της Ελενας Ερμείδου
«Νέοι Κανόνες και Οδηγίες για την Ασφαλιστική Διαμεσολάβηση» ήταν ο τίτλος της εκδήλωσης που πραγματοποίησε ο Σύλλογος Ασφαλιστικών Πρακτόρων Νομού Αττικής (ΣΠΑΤΕ) χτες το απόγευμα σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας. Στόχος του συνεδρίου η ενημέρωση και η λήψη αποφάσεων που διαμορφώνουν το επάγγελμα των πρακτόρων στην νέα εποχή.
Στην εκδήλωση, στην οποία χαιρετισμό απηύθυναν ο πρόεδρος του ΣΠΑΤΕ και ΠΟΑΔ κος Τάκης Μιχαλόπουλος και ο πρόεδρος του ΕΕΑ κος Ιωάννης Χατζηθεοδοσίου αναπτύχθηκαν τρία βασικά θέματα:
- Το θέμα της Υποχρεωτικής Διαμεσολάβησης στη επίλυση Νομικών Διαφορών για τις Υλικές Ζημιές με ομιλητή τον κον Δημήτριο Τσεκουρα Διευθύνοντα Σύμβουλο στην εταιρεία Νομικής Προστασίας ARAG.
- Το θέμα Γενικού Κανονισμού για την Προστασία Προσωπικών Δεδομένων ) 679/2016 ΕΕ και η συμμόρφωση των Ασφαλιστικών Πρακτορείων στο Κανονισμό με ομιλητή τον κον Γρηγόρη Λαζαράκο Δ.Ν, Δικηγόρος τέως μέλος της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, Πιστοποιημένος νομικός εμπειρογνώμονας για την προστασία δεδομένων (CEPE, L PS) σε ηλεκτρονικά προϊόντα και υπηρεσίες στο γερμανικό φορέα πιστοποίησης European Privacy Seal (EuroPriSe).
- Και το θέμα της Επαγγελματικής Αστικής Ευθύνης σε σχέση με τα Προσωπικά Δεδομένα με ομιλητή τον κον Γιώργο Βουτσινό Διευθυντή Πωλήσεων και Ανάπτυξης Karavias Underwriting Agency.
Δείτε φωτογραφίες από την εκδήλωση στο Ιnsurance World
Μιλώντας για το θεσμό της διαμεσολάβησης ο κος Τσεκούρας έκανε μία αναφορά στην νομοθεσία για την διαμεσολάβηση έτσι όπως όριζε ο ν. 3898 / 2010, διευκρινίζοντας ότι εισήχθη σε πρώτη φάση ως ένας εναλλακτικός τρόπος απονομής δικαιοσύνης. Σε δεύτερη φάση, (έχοντας προηγηθεί μίαυποτυπώδης διαβούλευση 5 ημερών) με τον ν. 4512 / 2018 εξήγησε ότι όλα τα προηγούμενα άλλαξαν και για εισαχθεί μία υπόθεση στο δικαστήριο πρέπει υποχρεωτικά να περάσει και από διαμεσολάβηση. Δήλωσε ότι η υποχρεωτική διαμεσολάβηση μεταξύ άλλων είναι νομικά αμφισβητήσιμη, αδικεί την έννοια και την πρόθεση του θεσμού, η εφαρμογή της προϋποθέτει εννοιολογική εξοικείωση, καλύτερη συνεννόηση και ότι οι ασφαλιστικές οφείλουν να λάβουν μέτρα.
Ο κος Λαζαράκος παρουσίασε ένα χρηστικό οδηγό για την κατανόηση των νέων απαιτήσεων του Γενικού Κανονισμού για την προστασία προσωπικών δεδομένων, υπογραμμίζοντας ότι η πρόκληση είναι τριπλή για τις επιχειρήσεις. Ελάχιστες επιχειρήσεις γνωρίζουν πραγματικά τον Κανονισμό, υπάρχει μεγάλη ασάφεια αλλά και δυσκολία εύρεσης εξειδικευμένων στελεχών. Αποσαφήνισε το τι σημαίνει προσωπικά δεδομένα, τι σημαίνει επεξεργασία προσωπικών δεδομένων, απάντησε στο ερώτημα της χρονικής διάρκειας φύλαξης των προσωπικών δεδομένων, αναφέρθηκε στην διάκριση της έννοιας του υπεύθυνου και εκτελούντος σε συνδυασμό με τις υποχρεώσεις των ασφαλιστικών και των πρακτόρων, υπερτονίζοντας ότι η αοριστία δεν βοηθά τον εκτελούντα. Τέλος παρέθεσε τον ορισμό του DPO.
O κος Βουτσινός μιλώντας για τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων της ΕΕ(GDPR) τόνισε ότι τόσο τα φυσικά πρόσωπα, όσο και οι επιχειρήσεις θα επωφεληθούν από ξεκάθαρους κανόνες που είναι προσαρμοσμένοι στην ψηφιακή εποχή, έτσι ώστε να παρέχουν ισχυρή προστασία και εξασφάλιση στους πελάτες.Κάθε εταιρεία που εξυπηρετεί ευρωπαίους πελάτες και συλλέγει τα δεδομένα τους, θα πρέπει να συμμορφώνεται με αυτή την οδηγία, ακόμη και αν η ίδια εδρεύει σε χώρα εκτός Ευρώπης.
Η διαδικασία προσαρμογής στις απαιτήσεις του νέου κανονισμού αγγίζει και την Ασφαλιστική Αγορά και πελάτες και αναπόφευκτα δημιουργεί ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν όπως:
- Πότε ενεργοποιείται η Ασφάλιση για την Αστική Ευθύνη Προσωπικών Δεδομένων;
- Υπάρχουν περιπτώσεις που ένα ασφαλιστήριο συμβόλαιο CYBER LIABILITY δεν επαρκεί;
- Ο Data Protection Officer καλύπτεται για την ευθύνη που αναλαμβάνει;
- Η Επαγγελματική Αστική Ευθύνη επαρκεί ή όχι για την κάλυψη των ευθυνών που προκύπτουν από τον Νέο Γενικό Κανονισμό για τα Προσωπικά Δεδομένα;
Απάντησε ότι η Αστική Ευθύνη καλύπτει μεταξύ άλλων λάθη και παραλείψεις, απώλεια εγγράφων, παραβίαση εμπιστευτικότητας, διαρροή προσωπικών και εμπιστευτικών δεδομένων του διαμεσολαβούντα, παραβίαση δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας, ευρεσιτεχνίας και κατοχυρωμένου σχεδίου, απιστία υπαλλήλων. Δεν καλύπτει δεδομένα μη πελατών, παραβίαση και κλοπή δεδομένων, πρόστιμα και ποινές μη συμμόρφωσης, διαρροή δεδομένων λόγω αστοχίας του συστήματος, κόστη ανταπόκρισης.