Ράλι στις online αγορές

Με υψηλές… ταχύτητες «τρέχουν» οι online αγορές των Ελλήνων, παρά την οικονομική κρίση και την καχεξία της αγοράς, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της E-commerce Europe.

Η συγκεκριμένη αγορά το 2015 έκανε κύκλο εργασιών 3,8 δισ. ευρώ, αυξημένη κατά 18,8% σε σχέση με το 2014. Αξιοσημείωτο είναι ότι με αυτό τον τρόπο καλύφθηκε μέρος των απωλειών των φυσικών καταστημάτων (οι αγορές μέσω internet αφορούν και υπηρεσίες όπως αεροπορικά εισιτήρια), ενώ για τη φετινή χρονιά εκτιμάται ότι η αξία της θα ανέλθει στα 4,2 δισ. ευρώ καταγράφοντας αύξηση 10,5% σε σχέση με το 2015.

Συνολικά στα έξι τελευταία χρόνια της κρίσης οι Έλληνες καταναλωτές έχουν ξοδέψει συνολικά 16,3 δισ. ευρώ για αγορές μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων.

Όσον αφορά την πορεία του online shopping στην Ευρώπη και κατ’ επέκταση στην Ελλάδα, αξιοσημείωτο στοιχείο είναι η κατά κεφαλήν δαπάνη στην Ελλάδα σε σχέση με τις υπόλοιπες 28 χώρες της Ευρώπης και δη του Ευρωπαϊκού Νότου. Με βάση την έρευνα, πέρυσι η μέση κατά κεφαλήν δαπάνη στην Ελλάδα ήταν 1.266 ευρώ δηλαδή 26,76% υψηλότερη από τη μέση δαπάνη στη Νότια Ευρώπη που ήταν 999 ευρώ. Αντίστοιχα στην Ισπανία, η μέση κατά κεφαλήν δαπάνη ήταν 1.089 ευρώ, στην Πορτογαλία 1.079 ευρώ, στην Ιταλία 938 ευρώ και στην Τουρκία 934 ευρώ. Ο μέσος όρος της κατά κεφαλήν δαπάνης στο σύνολο της Ευρώπης να είναι στα 1.540 ευρώ, στη Δυτική Ευρώπη στα 2.492 ευρώ, στη Βόρεια Ευρώπη στα 2.048 ευρώ και στην Κεντρική Ευρώπη στα 1.055 ευρώ.

Επίσης, οι καταναλωτές που επιλέγουν τις online αγορές αυξήθηκαν κατά 57,89% την τελευταία τετραετία. Συγκεκριμένα το 2012 από τα 11,3 εκατ. κατοίκους της χώρας, εκ των οποίων τα 6,09 εκατ. που χρησιμοποιούσαν το Internet, e-καταναλωτές ήταν τα 1,9 εκατομμύρια. Ο αριθμός αυτός αυξήθηκε πέρυσι στα 3 εκατομμύρια, δηλαδή το 32% των πολιτών της χώρας άνω των 15 ετών (9,2 εκατομμύρια) και λίγο κάτω από τους μισούς που χρησιμοποιούν Internet (6,3 εκατομμύρια πολίτες) ψώνισαν προϊόντα και υπηρεσίες μέσω internet.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*