back to top
33.9 C
Athens
Παρασκευή 6 Ιουνίου 2025

Επενδύοντας στην ανθρώπινη πλευρά της ασφάλισης

του Παύλου Κασκαρέλη,   Αντιπροέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου, Υδρόγειος Ασφαλιστική

 

- Advertisement -

Η ερώτηση είναι: Θα έπρεπε; Αξίζει και μπορούν οι ασφαλιστικές εταιρείες να συνεχίσουν να επενδύουν στα ανθρώπινα «στοιχεία» της ασφάλισης – ανθρώπινα δίκτυα, ανθρώπινη επαφή, επικοινωνία, εκπαίδευση, κινητοποίηση, συναίσθημα- και με ποιον τρόπο, τη στιγμή που η υψηλή τεχνολογία και ο αυτοματισμός που αυτή συνεπάγεται μοιάζουν η απόλυτη προτεραιότητα της εποχής μας;

Πολλά τα πλεονεκτήματα της τεχνολογίας. Και αδιαμφισβήτητα. Ταχύτητα, εξοικονόμηση κόστους, αυτοματοποίηση, άμεση πρόσβαση στην πληροφορία, γρήγορη ανάλυση δεδομένων, κ.ο.κ. Σε έναν εντελώς δια-δικτυωμένο κόσμο, η συζήτηση για το μέλλον της ασφαλιστικής βιομηχανίας περιστρέφεται κατά κόρον γύρω από το πώς αυτή μπορεί, ακολουθώντας το παράδειγμα άλλων κλάδων, να εκμεταλλευτεί τις ευκαιρίες και να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις που δημιουργούνται από τις αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών και τις νέες τεχνολογίες αιχμής.

- Advertisement -

Ποια όμως η θέση των ανθρώπινων δικτύων μέσα σ’ αυτό το τοπίο; Μπορεί ο επαγγελματίας της ασφάλισης σήμερα να διατηρήσει και – κυρίως – να ενισχύσει το ρόλο του – όχι απλώς ως «πωλητή» ή «διαχειριστή συμβολαίων» – αλλά ως συμβούλου, που βρίσκεται δίπλα στον πελάτη για να ακούσει ανάγκες, να προτείνει λύσεις, να εμφυσήσει εμπιστοσύνη, να εμπνεύσει, να καθοδηγήσει; Ή ο καταναλωτής αναζητά απλώς ευκολία, ταχύτητα, απόλυτο έλεγχο των επιλογών του;

Και τα δύο παραπάνω είναι κατά κάποιον τρόπο αλήθεια. Από τη μια, οι νέες γενιές καταναλωτών «οδηγούν» σήμερα την αγορά στην παροχή πιο αυτοματοποιημένων, self-service ψηφιακών λύσεων. Οι ασφαλιστικές τους ανάγκες, ωστόσο, ωριμάζουν σταδιακά και γίνονται πιο σύνθετες. Έρευνες δείχνουν ότι, ενώ αυτοί αναζητούν και συγκρίνουν ασφαλίσεις στο διαδίκτυο, όταν καλούνται να πάρουν πιο περίπλοκες αποφάσεις ή όταν το ουσιαστικό πρόβλημα (η ζημιά) προκύψει, στρέφονται στον ασφαλιστή τους για εμπεριστατωμένη συμβουλή, υποστήριξη, καθοδήγηση. Αλλά ακόμα και όταν αυτό συμβεί, οι προσδοκίες τους διαφέρουν από αυτές των προηγούμενων γενεών. Αναζητούν δηλαδή ταχύτητα, ευκολία, εξοικείωση με τους νέους τρόπους επικοινωνίας, με άλλα λόγια, έναν επαγγελματία που «μιλάει» με τους όρους της εποχής τους και είναι όχι μόνο ασφαλιστικά αλλά και τεχνολογικά ενημερωμένος.

Έναν τέτοιο επαγγελματία του «μέλλοντος» έχουμε ανάγκη και οι ασφαλιστικές εταιρείες που στηρίζουμε και στηριζόμαστε στα ανθρώπινα δίκτυα. Γι’ αυτό πιστεύουμε ότι αξίζει να επενδύσουμε στα στοιχεία εκείνα – τεχνολογικά εργαλεία, συστήματα, εκπαίδευση, ενημέρωση, υπηρεσίες – που «εξοπλίζουν» τους ασφαλιστές μας, τους απαλλάσσουν από γραφειοκρατικές διαδικασίες, τους επιτρέπουν να εστιάσουν στην καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών τους και να επιτελέσουν το ανθρώπινο έργο τους, σύμφωνα όμως με τις απαιτήσεις της εποχής (άμεσα – εύκολα – παντού!).

