back to top
33.1 C
Athens
Τετάρτη 23 Ιουλίου 2025
Αρχική Blog Σελίδα 107

Τα νέα για τις ασφαλίσεις που θα ακουστούν την επόμενη εβδομάδα

0

Τα δύσκολα δεν έχουν περάσει με τις ασφαλίσεις υγείας, σίγουρα και αυτό άλλωστε το παρατηρούμε στην καθημερινότητα μας, όμως έχουμε να πούμε και το πιστεύουμε ότι κάτι νέο και καλό σχεδιάζεται να ανακοινωθεί την επόμενη εβδομάδα που θα διευκολύνει όλους.

Θα έχει ειδικό όνομα, όμως εμείς από την στήλη του Editorial σήμερα και προσωρινά μέχρι να ανακοινωθεί θα το ονομάσουμε «Παρατηρητήριο των Αγορών». Το παρατηρητήριο θα βάλει στο στόχαστρο τα σχήματα των ολιγοπωλίων στην Ελλάδα που καλά γνωρίζουμε όλοι ότι δεν αφορούν μόνο την υγεία, είναι τόσοι κλάδοι της οικονομίας. Όμως το Παρατηρητήριο, ως μέρος θεσμικού φορέα θα ξεκινήσει, όπως όλα δείχνουν από την Υγεία και την προστασία των καταναλωτών.

Θα μπορούσαμε να το αποκαλύψουμε γράφοντας την στήλη αυτή, όμως η αποκάλυψη του που θα είναι πως θα ονομαστεί δεν έχει τόσο νόημα, όσο νόημα έχει ο σκοπός και η εύρυθμη λειτουργία του.  Ας αποκαλύψουμε όμως ότι αποτελείται από έντεκα άτομα με επικεφαλής γνωστό όνομα από την ευρύτερη ασφαλιστική αγορά.

Θα είναι μία ευχάριστη έκπληξη καθώς ο θεσμικός φορέας που θα το αγκαλιάσει έχει παρουσιάσει επί σειρά ετών πολύ σοβαρό έργο, και αυτό είναι αναμφισβήτητο.

Το νέο του τώρα έργο, -ένα από τα πολλά έργα που κάνει θα μπορούσαμε να πούμε- που θα αναθέσει στο αποκαλούμενο από εμάς Παρατηρητήριο των Αγορών  θα είναι να εξομαλύνει τις στρεβλώσεις και τα κακώς κείμενα των αγορών, αρχής γενομένης από τις υπηρεσίες υγείας. Να διευκολύνει τους ασφαλισμένους, τους καταναλωτές και όλους όσους ακολούθως συμμετέχουν για την παραγωγή μίας υπηρεσίας.

Εμείς από εδώ ευελπιστούμε να διαγράφει συνεχείς επιτυχίες.

 

 

e-ΕΦΚΑ: Πότε καταβάλλονται οι συντάξεις Φεβρουαρίου

0

Εντός της ερχόμενης εβδομάδας, θα καταβληθούν οι συντάξεις μηνός Φεβρουαρίου 2025 από τον e-ΕΦΚΑ.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, οι ημερομηνίες πληρωμής ακολουθούν τον κανόνα του διαχωρισμού μεταξύ μισθωτών και μη μισθωτών και διαμορφώνονται ως ακολούθως:

Την Τρίτη 28 Ιανουαρίου 2025 θα καταβληθούν οι κύριες συντάξεις από τα τέως ταμεία μη μισθωτών ΟΑΕΕ, ΟΓΑ και ΕΤΑΑ, οι κύριες συντάξεις που απονεμήθηκαν από τη σύσταση του ΕΦΚΑ και μετά, με τον ν. 4387/2016, μέσω του ΟΠΣ-ΕΦΚΑ (συνταξιούχοι μισθωτοί & μη μισθωτοί από 1/1/2017 και έπειτα) και όλες οι επικουρικές συντάξεις του ιδιωτικού τομέα (μη μισθωτών και μισθωτών).

Την Πέμπτη 30 Ιανουαρίου 2025 θα καταβληθούν οι κύριες συντάξεις των τέως ταμείων μισθωτών (ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, τραπεζών, ΟΤΕ, ΔΕΗ, ΛΟΙΠΩΝ ΕΝΤΑΣΣΟΜΕΝΩΝ (ΤΣΕΑΠΓΣΟ, ΤΣΠ-ΗΣΑΠ), ΝΑΤ, ΕΤΑΤ και ΕΤΑΠ-ΜΜΕ), καθώς και οι κύριες και επικουρικές συντάξεις του Δημοσίου.

Εμπόδιo το Μάαστριχτ στην μεταρρύθμιση των συνταξιοδοτικών συστημάτων σε Ελλάδα

0

Τη σημαντική υστέρηση της Ελλάδας σε σχέση με άλλες χώρες της ΕΕ σε ό,τι αφορά την ύπαρξη ενός ισχυρού κεφαλαιοποιητικού πυλώνα στο συνταξιοδοτικό σύστημα καταγράφει η νέα μελέτη που παρουσιάζουν σε ευρωπαϊκό επίπεδο το Κέντρο Φιλελεύθερων Μελετών και το δίκτυο δεξαμενών σκέψης EPICENTER με στόχο να εξοπλίσουν τη νέα Ευρωπαϊκή Επιτροπή με προτάσεις που ενισχύουν την οικονομική ελευθερία και την καινοτομία σε βασικούς τομείς πολιτικής, διαμορφώνοντας τις κατευθύνσεις για την περίοδο 2025-2030.

  • Συγκεκριμένα, στη χώρα μας δεν έχει δημιουργηθεί πλούτος μέσω κεφαλαιοποίησης συνταξιοδοτικών αποταμιεύσεων, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για χώρες όπως η Ισλανδία και η Δανία ανέρχεται σε 11% του ΑΕΠ.

Η απουσία ενός ισχυρού κεφαλαιοποιητικού πυλώνα οδηγεί σε απώλειες εισοδήματος, που για την Ελλάδα εκτιμώνται στα 770 ευρώ ετησίως ανά άτομο (2022), επηρεάζοντας αρνητικά τόσο το ΑΕΠ όσο και τη βιωσιμότητα του συνταξιοδοτικού συστήματος.

Ταυτόχρονα, η μη συμπερίληψη στο κριτήριο του χρέους του Μάαστριχτ των σιωπηρών χρεών που οφείλονται στις συνταξιοδοτικές υποσχέσεις προς τους εργαζόμενους στον ιδιωτικό και τον δημόσιο τομέα αποτρέπει την κρίσιμη μετάβαση σε ένα ισχυρό κεφαλαιοποιητικό σύστημα τόσο στην Ελλάδα όσο και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

 

Τα βασικά πορίσματα της μελέτης:

● Σύμφωνα με τα στοιχεία των εισηγητικών εκθέσεων των προϋπολογισμών την περίοδο 2018-2025, το 2018 η μισή δαπάνη για συντάξεις χρηματοδοτήθηκε από τον τακτικό προϋπολογισμό (δηλαδή από τη γενική φορολογία) και μόνο το υπόλοιπο 50% της συνταξιοδοτικής δαπάνης προήρθε από εισφορές. Το 2025 προβλέπεται ότι η δαπάνη για συντάξεις θα χρηματοδοτηθεί από τον τακτικό προϋπολογισμό κατά το 43%.

