Ένας Σερ, στην ελληνική ασφαλιστική αγορά

Κάποιοι τον αποκαλούν Sir της ασφαλιστικής αγοράς. Λονδρέζο. Κάποιοι άλλοι bon viver. Άπαντες δέχονται ότι διακρίνεται για την κομψότητά του, ότι έχει τον αέρα του ευρωπαίου και ότι γνωρίζει πότε πρέπει να είναι ευγενής και φιλικός και πότε αυστηρός με το συνομιλητή του. Διατηρεί έναν ιδιαιτέρως μεγάλο κοινωνικό κύκλο, με επιφανείς επιχειρηματίες και εν γένει επωνύμους, οι οποίοι τον στηρίζουν στην επιχειρηματική του δραστηριότητα.
 
Ο ίδιος απολαμβάνει την αμέριστη εκτίμηση των στελεχών της ασφαλιστικής αγοράς, είναι low profile, τελειομανής σε υπερθετικό βαθμό – δεν αφήνει τίποτε στην τύχη του, και το 2010 κλείνει 40 χρόνια στο χώρο της ιδιωτικής ασφάλισης.
 
Πρόκειται για το Νίκο Μακρόπουλο, βασικό μέτοχο, Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της ασφαλιστικής Ευρώπη ΑΕΓΑ, που χαίρει την αγάπη και το σεβασμό των συνεργατών του, που δίνει καθημερινά το παρόν στην εταιρεία του, και που όποτε απουσιάσει από το γραφεί του, είτε θα βρίσκεται σε κάποιο συνέδριο στο εξωτερικό, είτε στο Λονδίνο, είστε στην εξοχική του κατοικία στο Baden Baden της Γερμανίας, όπου, μεταξύ άλλων, λατρεύει να οδηγεί ένα από τα αυτοκίνητά του, την αγαπημένη του Aston Martin DB6, μοντέλο του 1970, που οδηγούσε ο Sean Connery ως James Bond, στην ταινία Goldfinger. Πρόκειται για ένα από τα 25 πανάκριβα κομψοτεχνήματα που κατασκεύασε η εταιρεία τη χρονιά εκείνη.
 
Μάλιστα, φέτος το καλοκαίρι, ετοιμάζεται να τερματίσει το κοντέρ της Aston Martin στο «Old-timer Meeting», το rally για αυτοκίνητα αντίκες του Baden Baden, προκειμένου στη συνέχεια να επιστρέψει στην Αθήνα για να οδηγήσει με αντίστοιχες… ταχύτητες και την εταιρεία του.
 
Πως όμως έφθασε o Νίκος Μακρόπουλος να είναι σήμερα ένα τα κορυφαία στελέχη του κλάδου; Να διευθύνει μια ασφαλιστική – μπουτίκ και συνάμα συγγενή εταιρεία της Εθνικής Ασφαλιστικής; Μια εταιρεία σαφώς διαφοροποιημένη έναντι του ανταγωνισμού, υπεραποθεματοποιημένη, με σημαντική υπεραξία, εστιασμένη στους μεγάλους βιομηχανικούς και εμπορικούς κινδύνους;
 
Ο Νίκος Μακρόπουλος γεννήθηκε το 1948 στην Αθήνα, σπούδασε στο London Academy και στο Πανεπιστήμιο του Leeds, με πρόθεση να εργαστεί στην οικογενειακή Κλωστοϋφαντουργική επιχείρηση.
 
Όμως, το 1970 ανακάλυψε το θαυμαστό κόσμο της ιδιωτικής ασφάλισης, ξεκινώντας τη δραστηριότητά του στις Ασφάλειες Πλυτά. Την ίδια χρονιά παντρεύτηκε την Εύα Πλυτά, κόρη του αειμνήστου Γεωργίου Πλυτά, δημάρχου Αθηναίων και υπουργού, καθώς και ιδρυτή της ομώνυμης ασφαλιστικής εταιρείας, με την οποία απέκτησε δύο παιδιά, το Γιώργο και τη Μαρία.
 
Τα επόμενα χρόνια αποφάσισε να αφιερωθεί στην ασφαλιστική βιομηχανία, οπότε και ίδρυσε το ασφαλιστικό συγκρότημα Νίκος Α. Μακρόπουλος, που σήμερα απαρτίζεται από τις εταιρείες Ευρώπη ΑΕΓΑ, την οποία αγόρασε το 1993 από ασφαλιστική εταιρεία της Αγγλίας και τη Νίμα Μεσίτες Διεθνών Ασφαλίσεων και Αντασφαλίσεων.
 
Στην τριετία 1990 – 1993 είχε στενή συνεργασία με την Royal Sun Alliance, και το 1991 ήταν ο πρώτος εξουσιοδοτημένος ανταποκριτής των Lloyd’s στην Ελλάδα, ενώ ένα χρόνο μετά ανέβηκε για δεύτερη φορά τα σκαλιά της Εκκλησίας προκειμένου να παντρευτεί την Katleen Wagner, με την οποία απέκτησε μια κόρη, τη Lavinia.
 