Συμπέρασμα : Οι ασφαλιστικές εταιρείες που πιστεύουμε και επενδύουμε στα έμψυχα δίκτυα οφείλουμε να κατανοήσουμε τους προβληματισμούς της νέας εποχής και να προσπαθήσουμε να πετύχουμε μία σωστή εξισορρόπηση των προτεραιοτήτων μας. Δηλαδή, να αναζητήσουμε νέους, καινοτόμους τρόπους που αξιοποιούν τα στρατηγικά πλεονεκτήματα της τεχνολογίας ενώ ταυτόχρονα εμπλουτίζουν το δημιουργικό ρόλο των ανθρώπων – συνεργατών μας και αγγίζουν τις ουσιαστικές, ανθρώπινες ανάγκες των πελατών μας.

 

Σχετικές δημοσιεύσεις

Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος ο Giuseppe Zorgno στην Υδρόγειο από Δευτέρα

Το IW.gr έγραψε χτες: Σε συζητήσεις με την Reale Mutua η οποία κατέχει 84% του μετοχικού κεφαλαίου της Υδρογείου Ασφαλιστικής  βρίσκεται ο Giuseppe Zorgno

Σε συζητήσεις ο Giuseppe Zorgno με την Reale Mutua

Σε συζητήσεις με την Reale Mutua βρίσκεται ο Giuseppe Zorgno για την εν δυνάμει συμμετοχή του στο Διοικητικό Συμβούλιο της Υδρογείου

Υδρόγειος Ασφαλιστική: Αναπτυξιακή πορεία και ισχυρές επιδόσεις. Αύξηση παραγωγής, υψηλή κερδοφορία

Χρονιά σημαντικών εξελίξεων και δυναμικής πορείας αποτέλεσε το 2024 για την Υδρόγειο Ασφαλιστική, η οποία συνεχίζει με σταθερά βήματα

Το Ίδρυμα Reale στηρίζει την Ελλάδα: Δωρεά 25.000 ευρώ για τρία σημαντικά κοινωνικά έργα

Η Υδρόγειος Ασφαλιστική, μέλος του Ομίλου Reale, ανακοινώνει με χαρά τη στήριξη τριών σημαντικών κοινωνικών έργων στην Ελλάδα

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Στοχευμένη κυβερνοεπίθεση για την υπεξαίρεση εταιρικών κεφαλαίων

Τις τελευταίες εβδομάδες, η Kaspersky εντόπισε μια σειρά από σύνθετες απόπειρες κυβερνοεπίθεσης που αποσκοπούσαν

Κυβερνοανοσία: Μία πολλά υποσχόμενη στρατηγική ενάντια στο κυβερνοέγκλημα

Τα ευρήματα της πρόσφατης έρευνάς της παρουσίασε η Kaspersky στο GITEX Asia 2025, σύμφωνα με την οποία το 73% των επαγγελματιών

NN Hellas: Πιστοποιείται για το σύστημα διαχείρισης ασφάλειας πληροφοριών, από την TÜV HELLAS

Την απόδοση πιστοποιητικού στην ΝΝ Hellas, μία από τις κορυφαίες ασφαλιστικές εταιρίες στην Ελλάδα, για τη συμμόρφωσή της με το πρότυπο

Οι ψηφιακοί κίνδυνοι που κρύβει η χρήση AI για τη δημιουργία action figures και χαρακτήρων Ghibli

Τις τελευταίες ημέρες μία νέα τάση έχει κατακλύσει το διαδίκτυο: Πρόκειται για εικόνες τύπου anime εμπνευσμένες από το Studio Ghibli και action figures που

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Η Allianz επιβράβευσε τους Συνεργάτες της με τον Διαγωνισμό «Οδήγησε και εσύ ένα Premium Αυτοκίνητο»

Η Allianz διοργάνωσε και φέτος τον Διαγωνισμό Αυτοκινήτου «Οδήγησε και εσύ ένα Premium Αυτοκίνητο», θέλοντας να επιβραβεύσει τους Συνεργάτες

Οι προτάσεις της ΕΑΕΕ για έναν πιο ασφαλή και σύγχρονο Κ.Ο.Κ.

Την υποστήριξή της στην πρωτοβουλία για την αναμόρφωση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.) εκφράζει η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος

Επανεκλογή του Σπ. Μπαρκούζου, Διευθυντή Διαχείρισης Κινδύνων της Syndea στο Δ.Σ. της AMICE

Ο κ. Σπύρος Μπαρκούζος, Διευθυντής Διαχείρισης Κινδύνων της Syndea, επανεξελέγη ως μόνιμο μέλος, με τριετή θητεία έως το 2028 στο Δ.Σ. της AMICE

Υπερσυμμετοχή Διαμεσολαβητών στην εκδήλωση της Επιτροπής Ασφαλιστικών Πρακτόρων του Ε.Ε.Α

Εντυπωσιακή ανταπόκριση, ενδιαφέρον και ενθουσιασμό από τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές κατέγραψε η εκδήλωση της Επιτροπής Ασφαλιστικών

Συνέδριο Δικτύου Πωλήσεων NN Hellas: “A Symphony of Success – Ο Πελάτης δίνει το ρυθμό”

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το Ετήσιο Συνέδριο Δικτύου Πωλήσεων της NN Hellas, την Δευτέρα 2 Ιουνίου στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος»