Ο “χρησμός” του Χρ. Κάτσιου ενώπιον των συνεργατών και τα εντυπωσιακά αποτελέσματα της Groupama

Σε γιορτινή ατμόσφαιρα πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Πέμπτης εκδήλωση της Groupama Ελλάδος, στη λίμνη της Βουλιαγμένης, παρουσία στελεχών και συνεργατών της εταιρείας.  Επρόκειτο για ένα δείπνο σε ανοιχτό χώρο στο PRIVE της Λίμνης, τηρουμένων όλων των υγειονομικών πρωτοκόλλων, σε ένα ειδυλλιακό τοπίο στην καρδιά της Αθηναϊκής Ριβιέρας, αποκλειστικά και μόνο για τους Συνεργάτες της Groupama Ασφαλιστικής.

Λαμβάνοντας τον λόγο, ο CEO της εταιρείας κ. Χρήστος Κάτσιος μίλησε για τα εντυπωσιακά αποτελέσματα που πέτυχε η εταιρεία, σε ένα δύσκολο και ρευστό οικονομικό περιβάλλον, εν μέσω πανδημίας. Μεταξύ άλλων, όπως ανέφερε ο κ. Κάτσιος, η Groupama σε τοπικό επίπεδο πέτυχε λειτουργικό αποτέλεσμα 6,8 εκατ. μετά φόρων, διατηρώντας την πρωτιά σε κερδοφορία από όλες τις θυγατρικές του ομίλου σε σχέση με τα ασφάλιστρα τα οποία εισπράττονται. Σε γενικό σύνολο, το λειτουργικό αποτέλεσμα άγγιξε τα 306 εκατ. ευρώ, τα εγγεγραμένα ασφάλιστρα ανήλθαν σε 14,4 δισεκατομμύρια ενώ παρουσίασε ένα δείκτη Solvency II στο 244%. Ο κ. Κάτσιος στην ομιλία του αναφέρθηκε στα επιτεύγματα της Groupama καθ΄όλη τη διάρκεια της χρονιάς, αλλά και τις προτεραιότητές της σε επενδύσεις στο ΙΤ και το HR. Παράλληλα η περίοδος της πανδημίας, αποτέλεσε ευκαιρία περαιτέρω ενίσχυσης της δυναμικής της, μέσα από εσωτερικές οργανωτικές διαδικασίες.

Στο τέλος της ομιλίας του, ο CEO της ασφαλιστικής έδωσε τον “χρησμό” του για την μέτα-covid εποχή, που συνοψίζεται στο μότο της εταιρείας ότι “δουλειά μας είναι να είμαστε ασφαλιστές, δημιουργοί εμπιστοσύνης.”

Αναλυτικά οι δηλώσεις του κ. Κάτσιου:

To Group είχε μια εξαιρετική χρονιά πέρυσι και όλοι ξέρετε την ιδιαιτερότητα σαν όμιλος ότι είναι -ας τολμήσω να πω- ένας αλληλοασφαλιστικός οργανισμός.

Το λειτουργικό αποτέλεσμα του ομίλου ήταν 306 εκατ. ευρώ, έχοντας ταυτόχρονα συνεισφέρει στη γαλλική οικονομία με περίπου 400 εκατ. πίσω προς τους πελάτες-μετόχους προκειμένου να βοηθηθεί στην αντιμετώπιση αυτής της πανδημίας. Στα 14,4 δισεκατομμύρια διαμορφώθηκαν τα ασφάλιστρα, περίπου ισομοιρασμένα μεταξύ Ζωής και Γενικών και ένα δείκτη Solvency II σαν όμιλος συνολικά 244%.

Η εταιρεία, εξακολουθεί και κατέχει την πρώτη θέση στις ασφαλίσεις Υγείας, στις αγροτικές ασφαλίσεις, δεύτερη στην ασφάλιση κατοικιών κ.ο.κ. σε πολλούς κλάδους. Ένας πολύ ισχυρός όμιλος με πολύ βαθειές ρίζες, υγιείς και στην γαλλική περιφέρεια.

Στα δικά μας αποτελέσματα, τα τοπικά. Το αποτέλεσμά μας για το 2020 μετά φόρων είναι 6,8 εκατ. και αυτό που αξίζει να πω είναι ότι συστηματικά από το 2009 και με εξαίρεση το 2011, την πρώτη περίοδο της κρίσης με τα ομόλογα, παραμένουμε κάθε χρόνο κερδοφόρα εταιρεία. Μάλιστα, συνεχίζουμε και το σερί, σε επίπεδο θυγατρικών του ομίλου, παραμένουμε η πρώτη σε κερδοφόρα εταιρεία του ομίλου σε σχέση με τα ασφάλιστρα τα οποία εισπράττουμε. Ο καθαρός δείκτης Ζημιών, γιατί κι αυτός είναι ένας δείκτης στον οποίο πρωτοστατούμε σε σχέση με τις θυγατρικές του ομίλου, το Νet Combined Ratio, έκλεισε για πρώτη χρονιά στο 95,3%, έχοντας συμπεριλάβει μέσα και τις ασφαλίσεις Υγείας. Αν βγάλουμε και την Υγεία, το ποσοστό αυτό είναι κάτι λιγότερο από 86-87%. Ίσως σε πολλές εταιρείες αυτό φαντάζει ως loss ratio, για εμάς είναι combined ratio.