Όμως, ο Νίκος Μακρόπουλος ενεπλάκη και στα συνδικαλιστικά του κλάδου. Σε ηλικία μόλις 23 ετών συμμετείχε στο Δ.Σ. της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, όπου επί σειρά ετών διετέλεσε μέλος του, στη διετία 1978 – 1980 εκλέχθηκε γενικός γραμματέας του Συνδέσμου Εκπροσώπων Ασφαλιστικών Εταιρειών, ενώ το 1988 αποτέλεσε ιδρυτικό μέλος του Συνδέσμου Ελλήνων Μεσιτών Ασφαλίσεων, αναλαμβάνοντας στη διετία 1992 – 1994 την προεδρία του φορέα. Επί θητείας του πρωτοστάτησε ώστε ο Μεσίτης Ασφαλίσεων να αναγνωριστεί ως θεσμός από την Πολιτεία και για τη συμβολή του αυτή ανακηρύχθηκε Επίτιμος Πρόεδρος του Συνδέσμου.
 
Επίσης, για περίπου μια δεκαετία εξελέγη Πρόεδρος του Association of Lloyd’s Brokers Representatives in Greece, ενώ φέτος επανεξελέγη μέλος του Δ.Σ. της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος.
 
Όσο για την εταιρεία του, την Ευρώπη ΑΕΓΑ, θα έλεγε κανείς ότι αποτελεί case study για τα ασφαλιστικά δρώμενα. Αν και μικρή σε όγκο ασφαλίστρων, αναπτύσσεται σταθερά σε κερδοφόρα βάση. Στα μυστικά της επιτυχούς πορείας της Ευρώπη ΑΕΓΑ συγκαταλέγονται η μικρή συμμετοχή, κοντά στο 8%, του κλάδου Αυτοκινήτων το σύνολο της παραγωγής της, το σωστό underwriting, η επικέντρωσή της σε κερδοφόρες δραστηριότητες, η ορθολογική διαχείριση του κόστους λειτουργίας της και, φυσικά, η συμβολή του ιδίου του Νίκου Μακρόπουλου, που με την ιδιαίτερη προσωπικότητά του και την ιδιοσυγκρασία του, καταφέρνει να συμμετέχει στην ασφάλιση μεγάλων εμπορικών και βιομηχανικών κινδύνων.
 
Η ισχυρή παρουσία της Ευρώπη ΑΕΓΑ στα συμβόλαια ασφάλισης μεγάλων επιχειρήσεων οφείλεται στη στρατηγική της απόφαση να συνεργάζεται μόνο με μεγάλες και αποδεδειγμένα φερέγγυες αντασφαλιστικές εταιρείες και να αποζημιώνει τους ασφαλισμένους της γρήγορα και δίκαια. Πρόσφατο παράδειγμα η καταβολή του 40% των 12 εκατ. ευρώ που αφορούσαν στη συμμετοχή της Ευρώπη ΑΕΓΑ στην κάλυψη της ζημιάς από την πτώση του στεγάστρου στον αρχαιολογικό χώρο της Σαντορίνης.
 
Φέτος, η εταιρεία «τρέχει» με ρυθμούς ανάπτυξης 14%, και υπολογίζει να έχει κέρδη προ φόρων 1,5 εκατ. ευρώ, όπως εξάλλου συνέβη και τα προηγούμενα χρόνια, με εξαίρεση το 2008, που, λόγω της κρίσης και τη απόφασής της να αναδιαρθρώσει το χαρτοφυλάκιό της, περιόρισε τα κέρδη της στα 0,450 εκατ. ευρώ. Διατήρησε ωστόσο σε πολύ υψηλό επίπεδο, υψηλότερο από αυτό που προβλέπει ο νόμος, τα αποθέματά της.
 
Ποια είναι όμως η μαγική… συνταγή για την Ευρώπη ΑΕΓΑ και τις επιτυχίες της; «Κλέβοντας» ορισμένες καίριες ατάκες από την ομιλία του Προέδρου της, Νίκου Μακρόπουλου, στην εκδήλωση για την κοπή της πίτας του 2009, «η Ευρώπη δεν πιστεύει ότι το μέγεθος μιας επιχείρησης λειτουργεί ως μοναδικό κριτήριο για την κερδοφορία της». Ως κρίσιμα στοιχεία ο Νίκος Μακρόπουλος χαρακτήρισε «την υγιή ανάπτυξη, την τόνωση της πιστότητας των ασφαλισμένων και το κτίσιμο ενός πολύ αξιόπιστου, δυναμικού και ισχυρού brand name».
 
Με δυο κουβέντες, ο κανόνας «Small is Beautiful» αποτυπώνει πλήρως το προφίλ της Ευρώπη ΑΕΓΑ.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*