Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Χτίζει σε γέρα θεμέλια, στοχεύοντας στην επόμενη μέρα

Τη σταθερή πορεία της στην ελληνική αγορά, τη διατήρηση υγιών χρηματοοικονομικών δεικτών, την προσήλωσή της στο μακροπρόθεσμο στρατηγικό σχεδιασμό, καθώς και τη συνεπή και αυξανόμενη στήριξη της ελληνικής οικονομίας επιβεβαίωσε η Αθηναϊκή Ζυθοποιία με τα αποτελέσματα του 2011

Ο διευθύνων σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, κ. Jac van Herpen, παρουσιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας για το 2011, ανέφερε ότι, τη δύσκολη χρονιά που πέρασε, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία κινήθηκε μεν πτωτικά, σε αντιστοιχία όμως με τη συνολική αγορά της μπίρας, επισημαίνοντας ότι η δυνατή οικονομική βάση, ο προσεκτικός μακροπρόθεσμος σχεδιασμός του επενδυτικού της πλάνου και η ενίσχυση των εξαγωγικών δραστηριοτήτων της, οδήγησαν στην αποτελεσματική αντιμετώπιση των προκλήσεων που έχουν δημιουργηθεί στο δυσμενές οικονομικό περιβάλλον. 

Σε ένα δύσκολο οικονομικό και επιχειρηματικό περιβάλλον, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία διατήρησε υγιείς όλους τους χρηματοοικονομικούς της δείκτες. Οι δείκτες αυτοί, θετικής γενικής ρευστότητας και ισχυρής κεφαλαιακής επάρκειας, αποτελούν τις προϋποθέσεις που απαιτούνται για την αντιμετώπιση της κρίσης, αλλά και για τη δημιουργία σταθερών μακροπρόθεσμα αξιών για τους μετόχους της, παρά την οικονομική κρίση η οποία επηρεάζει αρνητικά την κατανάλωση και τον τουρισμό, πλήττοντας δριμύτατα το σύνολο των εμπορικών δραστηριοτήτων στην Ελλάδα. 

Αναφορικά με τα οικονομικά αποτελέσματα για το 2011, η μείωση της εσωτερικής κατανάλωσης είχε ως αποτέλεσμα την πτώση των πωλήσεων κατά 13%, σε αντιστοιχία με τη συνολική πτώση της αγοράς μπίρας. Οι πωλήσεις της εταιρείας διαμορφώθηκαν σε 389,3 εκατ. ευρώ, έναντι 440,8 εκατ. ευρώ το 2010, τα προ φόρων κέρδη της ανήλθαν στα 61,4 εκατ. ευρώ, έναντι των 77,7 εκατ. του προηγούμενου χρόνου, ενώ τα μετά φόρων κέρδη διαμορφώθηκαν στα 48,6 εκατ. ευρώ από 29,5 εκατ. ευρώ. 

Το 2011 η εταιρεία επένδυσε 17,5 εκατ. ευρώ στην τακτική ανανέωση του εξοπλισμού των γραμμών παραγωγής, στα υλικά συσκευασίας, στην ασφάλεια και σε περιβαλλοντικά έργα. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 85% των επενδύσεων καλύφθηκε από την ελληνική αγορά, από Έλληνες επενδυτές. Παράλληλα, έδωσε έμφαση στον τομέα των εξαγωγών, ο οποίος αντιστοιχεί στο 9% της παραγωγικής της δραστηριότητας, με αξία πωλήσεων 15 εκατ. ευρώ. Για το 2011, το σύνολο φόρων και τελών ανήλθε στα 190 εκατ. ευρώ, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι το σύνολο φόρων, τελών και εισφορών στην πενταετία (2007 – 2011) αντιστοιχεί σε 1 δισ. ευρώ. 

Ακόμη, η στρατηγική της εταιρείας επικεντρώθηκε στην περαιτέρω ενδυνάμωση των μαρκών, καθώς και στην ενίσχυση του χαρτοφυλακίου της, λανσάροντας στην ελληνική αγορά τις μπίρες Amstel Premium Pilsener, ΒΙΟΣ 5 και Sol, ενώ ενίσχυσε το εξειδικευμένο πρόγραμμα «Love Beer», στοχεύοντας στην αύξηση της αγοράς μπίρας συνολικά, μέσα από την ανάπτυξη της «κουλτούρας μπίρας» στην Ελλάδα.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*