‘Ενα μεγάλο ευχαριστώ και για εσάς και για την ποιότητα των εργασιών στην οποία μας στέλνετε και στην ομάδα την τεχνική και την ομάδα της Groupama για όλη αυτή την διαχειριση και τα εξαιρετικά αποτελέσματα.

Το 2020 ήταν μια χρονιά που διατηρήσαμε το σερί, και αυξήσαμε οριακά λίγο παραπάνω το μερίδιό μας στην ελληνική αγορά, με μεγάλη άνοδο στο κομμάτι των ασφαλειών Ζωής και Υγείας είτε σε ατομικό είτε σε ομαδικό επίπεδο. Αυτό τρέχει τα τελευταία πολλά χρόνια με διψήφιους ρυθμούς αύξησης, εντάθηκε ακόμη περισσότερο την περίοδο της πανδημίας, όπου όλο και πιο πολλοί Έλληνες, φαντάζομαι ότι εσείς έχοντας καθημερινή επαφή με τους πελάτες θα έχετε διαπιστώσει, το πόσο σημαντική είναι αυτή η άνοδος στη ζήτηση στα προγράμματα Ζωής και Υγείας. Θετική ήταν επίσης η εικόνα και στα ομαδικά συνταξιοδοτικά όπου έχουμε ένα μερίδιο αγοράς γύρω στο 9% το 2020, αυξήθηκε σε σχέση με το 2019, και στον κλάδο Πυρός είχαμε μία οριακή μεν, σημαντική δε αύξηση στις ασφαλίσεις Περιουσίας, είτε είναι κατοικίες είτε μεγάλοι κίνδυνοι. Το μόνο κομμάτι που υποχώρησε οριακά ήταν ο κλάδος του Αυτοκινήτου, κυρίως όχι λόγω της πτώσης του στόλου, αλλά της πτώσης των τιμών, λόγω του ανταγωνισμού. Δυστυχώς ένα πολύ μεγάλο ποσοστό βλέπουμε το πρώτο διάστημα να καταλήγει σε ανασφάλιστα. Το είδαμε το πρώτο εξάμηνο το φαινόμενο να εντείνεται περισσότερο. Με μαγάλη χαρά άκουσα σήμερα το πρωί ότι κατατέθηκε ένα ν/σ που επαναφέρει τα πρόστιμα. Το μέτρο αυτό ας εφαρμοστεί και να παραμείνει το επόμενο διάστημα.

Πολύ σημαντική εξέλιξη είχαμε επίσης στο κομμάτι του δείκτη Φερεγγυότητας. Το 2020 ανήλθε στο 172-173% χωρίς την οποιαδήποτε χρήση μεταβατικών μέτρων, και για δεύτερη συνεχόμενη φορά έχοντας την πρόβλεψη για μέρισμα στον μέτοχο.

Λίγα στοιχεία για τα ποιοτικά χαρακτηριστικά. Εξακολουθούν και μας απασχολούν στην στρατηγική μας ό,τι ακριβώς και πέρυσι και πρόπερσι. Εστιάζουμε στην απλότητα. Είναι εταιρικός μας στόχος να κάνουμε την ασφάλιση απλή. Γι’ αυτό και επενδύουμε σε πολύ σύνθετα πρότζεκτ. Δυστυχώς η απλότητα , χρειάζεται πολύ σύνθετα πρότζεκτ.

Συνεχίζουμε, “λυσσαλέα” τις επενδύσεις στο κομμάτι του ΙΤ. Φέτος το κοντέρ θα γράψει πάνω από 3 εκατ. ευρώ σε επενδύσεις στο ΙΤ, για να γίνει η ασφάλιση πιο απλή για εσάς και τους πελάτες. Οι επενδύσεις αφορούν μεταξύ άλλων στο CRM, την καινούργια πλατφόρμα και πάρα πολλές διαδικαστικές παρεμβάσεις.

