Της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου
Ο “Δαβίδ” (Marshmallow) κέρδισε τον “Γολιάθ” (Marsh) κατά κράτος στην μεταξύ τους δικαστική διαμάχη: Η Marsh, από τις μεγαλύτερες εταιρείες μεσιτών ασφαλίσεων διεθνώς, είχε κατηγορήσει την Marshmallow, μικρής ασφαλιστικής εταιρείας υψηλής τεχνολογίας (insurtech) για παράβαση της νομοθεσίας περί πνευματικής ιδιοκτησίας, λόγω της ομοιότητας μεταξύ των εταιρικών τους επωνυμιών και είχε αξιώσει από την Marhsmallow…αλλαγή ονομασίας.
Πλην όμως, το βρετανικό Γραφείο Πνευματικής Ιδιοκτησίας (Intellectual Property Office-IPO) στο οποίο κατέληξε η υπόθεση γνωμοδότησε υπέρ της Marshmallow, κρίνοντας ότι και οι δυο επωνυμίες είναι γνωστές στον μέσο καταναλωτή και εκπέμπουν εννοιολογικά διαφορετικά μηνύματα. Το IPO επιδίκασε στην Marshmallow τα δικαστικά της έξοδα, ενώ η Marsh δήλωσε ότι δεν θα προσβάλει την απόφαση.
Οι δίδυμοι αδελφοί Oliver και Alexander Kent-Braham, δημιουργοί της λονδρέζικης Marshmallow (που ιδρύθηκε το 2017 και στοχεύει στην παροχή οικονομικότερων καλύψεων για αλλοδαπούς που αγοράζουν ασφάλεια ΙΧ στη Μ. Βρετανία) έκαναν λόγο για…γλυκιά νίκη (εν είδει λογοπαιγνίου αφοού το marshmallow είναι γλυκό) «Ηταν θέμα αρχής… Υπάρχει πληθώρα InsurTech καινοτομίας στη Μ. Βρετανία αυτή τη στιγμή. Αυτό είναι καλό για τους καταναλωτές και θα έπρεπε να υποστηρίζεται και όχι να υπονομεύεται από μεγάλες εδραιωμένες εταιρείες όπως η Marsh», τόνισαν χαρακτηριστικά. “Δυστυχώς, στην περίπτωση αυτή μια μεγάλη πολυεθνική εταιρεία προσπάθησε να χρησιμοποιήσει τον πλούτο και τους πόρους της για να μας εξαφανίσει. Ευτυχώς,το IPO λειτούργησε σωστά και μας δικαίωσε”. Η Marsh αρνήθηκε να σχολιάσει την απόφαση.
Σημειώνεται ότι το τελευταίο διάστημα έχουν καταγραφεί αρκετές υποθέσεις διαμάχης επί θεμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας μεταξύ παραδοσιακών εταιρειών και start-ups. Για παράδειγμα, η InsurTech Brolly υποχρεώθηκε να αλλάξει τον λογότυπό της με την ομπρέλα μετά από την υποβολή σχετικού αιτήματος από την ασφαλιστική Travelers. Η δε Fidelity, κολοσσός της διαχείρισης ενεργητικού, μήνυσε την αντασφαλιστική Fidelis κάνοντας λόγο (και εδώ) για ομοιότητες μεταξύ των επωνυμιών των δυο εταιρειών.