Οι προτάσεις των Επιμελητηρίων για τον Τειρεσία. τον ΟΑΕΕ και την φορολογία

Προτάσεις για την ενίσχυση της ρευστότητας, τις τραπεζικές οφειλές, τον Τειρεσία, την αναμόρφωση του φορολογικού συστήματος και τον ΟΑΕΕ κατέθεσαν τα Επιμελητήρια. Όπως αναφέρουν στο ψήφισμά τους τα Επιμελητήρια το 50% των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις σχετίζονται με τον τραπεζικό δανεισμό, καθώς οι περισσότερες επιχειρήσεις αντιμετώπισαν δραστική μείωση των ορίων χρηματοδότησής τους και δυσκολίες στις συναλλαγές με τους προμηθευτές τους. Ειδικότερα τα Επιμελητήρια προτείνουν τα εξής:

ΟΑΕΕ:

• Καθιέρωση μίας «πραγματικής» κεφαλαιοποίησης των μέχρι σήμερα ληξιπρόθεσμων οφειλών των ασφαλισμένων για τις οφειλές άνω των 20.000€.
• Άμεση ένταξη στις υπάρχουσες ρυθμίσεις για τις οφειλές κάτω των 20.000 €.
• Υποχρέωση άμεσης επανέναρξης καταβολής τρεχουσών εισφορών από τους οφειλέτες που κάνουν χρήση της κεφαλαιοποίησης, με παροχή δικαιώματος για ελεύθερη επιλογή ασφαλιστικής κλάσης σε αυτούς.
• Ενεργοποίηση της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης για τους οφειλέτες (και τις οικογένειές τους) που μετέχουν στην κεφαλαιοποίηση.
• Κατά την συνταξιοδότηση, μετατροπή της κεφαλαιοποιημένης οφειλής σε ασφαλιστικό χρόνο με τελική επιλογή εξαγοράς ή μειωμένης σύνταξης εκ μέρους του ασφαλισμένου, η οποία δεν δημιουργεί ταμειακό έλλειμμα και λογιστικές απώλειες στον Οργανισμό. Σε περίπτωση που ένας ασφαλισμένος επιθυμεί να εξοφλήσει νωρίτερα από την σύνταξη την κεφαλαιοποιημένη οφειλή του, θα πρέπει να του παρέχεται το σχετικό δικαίωμα.
• Επέκταση της Ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης στους ουσιαστικά «ανέργους» εμπόρους για τουλάχιστον δυο χρόνια.
• Διεύρυνση της ασφαλιστική βάσης του ΕΑΕΕ., με κατάργηση εξαιρέσεων υποχρεωτικής ασφάλισης στον ΟΑΕΕ διάφορων κατηγοριών ελεύθερων επαγγελματιών, έτσι ώστε να περιοριστεί ο αριθμός ελλείμματος που παρουσιάζει το ταμείο.
• Δημιουργία ενός Ταμείου κύριας ασφάλισης με τρεις κλάδους, έναν για μισθωτούς, έναν για ελεύθερους επαγγελματίες και έναν για αγρότες, έτσι ώστε να μειωθεί σημαντικά η γραφειοκρατία και η αυθαιρεσία των διοικητικών υπαλλήλων, η δυσλειτουργία και οι στρεβλώσεις. Παράλληλα θα δημιουργηθεί ένας ενιαίος μηχανισμός ελέγχου για να αυξηθούν τα έσοδα του ασφαλιστικού συστήματος και θα καθιερωθούν ενιαίες εισφορές στα ασφαλιστικά ταμεία. Η εισαγωγή ενιαίου λογιστηρίου θα έχει ως αποτέλεσμα την ενιαία λογιστική απεικόνιση και κεντρική παρακολούθηση των ασφαλιστικών φορέων.