● Παρά τις δύσκολες μεταρρυθμίσεις μίας ολόκληρης δεκαετίας και την πτωτική τάση της κρατικής δαπάνης για συντάξεις, η Ελλάδα συνεχίζει να έχει την 3η μεγαλύτερη δαπάνη για συντάξεις (ως προς το ΑΕΠ) στην ΕΕ, αποκλίνοντας κατά 2,12 ποσοστιαίες μονάδες του ΑΕΠ από τον μέσο όρο των 27 κρατών μελών, για το 2022, έτος με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία στη Eurostat.

● Ο πλούτος που δημιουργήθηκε χάρη στην κεφαλαιοποίηση συνταξιοδοτικών αποταμιεύσεων στην Ισλανδία και τη Δανία την περίοδο 2012-2021 ανέρχεται κατά μέσο όρο σε 11% του ΑΕΠ, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για την Ελλάδα είναι μηδενικό.

● Τα κεφαλαιοποιητικά συνταξιοδοτικά συστήματα στην ΕΕ αντιστοιχούν κατά μέσο όρο στο 29% του ΑΕΠ την περίοδο 2012-2021, δηλαδή υπολείπονται κατά 55 ποσοστιαίες μονάδες από τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ, ο οποίος ήταν 84%, με αποτέλεσμα το ΑΕΠ της Ευρωπαϊκής Ένωσης να είναι χαμηλότερο κατά 2,4 ποσοστιαίες μονάδες ΑΕΠ ή 350 δισεκατομμύρια ευρώ. Η αντίστοιχη απώλεια εισοδήματος από την έλλειψη κεφαλαιοποιητικού συστήματος συνταξιοδότησης στην Ελλάδα εκτιμάται στα 770 ευρώ ετησίως κατά κεφαλή, σε τρέχουσες τιμές 2022.

● Το κριτήριο χρέους του Μάαστριχτ θέτει εμπόδια στην αναγκαία μεταρρύθμιση των συνταξιοδοτικών συστημάτων στην Ευρώπη. Υπολογίζεται ως λόγος του ακαθάριστου χρέους προς το ΑΕΠ και δεν περιλαμβάνει τα σιωπηρά χρέη που οφείλονται στις συνταξιοδοτικές υποσχέσεις προς τους εργαζόμενους στον ιδιωτικό και στον δημόσιο τομέα, με αποτέλεσμα η αναγκαία χρηματοδότηση του κόστους μετάβασης από διανεμητικά σε κεφαλαιοποιητικά συστήματα να οδηγεί σε μη πλήρωση του κριτηρίου.

Ο Γενικός Διευθυντής του ΚΕΦΙΜ Νίκος Ρώμπαπας έκανε την ακόλουθη δήλωση:

Εκτελεστικός Διευθυντής του ΚΕΦΙΜ Νίκος Ρώμπαπας
  • «Η δημιουργία ενός ισχυρού κεφαλαιοποιητικού πυλώνα στο συνταξιοδοτικό μας σύστημα είναι σήμερα πιεστική ανάγκη τόσο για τη διασφάλιση της μακροχρόνιας βιωσιμότητάς του, όσο και για την αποκατάσταση της δικαιοσύνης μεταξύ των γενεών αλλά και για την τόνωση της ανάπτυξης. Παρά τα σημαντικά βήματα που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια, μένουν πολλά ακόμη να γίνουν στην κατεύθυνση αυτή. Είναι γι’ αυτό σημαντικό οι ευρωπαϊκοί λογιστικοί και δημοσιονομικοί κανόνες να μην αποτρέπουν, αλλά αντιθέτως να διευκολύνουν αυτή την κρίσιμη μεταρρύθμιση τόσο για την πατρίδα μας, όσο και για άλλες ευρωπαϊκές χώρες».

 

Kοινοπραξία Generali και BPCE με assets αξίας €1,9 τρισ.

0
generali logo on door, λογότυπο, είσοδος γραφείων

Η Assicurazioni Generali και η BPCE υπέγραψαν προκαταρκτική συμφωνία για τη συνένωση των μονάδων διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων τους, δημιουργώντας μια από τις μεγαλύτερες επενδυτικές εταιρείες στην Ευρώπη.

Οι δύο εταιρείες υπέγραψαν μη δεσμευτικό «μνημόνιο κατανόησης» για την ίδρυση κοινοπραξίας μεταξύ της Generali Investments Holding και της Natixis Investment Managers.

Κάθε εταιρεία θα κατέχει μερίδιο 50% στην κοινοπραξία, η οποία θα διαχειρίζεται περίπου 1,9 τρισεκατομμύρια ευρώ σε περιουσιακά στοιχεία.

Οδηγός Ασφάλισης Cyber

0

Οι Επιτροπές Αστικής Ευθύνης & Επαγγελματικών Ευθυνών και Περιουσίας, Αντασφαλίσεων, Μεταφορών & Σκαφών της ΕΑΕΕ έχουν εντάξει στις δράσεις τους τη δημιουργία «Οδηγού Ασφάλισης Cyber» που στόχο έχει να παρουσιάζει με απλό και κατανοητό τρόπο τις βασικές έννοιες και τους κινδύνους που θα ήταν χρήσιμο κάποιος να γνωρίζει, προκειμένου να προσεγγίσει καλύτερα τον τομέα του κυβερνοχώρου, και να παρέχει χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με τις παρεχόμενες από την ασφαλιστική αγορά καλύψεις για την ασφάλιση των κινδύνων του κυβερνοχώρου, αλλά και για τη βέλτιστη κατά το δυνατόν αντιμετώπιση των ειδικών θεμάτων που απασχολούν την ασφαλιστική αγορά και αφορούν στον τομέα αυτό.

Στο πλαίσιο αυτό, η ομάδα εργασίας για την ασφάλιση των κινδύνων του κυβερνοχώρου προχώρησε στην επικαιροποίηση του «Οδηγού Ασφάλισης Cyber» με την προσθήκη σημειώματος για την εφαρμογή ισχυρών κωδικών πρόσβασης. Το σημείωμα έχει ενταχθεί στη ενότητα «Κυβερνοασφάλεια – Μέτρα Πρόληψης».

Τον Οδηγό μπορείτε να εντοπίσετε στην ιστοσελίδα της ΕΑΕΕ, είτε στην Επιτροπής Αστική Ευθύνης είτε στην Επιτροπή Περιουσίας.

