεύσεις

Mega Brokers Awards 2024:  Γιορτάζοντας την επιτυχία και διαμορφώνοντας το μέλλον

Με εξαιρετική επιτυχία ολοκληρώθηκε η τελετή απονομής των Mega Brokers Awards 2024, σε μία λαμπερή βραδιά γεμάτη ενθουσιασμό, αναγνώριση και μουσική.

Ε.Ε.Α. και ασφαλιστές τρέχουν μαζί στις 29 Σεπτεμβρίου στο ATHENS RUN

 Η παρουσία και συμμετοχή των επαγγελματιών του κλάδου της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης και της ιδιωτικής ασφάλισης, στην πρωτοβουλία του ΕΕΑ είναι σημαντική

Η Syndea χορηγός στο Athens Run 2024!


Η Syndea επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη σύνδεσή της με την κοινωνία και την πάγια δέσμευση της για προσφορά στο κοινωνικό σύνολο, χορηγεί τον αγώνα

Η παρουσία του τ. Πρωθυπουργού κ. Κώστα Καραμανλή ξεχώρισε στην ετήσια γιορτή της Mega Brokers

Μια σπάνια εμφάνιση ενός τόσο υψηλού πολιτικού προσώπου  σε εκδήλωση ιδιωτικής ασφαλιστικής εταιρείας!

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Interamerican: Θα προσεγγίσει το ορόσημο των 500 εκατ. ευρώ η παραγωγή το 2024

Την εκτίμηση ότι, η συνολική παραγωγή της Interamerican θα προσεγγίσει τα 500 εκατ. Ευρώ το 2024 έχουν πολλά στελέχη του ομίλου μετά το τέλος του γ' τριμήνου.

ΙNTERLIFE Α.Α.Ε.Γ.Α.: Αύξηση παραγωγής ασφαλίστρων 9μήνου 

Κερδοφορία, αύξηση Παραγωγής Ασφαλίστρων, Ενεργητικού, Επενδύσεων και Αποθεμάτων καθώς και υψηλοί Δείκτες Φερεγγυότητας χαρακτηρίζουν τα Αποτελέσματα

H ΕΥΡΩΠΗ Ασφαλιστική διευρύνει ουσιαστικά τον επενδυτικό ορίζοντα της Intrakom

Η INTRACOM HOLDINGS (ATHEX: INTKA) ανακοινώνει τα οικονομικά αποτελέσματα του Α’ εξαμήνου 2024, σύμφωνα με τα διεθνή λογιστικά πρότυπα

Νέος πρόεδρος στην Syndea ο Κώστας Καραμανλής

H οικογένεια της SYNDEA καλωσορίζει ως Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου της (σ.σ.μη εκτελεστικός), τον πρώην Πρωθυπουργό

Δημοφιλή Άρθρα


 

 

Ροή Ειδήσεων

Δημοπρασία εντόκων γραμματίων διάρκειας 13 εβδομάδων

Σήμερα διενεργήθηκε δημοπρασία εντόκων γραμματίων διάρκειας 13 εβδομάδων, ύψους 500...

MDRT Day: Secure Today… Thrive Tomorrow. Commitment is always a choice!

Με τεράστια επιτυχία ολοκληρώθηκε η τριήμερη εκδήλωση του MDRT Day Greece στην Θεσσαλονίκη (19-21 Σεπτεμβρίου 2024)!

“Οι καιροί αλλάζουν” για την ασφαλιστική αγορά και το Insurance world 

"Oι καιροί αλλάζουν" τραγούδησε δύο φορές ο Bob Dylan μία το 1964 και μία το 1992 σε κρίσιμες περιόδους του 20ου αιώνα. 

ΑRAG DAY: “Θεωρούμε πως έχουμε συμβάλλει με τις μικρές μας δυνάμεις σε κάτι μεγάλο”

Την 26.9.2024 έλαβε χώρα η διαδικτυακή εκδήλωση της ARAG Hellas υπό τον τίτλο ARAG DAY 2024.

Placement ETE: Απροθυμία των ασφαλιστικών να συμμετάσχουν 

Οι τοποθετήσεις σε μετοχές της ΕΤΕ υπολογίζονται στα 150 εκατ. ευρώ στο σύνολο των ασφαλιστικών