12 προτάσεις για αλλαγές στον Τειρεσία

1. Εφαρμογή Τειρεσία «δύο ταχυτήτων» με διαφορετική βαρύτητα για τις επιχειρήσεις που ενεγράφησαν προ κρίσης και εντός κρίσης.
2. Καθιέρωση «Point System» για την τελική εγγραφή της οποιασδήποτε απαίτησης και μόνο, εφόσον περάσουν 30 ημέρες από την τελική πάροδο της προθεσμίας για την κατά νόμο πληρωμή.
3. Προσαρμογή του Βορειο-Αμερικανικού μοντέλου «credit score» στην ελληνική πραγματικότητα, με την εφαρμογή «βαθμολογίου» και κριτήρια: το ιστορικό πληρωμών, τη χρήση διαθέσιμης πίστωσης, το ιστορικό βάθος της πίστωσης, τον αριθμό αιτήσεων και τους τύπους πίστωσης.
4. Εφαρμογή του διεθνούς συστήματος αξιολόγησης «R»- «account ratings», με 10 κατηγορίες πληρωμών από R0 έως και R9. Αν οι πληρωμές γίνονται χωρίς καθυστέρηση, τότε ο υπόχρεος αξιολογείται με R1. Η χειρότερη κατηγορία «κακού χρέους» είναι η R9, ενώ οι ενδιάμεσες κατηγορίες υποδεικνύουν από ένα έως τρεις μήνες καθυστέρηση.
5. Στοιχεία σφραγισμένων επιταγών ή/και απλήρωτων συναλλαγματικών να διαγράφονται υποχρεωτικά αμέσως μετά την εξόφλησή τους και μετά την προσκόμιση των απαραίτητων δικαιολογητικών εξόφλησης.
6. Στοιχεία ανεξόφλητων σφραγισμένων επιταγών ή/και απλήρωτων συναλλαγματικών να διατηρούνται στο αρχείο, ανάλογα με το ποσό, από 3 έως 5 χρόνια.
7. Διαταγές πληρωμής, που συνιστούν δικαστικές αποφάσεις να διατηρούνται στο αρχείο του Τειρεσία για 3 χρόνια. Οι πλειστηριασμοί και οι κατασχέσεις, να διατηρούνται στο αρχείο για 4 χρόνια.
8. Οι αιτήσεις πτωχεύσεων πρέπει να διατηρούνται σε εμπιστευτικό αρχείο.
9. Οι πληροφορίες για κηρυχθείσες πτωχεύσεις πρέπει να διαγράφονται από το αρχείο μέσα σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα από την κήρυξή τους.
10. Ο «λευκός» Τειρεσίας θα πρέπει χωρίς να πάψει να υφίσταται, να μην χρησιμοποιείται.
11. Η γραφειοκρατία για την διαγραφή θα πρέπει να περιοριστεί και να αυτοματοποιηθεί.
12. Άμεση αποκατάσταση στην περίπτωση λάθους.
Φορολογία
1. Φορολογία επιχειρήσεων: Θέσπιση ενός κοινού φορολογικού συντελεστή, ανεξαρτήτως της νομικής μορφής των επιχειρήσεων.
2. Φορολογία φυσικών προσώπων: Υιοθέτηση ενιαίας κλίμακας φορολογίας εισοδήματος, με διατήρηση του υφιστάμενου αφορολόγητου ορίου των 9.500 ευρώ (9.545)..
3. Τεκμήρια διαβίωσης: Πλήρης κατάργηση των τεκμηρίων από το οικονομικό έτος 2015 (χρήση 2014).
4. Προκαταβολή Φόρου Εισοδήματος Επιχειρήσεων: Μείωση κατά 50% των υφιστάμενων ποσοστών προκαταβολής φόρου για το επόμενο οικονομικό έτος, τόσο για τις ατομικές & προσωπικές επιχειρήσεις όσο και για τις κεφαλαιουχικές. Προτείνουμε την καθιέρωση της ισχύς των μειωμένων επιβαρύνσεων/συντελεστών, όχι μόνο για τα τρία πρώτα χρόνια λειτουργίας των επιχειρήσεων, αλλά για το συνολικό χρονικό διάστημα της δραστηριοποίησής τους.