Σημειώνεται ότι ο Οδηγός έχει αποκλειστικά και μόνο ενημερωτικό και μη δεσμευτικό χαρακτήρα και απώτερος σκοπός του είναι η προαγωγή του επιστημονικού διαλόγου και η κατά το δυνατόν καλύτερη και συνεχής ενημέρωση ασφαλιστικών εταιριών και ασφαλισμένων.

 

Γ. Χατζηθεοδοσίου: Ασφαλιστική αγορά χωρίς ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές δεν υπάρχει

0

Το τελευταίο διάστημα, με αφορμή τις μεγάλες αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας, έχει ξεκινήσει μία δημόσια συζήτηση για όλη την ασφαλιστική αγορά.

Και ορισμένα κέντρα ή μάλλον παράκεντρα εξουσίας βάζουν στο στόχαστρο τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές και κυρίως το ύψος των προμηθειών που λαμβάνουν.

Μάλιστα αυτό γίνεται τεχνηέντως μέσω επιλεκτικών διαρροών σε κάποια ΜΜΕ και στοχεύει στον κοινωνικό αυτοματισμό απέναντι σε επαγγελματίες που έχουν δώσει αγώνα -και συνεχίζουν να δίνουν- για την ανάπτυξη της ιδιωτικής ασφάλισης.

Ήδη οι επαγγελματίες του κλάδου έχουν δεχθεί ισχυρό πλήγμα τα τελευταία χρόνια μέσω των ασφαλίσεων που προωθούνται προς πώληση διαδικτυακά ή μέσω του bank insurance ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που ασκούνται αθέμιτες πρακτικές στην προσπάθεια υποκατάστασης ή εξαφάνισης των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών. Και τώρα στο πρόσωπο αυτών των επαγγελματιών κάποιοι επιχειρούν να δικαιολογήσουν ένα μεγάλο μέρος των αυξήσεων στα ασφάλιστρα. Ξεχνάνε ότι χρειάζονται την εμπειρία του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή και την εξειδικευμένη του γνώση για την πώληση νοσοκομειακών προγραμμάτων. Μία διαδικασία που δεν έχει καμία πιθανότητα επιτυχίας αν επιχειρηθεί να γίνει διαδικτυακά. Δείγμα της σπουδαιότητας του ρόλου ενός δυναμικού συνόλου σπουδαίων επαγγελματιών. Που έχουν και τη δύναμη και την αποφασιστικότητα να υπερασπιστούν τα δικαιώματα τους.

Δεν μπορεί ο αρμόδιος υπουργός σε περιοδείες του ανά την Ελλάδα να στοχοποιεί τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές για το θέμα των προμηθειών τους. Υπενθυμίζουμε ότι οι 15.000 επαγγελματίες του κλάδου είναι περισσότεροι από τις 50 επιχειρήσεις της ασφαλιστικής αγοράς και των ιδιωτικών νοσοκομείων.

Μπροστά σε αυτόν τον πόλεμο που έχει ανοίξει και που δεν πρέπει να επεκταθεί καθώς δεν συμφέρει κανέναν, εμείς ως ΕΕΑ λέμε το προφανές: Να αντιπαραβάλουμε τις αντίστοιχες ευρωπαϊκές προμήθειες στα μικτά ασφάλιστρα. Το αποτέλεσμα θα πείσει και τους πλέον κακόπιστους για το δίκιο των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών.

Απέναντι στο πρόβλημα που υπάρχει στην αγορά και κυρίως στη στρέβλωση που προκαλεί η λειτουργία ενός ολιγοπωλίου από 2-3 ιδιωτικά νοσοκομεία, προηγείται η υπεράσπιση των συμφερόντων των καταναλωτών αλλά και η προστασία των επαγγελματιών που ζουν από την εργασία τους. Αυτό που ζητάμε είναι ισονομία και τίποτα άλλο.

Απαιτείται να ξεκινήσει άμεσα ένας καλόπιστος διάλογος μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων πλευρών, δηλαδή της Πολιτείας, των ασφαλιστικών εταιρειών, των ιδιωτικών νοσοκομείων και των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών προκειμένου να βρεθεί η βέλτιστη λύση η οποία πρέπει να είναι προς όφελος των ασφαλισμένων και να δίνει αναπτυξιακές προοπτικές σε ολόκληρο τον ασφαλιστικό κλάδο.

H EAEE ενημερώνει για τον ν.5170/2025 σχετικά με την αναπροσαρμογή ασφαλίστρων υγείας

0

H ΕΑΕΕ ενημερώνει ότι στις 20.1.2025 δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ο ν. 5170/2025, ο οποίος περιλαμβάνει στο άρθρο 29 τις επίμαχες διατάξεις περί αναπροσαρμογής των ασφαλίστρων υγείας των μακροχρόνιων συμβολαίων.

Το πλήρες κείμενο του νόμου μπορείτε να αναζητήσετε εδώ.

Πέραν των διατάξεων του άρθρου 29, ο νέος ν. 5170/2025 περιέχει και άλλες διατάξεις που παρουσιάζουν ασφαλιστικό ενδιαφέρον, όπως το άρθρο 3 (περί υποχρεωτικής ασφάλισης αστικής ευθύνης των βραχυχρόνιων μισθώσεων ακινήτων) καθώς και το άρθρο 30 (περί μετάθεσης της προθεσμίας από 3.2.2025 στις 30.6.2025 για την εφαρμογή της διαδικασίας επανακατάταξης των μελετητικών επιχειρήσεων, για τις οποίες προβλέπεται υποχρέωση ασφάλισης της επαγγελματικής αστικής ευθύνης τους προκειμένου για την κατάταξή τους στις τάξεις 3, 4 και 5).

Ευρωπαϊκό πρόγραμμα μετεκπαίδευσης Ασφαλιστικής και Χρηματοοικονομικής Συμβουλευτικής

0

Ενδιαφέρει πολύ Ασφαλιστικούς Διαμεσολαβητές και Στελέχη Πωλήσεων!

European Certification in Financial and Insurance Advice

EFICERT SQF 3 European Insurance Intermediary

Ανακοινώνει το Ε.Ι.Α.Σ.

Έναρξη Τετάρτη, 29 Ιανουαρίου 2025, 15.00 – 18.20

Το Ελληνικό Ινστιτούτο Ασφαλιστικών Σπουδών ανακοινώνει το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Μετεκπαίδευσης Ασφαλιστικής και Χρηματοοικονομικής Συμβουλευτικής, European Certification in Financial and Insurance Advice, EFICERT SQF 3 EUROPEAN INSURANCE INTERMEDIARY, το οποίο οδηγεί τους αποφοίτους του στην ομώνυμη, υψηλού κύρους και διεθνούς αναγνωρισιμότητας Ευρωπαϊκή Πιστοποίηση EFICERT SQF 3 EUROPEAN INSURANCE INTERMEDIARY.

