back to top
10.4 C
Athens
Τετάρτη Ιανουάριος 22 2025

Τι γίνεται με τα IFRS 17;

της Ελενας Ερμείδου

Μετά την αναβολή της IDD, σειρά φαίνεται να παίρνουν τα IFRS 17. Τα λόμπυ των ασφαλιστών αρχίζουν να δρουν και να ασκούν πιέσεις, εκφράζοντας αμφιβολίες για τα νέα πρότυπα που υπόσχονται ότι θα φέρουν την επανάσταση στα λογιστήρια.

- Advertisement -

Το γενικό μοντέλο των IFRS 17 εστιάζει σε γενικές γραμμές στην μέτρηση αξίας όλων των συμβολαίων σε παρούσες αξίες ταμειακών ροών, εξαιρώντας τους μελλοντικούς κινδύνους και συνυπολογίζοντας μελλοντικές ταμειακές ροές. Κάθε μεταβολή στις ταμειακές ροές θα καταχωρείται ανάλογα είτε κέρδος, είτε ζημιά. Οσο για τα κέρδη θα υπολογίζονται μετά την παροχή ασφαλιστικών υπηρεσιών.

Με άλλα λόγια οι εποπτικές αρχές δεν θα αξιολογούν την κερδοφορία συνολικά, αλλά άμεσα και μελλοντικά για κάθε συμβόλαιο. Πρακτικά ασφαλιστικές οι οποίες μπορεί σήμερα να βγάζουν κέρδη μπορεί να βγάλουν ζημιές με τα IFRS 17 ή θα πρέπει να προσαρμόσουν τις επενδυτικές τους πολιτικές.

- Advertisement -

Η Βρετανία που συνήθως πρωτοστατεί ήδη ξεκίνησε τον «αγώνα». Στο «γήπεδο» μπήκε και η Munich Re η οποία καταγγέλλει ότι οι μεταβολές στα λογιστικά συστήματα θα κοστίσουν δισεκατομμύρια ευρώ, ζητώντας παράταση.

Οι ασφαλιστικές στην Ελλάδα κουβαλώντας ήδη το βάρος του Solvency και των προσαρμογών, των συνεχιζόμενων οικονομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει η χώρα, έχουν να πουν κάτι; Δεν έχουν ακουστεί να λένε ακόμα κάτι.

 

 

Σχετικές δημοσιεύσεις

Πολιτική παρέμβαση για την αντιμετώπιση του προβλήματος των μεγάλων αυξήσεων στα ασφάλιστρα

Με πολιτική παρέμβαση θα δοθεί η λύση στο θέμα των ασφαλιστηρίων υγείας και των υπέρογκων αυξήσεων που καταγράφονται εδώ και δύο χρόνια στον κλάδο

Να γίνει το Κράτος διαιτητής και να καθιερωθούν τα ιατρικά πρωτόκολλα.

Η κίνηση της ΕΚΠΟΙΖΩ να ανεβάσει τους τόνους στις αυξήσεις ασφαλίστρων υγείας ήρθε να χαλάσει επικοινωνιακά την καλύτερη στιγμή της ασφαλιστικής αγοράς

Ενας κατάλογος ESG για ασφαλιστικές επιχειρήσεις με 20 ερωτήσεις

Ο κατάλογος ESG βοηθά ασφαλιστές και τράπεζες στην επίτευξη των δικών τους στόχων και στη συμμόρφωση με τις ρυθμιστικές απαιτήσεις

Ασφαλιστικές και Διαμεσολάβηση: Να σπάσει «το γυάλινο κουτί» της απομόνωσης των διαμεσολαβητών από τα τραπεζικά προϊόντα

Πως μπορούν να πουλήσουν τραπεζικά προιόντα οι διαμεσολαβητές και τι κινήσεις πρέπει να κάνουν οι ασφαλιστικές 

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Είναι ή δεν είναι “sexy” να είσαι ασφαλιστής;

Στην πρόσφατη παρουσίαση, για 14η συνεχόμενη χρονιά, της Ετήσιας Έκθεσης για την Ασφαλιστική Αγορά για το 2024 από την KPMG στην Ελλάδα

Γιάννης Ρούντος: το δικαίωμα στην Υγεία, η κοινωνική ευθύνη και η βιωσιμότητα της ασφάλισης

Σε μια επεισοδιακά πολύπλοκη εποχή, κατά την οποία η «τάση» να μιλούν όλοι για «βιωσιμότητα» έχει περάσει με περισσή επιπολαιότητα

Ι. Χατζηθεοδοσίου, ΕΕΑ: Το κόμμα μας είναι οι Μικρομεσαίες επιχειρήσεις

Δεν έχουμε πολιτικό κόμμα, το δικό μας κόμμα είναι οι Μικρομεσαίες επιχειρήσεις, δήλωσε ο Ι. Χατζηθεοδοσίου, παρουσία εκπροσώπων των επαγγελματικών ενώσεων και των πολιτικών κομμάτων

«Insurance Pass», γιατί όχι;

Εδώ και ημέρες, ένα «τσουνάμι» δημοσιευμάτων, δηλώσεων, αντιπαραθέσεων έχουν δει το φως της δημοσιότητας

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Η Interlife Ασφαλιστική στις 30 εισηγμένες που ξεχώρισε η RSM Ελλάδος

Τις 30 ελληνικές εισηγμένες εταιρείες που διοικούνται από Διοικητικά Συμβούλια τα οποία χαρακτηρίζονται από τη μεγαλύτερη ποικιλομορφία

40 δις δολάρια το κόστος των πυρκαγιών στο L.A.

Στα 40 δις δολάρια ανέρχεται  το κόστος των πυρκαγιών στο Λος Αντζελες, σύμφωνα με αναλυτές της Keefe Bruyette & Woods.

Οδηγός για ψηφιακή κάρτα εργασίας

Για πρώτη φορά, καταγράφεται ψηφιακά όλο το ισχύον θεσμικό πλαίσιο που ρυθμίζει την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας

«Πονοκέφαλος» για επιχειρήσεις και οργανισμούς οι επιθέσεις DDOS

Ολοένα και πιο συχνή απειλή για επιχειρήσεις και οργανισμούς αποτελούν οι κατανεμημένες επιθέσεις άρνησης υπηρεσίας (DDoS/Distributed Denial-of-Service).

Η Carglass® συμμετέχει στο πρόγραμμα ανακύκλωσης The Green City

Η Carglass®, κορυφαία εταιρεία στον τομέα επισκευής και αντικατάστασης κρυστάλλων οχημάτων καθώς και στην παραμετροποίηση συστημάτων ADAS