5. Τέλος επιτηδεύματος: Επαναφορά του εν λόγω τέλους στα προηγούμενα επίπεδα, ή ακόμη και πλήρη κατάργησή του όταν οι οικονομικές συνθήκες ωριμάσουν.
6. Ειδική Εισφορά Αλληλεγγύης: Αναθεώρηση μέσω της μείωσης των συντελεστών ή ακόμη και κατάργησή στο προσεχές χρονικό διάστημα.
7. Ρύθμιση Ληξιπρόθεσμων Οφειλών στην Εφορία: Προτείνεται η αναπροσαρμογή του υπάρχοντος καθεστώτος και η θέσπιση πλαισίου που θα προβλέπει, υπό προϋποθέσεις, την επέκταση του αριθμού των δόσεων, έως τις 100, καθώς και η επανεξέταση της προοδευτικότητας των περαιτέρω επιβαρύνσεων και των προσαυξήσεων.
8. Εκλογίκευση προστίμων: Θεωρείται ζωτικής σημασίας η επαναφορά της ισχύος του Διοικητικού Συμβιβασμού σε περιπτώσεις επιβολής προστίμων. Η νομοθέτηση εξοντωτικών προστίμων, σε συνδυασμό με την άρση της δυνατότητας προσφυγής σε Διοικητικό Συμβιβασμό, συνιστά κατάφωρη παραβίαση της αρχής της ίσης μεταχείρισης μεταξύ των υπόχρεων, ενώ ταυτόχρονα παρασύρει στο χείλος του γκρεμού πληθώρα συνεπών φορολογουμένων.
9. Αλλαγές στο σύστημα ΦΠΑ: Η απαλλαγή από την υποβολή δηλώσεων Φ.Π.Α. για μικρές επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες με σχετικά μικρό τζίρο της τάξεως των 20.000 – 25.000 ευρώ σε ετήσια βάση, η αυτόματη επιστροφή Φ.Π.Α. χωρίς τη διενέργεια ελέγχων, για τις συνεπείς επιχειρήσεις, ο συμψηφισμός του χρεωστικού και του πιστωτικού ΦΠΑ των επιχειρήσεων, τόσο με ιδιώτες όσο και με το σύνολο των φορέων του Δημοσίου και η καταβολή του συγκεκριμένου φόρου στις φορολογικές αρχές με την πληρωμή του τιμολογίου και ανεξαρτήτως από την ημερομηνία έκδοσής του και η παρακολούθηση και όχι αφαίρεση του Α.Φ.Μ. θεωρούμε ότι θα συμβάλλουν στην αποδοτικότερη λειτουργία του φοροεισπρακτικού μηχανισμού.
10). Ισχύς του μέτρου της συλλογής αποδείξεων όχι μόνο για μισθωτούς και συνταξιούχους αλλά και για τους ελεύθερους επαγγελματίες.
11). Διορθώσεις στο καθεστώς του ΕΝΦΙΑ
• Άνοιγμα εφαρμογής για διόρθωση λαθών των ιδιοκτητών ακινήτων.
• Επαναφορά αντικειμενικών αξιών στα περσινά επίπεδα.
• Διόρθωση λαθών υπολογισμού σε οικισμούς και νησιωτικές περιοχές.
• Εξορθολογισμός του βασικού/κύριου φόρου με την αξία του ακινήτου.
• Αναδιάρθρωση φόρου για ιδιοχρησιμοποιούμενη επαγγελματική στέγη.
• Μείωση του συμπληρωματικού φόρου τουλάχιστον κατά 50% και σε καμία περίπτωση να μην υπερβαίνει αυθαίρετα τον κύριο φόρο.
• Αλλαγή προγραμματισμού και αύξηση των δόσεων από 5 σε τουλάχιστον 7 δόσεις.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*