Την εν λόγω Ευρωπαϊκή Πιστοποίηση κατέχουν ήδη εκατόν ογδόντα δύο (182) Ελληνίδες και Έλληνες ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές όλων των βαθμίδων και στελέχη πωλήσεων ασφαλιστικών επιχειρήσεων και επιχειρήσεων ασφαλιστικής διαμεσολάβησης, απόφοιτοι προηγούμενων κύκλων του Προγράμματος Μετεκπαίδευσης,  που κοσμούν την ενότητα αποφοίτων της ιστοσελίδας της EFICERT (European Insurance Intermediary (EII) – eficert).

Το Πρόγραμμα Μετεκπαίδευσης υλοποιείται σε επιστημονική συνεργασία και τελεί υπό την πιστοποιητική αιγίδα του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφαλιστικών και Χρηματοοικονομικών Πιστοποιήσεων EFICERT.

Το Πρόγραμμα Μετεκπαίδευσης, διάρκειας εξήντα (60) διδακτικών ωρών, συμπεριλαμβανομένης ειδικής ενότητας e-learning, θα εξελίσσεται σε υβριδικό περιβάλλον webinar και φυσικής τάξης, κατά την επιλογή των σπουδαστών του, κάθε Τετάρτη και Παρασκευή, 15.00 – 18.20, από την Τετάρτη, 29 Ιανουαρίου έως και την Παρασκευή, 21 Φεβρουαρίου 2025.

Το Πρόγραμμα Μετεκπαίδευσης απευθύνεται πρωτίστως σε επίλεκτους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές όλων των βαθμίδων και στελέχη πωλήσεων, υποστήριξης πωλήσεων και εκπαίδευσης ασφαλιστικών επιχειρήσεων και επιχειρήσεων ασφαλιστικής διαμεσολάβησης, ενώ η θεματολογία του εκτείνεται στους ακόλουθους τομείς ενδιαφέροντος συμβουλευτικών πωλήσεων financial planning:

α. Επαγγελματική Δεοντολογία και Θεσμικό Πλαίσιο Διανομής Ασφαλιστικών Προϊόντων και Υπηρεσιών
β. Οικονομικοί κύκλοι και επιδράσεις στην οικονομική δραστηριότητα και στην ψυχολογία της αγοράς
γ. Το Σύστημα Κοινωνικών Ασφαλίσεων και οι παροχές του
δ. Συνταξιοδοτικός Προγραμματισμός και προγραμματισμός μέριμνας υγείας
ε. Επενδυτικός Προγραμματισμός κατά τις φάσεις του οικονομικού κύκλου

στ. Φορολογικός Προγραμματισμός και Προγραμματισμός Ζωής και Διαχείρισης Περιουσίας
ζ. Σύγχρονες Μέθοδοι Ασφαλιστικής Συμβουλευτικής και Financial Planning
η. Marketing Ασφαλιστικών Υπηρεσιών και εφαρμογές Digital Marketing
θ. Πηγές Ανάπτυξης Επιχειρηματικότητας
ι. Business Development Plan 2025-2027, Εφαρμοσμένες Αρχές Μετάβασης των Συμβουλευτικών Πωλήσεων στο Ψηφιακό Μοντέλο Οργάνωσης και Λειτουργίας τους, οι Επιδράσεις της Τεχνητής Νοημοσύνης, AI

Το Ελληνικό Ινστιτούτο Ασφαλιστικών Σπουδών συνιστά ιδιαιτέρως την παρακολούθηση του ως άνω Προγράμματος Μετεκπαίδευσης, καθώς τούτο κομίζει την πλέον σύγχρονη και θεμελιώδη τεχνογνωσία συμβουλευτικών πωλήσεων και financial planning, προς όφελος της απόδοσης της εργασίας και των προοπτικών εξέλιξης του ανθρώπινου δυναμικού της αγοράς μας, ιδίως των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών όλων των βαθμίδων και στελεχών πωλήσεων, υποστήριξης πωλήσεων και εκπαίδευσης, από κοινού.

Λεπτομέρειες του Προγράμματος είναι ήδη ανηρτημένες στην ιστοσελίδα του Ινστιτούτου, (www.eias.gr), ενώ περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να λάβετε από τη Γραμματεία Εκπαίδευσης, (e-mail: eiasinfo@eias.gr, T: 210 9219660 & 684).

Διαβάστε περισσότερα

 

 

Νέος ΚΟΚ: Πρόστιμα και ποινές φυλάκισης υπό την αίρεση των ελέγχων

0

Λήγει η σε δύο ημέρες  -Παρασκευή, 24 Ιανουαρίου 2025 και ώρα 20:15- από σήμερα η διαβούλευση για το νέο κυρωτικό πλαίσιο του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και λοιπές διατάξεις για την Ασφαλή Κινητικότητα.

Υψηλά πρόστιμα, ποινές φυλάκισης και αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας επισύρει ο νέος κώδικας οδικής κυκλοφορίας. Ανώτατο όριο ταχύτητας τα 30 χλμ στον αστικό ιστό και υποχρεωτική χρήση κράνους σε οδηγούς δικύκλων, μηχανών, ποδηλάτων, πατινιών με επιβολή αυστηρότατων ποινών σε παραβάτες του νόμου. Θα τιμωρείται αυστηρά επίσης η αντικοινωνική οδική συμπεριφορά με τα πρόστιμα να είναι κλιμακούμενα.

Παραβάσεις και αντικοινωνική συμπεριφορά, ποιες είναι οι παραβάσεις:

-Απόρριψη από το όχημα αντικειμένων (Αρ. 12 §3) (ΜΕΣΑΙΑΣ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ,Ε2Α κΣ)

-Ανάρμοστη συμπεριφορά οδηγών – Μη ευγενική συμπεριφορά οδηγού προς πεζούς και τους άλλους οδηγούς (Αρ. 12 §7 εδάφ.1ο) (ΜΕΣΑΙΑΣ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ, Ε2Α κΣ)

-Οδηγός δεν έχει την αναγκαία σωματική και διανοητική ικανότητα και δεν βρίσκεται σε κατάλληλη κατάσταση για να οδηγεί. Οδηγός δεν είναι σε θέση να ελέγχει το όχημα ή τα ζώα κατά το χρόνο της οδήγησης. (Αρ. 13 §2  εδάφ.1ο) (ΜΕΣΑΙΑΣ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ, Ε2Α κΣ)

-Κίνηση σε πλατείες, πεζόδρομους, πεζοδρόμια, νησίδες ασφαλείας κ.λπ. (Αρ. 16 §4 μέρος 2ο) (ΜΕΣΑΙΑΣ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ, Ε2Α κΣ)

-Χρήση λωρίδας έκτακτης ανάγκης (Λ.Ε.Α.), εξαιρουμένης ακινητοποίησης οχήματος από βλάβη ή άλλη αιτία (Αρ. 29 §9) (ΜΕΣΑΙΑΣ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ, Ε2Α κΣ)

-Στάση ή στάθμευση οχήματος σε ειδικούς χώρους στάθμευσης οχημάτων Ατόμων με Αναπηρίες (ΑμεΑ). (Αρ. 34 §2 περ. ιζ’) (ΜΕΣΑΙΑΣ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ, Ε2Α κΣ)

