back to top
9.8 C
Athens
Παρασκευή 27 Δεκεμβρίου 2024

5 κατηγορίες καταναλωτών θα διαμορφώσουν τη ζήτηση στη μετά-COVID-19 εποχή

Πέντε νέες κατηγορίες καταναλωτών θα προκύψουν μετά το πέρας της πανδημίας του COVID-19, σύμφωνα με την τρίτη έκδοση του EY Future Consumer Index, μίας μηνιαίας έρευνας η οποία παρακολουθεί την καταναλωτική διάθεση και συμπεριφορά 14.074 ατόμων, σε 18 χώρες. Κάθε κατηγορία αντικατοπτρίζει τους διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους οι καταναλωτές αντιλαμβάνονται το πώς θα διαμορφωθεί η καθημερινότητά τους μετά την πανδημία του COVID-19, τα κριτήρια των επιλογών τους, καθώς και τι πραγματικά έχει σημασία για αυτούς.

Οι καταναλωτές επιζητούν την κανονικότητα, αλλά έχουν νέες προτεραιότητες

- Advertisement -

Η έρευνα διαπιστώνει ότι η επιθυμία για σταθερότητα είναι μια αυξανόμενη τάση, με το 40% των καταναλωτών να επιθυμούν να επανέλθουν στην «κανονικότητα» – ποσοστό διπλάσιο σε σχέση με την έρευνα του περασμένου μήνα (20%). Ωστόσο, οι μισοί (50%) καταναλωτές εξακολουθούν να αναμένουν ότι η ζωή τους θα αλλάξει σημαντικά, μακροπρόθεσμα, ενώ το 53% δηλώνουν ότι η εμπειρία της πανδημίας τούς οδήγησε σε επανεκτίμηση των αξιών τους.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι πέντε νέες κατηγορίες καταναλωτών που προέκυψαν ως αποτέλεσμα αυτών των μεταβαλλόμενων διαθέσεων, είναι:

- Advertisement -
  • Affordability first: Οι καταναλωτές αυτοί θέλουν να ζήσουν μέσα στα οικονομικά όριά τους και αντιπροσωπεύουν το 30% του δείγματος. Είναι η πιο απαισιόδοξη κατηγορία, ως προς την αντίληψή της για το πόσο καιρό θα χρειαστεί η χώρα τους για να ανακάμψει και να επιστρέψει η οικονομική σταθερότητα. Περισσότεροι από τους μισούς προσδιορίζουν την τιμή των προϊόντων, ως κριτήριο αυξημένης σημασίας.
  • Health first: Αυτοί οι καταναλωτές (26%) προτιμούν εμπορικά σήματα (brands) και προϊόντα που αντιλαμβάνονται ως ασφαλή προς την υγεία τους και ελαχιστοποιούν τους περιττούς κινδύνους. Το 57% δηλώνουν ότι, πλέον, δίνουν μεγαλύτερη προσοχή στο πόσο υγιεινά είναι τα προϊόντα που αγοράζουν.
  • Planet first: Οι καταναλωτές αυτοί (17%), είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα, για την αγορά υψηλής ποιότητας, βιώσιμων προϊόντων, τα οποία πληρούν, επίσης, ηθικές προδιαγραφές. Το 59% σκοπεύουν μακροπρόθεσμα να ψωνίζουν από τοπικές αγορές.
  • Society first: Οι καταναλωτές σε αυτή την κατηγορία (16%) πιστεύουν ότι θα πρέπει όλοι να συνεργάζονται με στόχο το απώτερο καλό, με το 73% από αυτούς να είναι έτοιμοι να αλλάξουν τις καταναλωτικές συνήθειές τους, προς όφελος του ευρύτερου κοινωνικού συνόλου. Προτιμούν να αγοράζουν από οργανισμούς που είναι ειλικρινείς και διαφανείς για το τι κάνουν.
  • Experience first: Αυτοί οι καταναλωτές (11%) είναι, συγκριτικά, λιγότερο ανήσυχοι για την υγεία και την οικονομική τους κατάσταση. Τα 2/3 αισθάνονται άνετα να επιστρέψουν σε ένα εμπορικό κέντρο, μόλις λίγες μέρες ή εβδομάδες μετά τη σταθεροποίηση της κατάστασης στη χώρα τους.

Η υγεία και η σχέση ποιότητας-τιμής θα κυριαρχήσουν μετά τον COVID-19

Οι καταναλωτές αναμένεται να προβούν σε δραματικές και μόνιμες αλλαγές, με το 62% να δηλώνουν ότι σκοπεύουν να είναι πιο ενημερωμένοι και προσεκτικοί όσον αφορά τη σωματική τους υγεία και το 58% να δίνουν όλο και μεγαλύτερη έμφαση στη σχέση ποιότητας-τιμής (“value for money) στο μέλλον. Παρότι τα ανωτέρω δε θα αποτελέσουν τις νέες κινητήριες δυνάμεις διαμόρφωσης καταναλωτικών συμπεριφορών και προτιμήσεων στο εγγύς μέλλον, η έρευνα της ΕΥ υπογραμμίζει ότι οι καταναλωτές θα επικεντρωθούν πολύ περισσότερο στις αξίες τους.

Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας, ο κος Θάνος Μαύρος, Εταίρος και Επικεφαλής Τομέα Καταναλωτικών Προϊόντων και Λιανεμπορίου της EY Ελλάδος και Επικεφαλής Τμήματος Εφοδιαστικής Αλυσίδας και Διεπιχειρησιακών Λειτουργιών EY Ελλάδος και EY Κεντρικής, Ανατολικής, Νοτιοανατολικής Ευρώπης και Κεντρικής Ασίας (CESA), παρατηρεί: «Το τρίτο κύμα της έρευνας της ΕΥ, Future Consumer Index, έρχεται να επιβεβαιώσει τη διαμόρφωση νέων τάσεων και συμπεριφορών μεταξύ των καταναλωτών, τις οποίες παρατηρούμε ήδη και στη χώρα μας. Το καταναλωτικό κοινό αποδίδει, πλέον, πολύ μεγαλύτερη σημασία στην υγεία του, το περιβάλλον, αλλά και τις κοινωνικές και προσωπικές αξίες και είναι αποφασισμένο να προσαρμόσει τις αγορές του ανάλογα. Σε αυτό το ρευστό περιβάλλον, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να προσαρμόσουν τα προϊόντα και τον τρόπο που προσεγγίζουν το κοινό, στις νέες προτεραιότητες των καταναλωτών, και να επιλέξουν τα κατάλληλα ψηφιακά εργαλεία για να επικοινωνήσουν με αμεσότητα και διαφάνεια, όχι μόνο το νέο τους χαρτοφυλάκιο, αλλά και τον εταιρικό σκοπό τους. Με τον τρόπο αυτόν, θα μπορέσουν να συνδιαμορφώσουν με τους καταναλωτές, την αγορά του μέλλοντος».

Η τελευταία έκδοση της έρευνας Future Consumer Index είναι διαθέσιμη εδώ.

 

Σχετικές δημοσιεύσεις

Πόσο κοστίζουν οι καλές σχέσεις και η κομπορρημοσύνη;

Πιστεύετε ότι αν δώσει κάποιος μία λάθος εικόνα στην αγορά, ή δεν τοποθετείται με ειλικρίνεια, ή αν δεν επιδιώξει πλήρη διαφάνεια, αυτός ο κάποιος θα ενισχύσει την κυριαρχία του στην αγορά;

Eυρωπαίοι ασφαλιστές καλούν Κομισιόν για την PLD…

Tην προσοχή της Κομισιόν εφιστά η Insurance Europe σχετικά με την Οδηγία PLD και την αστική ευθύνη προϊόντος. Οι Ευρωπαίοι ασφαλιστές

Τι πέτυχε το εμβολιαστικό προγράμμα COVID-19

Το μεγαλύτερο σε μέγεθος και έκταση έργο που έχει ολοκληρωθεί μέχρι σήμερα στον τομέα της Υγείας αποτέλεσε το εμβολιαστικό προγράμμα COVID-19 στην Ελλάδα

ΠΟΥ: Τουλάχιστον 17 εκατ. Ευρωπαίοι με Long COVID

Εκατομμύρια άνθρωποι θα πρέπει να ζήσουν με long covid τα επόμενα χρόνια, σύμφωνα με τον ΠΟΥ. Εκτιμάται ότι 17 εκ. Ευρωπαίοι είχαν συμπτώματα διάρκειας τουλάχιστον τριών μηνών το 2020 και 2021.

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Να γίνει το Κράτος διαιτητής και να καθιερωθούν τα ιατρικά πρωτόκολλα.

Η κίνηση της ΕΚΠΟΙΖΩ να ανεβάσει τους τόνους στις αυξήσεις ασφαλίστρων υγείας ήρθε να χαλάσει επικοινωνιακά την καλύτερη στιγμή της ασφαλιστικής αγοράς

H Allianz Ευρωπαϊκή Πίστη επιλέγει το GRABBER της DGTAL για πιλοτική εφαρμογή σε αποζημιώσεις

Η DGTAL ανακοινώνει τη συνεργασία της με την Allianz Ευρωπαϊκή Πίστη, μέλος του κορυφαίου ασφαλιστικού Ομίλου Allianz, για τη πιλοτική δοκιμή

Ακίνητα αξίας 70 δις. ευρώ που ανήκουν στους servicers είναι ανασφάλιστα έναντι φυσικών καταστροφών

Την ανάγκη ασφάλισης των ακινήτων αξίας 70 δις. ευρώ που κατέχουν οι servicers  προτάσσουν στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς σε συνομιλίες με το IW.

Οι ασφαλιστικές εταιρείες αντιμετωπίζουν πρόβλημα εξεύρεσης νέων στελεχών

Οι ασφαλιστικές εταιρείες αντιμετωπίζουν πρόβλημα εξεύρεσης νέων στελεχών

Δημοφιλή Άρθρα

Sorry. No data so far.

Ροή Ειδήσεων

Δράσεις και ευχές από τον Σύλλογο εργαζόμενων ERGO Ασφαλιστικής

Ο Σύλλογος Εργαζομένων του Ομίλου ERGO στην Ελλάδα,  ολοκλήρωσε τις δράσεις του για τις γιορτές

Generali Compliance Week: H Πελατοκεντρικότητα στην καρδιά των εργασιών του οργανισμού

Στο πλαίσιο της παγκόσμιας πρωτοβουλίας του Ομίλου Generali για την ενίσχυση της Επιχειρησιακής Διαφάνειας και της αποτελεσματικής εφαρμογής

Atradius Greece – Αυξάνεται σταθερά η αφερεγγυότητα των επιχειρήσεων παγκοσμίως μετά την πανδημία

Οι βασικότεροι λόγοι για τους οποίους το πρόβλημα της αφερεγγυότητας στις συναλλαγές επιμένει εντοπίζονται στον πληθωρισμό που παραμένει υψηλός, όπως και στην ακριβή ενέργεια

Χριστουγεννιάτικες δράσεις αγάπης από την Υδρόγειο Ασφαλιστική

Με πνεύμα γιορτινής αλληλεγγύης, η Υδρόγειος Ασφαλιστική διοργάνωσε την Παρασκευή, 20 Δεκεμβρίου 2024, μία ημέρα αφιερωμένη στην προσφορά και τον εθελοντισμό.