Πρωτοποριακή είναι η πλατφόρμα και στα ομαδικά συνταξιοδοτικά. Με αυτή ο κάθε πελάτης, συνεργάτης, στέλεχος, παίρνει την κατάσταση στα χέρια του ακόμη αι μέσα από το κινητό και μπορεί να διαχειρίζεται την περιουσία του. Αν έχουμε και κάποια εξέλιξη  από την Πολιτεία στο κομμάτι του συνταξιοδοτικού, έχουμε κάνει ένα πολυ σημαντικό βήμα μπροστά από αυτές τις εξελίξεις.

Σχετικά με την ΑΙ, το πρώτο ρομποτάκι που είχε παρουσιάσει η Groupama πριν από δύο χρόνια, πλέον έχει περάσει στην φάση 2, και έχει συνδεθεί με τη βάση μας και μπορεί να δίνει αυτοματοποιημένες απαντήσεις στα πολύ απλά πράγματα”. Προανήγγειλε μια επόμενη φάση στην οποία θα δίνονται απαντήσεις στα αγγλικά και τα γαλλικά.

Επενδύσεις στο HR. Την προηγούμενη χρονιά η εταιρεία έχει αυξήσει τη ροή των νέων στελεχών σε επιπλέον 30 ανθρώπους ενός διαφορετικού επιπέδου, έχοντας αλλάξει σε πολλά σημεία τις διαδικασίες και το οργανόγραμμα, ενώ έχει αλλάξει και το κομμάτι της εμπορικής διεύθυνσης. Επίσης το 2020 πήραμε για τρίτη χρονιά το βραβείο Best Workplace.

Θέλω να θέσω το ερώτημα εάν υπάρχει σχέση μεταξύ ικανοποιημένων συνεργατών και ικανοποιημένων πελατών. Στην έρευνα ικανοποίησης των συνεργατών του Ομίλου, η Groupama έχει την πρώτη θέση ακόμη και έναντι των θυγατρικών εντός του ομίλου στη Γαλλία. Η ικανοποίηση συνεργατών με την εταιρεία, την προηγούμενη χρονιά είχε ανέλθει στο 80%, ένα εξαιρετικό ποσοστό. Στην έρευνα ικανοποίησης πελατών της Focus Bari, το ποσοστό ανήλθε στο 98%.

Tα προηγούμενα χρόνια δημιουργήσαμε σταθμούς που ελέγχουν την ικανοποίηση των πελατών μας. Το 73% των πελατών μας ή των συνεργατών που επικοινωνούν με τα call centers μας λύνουν το πρόβλημά τους με ένα τηλέφωνο.

Σχετικά με την αποζημίωση κατοικιών, το 95% ασφαλισμένοι που αποζημιώνονται δηλώνουν απόλυτα ικανοποιημένοι. Το 70% αποζημιώσεων των σχετικών ζημιών γίνονται αυτόματα μέσα σε 7 ημέρες. Όσον αφορά τον κλάδο Αυτοκινήτου το ποσοστό ικανοποίησης το 2019, ήταν στο 89% και το 2020 ανήλθε στο 96%. Στον κλάδο της Υγείας κάποτε ήμασταν ένα “απρόβλεπτο μαγαζί” . Πλέον σε 2,7 ημέρες, οι καθαρές αιτήσεις γίνονται συμβόλαια. Οι ζημιές μέσα σε 7,8 ημέρες έχουν πληρωθεί.

Στο κομμάτι των παραπόνων, υπήρξαν 21 παράπονα δικαιολογημένα, σε ένα σύνολο 400.000 πελατών. Πρόκειται για ένα πάρα πολύ μικρό ποσοστό.

Συνεχίζουμε ακριβώς την ίδια στρατηγική με τα προηγούμενα χρόνια για την άρτια εξυπηρέτηση των πελατών. Γνωρίζουμε ότι δεν είμαστε τέλοιοι, αλλά αυτά που υποσχόμαστε είναι ότι θα συνεχίσουμε να είμαστε δίπλα σας και με τη συνεργασία που έχουμε καθιερώσει όλα τα προηγούμενα χρόνια.

Πλέον μπαίνουμε σε μια νέα πραγματικότητα τη μέτα-covid εποχή. Ο κόσμος άλλαξε. Κρατάμε ως οδηγό το μότο του group μας που λέει ότι δουλειά μας είναι να είμαστε ασφαλιστές, δημιουργοί εμπιστοσύνης. Όχι μόνο για εμάς, αλλά για τους συνεργάτες και τους πελάτες μας. Είμαστε εδώ για να βοηθήσουμε τον κόσμο μας να χτίσουμε εμπιστοσύνη”.

Στο τέλος της ομιλίας του, ο κ. Κάτσιος ευχαρίστησε του συνεργάτες και όλο το team της Groupama, και ευχήθηκε ένα όμορφο και ξέγνοιαστο καλοκαίρι.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*