-Μη παραχώρηση προτεραιότητας σε πεζούς, οι οποίοι έχουν κατέλθει στο οδόστρωμα της οδού και μη διακοπή πορείας οχήματος σε περίπτωση ανάγκης, προ της πραγματοποίησης ελιγμού στροφής για είσοδο σε άλλη οδό στην οποία δεν υπάρχουν σημασμένες με πινακίδες διαβάσεις πεζών ή διαγραμμίσεις στο οδόστρωμα  Μη επίδειξη ιδιαίτερης προσοχής στους πεζούς που διασχίζουν την οδό προκειμένου να επιβιβαστούν σε μέσα μαζικής μεταφοράς ή όταν απομακρύνονται από αυτά ( Αρ. 39 §4) (ΜΕΣΑΙΑΣ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ, Ε2Α κΣ)

-Παρεμπόδιση αυτοκινήτων άμεσης ανάγκης (Αρ. 44 §1) (ΜΕΣΑΙΑΣ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ, Ε2Α κΣ)

-Ακουλουθεία αυτοκινήτων άμεσης ανάγκης (Αρ. 44 §3) (ΜΕΣΑΙΑΣ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ, Ε2Α κΣ)

-Μη εφοδιασμός οχήματος με αποτελεσματικό σιγαστήρα (εξάτμιση).  (Αρ. 81 §12) (ΜΕΣΑΙΑΣ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ, Ε2Α κΣ)

Ποιες συμπεριφορές θεωρούνται υποτροπιάζουσες:

-Παραβίαση ρυθμιστικής πινακίδας Ρ-2 (Υποχρεωτική διακοπή πορείας) STOP (Αρ. 4 §3) (ΙΔΙΑΙΤΕΡΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ, Ε4)

-Παραβίαση ερυθρού σηματοδότη (Ερυθρό σταθερό φως κυκλικής μορφής) (Αρ. 6 §1) (ΙΔΙΑΙΤΕΡΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ, Ε4)

-Ζώνη (οδηγός) – Μη χρήση ζώνης ασφαλείας  από οδηγό (Αρ. 12 §5) (ΜΕΣΑΙΑΣ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ, Ε2 Β)

-Μεταφορά ανηλίκων (οδηγός) – Μη χρήση ειδικών μέσων συγκράτησης και προστασίας, όπως καθίσματων, ζωνών ασφαλείας κλπ (Αρ. 12 §5) (ΥΨΥΛΗΣ ΕΠΙΚΥΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ, Ε3Β)

-Κράνος (οδηγός) – Μη χρήση και μη ορθή πρόσδεση προστατευτικού κράνους από οδηγό, κατά την οδήγηση μοτοποδηλάτων, μοτοσικλετών και τρίτροχων οχημάτων χωρίς κουβούκλιο. (Αρ. 12 §6) (ΜΕΣΑΙΑΣ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ, Ε2Β)

-Οδήγηση οδικών οχημάτων για επίδειξη ικανότητας, εντυπωσιασμό, ανταγωνισμό ή τέλεση αυτοσχέδιων αγώνων. (κόντρες) (Αρ. 12 §8) (ΙΔΙΑΙΤΕΡΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ, Ε4)

-Συναγωνισμός οδηγών στην ταχύτητα (κόντρες) (Αρ 19 §5) (Ε4)

-Υπέρβαση ορίου ταχύτητας (Αρ 20 §12) (Ε4, ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΒΑΣΗ ΟΡΙΟΥ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ Ε2Α-Ε4)

-Οδηγός χρησιμοποιεί εν κινήσει κινητό τηλέφωνο που δεν είναι τοποθετημένο σε ειδική θέση για ανοικτή ακρόαση, με ακουστικό ΕΝΣΥΡΜΑΤΗΣ επικοινωνίας (Αρ 13 §2 εδαφ.4ο) (ΥΨΥΛΗΣ ΕΠΙΚΥΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ, Ε3Β)

-Χρήση κινητού τηλεφώνου (οδηγοί μοτ/των, μοτοποδ/των, τρίτροχων) (Αρ 40 §1 περ. ζ’) (ΥΨΥΛΗΣ ΕΠΙΚΥΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ, Ε3Α)

-Οδήγηση υπό την επίδραση αλκοόλ (Αρ. 42 §7) (ΥΨΥΛΗΣ ΕΠΙΚΥΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΑΛΚΟΟΛ, Ε3Β-Ε4)

Απενοχοποίηση οχημάτων και υπευθυνότητα των οδηγών

Η απενοχοποίηση του οχήματος (δεν αφαιρούνται τα στοιχεία του οχήματος) για παραβάσεις που αφορούν σε επικίνδυνες οδηγικές συμπεριφορές για τις οποίες πλέον τιμωρείται μόνο ο παραβάτης οδηγός (χρηματικό πρόστιμο, αφαίρεση άδειας οδήγησης, βαθμοί ποινής ΣΕΣΟ).

Υψηλή τιμωρία για κύριες παραβάσεις που ευθύνονται για θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα και τιμωρούνται παραδειγματικά: α) κόκκινο, β) κράνος, γ) αλκοόλ, δ) ζώνη, ε) το κινητό στ) ταχύτητα

Κατηγορίες των παραβάσεων του νέου Κ.Ο.Κ.:

Χαμηλής Επικινδυνότητας

Κατηγορία παράβασης Ε1Α – 30 ευρώ

-Παραβίαση ερυθρού σηματοδότη από πεζό

-Μη παραχώρηση επαρκούς χώρου για τη διέλευση ανερχόμενου οχήματος, σε οδούς μεγάλης κλίσης, που η διέλευση των οχημάτων που έρχονται αντίθετα είναι αδύνατη ή δυσχερής

-Αντικανονικό άνοιγμα θυρών οχήματος

-Μη εφοδιασμός μηχανοκίνητου οχήματος (εκτός δίτροχων μοτοσικλετών χωρίς καλάθι, τρίτροχων μοτοποδηλάτων και ρυμουλκουμένων), με πινακίδα (τρίγωνο) ή ειδική συσκευή επισήμανσης, η οποία αναφέρεται στα άρθρα 29 παρ.3 και 34 παρ.9 του ΚΟΚ

-Οδηγός οχήματος που δεν φέρει τα απαιτούμενα έγγραφα (το πρόστιμο επιβάλλεται για κάθε έγγραφο που λείπει).

