Ανασφάλιστα, εκπαίδευση, υποδομές και νέο στρατηγικό σχέδιο Οδικής Ασφάλειας

Σίγουρα προς στην σωστή κατεύθυνση κινείται η φιλόδοξη προσπάθεια με το νέο στρατηγικό σχέδιο Οδικής Ασφάλειας, ένα σχέδιο μακρόπνοο που εκτείνεται ως το 2030. Κρίσιμο ρόλο σε όλα αυτα τα σχέδια πρέπει να έχει και η ιδιωτική ασφάλιση, που αποτελεί βασικό προαπαιτούμενο για την οδήγηση ενός οχήματος. Υπενθυμίζεται πως στην σχετική εκδήλωση την προηγούμενη εβδομάδα το παρόν έδωσε ο πρόεδρος της ΕΑΕΕ, κ. Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου.

Βασικό πρόβλημα όλα αυτα τα χρόνια που απασχολεί τον κλάδο αποτελεί η συμμόρφωση ή μη των οδηγών, παράγοντας που διαμορφώνει – μεταξύ άλλων – τον αριθμό ανασφάλιστων οχημάτων που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους.

Το πρώτο κύμα της πανδημίας έφερε εκείνο το διάστημα άμεση αύξηση στα ανασφάλιστα ΙΧ ως μια πρώτη αντίδραση στο πλαίσιο της ακινησίας των οχημάτων λόγω lockdown.

Σωρευτικά για το 2020, αισθητά λιγότερες ήταν οι αναγγελθείσες ζημιές και αποζημιώσεις για ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούσαν στους ελληνικούς δρόμους το 2020. Συγκεκριμένα, οι αναγγελθείσες ζημιές υποχώρησαν από τις 1705 το 2019 σε 1.259 το 2020, σημειώνοντας πτώση 26,16%.

Επίσης, σύμφωνα με τα στοιχεία από το Επικουρικό Κεφάλαιο Αυτοκινήτων, οι αποζημιώσεις για ανασφάλιστα οχήματα την ίδια περίοδο διαμορφώθηκε σε 20,36 εκατ. ευρώ έναντι 23,72 το 2019. Ζητούμενο ωστόσο αποτελεί η σωστή εκπαίδευση και η δημιουργία κουλτούρας καθώς πρέπει να γίνει αντιληπτό το πόσο επικίνδυνο για την κοινωνία και την οικονομία είναι η κυκλοφορία ανασφάλιστων ΙΧ.

Για χρόνια – και – ο ασφαλιστικός κλάδος τόνιζε την ανάγκη για καθημερινές διασταυρώσεις και όχι αποσπασματικά – ένα μέτρο που ούτε και αυτό έχει λειτουργήσει  αποτελεσματικά.

Το τετράπτυχο του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών 

“Πιο ασφαλείς δρόμοι. Είναι τα μεγάλα έργα οδικών υποδομών που ξεμπλοκάρουν ή προγραμματίζονται όπως: Πάτρα-Πύργος, Ε-65, ΒΟΑΚ, Καλαμάτα- Ριζόμυλος, Επεκτάσεις Αττικής Οδού, Flyover στη Θεσσαλονίκη, Ολοκλήρωση του οδικού μας δικτύου με νέους, σύγχρονους, ασφαλείς αυτοκινητόδρομους.

Υπεύθυνοι οδηγοί. Αφορά το νέο σχέδιο νόμου για την εκπαίδευση και εξέταση υποψηφίων οδηγών, για ένα νέο σύστημα, με διαφάνεια και αξιοπιστία, καμπάνιες ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης. Παράλληλα θα πρέπει να φροντίζουμε να οδηγούμε ασφαλέστερα οχήματα, να συντηρούμε σωστά, στο μέτρο των δυνατοτήτων του καθενός, ένα σύγχρονο όχημα, ενώ θα υπάρξει παροχή κινήτρων για την ανανέωση του στόλου των Ι.Χ.

Κυκλοφοριακή παιδεία. Θα ξεκινά από τα σχολεία μας, αλλά όχι μόνο. Με τη βοήθεια των ειδικών, με κατάλληλα μαθήματα , στοχευμένες καμπάνιες, προγράμματα δια βίου επιμόρφωσης όλων. Ο καθένας και η καθεμία μας, από μικρό παιδί και για μια ζωή θα εκπαιδεύεται για σωστή νοοτροπία και συμπεριφορά στο δρόμο

Δίκαιοι κανόνες για όλους. Ορθή και πλήρης συλλογή δεδομένων, ενδελεχής ανάλυσή τους με βάση τη διεθνή εμπειρία. Επίσης θα γίνει αναθεώρηση διατάξεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας”.

Κατά τα άλλα, στη νέα αυτή προσπάθεια για μια εκ βάθρων αλλαγή της οδηγικής συμπεριφοράς στόχος είναι να αντιμετωπιστούν σοβαρές και χρόνιες παθήσεις της ελληνικής κοινωνίας. Να μειωθεί ο αριθμός των τροχαίων, η συχνότητα και η σφοδρότητα , οι υλικές ζημιές και οι σωματικές βλάβες κ.α, στοιχεία που θα διαμορφώσουν εκ νέου τα ασφάλιστρα στο κλάδο αυτοκινήτου και την προσέγγιση που έχει ο ασφαλιστικός κλάδος.

Σημαντική συνεισφορά στην προσπάθεια αυτή θα συντελέσει επίσης η ψηφιοποίηση και τα σύγχρονα εργαλεία που υιοθετεί η ασφαλιστική βιομηχανία και οι αυτοκινητοβιομηχανίες.

Σημαντικό στοιχείο, μεταξύ άλλων, στο νέο αυτό στρατηγικό σχέδιο αποτελεί και η αναθεώρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας στη βάση ορισμένων αρχών. Ενδεικτικά:

– Την κατηγοριοποίηση των παραβάσεων του ΚΟΚ με βάση το βαθμό επικινδυνότητας και συχνότητας.

– Το διαχωρισμό των κυρώσεων με βασικό κριτήριο διαφοροποίησης την οδηγική συμπεριφορά ή την κατάσταση του οχήματος.

– Τη μείωση της μέσης ταχύτητας κίνησης στις αστικές περιοχές

– Τη διασφάλιση της επιβολής και είσπραξης του προστίμου

– Την καθιέρωση ηλεκτρονικής διαδικασίας για την παρακολούθηση των παραβάσεων του Κ.Ο.Κ. Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και το υπουργείο Οικονομικών έχει ξεκινήσει τον επανασχεδιασμό και την υλοποίηση με ηλεκτρονικά μέσα της διαδικασίας βεβαίωσης και είσπραξης των παραβάσεων του Κ.Ο.Κ.

Βάιος Κρόκος

 

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*