Κατηγορία παράβασης Ε1Α & Σ – 30 ευρώ/30 ημέρες αφαίρεση άδειας οδήγησης)

-Παραβίαση ρυθμιστικών πινακίδων Ρ-33 (Aπαγoρεύεται η χρήση ηχητικών oργάνων πρoειδoπoίησης [εκτός για απoφυγή δυστυχήματoς]), Ρ-54 (Oδός υπoχρεωτικής διέλευσης πoδηλάτων [απαγoρευμένης της διέλευσης άλλων oχημάτων]), Ρ-55 (Oδός υπoχρεωτικής διέλευσης πεζών [πεζόδρoμoς, απαγoρευμένης της διέλευσης άλλων εκτός πεζών, oχημάτων άμεσης ανάγκης και oχημάτων για την είσoδo-έξoδo σε παρόδιες ιδιoκτησίες]) Ρ-67 (Aπoκλειστική διέλευση λεωφoρείων ή τρόλλεϋ)

-Λοιπές παραβάσεις διαγραμμίσεων – Κίνηση σε λωρίδα κυκλοφορίας η οποία έχει πινακίδες σήμανσης ή λέξεις ή σύμβολα επί του οδοστρώματος, όπως λεωφορεία, ταξί και ποδήλατα, αν δεν οδηγούν οχήματα της κατηγορίας αυτής

-Μη συνετή οδήγηση Ε.Δ.Χ., Μ.Μ.Μ., τουριστικού οχήματος

–Μη παραχώρηση προτεραιότητας για τη διέλευση μέσων μαζικής μεταφoράς, πoδηλάτων ή μoτoπoδηλάτων, αν o oδηγός κατά την αλλαγή της κατεύθυνσης, πρόκειται να διασχίσει ειδική λωρίδα πoυ πρooρίζεται για την κίνηση αυτών.

-Στάθμευση οχήματος στο οδόστρωμα προ της εισόδου και εξόδου της προοριζόμενης για τη διακίνηση ασθενών προς και από νοσοκομεία, κλινικές και σταθμούς πρώτων βοηθειών γενικά.

Κατηγορία παράβασης Ε1Β – 30/10 ημέρες αφαίρεση άδειας οδήγησης)

-Μη κίνηση βραδυπoρoύντων oχημάτων στη δεξιά λωρίδα τoυ oδoστρώματoς, σε περίπτωση κίνησης oχημάτων σε παράλληλες σειρές (στoίχoυς).

-Μη χρήση ή και μη έγκαιρη χρήση δεικτών κατεύθυνσης (φλας) πριν από ελιγμό

-Μη μείωση ταχύτητας ενόψει οχήματος που προτίθεται να αλλάξει κατεύθυνση

-Παρατεταμένη χρήση των ηχητικών oργάνων

-Παραβίαση μέτρων περιορισμού ή απαγόρευσης κυκλοφορίας μηχανοκίνητων οχημάτων (πχ Δακτύλιος, Μπλέ Ζώνη)

-Η παράβαση που αφορά στη στάθμευση, τιμωρείται κατά τις διατάξεις του άρθρου 5 του ΚΟΚ

-Πρόκληση κινδύνων για την κυκλοφορία κατά την έλξη οχημάτων

Μεσαίου κινδύνου

Κατηγορία παράβασης Ε2Α – 150 ευρώ

-Οδηγός θέτει σε κυκλοφορία και οδηγεί μεταφορικό ή άλλης χρήσεως μέσο που δεν ορίζεται στην παρ.2 του άρθρου 2 του ΚΟΚ.

-Παραβίαση ρυθμιστικών πινακίδων Ρ-15 (Aπαγoρεύεται η είσoδoς σε πεζoύς), Ρ-16 (Aπαγoρεύεται η είσoδoς σε ζωήλατα οχήματα), Ρ-17 (Aπαγoρεύεται η είσoδoς σε χειράμαξες)

-Παραβίαση Απόφασης κυκλοφοριακών ρυθμίσεων

-οικείου Δημάρχου, (λεωφορειολωρίδες, λωρίδες κίνησης τραμ) εξαιρουμένης της περιοχής αρμοδιότητας του Ο.Α.Σ.Α

-Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, (κίνηση ή στάθμευση σε λεωφορειολωρίδες, λωρίδες κίνησης τραμ, λωρίδες ή οδούς που κυκλοφορούν μόνο τα Μ.Μ.Μ.)

Κατηγορία παράβασης Ε2Α & Σ – 150 ευρώ/30 ημέρες αφαίρεση άδειας οδήγησης

-Κίνηση σε πλατείες, πεζόδρομους, πεζοδρόμια, νησίδες ασφαλείας κ.λπ.

-Χρήση λωρίδας έκτακτης ανάγκης (Λ.Ε.Α.), εξαιρουμένης ακινητοποίησης οχήματος από βλάβη ή άλλη αιτία

-Στάση ή στάθμευση οχήματος

-σε θέση όπου βρίσκεται κεκλιμένο επίπεδο (ράμπα) διάβασης ατόμων με αναπηρία ή οδηγός τυφλών και σε απόσταση μικρότερη από 0,50 μ. εκατέρωθεν αυτών.

-σε χώρους στάθμευσης αποκλειστικά για συγκεκριμένο όχημα Ατόμων με Αναπηρίες (ΑμεΑ).

-Συμπεριφορά οδηγού που μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τους πεζούς.

-Παρεμπόδιση αυτοκινήτων άμεσης ανάγκης

Κατηγορία παράβασης Ε2Β – 150 ευρώ/20 ημέρες αφαίρεση άδειας οδήγησης

-Μη συμμόρφωση με τις υποδείξεις και τα σήματα των τροχονόμων

-Παραβίαση ρυθμιστικών πινακίδων Ρ-7 έως και Ρ-28, Ρ-30 έως Ρ-31, Ρ-45 έως Ρ-45, Ρ-64

-Παραβίαση της απαγόρευσης διάβασης

-μιας ή δύο συνεχών γραμμών κατά μήκος

-διπλών διακεκομμένων γραμμών κατά μήκος

-μιας συνεχούς με άλλη παράπλευρα διακεκομμένη, όταν κινούνται επί της πλευράς της συνεχούς γραμμής

-Μη χρήση ζώνης – Κράνους (οδηγός)

-Προσπέρασμα με πρόκληση κινδύνου ή παρακώλυση κυκλοφορίας και χωρίς έγκαιρη προειδοποίηση

-Υπέρβαση ορίου ταχύτητας άνω των 20 χλμ/ώρα (και μέχρι 30 χλμ/ώρα)

-Μη εφοδιασμένος τρίτροχου οχήματος, μοτοσικλέτας και μοτοποδήλατου επιβατηγού οχήματος Ι.Χ και φορτηγού οχήματος έως τρεισήμισι (3,5) τόνους με κατάλληλα ελαστικά.

Κατηγορία παράβασης Ε2Β & Σ – 150 ευρώ/50 ημέρες αφαίρεση άδειας οδήγησης

-Μη διευκόλυνση κυκλοφορίας τραμ,

Υψηλού κινδύνου

Κατηγορία παράβασης Ε3Α – 350 ευρώ

-Χάραξη διαγραμμίσεων χωρίς προδιαγραφές

-Απόθεση ή εγκατάλειψη ή η απόρριψη αντικειμένων ή υλικών στις οδούς, που παρακωλύουν, έστω και κατ’ ελάχιστο την κυκλοφορία των πεζών και των οχημάτων, ως και τη στάθμευση των οχημάτων ή/και ουσιών ή υλικών, τα οποία μπορούν να καταστήσουν την οδό ολισθηρή (π.χ. νερά, λάδια, ασβέστης κ.λπ.).

-Απόρριψη χωμάτων ή άχρηστων υλικών στην οδό (οδοστρώματα, ερείσματα, πεζοδρόμια, πεζόδρομους, τάφρους κ.λπ.)

-Προσωρινή ή διαρκής κατάληψη τμήματος του oδoστρώματoς με εγκαταστάσεις ή εμπόδια, ιδιαίτερα αν με αυτά παρεμποδίζεται η κυκλοφορία, η επιτρεπόμενη στάση ή στάθμευση οχημάτων ή περιορίζεται η ορατότητα αυτών πoυ χρησιμοποιούν τις οδούς

-Οδήγηση με Πιστοποιητικό Επαγγελματικής Ικανότητας (Π.Ε.Ι.) που έχει λήξει η ισχύς του, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο π.δ.74/2008 (Α΄112) (φορτηγά ή λεωφορεία).

Κατηγορία παράβασης Ε3Α & Σ – 350 ευρώ/30 ημέρες αφαίρεση άδειας οδήγησης

-Μη παραχώρηση προτεραιότητας σε σιδηροδρομικό ή τροχιοδρομικό (τραμ) όχημα

Κατηγορία παράβασης Ε3Β – 350 ευρώ/30 ημέρες αφαίρεση άδειας οδήγησης και στοιχείων κυκλοφορίας οχήματος.

-Επενέργεια στον μηχανισμό ταχογράφου, με σκοπό να τον καταστήσει ανενεργό ή να αλλοιώσει τις καταγραφόμενες ενδείξεις

-Μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων που δεν είναι στερεωμένα και ασφαλισμένα με κατάλληλα κλειδιά (κλείστρα) ενσωματωμένα στο όχημα. (Τα κλείστρα πρέπει να στερεώνουν και ασφαλίζουν όλα τα αντίστοιχα σημεία του εμπορευματοκιβωτίου.)

-Εκπρόθεσμη προσκόμιση οχήματος για τακτικό ή έκτακτο τεχνικό έλεγχο (πλην φορτηγών) (η αφαίρεση στοιχείων κυκλοφορίας επιβάλλεται στον ΙΔΙΟΚΤΗΤΗ)

-Κυκλοφορία μηχανοκίνητου οχήματος χωρίς απογραφή και ταξινόμηση (πλην φορτηγών)

-Πινακίδες αριθμού κυκλοφορίας μη ευκρινώς ορατές, μη αναγνωρίσιμες από τεχνικά μέσα ή με μη αντανακλαστικό επί αυτών υλικό (πλην φορτηγών)

Κατηγορία παράβασης Ε3Β (χωρίς αφαίρεση στοιχείων κυκλοφορίας) – 350 ευρώ/30 ημέρες αφαίρεση άδειας οδήγησης.

-Χρήση κινητού τηλεφώνου

-Υπέρβαση ορίου ταχύτητας-άνω των 30 χλμ/ώρα,

-άνω των 150 χλμ/ώρα σε αυτοκινητόδρομο,

-άνω των 130 χλμ/ώρα σε οδό ταχείας κυκλοφορίας,

-άνω των 120 χλμ/ώρα στο λοιπό οδικό δίκτυο

-Πρόκληση κινδύνου, παρακώλυση συγκοινωνίας και μη ρύθμιση ταχύτητας, ώστε να μπορεί να διακοπεί η κίνηση οχήματος, κατά την προσέγγιση ισόπεδου κόμβου

-Μη παραχώρηση προτεραιότητας

-Οπισθοπορεία σε αυτοκινητόδρομό και σε οδό ταχείας κυκλοφορίας

-Αλκοόλ

-Οδήγηση υπό την επίδραση αλκοόλ, συγκέντρωση στο αίμα (εκπνεόμενο αέρα): 0,20 g/l έως 0,80 g/l  (0,10 mg/l έως 0,40 mg/l)  (οδηγοί κάτοχοι άδειας οδήγησης για λιγότερο από 2 έτη ή οδηγοί οχημάτων Ε.Δ.Χ., φορτηγών άνω των 3,5 τόνων, σχολικών και λοιπών λεωφορείων, ασθενοφόρων, οχημάτων μεταφοράς επικίνδυνών εμπορευμάτων, μοτοσικλετιστών και μοτοποδηλάτων)-(περ. α’) Οδήγηση υπό την επίδραση αλκοόλ, συγκέντρωση στο αίμα (εκπνεόμενο αέρα): 0,50 g/l έως 0,80 g/l  (0,25mg/l έως 0,40 mg/l)

Κατηγορία παράβασης Ε3Β & Σ – 350 ευρώ/60 ημέρες αφαίρεση άδειας οδήγησης και 30 ημέρες αφαίρεση στοιχείων κυκλοφορίας οχήματος.

-Εκπομπή ρύπων ή θορύβου πέραν των επιτρεπόμενων ορίων

Κατηγορία παράβασης Ε3Β & Σ (χωρίς αφαίρεση στοιχείων κυκλοφορίας) – 350 ευρώ/60 ημέρες αφαίρεση άδειας οδήγησης.

-Μη διακοπή πορείας προ ισόπεδης σιδηροδρομικής διάβασης χωρίς μπάρες ή φωτεινή σηματοδότηση με σήμανση

Κατηγορία παράβασης Ε3Β & (π) – 350 ευρώ/30 ημέρες αφαίρεση άδειας οδήγησης και 30 ημέρες αφαίρεση στοιχείων κυκλοφορίας οχήματος & ποινή φυλάκισης.

-Παραποίηση, αλλοίωση στοιχείων αναγνώρισης πλαισίου και κινητήρα (επιβάλλεται στον κάτοχο οχήματος και σε εκείνον που ενεργεί την παραποίηση ή αλλοίωση)

-Θέση σε κυκλοφορία και οδήγηση χωρίς άδεια κυκλοφορίας (αυτ/το, ρυμουλκούμενο, τρίτροχο, μοτ/τα) ή που έχει αφαιρεθεί

Κατηγορία παράβασης Ε3Β & (π) (χωρίς αφαίρεση στοιχείων κυκλοφορίας) – 350 ευρώ/30 ημέρες αφαίρεση άδειας οδήγησης & ποινή φυλάκισης.

-Άρνηση ακινητοποίησης οχήματος σε υπόδειξη τροχονόμου

-Θέση σε κυκλοφορία και οδήγηση χωρίς άδεια κυκλοφορίας (αγροτικό μηχάνημα, μηχάνημα έργων) ή που έχει αφαιρεθεί

-Μεταβολή κατόχου ή κύριων χαρακτηριστικών οχήματος χωρίς νέα άδεια

-Οδήγηση χωρίς ισχύουσα ελληνική άδεια της κατάλληλης κατηγορίας ή που έχει ανακληθεί ή αφαιρεθεί για οποιονδήποτε λόγο

-Οδήγηση αγροτικού μηχανήματος και μηχανήματος έργου χωρίς άδεια οδήγησης ή που έχει ανακληθεί ή αφαιρεθεί

Kατηγορία παράβασης Ε4 – (700 ευρώ / 30 ημέρες αφαίρεση άδειας οδήγησης).

-Παραβίαση ρυθμιστικής πινακίδας Ρ-2 (Υποχρεωτική διακοπή πορείας) STOP

-Παραβίαση ερυθρού σηματοδότη

-Οδήγηση οδικών οχημάτων για επίδειξη ικανότητας, εντυπωσιασμό, ανταγωνισμό ή τέλεση αυτοσχέδιων αγώνων. (κόντρες) &

-Συναγωνισμός οδηγών στην ταχύτητα (κόντρες)

-Προσπέρασμα

όταν κάποιος από τους οδηγούς πoυ ακολουθούν αυτόν πoυ προτίθεται να προσπεράσει άρχισε ήδη τo προσπέρασμα

όταν o οδηγός πoυ προπορεύεται στην αυτή λωρίδα κυκλοφορίας δώσει σήμα ότι προτίθεται να προσπεράσει άλλον

αμέσως προ ή επί ισόπεδου σιδηροδρομικής διάβασης χωρίς κινητά φράγματα, εκτός αν η οδική κυκλοφορία ρυθμίζεται από φωτεινούς σηματοδότες, όπως αυτοί που χρησιμοποιούνται στους ισόπεδους οδικούς κόμβους.

αμέσως προ ή σε διάβαση πεζών, η οποία έχει σημανθεί ως διάβαση πεζών στο οδόστρωμα ή με πινακίδα σήμανσης

μέσα στις σήραγγες με μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση

Προσπέρασμα σε οδόστρωμα διπλής κατεύθυνσης και κατά την προσέγγιση σε κυρτή αλλαγή κλίσης ή σε στροφές με ανεπαρκή ορατότητα, εκτός αν υπάρχει στα σημεία αυτά διαχωριστική νησίδα ή δύο τουλάχιστον λωρίδες κυκλοφορίας προς την κατεύθυνση αυτού που προσπερνά, οι οποίες ορίζονται με κατά μήκος διαγραμμίσεις, το δε προσπέρασμα γίνεται χωρίς να εγκαταλείψει ο οδηγός τις λωρίδες κυκλοφορίας που σημειώνονται ως κλειστές γι’ αυτούς που έρχονται αντίθετα.

-Υπέρβαση ορίου ταχύτητας άνω των 50 χλμ/ώρα

700 ευρώ / 90 ημέρες αφαίρεση άδειας οδήγησης

-Αλκοόλ

(περ. β’) Οδήγηση υπό την επίδραση αλκοόλ, συγκέντρωση στο αίμα (εκπνεόμενο αέρα):  0,80 g/l έως 1,10 g/l  (0,40 mg/l έως 0,60 mg/l)

Κατηγορία παράβασης Ε4 & (π) – 1.200 ευρώ / 180 ημέρες αφαίρεση άδειας οδήγησης & ποινή φυλάκισης τουλάχιστον δύο (2) μηνών) & [(1) Ακινητοποίηση οχήματος  υποχρεωτικά και φύλαξη του, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 46 του ΚΟΚ και των, κατ’ εξουσιοδότηση αυτού, εκδιδόμενων αποφάσεων. (42 §7, περ.δ.) (2) Η ΑΟ επιστρέφεται μετά την παρέλευση συνολικού χρόνου αφαίρεσής της, μόνο με την προσκόμιση αποδεικτικού καταβολής του διοικητικού προστίμου ή διακανονισμού.]

-Άρνηση για υποβολή σε έλεγχο για διαπίστωση ύπαρξης στον οργανισμό οινοπνεύματος, είτε διά αιμοληψίας είτε με χρήση συσκευής αλκοολομέτρου (τεκμαίρεται ότι η συγκέντρωση οινοπνεύματος στο αίμα του είναι άνω του 1,10 gr./l. σύμφωνα με τη μέθοδο της αιμοληψίας – επιβάλλονται οι κυρώσεις περ.γ’, της παρ.7 του άρθρου 42 ΚΟΚ))

-Αλκοόλ

(περ. γ’) Οδήγηση υπό την επίδραση αλκοόλ, συγκέντρωση στο αίμα (εκπνεόμενο αέρα):   άνω του 1,10 g/l   (>0,60 mg/l )

(1.500 ευρώ & ποινή φυλάκισης έως 12 μήνες)

-Παράλειψη τοποθέτησης, συντήρησης σήμανσης εργασιών που εκτελούνται στις οδούς και παράλειψη αφαίρεσης μετά την ολοκλήρωση μέσων σήμανσης εκτελούμενων εργασιών

Η ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ εξυπηρέτησε πάνω από 430.000 περιστατικά Οδικής Βοήθειας το 2024

0

Με απόλυτη δέσμευση στην ασφάλεια και την εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων της, η Οδική Βοήθεια της ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ εξυπηρέτησε το 2024 περισσότερα από 430.000 περιστατικά, επιβεβαιώνοντας την αδιάλειπτη παρουσία της στην καθημερινότητα των πελατών της.

Η ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ διαθέτει έναν σύγχρονο ιδιόκτητο στόλο οχημάτων και ένα εκτεταμένο δίκτυο Σταθμών Οδικής Βοήθειας, καλύπτοντας τόσο την ηπειρωτική όσο και τη νησιωτική Ελλάδα. Η ομάδα της, αποτελούμενη από εξειδικευμένο προσωπικό, εξασφαλίζει ότι κάθε περιστατικό αντιμετωπίζεται με ταχύτητα, επαγγελματισμό και φροντίδα.

Η Οδική Βοήθεια της ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ παρέχει μια σειρά από εξειδικευμένες υπηρεσίες, όπως:

  • Φροντίδα και καταγραφή ατυχημάτων
  • Διάγνωση και αποκατάσταση βλαβών
  • Ρυμούλκηση οχημάτων
  • Μεταφορά οχημάτων σε συνεργείο της επιλογής του ασφαλισμένου ή στα σύγχρονα πολυσυνεργεία της εταιρίας.

Δίπλα στους ασφαλισμένους 24/7

Η ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ παραμένει 24 ώρες το 24ωρο, 365 ημέρες τον χρόνο δίπλα στους πελάτες της, παρέχοντας υποστήριξη σε κάθε διαδρομή.

  • Με ένα τηλεφώνημα στο 11 555
  • Μέσω της εφαρμογής Assist4You, την οποία οι ασφαλισμένοι μπορούν να κατεβάσουν δωρεάν από το google play ή το app store

Η ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ αποδεικνύει καθημερινά τη δέσμευσή της να βρίσκεται στο πλευρό των ασφαλισμένων της, με υπηρεσίες που συνδυάζουν τεχνολογία, ταχύτητα και υψηλή ποιότητα.